מספר טלפון
03-6374000

אגדת ארץ פריחת האפרסק / יעקב אביים

לפני שנים רבות הפליג דייג בסירתו כדי לדוג בנחל. כאשר הגיע למקורותיו - ראה על גדת הנחל עץ אפרסק פורח במלוא הדרו.  כדי לצפות בעץ היפה עלה לגדה, ואז הבחין במערה הסמוכה לעץ.  סקרנותו גברה, והחליט להיכנס למערה החשוכה. גישש את דרכו בזהירות עד שהגיע לסופה, ולפתע בקע אור יום. הוא יצא מהמערה וראה מולו כפר ובו בתים המוקפים בשיחי במבוק ובעצי תות, ושמע קרקורי תרנגולים וציוצי ציפורים.  בשדה עבדו אנשים. 
הוא התקרב אליהם לאיטו בחשש, אבל הם התייחסו אליו בלבביות, וענו ברצון לשאלותיו.  הם סיפרו לו, שברחו מאימתו של הקיסר צי-שה-חווה*, והחליטו להתנתק מן העולם הסובב אותם.  

ומאז שהחלו לחיות בשקט ובשלווה בכפרם, הנקרא "ארץ פריחת האפרסק" - הם גם מאריכים ימים ושנים, ואפילו ראשוני המתיישבים בכפר חיים עדיין, אף שהגיעו לזקנה מופלגת. הכפריים, מכניסי האורחים, הזמינו את הדייג לחיות בכפרם, והוא קיבל ברצון את ההצעה,  וחי בקירבם זמן ממושך.  אבל לאחר תקופה ארוכה החל הדייג להתגעגע למשפחתו ורצה לחזור לביתו. תושבי הכפר הפצירו בו להישאר עימם, אבל לא הצליחו להניאו מהחלטתו. הם נפרדו ממנו בידידות, והדייג יצא לדרכו, כשבלבו תקווה לראות סוף סוף את כל יקיריו. אבל בשובו לכפרו ציפתה לו אכזבה מרה - כי בתקופת היעדרותו הממושכת נפטרו כולם, ואיש מבין מכריו לא נותר בחיים.

כאשר שאלו אותו תושבי הכפר כיצד זכה לאריכות ימים מופלגת - סיפר להם על   "ארץ פריחת האפרסק" ועל החיים הארוכים, שזוכים להם תושביה. מאז מהווה האפרסק בסין סמל לחיים ארוכים.   סיפורו של הדייג הצית את דמיונם של שומעיו בטיולים לסין, ויש לשער שרובם ניסו לחתור בנחל אל המערה כדי להגשים את החלום האנושי הבלתי מושג - להגיע לחיי נצח...

* מלך בשנים 206-221 לפניה"ס

אגדה זו מומחשת בציור, בו רואים את הדייג עומד ליד הנחל, שבו עוגנת סירתו, ולידו עומדים כל תושבי "ארץ פריחת האפרסק" הנפרדים ממנו.
ציור זה הוא אחד מכ-8000 הציורים המקשטים את תקרתו של "המסדרון הארוך" (אורכו 728 מטר!) בגן הקיסרי של ארמון הקיץ בבייג'ינג, אשר נמצא על שפת אגם קונמינג.  רוב הציורים מתארים אגדות ומיתוסים סיניים, אם כי ישנם גם ציורי צמחים ובעלי-חיים.
הגן הקיסרי ו"המסדרון הארוך" ניבנו בשנת 1750, על ידי הקיסר שיאנלונג, שהיה אדריכל גנים מוכשר, ובנה עוד כמה גנים קיסריים ברחבי סין.   בשנת 1860 שרפו כוחות בריטניה וצרפת את ארמון הקיץ ואת "המסדרון הארוך",  אך  הם ניבנו מחדש בשנת 1886, על ידי הקיסר גואנגשו, ולאחרונה נשמרים היטב: "המסדרון הארוך" משופץ מידי עשר שנים, והציורים עוברים רענון.

לטיול מאורגן בסין 

 

כל הזכויות שמורות לפגסוס ישראל בע"מ
ט.ל.ח      
       

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form