מספר טלפון
03-6374000

בריטני ונורמנדי, שלווה בגן עדן / ארווין פלר

שלושה מחוזות גדולים בשטח אך קטנים באוכלוסייה יוצרים בצרפת אזור כפרי דליל באוכלוסייה ועמוס בפעילות ובארועים.

נורמנדי (עילית ותחתית) ובריטני הם שלשה מתוך עשרים ושבעה מחוזות בצרפת המקיפים קרוב ל-60 אלף קמ"ר וששה מיליון תושבים. חבלי ארץ אלו גדולים בשטחם מישראל כמעט פי שלושה אך במספר התושבים הם קצת יותר צנועים מאתנו. ולכן, בטיול המאורגן בצרפת, לבנורמנדי ובריטני עולה השאלה המתבקשת, היכן כל התושבים?

במחוזות אלו אין עיר אחת הגדולה מאשדוד והתושבים פזורים במשורה על פני השטח העצום. בטיול שלכם לכאן תחלפו על פני שדות, כבישים ומרחבים, אך אנשים אין. בכמה ימים של טיול, התעלומה תפתר ותבינו כי לא חסר כאן דבר... גם לא אנשים.

אחרי כמה ימים של טיול בצרפת, אתם כבר תראו לבד כי לא חסר כאן דבר: פסטיבלים מקומיים בעיירות קטנות המלאות בהרבה תחפושות ורעש. דוכני גבינות קטנים המלאות גבינות מהטובות בעולם. עיירות המזכירות סרטים ציוריים של אמצע המאה שעברה. תופעות טבע, נוף של שפל וגאות, אבני ענק, ולצערנו גם מלחמות וקרבות מהעצומים ביותר שהתרחשו ושינו את פני העולם נערכו כאן.

ביקור בבריטני

התושבים המקומיים בחבל זה מאוד רגישים ליופי של מחוזם. כמו בכל העולם הצעירים נוהרים למרכזי ההתרחשות אך המבוגרים יודעים היטב להעריך את היופי של המקום. משטחי חול עצומים, דיונות, סלעים, צוקים וכמובן מפרצונים שנתנו לאזור את שמו "ים קטן".

לטיול המאורגן בבריטני מומלץ להגיע עם מגדיר ציפורים ומשקפת, תופעת הצפרות היא התחביב המוביל במחוז. ובשל מיקומו הגיאוגרפי המקום נחשב גן עדן לציפורים ולצפרים. מינים רבים וצבעוניים מנצלים את שטחי החקלאות הרבים ומזג האוויר, להתמקם בבריטני ולהקים בו את ביתם. מאות מינים אחרים ויפים לא פחות עוברים כאן בנדידתם ומנצלים את חודשי החורף הנוח והאקלים הממוזג.

בריטני

הייחוד הגדול ביותר של בריטני הוא תופעת המגליתים והדולמנים המושכת תיירים, ארכיאולוגים והיסטוריונים בניסיון לפתור את התעלומה. המילה מגלית היא חיבור של שתי מילים מיוונית העתיקה: Megas ו- Lithos - משמעותן אבן גדולה. אבני ענק אלו שנמצאו פזורות בשטח הביאו חוקרים רבים להשערה היא כי למגליתים תפקיד חשוב בקביעת אירועים אסטרונומיים כמו תאריכים וזמנים חשובים. נקודת השוויון וההיפוך של השמש בקו המשווה.

האבנים העצומות שמשמשות לבניית מונומנטים הן עדות לתרבות עתיקה ומתוחכמת שנמצאה באזור. הרבה מהמגליתים הידועים קשורים לקברים בעיקר מתקופת האבן החדשה (התקופה הניאוליתית) וקיימות דוגמאות קדומות אף יותר. מבנה המורכב ממספר מגליתים נקרא דולמן או ברבים: דולמנים.

המגליתים והדולמנים בבריטני נחשבים מהעתיקים בעולם והם בני קרוב ל 8,000 שנה. בבריטני הדרומית נמצא הריכוז הגדול בעולם של מצבות ושולחנות האבן הללו.
תופעות אלו מכסות שטחים רבים ונמצאות בריכוזים ייחודים. התופעה מהווה אתגר גדול למשלחות המגיעות לצפות בתופעה הייחודית ולפענח אותה.

