מספר טלפון
03-6374000

אין כמו בואנוס איירס / אסף שניר

בואנוס איירס, בירת הרפובליקה של ארגנטינה, היא אחת מן הערים הגדולות באמריקה הלטינית. 

הארכיטקטורה האלגנטית והתושבים האופנתיים עושים את בואנוס איירס עיר שהיא יותר אירופית מאשר דרום אמריקאית. בין השדרות הרחבות שלה, הכיכרות המעוצבות, הפארקים, המוזיאונים והתיאטראות מצויות חנויות אופנתיות ושיקיות ומסעדות מצוינות. שמה של העיר פירושו בספרדית "רוחות טובות", שניתן לעיר כהכרה על הרוחות הטובות שהעבירו את המלחים את האוקיינוס.
מאז תחילת המאה ה-20 נבנתה העיר כמעט מחדש ובנייניה העתיקים ביותר נבנו בתחילת המאה ה-20, למרות שמרכז העיר שמר על צורתו המקורית. בעיר עצמה כ-3 מיליון תושבים, אולם אזור בואנוס איירס רבתי הוא אחד מעשרת האזורים האורבניים הגדולים בעולם, עם למעלה מ-14 מיליון תושבים. גם מרבית הפעילות הכלכלית והפיננסית של ארגנטינה מרוכזת באופן טבעי, בבואנוס איירס.

למרות עלית מחירי שירותי התיירות בטיול המאורגן לבואנוס איירס בארגנטינה, שבאה בעקבות ההתאוששות המרשימה מן המשבר הכלכלי שפקד אותה בשנת 2000, בעיניים של תייר אמריקאי, אירופי, או אפילו ישראלי, בואנוס איירס היא יעד זול. מחירי המלונות לא יקרים בכלל, וכך גם עלויות המחייה השוטפת בטיול לדרום אמריקה.

 Microcenter

Plaza-de-Mayo היא לב ליבה של בואנוס איירס. ממזרח לכיכר מצוי ה-Casa-de-Gombierno, הקרוי גם הבית הורוד, בו מצוי משרד נשיא הרפובליקה. מדרום ניצב בית הקונגרס הישן, מצפון ניצבת קתדרלה הבנויה על שרידיה של הכנסייה הראשונה שהוקמה בעיר וממערב ניצב בניין הבנק המרכזי של ארגנטינה. הכיכר מפורסמת גם בגלל תנועת האמהות של ככר מאיו, הצועדות מידי יום חמישי לזכרם של ילדיהם שנעלמו ונרצחו בתקופת המשטר הצבאי של שנות ה-70.

ממערב לכיכר משתרכת Avenida-del-Mayo, עד לבניין הקונגרס החדש. השדרה מצטלבת עם Avenida de 9 de Julio, אחת מן השדרות הרחבות בעולם. 5 רחובות צפונה נמצאת כיכר הרפובליקה במרכזה ניצב אובליסק בגובה 67 מטר, שנבנה לציון 400 שנים להקמת העיר. 100 מטר משם נמצא Theatro Colon, אחד מבתי האופרה הגדולים והמפורסמים בעולם. לחובבי הז'אנר בטיול לארגנטינה -עונת המופעים מתחילה בחודש אפריל ומסתיימת בחודש נובמבר. לא רחוק משם מצויים שני מוזיאונים העוסקים ביהודים וביהדות. 'Museo-Judio ברחוב ,Libertad-769 מציג תשמישי קדושה הקשורים לנוכחות היהודית בארגנטינה החל מן המאה ה-19. Museo del Holocausto ברחוב Montevideo 919 מציג תצוגה קבועה של תמונות ועדויות של ניצולים שהשתקעו בארגנטינה, תצוגות בנושא האנטישמיות בארגנטינה, ומסמכים הקשורים להשתקעותם של פושעי מלחמה נאצים ובראשם אדולף אייכמן.

