מספר טלפון
03-6374000

נורבגיה, אגדות עמים, פיורדים וטרולים / כתבת מערכת

סוד קסמה של היפה והמסקרנת בארצות סקנדינביה הוא בשילוב המופלא בין נופים עוצרי נשימה, לפולקלור מקומי, ערים יפות ומפגש מסעיר עם יצורים מסיפורי אגדות, שהם חלק בלתי נפרד מהחיים בה. לטייל בארץ הפלאות!     

טיול לנורבגיה, בין פסגות מושלגות לפיורדים מרהיבים, מפלים שוצפים ומרחבים עצומים של טבע ירוק, מנוקד באיים מבודדים וקרחוני ענק, מסתתרים יצורים קטנים ומרושעים הידועים בכינוי טרולים. נשמע מפחיד, הא? הטרולים הם ערש המיתולוגיה הסקנדינבית והנורבגית ואין ילד נורבגי שלא מכיר את היצורים הכעורים והשעירים, שטפשותם נודעה בכל ארצות סקנדינביה, המתגוררים במערות שבגבעות וביערות ורק עם רדת החשכה יוצאים ממחבואם, כדי לחפש משהו לגנוב או לשדוד. עשרות מעשיות ואגדות מקומיות נקשרו עם הטרולים - הם ידועים כמי שחוששים מאור השמש שעשוי לא?ן אותם, הכניסות למערות המסתור שלהם חסומות בסלעי ענק הניצבים על עמודי זהב, לעתים הם מתוארים כמרושעים שאוהבים במיוחד לחטוף נסיכות, ולעתים הם מיודדים עם בני האדם ואף עוזרים להם בשעת מצוקה, אולם באופן גורף כולם מסכימים שהם טפשים וקל לשטות בהם.
 

טיול מאורגן לנורבגיה

פר גינט וממלכת הטרולים

אחד מסיפורי האגדה המפורסמים ביותר בנורבגיה ובעולם כולו, הוא סיפורו המופלא ומעורר ההשראה של פר גינט, בחור נורבגי בן 20, היוצא למסע של גילוי עצמי ומתמודד עם סדרה של ארועים והרפתקאות נועזות, בהם הוא מגיע בין השאר לממלכת הטרולים, שהמפגש המטלטל איתם מותיר בו את חותמם, עד שהוא מוצא את ייעודו בחיים ומתאחד עם סולוויג אהובתו. כיאה ליצורים שהם חלק בלתי נפרד מההווי המקומי, הטרולים זכו לדרך הקרויה על שמם, טיול מאורגן בנורבגיה, לדרך הטרולים (Trollstigveien), כביש מפותל העובר בין נופיו היפים של עמק ירוק ופורה, המחבר בין העיירה אנדלסנס (Andalsnes) שבצפון לעיירה סילט (Sylte)  שבדרום. הדרך שהוכרה כדרך תיירותית לאומית, היא תענוג מסעיר רצוף פיתולים ושיפועים חדים, כשברקע מקשטים אותה כמה מפלים דרמטיים והרים מושלגים שנושאים שמות כמו הר המלך, הר המלכה והר הבישוף. לצידי הדרך יש נקודות תצפית מרהיבות ביופיין, שהיפה מכולן נמצאת בגשר האבן הצמוד למפל סטיגפוסן (Stigfossen) השוצף.  

פלא הבריאה - חבל הפיורדים

נורבגיה התברכה בנופים מהיפים בעולם וגולת הכותרת בטיול בה היא כמובן הביקור בחבל הפיורדים שבדרום מערב המדינה, המהווה את מוקד המשיכה המרכזי של נורבגיה. זהו אזור עם נופים עוצרי נשימה, שלווים ועוצמתיים בו זמנית, המשלבים פיורדים מדהימים, מפלים שוצפים ואגמי תכלת עם מרחבים אינסופיים של טבע מהפנט בשלל צבעים וטקסטורות. לא לשווא יש המכנים את נורבגיה ואת אזור הפיורדים בפרט "פלא הבריאה". בין הפיורדים היפים ביותר נמצאים סוגנפיורד (Sognefjord), שנחשב לפיורד הארוך בנורבגיה, ונורדפיורד (Nordfjord), שאורכו יותר ממאה קילומטר, השוכן צפונית לסוגנפיורד ומציע מפגש עם נופים נהדרים, בהם קרחון בריקסדאל (Briksdalsbreen) היפהפה.

