מספר טלפון
03-6374000

פורטוגל - בין ערים יפות לכפרים ציוריים / כתבת מערכת

טיול מאורגן לפורטוגל היא יעד תיירותי נפלא עם ערים גדולות ותוססות לצד עיירות חוף שלוות וכפרי דייגים קטנים, נופים ירוקים מול מרחבים של ים כחול, ומעל הכל - אוכל מצוין, מוסיקה נהדרת ותושבים שמחים ומכניסי אורחים. כמו נוסטלגיה של שיר ישן נושן.

בשנים האחרונות אנו הישראלים מתחילים לגלות את פורטוגל. המדינה הקטנה יחסית נמצאת במערב האי האיברי לחוף האוקיינוס האטלנטי ומתגאה בהיסטוריה מפוארת וביינות פורט מתקתקים ונפלאים. זוהי גם מולדתם של שירי הפאדו הנוגים ושל ז'וזה סראמגו, מגדולי הסופרים של העידן החדש וזוכה פרס נובל לספרות. בספריו "דברי ימי מנזר", "על העיוורון", "הבשורה על פי ישו" ואחרים הוא פורס במשפטים ארוכים עלילות רחבות יריעה הנוגעות באירועים היסטוריים ובנפש האדם. ליסבון בירת פורטוגל נמצאת על קו החוף וכך גם פורטו, העיר השנייה בחשיבותה במדינה. ביניהן מפרידים 313 ק"מ שניתן לעבור בנוחות ברכב או ברכבת, אך יופייה של פורטוגל טמון בדרכים הצדדיות. כפרי דייגים קטנים וערים ציוריות המושכים אליהם תיירים רבים, המחפשים את האותנטיות שעוד נותרה בפינה הדרומית-מערבית של אירופה. 
 

טיול מאורגן לפורטוגל

ליסבון - עיר שהיא שיר

ליסבון היא עיר יפה ופואטית הבנויה על גבעות וליבה הפועם הוא נהר הטז'ו. גשר 25 באפריל החוצה את הנהר מרשים בגודלו, והוא נחשב לאחד הגשרים התלויים הגדולים בעולם. קרוניות טראם צהובות בנות יותר מ-100 שנה יובילו אתכם בין שכיות החמדה של ליסבון. רובן נבנו בתקופת תור הזהב של פורטוגל, מעצמה ימית אדירה שבמאה ה-15 שלטה במושבות קולוניאליות בעברו השני של העולם, כדוגמת ברזיל שבדרום אמריקה, אנגולה ומוזמביק שבאפריקה ומקאו שבמזרח הרחוק. מגדל בלם נבנה כדי להגן על הכניסה לנמל ליסבון ולהציג לראווה את העוצמה הפורטוגלית. מנזר ז'רונימוס הסמוך, הכולל מספר בניינים וכנסייה מרשימה, מרשים בסגנונו הגותי. טירת סנט ג'ורג' העתיקהa שהוקמה במאה השישית, חולשת על המרכז העתיק של ליסבון. חלקה נהרס ברעידת האדמה הגדולה שהתרחשה בשנת 1755, אך הליכה לאורך החומות היא עדיין חוויה בלתי נשכחת. לחובבי עתיקות מומלץ לבקר במוזיאון הכרכרות, המציג כרכרות מלכותיות מפוארות מפורטוגל וממדינות אירופיות נוספות. חובבי אמנות ודאי יחסירו פעימה לנוכח יצירות של דאלי, מגריט וג'ף קונס המוצגות במוזיאון בררדו לאמנות מודרנית.

פורטו - כמו יין טוב

פורטו, בקצהו השני של כביש A1, לא נפגעה ברעידת האדמה ולכן מצליחה לשמר את אווירת העולם הישן ולשלב אותו באלגנטיות בעולם המודרני. החלק ההיסטורי של העיר הוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו בזכות הכיכרות הקטנות, הגנים והבתים הציוריים המהווים מעין מבוך עתיק. נהר דורו חוצה את פורטו ומעליו מתנשאים לא פחות משישה גשרים. גשר דום לואיש הראשון, שנבנה על ידי תלמידו של גוסטב אייפל, החזיק בעבר בתואר גשר הברזל הארוך בעולם. רובע ריביירה הסמוך לנהר הוא ביתה של הקתדרלה של פורטו, מבנה שהוקם במאה ה-12 ושימש את אצולת העיר. כנסיית סן פרנסיסקו וארמון הבורסה המפואר הם אתרים שאסור לפספס. האחרון נבנה על ידי לשכת המסחר של פורטו במטרה למשוך משקיעים לעיר. המורשת נשמרה וכמו יין טוב שמשתבח עם השנים, עד היום פורטו היא זירה עסקית ומרכז לתערוכות בין לאומיות וירידים.  
 

טיול מאורגן לפורטוגל

נופש יוקרתי בקשקאיש ואשטוריל   

בדרך מליסבון לפורטו משובצות ערים קטנות וציוריות כמו קשקאיש, בעבר כפר דייגים קטן והיום עיירת נופש לכל דבר. למרות דוכני המזכרות ושאר סממנים תיירותיים היא עדיין מצדיקה ביקור, במיוחד אם אתם חובבי מלחמות שוורים. בניגוד לספרד, המסורת הפורטוגלית מאפשרת להותיר את הפר בחיים לשמחת לב הצופים. במרחק כמה דקות נסיעה מקשקאיש נמצאת אשטוריל, עיירה שבלבה קזינו. וילות מפוארות מקשטות את הרחובות ואם נוברים באילנות היוחסין שלהן אפשר למצוא את שמות האנשים העשירים בעולם. בעיר סינטרה, ששימשה מעון קיץ של מלכי פורטוגל, מומלץ לבקר במבצר המורי, מבנה רב הוד והדר המוקף בחומה. רשימת המקומות המצדיקים ביקור בין ליסבון לפורטוגל עוד ארוכה, אך מה שלא תעשו אל תוותרו על קאבו דה רוקה - מצוק בגובה 150 מטרים המתנשא מעל הים ומשמש בית לשלל עופות מים. בחנות המזכרות ניתן לרכוש תעודה המאשרת, כי ביקרתם בנקודה המערבית ביותר באירופה.

בוקסה

תעודת זהות

מיקום גיאוגרפי: אירופה

אוכלוסיה: כ-10 מיליון נפש

משטר: דמוקרטיה פרלמנטרית

שפה: פורטוגלית

טופוגרפיה: הרים נמוכים במזרח המדינה, מישור בחוף

אקלים ממוצע: ינואר 12 מעלות צלזיוס, יולי 24 מעלות צלזיוס

לידים

קרוניות טראם צהובות בנות יותר מ-100 שנה יובילו אתכם בין שכיות החמדה של ליסבון

פורטו מצליחה לשמר את אווירת העולם הישן ולשלב אותו באלגנטיות בעולם המודרני

וילות מפוארות מקשטות את רחובות אשטוריל, ואם נוברים באילנות היוחסין שלהן אפשר למצוא את שמות האנשים העשירים בעולם

 

 

 לטיול המאורגן בפורטוגל 

 

כל הזכויות שמורות לפגסוס תייירות ונסיעות בע"מ
ט.ל.ח

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form