מצפון לכיכר מאיו נמצאת Plaza-San-Martin, בה מצויה אנדרטת זיכרון לחיילים שנהרגו במסגרת מלחמת פוקלנד עם בריטניה בשנות ה-80. Palacio-San-Martin מציג אוסף גדול של חפצי אומנות מהתקופה שלפני הכיבוש הספרדי. לא רחוק משם ניצב שעון דמוי הביג בן הבריטי שנבנה על ידי תושבים שמקורם בבריטניה.  ממול לתחנת האוטובוס המרכזית ניצב טוטם אינדיאני, שנתרם על-ידי ממשלת קנדה.
 

ארגנטינה ארגנטינה ארגנטינה

Recoleta ו-Palermo

בית הקברות של Ricoleta - מעט מוזר להסתכל על בית קברות כעל אטרקציה תיירותית, אבל בית קברות זה, בו קבורים בין היתר אוויטה פרון, ומרבית האליטה של בואנוס איירס ב-150 השנים האחרונות, מורכב משורה של רחובות וסמטאות בהם בנויות שורה של אנדרטאות משפחתיות בכל סגנון ארכיטקטוני קיים.

Museo-de-Bellas-Artes - פרוש השם בספרדית: המוזיאון לאומנות יפה. המוזיאון מוקדש בעיקר לאמנות ארגנטינאית, אולם ניתן למצוא מספר לא מבוטל של יצירות של אמנים מפורסמים.

Nuestra Senora del Pilar - הקתדרלה, שהוקמה בשנת 1732, היא הפנינה של הארכיטקטורה הקולוניאלית בעיר.

Palermo-Park - הריאה הירוקה של בואנוס איירס הכוללת גם גנים יפנים, גן בוטאני, גן חיות גדול, ובסמוך אליו נמצאים גם הפלאנטריום, מרכז הירידים המקומי ומוזיאון אוויטה.

San Telmo ו-La Boca

מדרום ל-Plaza-de-Mayo נמצאת שכונת San-Telmo המפורסמת. האזור ציורי מאוד, עם המון בתי קפה, גלריות קטנות וחנויות עתיקות. מומלץ במיוחד בימי ראשון בו מתקיים במקום שוק אדיר מימדים ובסופי שבוע בטיול המאורגן לארגנטינה.  

מעט מזרחה משם, נמצאת שכונת La-Boca, בה פעל בעבר הנמל הישן של בואנוס איירס. השכונה מפורסמת בשל בתי העץ הצבעוניים והציוריים, אך גם בגלל קבוצת הכדורגל שלה ואוהדיה האלימים. מומלץ להסתובב לאורך מדרחוב Caminito המשמש גם כשוק. כדאי להיכנס למוזיאון Benito Quinquela Martin, בו מוצגות יצירות של האמן המפורסם שעל שמו קרוי המוזיאון, ובו שלל תמונות מחיי היום יום בנמל הישן.

Puerto Madero

באזור מזח Puerto-Madero בוצעו בשנים האחרונות עבודות שיקום ופיתוח ששינו את פני המקום ללא היכר. האזור שעד לפני שנים אחדות היה לא יותר מאזור לוגיסטי הסמוך לנמל הישן ובו האנגרים ומחסני ענק, רובם נטושים ומיעוטם פעילים, הפך להיות אזור שוקק חיים, מודרני ואופנתי ואת מקום המחסנים תפסו בארים, מסעדות ומועדונים. Corbeta-Uruguay - האוניה העוגנת במזח, חילצה בשנת 1903 את המשלחת לגילוי אנטרטיקה של הגיאולוג השבדי Otto Nordenskiöld ומשמשת כיום כמוזיאון.

איך מגיעים ?

לבואנוס איירס שני שדות תעופה מרכזיים. Ezeiza International Airport ו-Aeroparque.

מ-Ezeiza יוצאות כל הטיסות הבינ"ל, ומ-Aeroparque יוצאות טיסות פנים בתוך ארגנטינה. חשוב לזכור, כי חלק מטיסות הפנים של החברה הלאומית הארגנטינאית Aerolineas Argentinas, וחברת הבת שלה Austral, יוצאות מ-Ezeiza.

