מספר טלפון
03-6374000

קייב, בירת אוקראינה / מיכאל דימון

קייב עיר הבירה והגדולה בערי אוקראינה. ממוקמת על 2 גדות נהר הדנייפר הזורם מצפון לדרום ונשפך לים השחור.האגדה מספרת שמייסדיה היו בני משפחה אחת סלבית ממחצית השנייה של המאה ה - 5,במשפחה היו שלושה אחים ואחות ושמו של אחד האחים היה קייה ועל שמו נקראת העיר קייב.במחצית השנייה של המאה - 9 הגיעו מצפון מאזורי הים הבלטי נורדים- ויקינגים וירדו דרומה לאורך ובמורד נהר הדנייפר ובאוקראינית דנייפרו ששימש דרכי מסחר וכלכלה לדרום לכיוון הים השחור לעיר קונסטנטינופול.,התיישבו והכריזו שליטה על הסלבים ושטח הממוקם בגדה המערבית והגבעה הנישאת מעליה.
השליטים כונו על ידי הסלבים רוס וכך נוצקה אבן הפינה להיווסדה של רוסיה הקייבית. בסוף המאה ה - 10 תושבי קייב הוטבלו לנצרות האורותדוכסית בהשפעת קונסטנטינופול.קייב ההיסטורית  בגדה המערבית הייתה לשני רובעים כולל על הגבעה מעל הנהר ובמהלך השנים צמח רובע שלישי,היופי הקסם במגוון סגנונות הבניה של המבנים, הבתים והכנסיות בעלי כיפות בצליות הצבועות בצבעים ומוזהבים וההדר הפנימי נבע מהשפעות היסטוריות ודתיות של עמים שולטים. העיר רוויה וספוגה באווירה רומנטית,מרתקת ומלאה אנרגיה אשר ברחובותיה ובשטחים נוספים נטועים עצים,צומחים שיחים ופורחים פרחים. השטח השזור במבנים ושיכונים בגדה המזרחית תוצאת בניה מהמאה ה- 20 לאורך שלטונה וחיבוקה של ברית המועצות הקומוניסטית הסטייליסטית.
 

קייב קייב קייב

 
טיול מאורגן לאוקראינה, כחלק מטיולים מאורגנים לאירופה יכול לכלול את אתריה המפורסמים של קייב כגון כנסיית מיכאיל הקדוש,אנדרטת הקמתה והיווסדה של קייב,אנדרטת קורבנות הרעב הגדול שהיה בימי השלטון הקומוניסטי בשנות ה - 30 במאה הקודמת.קתדרלת סופיה שחשיבותה הדתית בהיסטוריה של קייב.רחוב אנדראייבסקי שברחוב כנסיית אנדראיוס הקדוש,הרחוב אחד מרחובותיה היפים של העיר ונקרא גם "מוזיאון ברחוב אחד".מנזר המערות,המתחם ממוקם על גבעות מוריקות מעל הנהר במקבץ כנסיות בעלי כיפות צבועות ומוזהבות.המקום שימש ומשמש עליה לרגל של מאמינים ומוגדר כ"אדמת קודש" ושימש בהיסטוריה הדתית הקדומה מלפני אלף שנים מרכז תרבותי בנוסף לדתי ובו פריטי דת,איקונות,תכשיטים ועוד... מוזיאון המלחמה הפטריוטית הגדולה לציון מגני המולדת במהלך מלחמת העולם השנייה בכיבושה של אוקראינה וקייב על ידי הגרמנים.ובמתחם אנדרטת "אם האומה " הגרנדיוזית.מוזיאון לאדריכלות עממית ולחיי יומיום מדרום לעיר בכפר בפרברי קייב,המוזיאון הינו מוזיאון "פתוח " תחת כיפת השמיים בו יש דגמים בגודל טבעי של בתים כפריים מעץ כולל כנסיות ומה שבתוכם איך היו החיים,משקים חקלאיים המייצגים אזורים שונים באוקראינה.

הגנים הבוטאנים המקסימים האחד של האוניברסיטה הלאומית כאשר הוקמה הפקולטה למדעי הטבע מהמחצית המאה ה - 19 ושתלו את הגן.והגן השני הבוטאני הלאומי הגדול המלא צמחיה מגוונת,בשני הגנים עצים ופרחים הפורחים מהאביב ואילך.
בפן היהודי הונצחו הסופר שלום עליכם וגולדה מאיר ראש ממשלת ישראל בתחילת שנות השבעים במאה הקודמת.

באבי-יאר מקום המשמש קבר אחים גדול והנצחה בסביבות קייב שבו נרצחו בירי עשרות אלפי יהודי קייב והסביבה על ידי יחידות נאציות מיוחדות מיומנות שנקראו "איינזנגרופן"..

למסלול טיול לאוקראניה 

כל הזכויות שמורות לפגסוס ישראל בע"מ
ט.ל.ח

הכותב הינו מדריך בפגסוס 

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form