מספר טלפון
03-6374000

חמישה טיפים שיהפכו את הטיול המאורגן לחוויה שובת לב ונהדרת / כתבת מערכת

טיולים מאורגנים אינם סרט אקשן מייגע שבו דוחסים לכם חמש מדינות בשלושה ימים. ההפך. החברות יודעות ליצור תמהיל מדויק שמשלב בין ביקור באטרקציות, פעילויות מיוחדות וזמן לשופינג, אבל יש דברים שחובה לדעת כדי להפוך את הטיול לזיכרון בלתי נשכח.

אם חשבתם שטיול מאורגן הוא סוג של סרט אקשן שבמהלכו אתם עוברים חמש מדינות בשלושה ימים, אתם חיים בעבר. ההפך. חברות הטיולים יודעות כיום ליצור תמהיל מדויק שמשלב בין היסטוריה, תרבות, אוכל, ביקור באטרקציות, פעילויות מיוחדות, זמן חופשי וזמן לשופינג. מהפכת טיסות הלואו קוסט הוזילה את מחירי הטיסות, ומאפשרת לרכוש כרטיס טיסה במחיר ריאלי, ויחד עם רכב שכור - הטיול העצמאי במדינה זרה הופך להרפתקה כיפית. ועדיין, כאשר אנו יוצאים לטיול אנחנו רוצים שקט נפשי, לא לעבוד על ארגון הטיול ולנצל באופן מקסימלי את הכסף שאנחנו משקיעים. טיול מאורגן מאפשר זאת.

היתרונות רבים. לא צריך לדאוג לחיפוש ושריון מקום בבתי מלון, ניתן לדעת מתי אוכלים ומתי נחים, יש אוטובוס צמוד שמוביל אותנו מאתר לאתר, והמדריך יחד עם החברה ברקע לא רק שמעשירים אותנו בידע רב אלא גם דואגים להובלה, ללוגיסטיקה, לפתרון הבעיות הצצות וליצירת גיבוש חברתי שהינו ערך מוסף, לנו, הישראלים אוהבי האדם והחברותא, כך שהביקור באתרים לא מתמצה רק בסלפי עם עמוד היסטורי כלשהו שאין לנו מושג לגביו.

כדי שהטיול המאורגן יהפוך לזיכרון מתוק וחוויה מהנה, חשוב לשים לב לכמה דברים לפני שמרימים טלפון ורוכשים טיול מאורגן לחו"ל. לא צריך לדאוג לחיפוש ושריון מקום בבתי מלון, ניתן לדעת מתי אוכלים ומתי נחים.
 

טיולים מאורגנים לחול

המחיר

אתם מעוניינים לנקות את הראש ולא לחטוף כאב ראש. טיול, מהנה ככל שיהיה, יפגום בהנאה אם יעלה יותר ממה שתכננתם. איך להימנע מלשלם יותר כסף? הרי לא תרצו לגלות במהלך הטיול שכדי להיכנס לאתר כלשהו צריך פתאום לשלם תשלום נוסף, ולא תרצו לגלות פתאום שהמדריך שחרר אתכם לשלוש שעות בילוי בשוק מקומי, כאשר לאחר 30 דקות מיציתם, נכון?

שימו לב שבמסלולים מסוימים חברות מוסיפות לתכנייה את המשפט "ללא אופציות במהלך הימים", למשפט קטן זה יש השלכה כספית, שכן החברה מחויבת לא לבצע אופציות במהלך יום הטיול המאורגן. מה זאת אומרת "אופציות"? המדריך יקדיש את כל היום להדרכה ולטיול - ולא ימלא את יתרת היום במכירת שעות טיול נוספות שאינן כלולות בתכנון היומי. מומלץ לסגור טיול בחברה שבה הלו"ז ברור ולא תצטרכו להוסיף כסף על פעילויות נוספות. רצוי לוודא שהמסלול מאפשר לדעת מראש את תקציב הנסיעה שלכם, ללא הפתעות בדרך, וללא קיצורי ימים בתואנה שראינו את כל האתרים וכעת לא נותר מה לעשות בהמשך.