אולם "מלך הפיורדים", הפיורד שזכה לתואר האצילי ונחשב ליפה ולדרמטי מכולם הוא גייראנגרפיורד (Geirangerfjord). זהו פיורד עמוק וצר במיוחד, המוקף מצוקים תלולים, צמחייה ירוקה ושופעת, ומפלי ענק הזורמים אל מימיו הכחולים והצלולים. השייט בפיורד, בין הלסילט (Hellesylt) לגייראנגר (Geiranger), הוא מטיולי הנוף המדהימים ביותר בנורבגיה, והוא כולל תצפית על הרים ומפלי מים אדירים, בהם מפל שבע האחיות ו"מפלי ההינומה" עוצרי הנשימה.
 

טיול מאורגן לנורבגיה

ערים יפות וכנסיות עץ עתיקות

לא רק נופים של טבע ופיורדים יש בנורבגיה. ניתן לשלב בטיול המאורגן בנורבגיה, גם ביקור בערים הגדולות והיפות, בפארקים המיוחדים ובשלל אטרקציות תרבותיות וארכיטקטוניות. אוסלו (Oslo), בירתה השלווה והמטופחת של נורבגיה, מציעה מבחר מרשים של מוזיאונים וגלריות לאמנות, בהם מוזיאון מונק (Munch), שמוקדש לצייר הנורבגי האקספריוניסטי המפורסם אדוארד מונק. גם בגלריה הלאומית מוצגות כמה מעבודותיו של מונק לצד יצירות נוספות של אמנים מקומיים ובינלאומיים. מוזיאונים חשובים נוספים בעיר הם מוזיאון הפולקלור, שמציג מבנים שונים לפי אזורים, בהם בתי מגורים, כנסייה, טחנות ואסמים, ומוזיאון ספינות הויקינגים שמוצגות בו שלוש ספינות ויקינגיות מרשימות ועתירות מוצגים אותנטיים מהמאה ה-9. ברגן (Bergen), העיר השנייה בגודלה במדינה, נחשבת בעיני רבים לעיר היפה ביותר - היא מוקפת בתפאורה מפוארת של הרים וים, ויש בה נמל ציורי ומקסים ובתי עץ צבעוניים מימי הביניים שהפכו לסמלה של העיר. זוהי עיר תוססת עם חיי תרבות עשירים והיצע נפלא של מוזיאונים וגלריות, קונצרטים והצגות.

מקום נוסף שכדאי לבקר בו, במיוחד אם אתם חובבי טרקים והליכה, הוא הפארק הלאומי יוטונהיימן (Jotunheimen), שמורת טבע מרהיבה ביופייה, עם שבילי הליכה חלומיים  המוקפים בקרחונים, פסגות מושלגות, מפלים גבוהים ועמקים ירוקים. מבין האטרקציות הרבות בנורבגיה, נזכיר את אחת המעניינות והמיוחדות ביותר, שנמצאת באזור סוגנפיורד - 28 כנסיות עץ עתיקות, המכונות כנסיות הלוחות (Stavkirke). מדובר בכנסיות שנבנו לפני יותר מאלף שנים. עיצוב הפנים שלהן מאופיין בגילופי עץ וציורי קיר ייחודיים, ששופכים אור על ההיסטוריה, התרבות והאמנות של הויקינגים שחיו באזור. מומלץ במיוחד לבקר בכנסייה שבאורנס (Urnes), שהיא העתיקה ביותר, בכנסייה בקאופנגר(Kaupanger) , הגדולה מסוגה בנורבגיה, ובכנסיית בורגנד (Borgund) המרשימה במיוחד.   

לטיול המאורגן בנורבגיה 

 

כל הזכויות שמורות לפגסוס תייירות ונסיעות בע"מ
ט.ל.ח

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form