הדרך הזולה ביותר להגיע מ-Ezeiza למרכז העיר היא באמצעות אוטובוס 86, אולם הדרך, שעולה פחות משני פזו (כ-2 ₪) עד ל-Platza De Mayo תארך כשעתיים. למי שמעוניין לחסוך בכסף, אבל גם בזמן, כדאי לפנות לדוכן Manuel Tienda Leon, שמפעיל אוטובוסים מרווחים למרכז העיר בכל חצי שעה (בעלות של כ-35 פזו) והסעות בתדירות דומה גם ל-Aeroparque. משך הנסיעה למרכז העיר הוא כ-50 דקות, ל-Aeroparque כ-40 דקות.
אופציה חליפית ונוחה, אך יותר יקרה היא מונית Pre Paid. מחירי מוניות (Remises) אלו נקבעים לפי מחירון קבוע המשולם מראש בדלפקי החברות השונות בתוך שדה התעופה. חלק מן החברות גם מעניקות הנחה של 20% לנוסעים המזמינים הסעה חזרה מהעיר לשדה התעופה. בכל מקרה, לא מומלץ לתיירים לאסוף מונית אקראית ביציאה משדה התעופה.

תחבורה לארגנטינה ולמדינות השכנות

LAN Argentina, Aerolinias Argentinas וחברת הבת שלה Austral מפעילות מבואנוס איירס רשת ענפה של טיסות פנים וטיסות למדינות השכנות בתדירות גבוהה למדי. גם חיל האוויר הארגנטינאי, Lade, מפעיל טיסות נוסעים ברחבי המדינה, דיווחים מצביעים על חוויה לא כ"כ נעימה, מה גם שהאתר בספרדית בלבד. 

תחבורת הרכבות בארגנטינה איננה מפותחת. והתחבורה הציבורית הבינעירונית מבוססת בעיקר על אוטובוסים. מבואנוס איירס פועלים שירותי אוטובוסים לכל רחבי המדינה, וליעדים רבים בברזיל, צ'ילה, אורוגוואי, בוליביה ופארגוואי. בדרום אמריקה בכלל, ובארגנטינה בפרט, בגלל המרחקים העצומים שהאוטובוסים גומעים, קיים מגוון רחב של סוגי כרטיסים אותם ניתן לרכוש. שני הסוגים היקרים יותר נקראים Cama ו- Semi-Cama, ובתרגום חופשי : מיטה וחצי מיטה. השם מדבר בעד עצמו, ובמחיר הנמוך ברובם המוחלט של המקרים באופן משמעותי ממחיר טיסה, מקבלים מושב ההופך למיטה או הנוטה בזווית של כ-135 מעלות, הכולל מספר ארוחות המוגשות ע"י דייל. למעשה, שירות של מחלקת עסקים או מחלקה ראשונה, רק באוטובוס. מרבית האוטובוסים מבואנוס איירס יוצאים מתחנת Retiro בקצה הצפוני של מרכז העיר. מספר פעמים ביום יוצאות ספינות לקולוניה ולמונטווידאו באורוגוואי. בקווים אלו פועלות ספינות רגילות ורחפות, שמקצרות את זמן הנסיעה במחצית.

התמצאות ותחבורה ציבורית

ההתמצאות בבואנוס איירס פשוטה למדי. העיר תוכננה כך, שמרבית חלקיה הינם ריבועים כאשר כל צלע הינה חלק מרחוב או שדרה, ומספרי הבתים המוקצים לכל חלק מסומנים במאות שלמות (למשל, מצומת אחד עד לשני מוקצים המספרים 100-200...). מרבית הרחובות הם חד סיטריים, ולכן אל תחשבו שנהג המונית בהכרח מרמה אתכם אם הוא אינו חוזר באותה דרך בה נסעתם.