הסגנון

טיול מאורגן הוא גם חוויה חברתית. כמה הזדמנויות נקרות בדרכנו להכיר אנשים חדשים בחיינו הבוגרים? אתם מצטרפים לחבורה שרובה ככולה זרה לכם, וצריכים להתחבר לאנשים שאינם מכירים. כיום חברות הטיולים מציעות שפע של מסלולים שונים: טיולי עומק והעשרה בתכנים רבים ומגוונים, טיולי אקסטרים, טיולי משפחות, טיולי צעירים, טיולים קולינריים, מסלולים לעמיתים מהעבודה הנחשבים להעשרה מקצועית ועוד ועוד. בחירה בסגנון שמתאים לכם ובילוי עם אנשים בשכבת הגיל שלכם או בעלי תחומי עניין משותף, יעלו את הסיכוי לחיבור מצוין, שיכול להפוך את הטיול לחלומי.

כיום חברות הטיולים מציעות שפע של מסלולים שונים, התאימו את המסלול לסגנון שאתם רוצים.

זמן

אתם לא נוסעים בכל יום לחו"ל, ואם כבר מטיילים אז כדאי מאוד לנצל כל רגע ביום כדי לראות מקומות, להכיר תרבויות שונות, ליהנות מאוכל אחר ולצבור כמה שיותר זיכרונות וחוויות מהטיול. הביטו בתכנית, בררו מראש טרם הקנייה לגבי סדר היום. שימו לב שמילים כמו "נראה", "נצפה", "נעבור דרך", הן פתח לבזבוז זמן בצורת סימון V על מקום, ולא מעט פעמים קורה שיום הטיול מסתיים כבר אחר הצהריים. בעבר טיולים מאורגנים היו מעין מרוץ נגד השעון, אבל כיום רוב המסלולים מתוכננים בצורה שפויה, ויש זמן לשופינג ומנוחה, אך שימו לב שאין יותר מדי "חורים" בתכנון, ותמצאו את עצמכם חצי מהזמן משוטטים בחוסר מעש במקום לנצל את הזמן היטב.

המדריך

הקלישאה "המדריך עושה את הטיול" עדיין שגורה, אך כדאי לתקן תפישה שגויה זו: גם אם יהיה זה המדריך הטוב ביותר לתפישתכם, אך בכל יום במהלך הטיול ישררו 40 מעלות חום והמזגן באוטובוס לא יתפקד, או שהמזרן במלון היה לא נוח - אתם תסבלו, ולא תצליחו ליהנות מהרצאותיו או פעולותיו. אם המדריך אינו בדיוק איש אשכולות, או שהוא ענייני מדי גם לא תיהנו.

אתם לא צריכים לחפש מדריך טוב לפני הטיול, אלא לחפש את החברות שיודעות לאגד מדריכים מקצועיים, המזדהים עם עקרונות החברה המפורסמים בריש גלי. אם עקרונות אלו מתאימים לעקרונותיכם, כנראה שהמדריך יהיה אדם המתאים לתפישת הטיול שלכם, וכך יגשים את ציפיותיכם, בין אם ברמה החברתית ובין אם ברמת העושר התוכני או הדאגה לכם המטיילים.
 

טיולים מאורגנים לחול

בית המלון

טיול שאינו חושף מהם בתי המלון שמחכים לכם משאיר נעלם רציני במשוואה, הן לגבי הפן האיכותי והן לגבי הפן הכספי. מסלול אותו מפרסמת החברה שאינו כולל מידע שכזה, יוצר עמימות ותחום אפור רחב שעלולים לפתח אצלכם ציפייה מסוימת, ולגרום לתחושת אכזבה במהלך הטיול. הנעלם הזה מהעבר לא רלוונטי כיום, כשבתוך כמה דקות גלישה באינטרנט תוכלו להתרשם מהמלונות שמציעים לכם במסלול, המיקום שלהם, רמתם והביקורת עליהם ברשת. בקשו לדעת באילו מלונות תישנו ופרטים לגביהם. אתם לא רוצים לגמור יום גדוש במקום שיגרום לכם נדודי שינה.
 

 

 

לטיולים המאורגנים 

 

כל הזכויות שמורות לפגסוס תייירות ונסיעות בע"מ
ט.ל.ח

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form