אחרי חקירה של המגליתים וביקור באתר או שניים תוכלו ליהנות ממבנים היסטוריים רבים: מצודות, טירות, כנסיות וקפלות מגרניט. טקסים דתיים רבים יפתיעו אתכם ובכל קיץ פסטיבלים פסטורליים ומקומיים רבים מתקיימים באזור.

ביקור בנורמנדי

נורמנדי הנחשבת גם לארץ התפוחים התפרסמה בעבר בעיקר בעקבות פלישת כוחות הברית לאירופה בניסיון להביס את גרמניה במלחמת העולם השנייה. הקרב עצום הממדים הזה נחשב לאחד הקרבות הגדולים והמכריעים בהיסטוריה וללא ספק חקק את שם חבל הארץ לנצח בדפי ההיסטוריה. יחד עם זאת, הקרב הותיר חורבן גדול בעיר ונראה שמשם היה אפשר רק לעלות, ואכן, נורמנדי פורחת.
 

נורמנדי

 
ולמרות המלחמה שהיא זוועה שהאדם יצר, דווקא תופעת הטבע של הגאות והשפל במחוז היא האירוע היומי והטבעי העצום והגדול ביותר מסוג זה בעולם. מחזור גאות ושפל שנקרא בעברית כרית הוא תופעה המתרחשת בים שעולה או יורד במחזוריות קבועה. מגלה הארצות היווני פיתאס שחי במאה הרביעית לספירה היה הראשון לקשור בין התופעה לבין הירח. בהמשך כבר הובנה התופעה כהפרש בין הכוח הצנטריפוגלי (כוח מדומה הבורח מהמרכז בגלל תנועה מעגלית) לבין כוח הכבידה של הירח.בטיול המאורגן בנורמנדי תעברו במגוון רחב של אטרקציות: חבל ארץ שוויצרי המתאים לאווירת ירח דבש וארוחות לאניני טעם, טיפוסי הרים ושייט בקאנו, רכיבת סוסים, דיג ועוד הרבה דברים שאתם לא חושבים עליהם. ערי קיט מנומנמות ויפות לאורך החוף, מוזיאונים רבים וכמובן חופי הנחיתה של המלחמה המלאים זיכרונות עצובים. אך גם כאלו שהכריעו את המלחמה לצד הנכון.

תופעה זו באה לידי ביטוי באופן בולט במיוחד בחופים האוקיינוסים כמו חופי נורמנדי ופחות בימים קטנים וכלואים כמו הים התיכון. מקום בו מגיעה תופעה זו לשיאים עולמיים הם חופי נורמנדי ושווה להשקיע זמן בהגעה ובצפייה של תופעת הטבע המרהיבה.

ניתן להתאכסן במלון ציורי ועתיק ולצאת עם ערב לצפות בתופעה האדירה. בבוקר רצוי להגיע לעיירה והאי המיוחד מון סן מישל. הסתובבו בסמטאות הנפלאות של האי וחפשו לכם נקודה או סימן בו תוכלו לראות את השפל הייחודי והקיצוני שיכול להגיע ליותר מעשרה מטר.

אם החלטתם להאריך בעוד כמה ימים, הפסטיבל הגדול למוזיקה קלטית ועוד הופעות ואירועים ייחודיים מתפרסמות חדשות לבקרים, תוכלו גם להשקיע במסע בעקבות קלוד מונה, הצייר הדגול של המאה ה 19 בנורמנדי או לבקר את ז'אן דרק האחראית לשחרור צרפת ולהכיר את גוסטב פלובר וכתביו החשובים. בטיולינו הפגסוסי אנו משתדלים לגעת ברוב הנקודות הללו בין אם בשיח וסיפורת או בין אם בביקור.

 

לטיול המאורגן בנורמנדי ובריטני - לחץ כאן

כל הזכויות שמורות לפגסוס תיירות ונסיעות בע"מ @
ט.ל.ח. 

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form