מספר טלפון
03-6374000

מקצבי ברזיל וצבע הכסף הארגנטיני / כתבת מערכת

טיול לאמריקה הדרומית, ברזיל היפה, המדינה הגדולה ביותר בחצי הכדור הדרומי והחמישית בגודלה בעולם, היא שם נרדף לשמחת חיים. ואילו ארגנטינה שכנתה שנהר האיגואסו מהווה את הגבול ביניהן היא המדינה השמינית בגודלה בעולם מבחינת שטח שמה נגזר משם מתכת הכסף (ארגנטום).

העולם כולו נוכח בכך בקיץ שעבר במשחקים האולימפיים, אירוע ספורטיבי שהפך למסיבה סוחפת. לקרנבל, שמוגדר כמסיבה הגדולה בעולם, מגיעים כל שנה מאות אלפי תיירים שמצטרפים למקומיים ורוקדים ברחובות עד עלפון חושים.

מה שעושה את ברזיל מגוונת ותוססת כל כך הם האנשים שחיים בה. רוב התושבים הם צאצאי מתיישבים מפורטוגל שהגיעו לאזור במאה ה-16.
הקרנבל הוא סוג של גולת כותרת אבל גם בימים כתיקונם ברזיל היא אתר תיירות נחשק בטיולים מאורגנים לדרום אמריקה. יש בה חופים ארוכים עם חול זהוב ומים ב-50 גווני טורקיז, חיי לילה סוערים וכמובן כדורגל, הזוכה למעמד של פולחן דתי כמעט. מה שעושה את ברזיל מגוונת ותוססת כל כך הם האנשים שחיים בה. רוב התושבים הם צאצאי מתיישבים מפורטוגל שהגיעו לאזור במאה ה-16.
הדת הקתולית שהביאו עמם עדיין שלטת, אך מתובלת באמונות ממוצא אפריקני, אותן הביאו העבדים השחורים שעבדו במטעי הסוכר. האינדיאנים, תושביה הראשונים של ברזיל, נכחדו כמעט לגמרי ורק מעטים מהם חיים עדיין ביערות הגשם. הקבוצות האתניות השונות התגבשו לאומה תחת מכבש של אירועים היסטוריים וחילופי שלטון בלתי פוסקים, החל מהמעבר ממעמד של מושבה פורטוגלית למדינה עצמאית בשנת 1822 דרך קריסת ענף הקפה ואיתו התמוטטות הכלכלה בשנת 1929, הפיכה צבאית בשנת 1964 ועד להדחתה של הנשיאה דילמה רוסף בחודש אוגוסט השנה מסיבות של שחיתות כלכלית. למרות העליות ובעיקר המורדות, הברזילאים לא מאבדים תקווה ודבקים בשילוש הקדוש: סמבה, כדורגל וקפה.
 

טיול מאורגן לדרום אמריקה

 
שער הכניסה לברזיל והסמל המזוהה ביותר עם הרפובליקה המונה 26 מדינות הוא ריו, מטרופולין ענק המכיל יותר משישה מיליון איש. עם הר הסוכר, פסל ישו המתנשא לגובה 36 מטרים ומשקיף על העיר כולה, חופי קופקבאנה ואיפנמה והאנרגיה האין סופית, ריו דה ז'נרו - היא העיר האמיתית ללא הפסקה.
הרחובות הומי אדם גם בשעות הקטנות של הלילה ובחופים כל אחד יכול למצוא לעצמו את הפעילות המועדפת עליו – מספורט חוף ומים ועד צפייה בעוברות ושבות בבגדי ים זעירים. ברקע מתנגנת מוזיקה שבוקעת מרמקולים מאולתרים או מהופעות שמתקיימות על החוף, ובמזנונים שעל הטיילת נמכרים משקאות אלכוהוליים ומיצי פירות טרופיים קרירים. ריו היא חלון הראווה של ברזיל, אך לא הבירה, כפי שרבים טועים לחשוב. הכבוד הזה שמור לברזיליה, עיר מיוחדת במינה וחזונו של הנשיא המיתולוגי ז'וסלינו קוביצ'ק.
כשקוביצ'ק הציע אי שם בשנות ה-50 להעביר את מרכז השלטון מריו אל אמצע השום מקום כולם הביטו בו בתימהון, אך החזון לברוא עיר חדשנית, מרווחת ומתוכננת עד לפרט האחרון רקם עור וגידים למרות הכול. קוביצ'ק זימן את אוסקר נימאייר, אדריכל ברזילאי בעל שם שחתום על מבנים איקוניים בכל העולם כגון בניין האו"ם בניו יורק. נימאייר התגייס למשימה ותכנן בין היתר את ארמון הנשיאות, בניין הפרלמנט והקתדרלה – מבנים שמוכיחים שאדריכלות היא אמנות לכל דבר. עבודה איקונית אחרת של נימאייר ממוקמת בסאו פאולו, עיר שידועה בעיקר בפאבלות שלה, אותן שכונות מגורים צפופות וצבעוניות שמורכבות מסבך אינסופי של סמטאות. Edifício COPAN בולט מעליהן בצורתו המפותלת ובגודלו, 35 קומות המאכלסות 1,160 דירות - בית המגורים הגדול בעולם שאפילו יש לו מיקוד דואר משלו.

