מספר טלפון
03-6374000

לא רק עניין של מזל / כתבת מערכת

בלאס וגאס אין אתרים היסטוריים או מורשת עתיקה. אולי לכן רובנו לא יודעים איך התגלגל נווה המדבר הקסום לעיר ההימורים הגדולה בעולם.

לאס וגאס היא אחד היעדים התיירותיים הנחשקים בעולם. לא בגלל האתרים היסטוריים, הארכיטקטורה הראויה לציון או המוזיאונים. ללאס וגאס מגיעים 40 מיליון תיירים בשנה, ורובם מגיעים כדי להמר. לעתים נראה כי בעיר יש רק מלונות ורק תיירים. והתיירות מגלגלת בעיר כסף. הרבה כסף.

אחת האטרקציות של העיר, מלבד בתי הקזינו, הם המלונות. לאס וגאס היא אולי המקום היחיד בעולם בו המלונות מהווים לא רק מקום לינה, אלא אטרקציה תיירותית כשלעצמם. כחלק ממפגן העושר והעוצמה של המלונות מתחפשים חלקם לערים מפורסמות בעולם. כך, למשל, בטיול לארצות הברית, בלאס וגאס, תוכלו לבקר ב"ונציה" (אם תקפצו למלון Venetian ) ואפילו לשוט בגונדולה; בניו יורק, במלון New York New York, המעוצב כהעתק של מבנים של ניו יורק מבחוץ, וכרחובות ניו יורק מבפנים - עם פאבים, דוכני פיצות ואפילו מכסי הביוב של ניו יורק והעתק של פסל החירות; הסיזר'ס פאלאס בו תוכלו להרגיש ברומא או בלאג'יו שנבנה בהשראה עיירה איטלקית ליד האגם קומו וכולל מזרקות מרהיבות גנים בוטניים מרשימים וגלריית אמנות.
 

טיול מאורגן ללאס וגאס

בעשור האחרון החלו תיירני העיר להבין את הפוטנציאל העסקי הטמון בתיירים שאינם חושקים ברווחים המובטחים להם במכונות המזל או בגלגל הרולטה החלו לשווק את העיר כלונה פארק למבוגרים - מקום בו כל מבוגר יכול להרגיש שוב כמו ילד וליהנות בלי לעשות חשבון. כדי למלא את ההבטחות הקימו בעיר מלונות שאינם מוטי הימורים, פארקים ציבוריים ומרכזי קניות גדולים. כך, גם מי שלא נמשך להימורים מוצא את עצמו בעיר הקסומה הזו.

אז איך קמה עיר ההימורים הנוצצת והראוותנית הזו באמצע המדבר של דרום מזרח נבדה? בתחילת דרכה היתה לאס וגאס נווה מדבר מרשים ששכן בצומת דרכים בין חופי לוס אנג'לס לטקסס ושימש מקום לינה לאימפריאליסטים ספרדים שחנו ללילה ליד המעיינות מהם שתו ורוו הם וסוסיהם. הם אף נתנו לה את שמה, שפירושו "כרי מרעה". לקראת סוף המאה ה–19 התיישבו באזור משפחות מורמוניות שעשו ניסיונות לנצר את האינדיאנים המקומיים, ובהמשך שימשה העיירה כתחנת מעבר לנוסעים מהמזרח אל עבר לוס אנג'לס הנחשקת.

בשנות ה-30 הפכו ההימורים לחוקיים בעיר ובשנות ה–40 של המאה שעברה החלה הקמת בתי המלון המפוארים על ידי אנשי המאפיה היהודים מאיר לנסקי ובנימין סיגל (בגסי), שעשו את הונם בהברחת אלכוהול לארה"ב תקופת היובש.
העיר, שכונתה "בירת החטאים", היוותה מקור משיכה לפורעי חוק ולמאפיונרים. עם השנים, ובעקבות הלגיטימציה שקיבלה מאמנים מפורסמים שבאו להופיע בבתי המלון שלה, הפכה לאס וגאס לעיר נופש אמריקנית לגיטימית.

בניסיון לשנות את תדמית העיר, משקיעה העירייה בגיוון הבסיס הכלכלי של העיר על ידי משיכת תעשיית ההיי טק לאזור ופיתוח שטחי מסחר. בעיר גם מתקיימת בינואר מדי שנה תערוכת הטכנולוגיה הגדולה בעולם - CES , בה חושפות חברות הטכנולוגיה הגדולות את הטכנולוגיות החדישות שהן מפתחות ומכריזות על מוצרים חדשים שיוצאים לשוק. אבל למרות כל זה, לאס וגאס כנראה תישאר לנצח, בירת ההימורים של העולם.

 

מעוניינים לצאת אל טיול מאורגן בארצות הברית?



כל הזכויות שמורות לפגסוס תיירות ונסיעות בע"מ

ט.ל.ח.

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form