ריו, סאו פאולו, באהייה ושאר הערים שהופכות את ברזיל למה שהיא ממוקמות במזרח המדינה. המערב, לעומת זאת, נותר פרוע ושייך לטבע – בעיקר לאמזונס, הנהר הארוך בעולם שאורכו 6,750 ק"מ. אגן האמזונס ששטחו כשישה מיליון קמ"ר, מאכלס יער גשם עצום בגודלו, המהווה מחצית מכלל יערות הגשם בעולם. "תפאורה" זו היא רקע למיליוני מינים של בעלי חיים ובתוכם הנחש, העכביש והנמלה הגדולים בעולם.
גולת הכותרת של האמזונס היא ללא ספק האיגואסו – סדרת מפלים בגבול ברזיל-ארגנטינה. 275 מפלים שגובהם המקסימלי 82 מטרים מהממים את המבקרים בשצף אדיר של מים גועשים. המפלים הוכתרו לאחד משבעת פלאי עולם הטבע ונחשבים לאתר תיירות מוביל בטיול לברזיל, אך גם אם לא תגיעו לצד המערבי אפשר לבלות מספיק ימים ושעות של הנאה היכן שלא תהיו במדינת הכדורגל והסמבה.

ארגנטינה

כאמור נהר וסדרת מפלי האיגואסו המרהיבים – בגבול ברזיל - ארגנטינה נחשבים לסוג של שער כניסה למזרח ארגנטינה, אזור מישורי וירוק ששיאו בבירה בואנוס איירס.
כמטרופולין שמספר תושביו נושק לשלושה מיליון מתגאה בואנוס איירס בשדרה הרחבה ביותר בעולם – שדרת 9 ביולי שרוחבה 120 מטרים, באובליסק ענק שנחשב לסמל העיר, בבתי קפה שוקקים ובשווקים תוססים.
גשרים ובניינים מודרניים מוכיחים שהעיר מחוברת למאה ה-21 למרות שלפעמים נראה כאילו הזמן קפא בה, במיוחד לנוכח המרפסת המפורסמת בארמון הנשיאות (כיום מקום מושב הממשלה) שממנה נאמה אוויטה פרון ומועדוני הטנגו, שבהם מפליאים זוגות רקדנים לבצע את הריקוד החושני.
מול המישורים הנרחבים שבמזרח מיתמר במערב רכס הרי האנדים מגיע לשיאו באקונקגווה (6,964 מ') - ההר הגבוה ביותר ביבשת אמריקה והגבוה בכדור הארץ מחוץ ליבשת אסיה. בהר יש מספר קרחונים המלמדים שהנה הגעתם די קרוב אל הקוטב הדרומי.
קרחון פריטו מורנו בחבל פטגוניה נחשב למאסט ומושך אלפי תיירים בכל שנה, שמחפשים לצפות בגושי קרח הניתקים וצונחים ברעש אל מי אגם ארגנטינה. השילוב של קרחונים וטנגו, ערים תוססות ומישורים אינסופיים, עוגיות אלפחורס וסטייקים אימתניים הופך את ארגנטינה לגן עדן לתיירים בכל גיל. 
 

טיול מאורגן לדרום אמריקה

קרנבל הברזילאי 

הקרנבל הברזילאי הוא חג בן ארבעה ימים המקיים כל שנה חמישים יום לפני חג הפסחא .הוא התפתח במהלך המאה ה-19 והמאה ה-20 כחגיגה עממית לאומית, וקיבל במשך הזמן אופי ייחודי  כשהוא נחוג בהקשרים שונים, לעתים תרבותיים -  מוזיקה, מחול, שירה, פולקלור, אגדות עממיות, הומור, מחוות תרבותיות שונות, מורשת לאומית ועוד, ולעתים דתיים.
בארבעת ימי הקרנבל (ובמקומות רבים בברזיל גם במהלך השבוע שלפני תחילתו הרשמית ועד ליום ראשון שאחרי סיומו הרשמי) שנחשב לחגיגת "שכרון חושים", שמחה, הנאה וחושניות בה מתמסרים לתענוגי שתייה, ריקודים ומוזיקה ברחבי ברזיל יש שלל תהלוכות רחוב עממיות (בולוקס) וססגוניות  שמושכים מאות אלפי תיירים. במקביל אליהם נערכות ברחבי ברזיל תחרויות של בתי הספר השונים לסמבה שמתחרים בנפרד בכל עיר באצטדיון (סמבדורום). הקרנבל המפורסם ביותר הוא הקרנבל בריו.

תעודת זהות - ברזיל

מיקום גיאוגרפי/יבשת מזרח אמריקה הדרומית

שטח 8,511,965 קמ"ר

אוכלוסין כ-209 מיליון נפש

משטר דמוקרטיה פדרלית נשיאותית

שפה פורטוגלית

מטבע ריאל ברזילאי

טופוגרפיה מישורית ברובה, רמות בדרום

אקלים ממוצע ינואר – 29 מעלות צלזיוס, יולי -26 מעלות צלזיוס (אזור ריו)

תעודת זהות – ארגנטינה

מיקום גיאוגרפי/יבשת דרום אמריקה הדרומית

שטח 2,766,890 קמ"ר

אוכלוסין כ-44 מיליון נפש

משטר דמוקרטיה נשיאותית פדרלית

שפה ספרדית

מטבע פזו

טופוגרפיה מישור במזרח ורכס הרי האנדים במערב

אקלים ממוצע ינואר – 30 מעלות צלזיוס, יולי – 15 מעלות צלזיוס (אזור בואנוס איירס)

 

 

לכל הטיולים המאורגנים בדרום אמריקה

 

 

 

כל הזכויות שמורות לפגסוס תיירות ונסיעות בע"מ

ט.ל.ח.

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form