התחבורה הציבורית בבואנוס איירס מאוד טובה ומאורגנת, אך כמובן עשויה להיות צפופה בשעות העומס. רשת הרכבת התחתית (Subte) אינה מכסה את כל רחבי העיר, אבל מגיעה לכל אתרי התיירות. הרכבת התחתית יעילה מאוד, ועשויה לקצר משמעותית את זמני הנסיעה ממקום למקום. היא גם זולה להפליא (עולה כשקל עבור כל שילוב קווים). הקווים השונים מצטלבים באזור מרכז העיר ועוצרים גם בתחנות תחבורה ציבורית אחרות (למשל תחנות אוטובוסים). הרכבת התחתית פועלת בין השעות 05:00-22:00, למעט בימי א', בהם הרכבת מתחילה לפעול ב-08:00.
למרות היותן זולות להפליא, מוניות אינן הדרך הטובה ביותר לנוע במרכז העיר בשעות היום, שבהן מרכז העיר עמוס לעייפה במכוניות. מטעמי בטיחות כדאי להקפיד על שימוש במוניות שמסומנות כ-Radio-Taxi, לחפש את הרישיון להפעלת מונית שאמור להיות מוצג לראווה בסמוך לנהג, ולזכור את מספר המונית המודבק על שתי שמשות הנוסע מאחור.

האוטובוסים (Colectivos) בבואנוס איירס פועלים בלמעלה מ-100 קווים בעיר, הם מכסים את העיר כולה, ופועלים 24 שעות ביממה (בתדירות משתנה). באוטובוסים קיים תעריף מקסימום של 1 פזו (1.1 ₪) וניתן לרכוש את הכרטיס אך ורק על האוטובוס עצמו.

טנגו

כל שנה, בין סוף פברואר לתחילת אפריל, בואנוס איירס חוגגת את Festival-Buenos-Aires-Tango, הכולל מופעים, שיעורים, סרטים מוזיקליים ישנים, תצוגות ותחרויות, הנערכים באזורים מרכזיים בעיר וחלקם אף פתוחים ללא תשלום לקהל הרחב. מופעי טנגו מיועדים בעיקר לתיירים, ולכן מחירם בהתאם. אולם, הן המוזיקה והן המופע עצמו הינם ברמה גבוהה מאוד.

Madero-Tango - טנגו אופנתי הכולל הסעה הלוך ושוב מהמלון וארוחת ערב ברמה של מסעדת יוקרה.

המופע מדהים וכולל כ-20 רקדנים ושלל תלבושות וסגנונות. אמנם לא זול וטיפה ממוסחר, אבל זהו אחד ממופעי הטנגו הטובים ביותר בעיר במיוחד עבור תיירים. ממוקם על הרציף ב- Puerto Madero עם נוף מדהים של ה-City וגורדי השחקים של העיר.

Bar Sur - מועדון טנגו קטנטן ואינטימי מאוד. בניגוד למרבית מופעי הטנגו, המופעים במקום אינם ראוותניים וצוות הרקדנים מונה 2-4 רקדנים, שלעיתים "מושכים" את הקהל להשתתף במופע. מקיים מופעים החל מן השעה 20:00. מחיר הכניסה כולל פיצה ואמפנדס ללא הגבלה. נמצא ברחוב Estados Unidos ב-San Telmo.

קניות

בואנוס איירס בטיול המאורגן לדרום אמריקה, היא גן עדן של קניות. לאחרונה הוכתרה כעיר בעלת הקניות הטובות בעולם על-ידי מספר כתבי עת מובילים. כדאי לדעת, שניתן לקבל החזר מע"מ בעבור מוצרים מתוצרת ארגנטינה. יצרני אופנה מובילים בעולם, וביניהם גם כמה מותגי על, מפעילים קווי ייצור במדינה בשל עלויות הייצור הזולות ותעשיית העור הענפה במדינה, וניתן לרכשם בהנחות משמעותיות. כמעט כל החנויות במרכז העיר ובריכוזי התיירים מכירות את הפרוצדורה וישמחו לבצעה. 
המדרחוב ברחובות Florida ו-Lavalle (ממספר 500-1,000) ו-Avenida-Santa-Fe, הם אזורי הקניות המרכזיים ב-MicroCentro. באזור Florida ניתן גם לעיתים למצוא מופעי רחוב מעניינים. אזור Pallermo-Viejo הוא אזור אופנתי מאוד הפונה בעיקר לצעירים (בסגנון הסוהו בניו יורק). Galeria Pacifico - קניון גדול ומעוצב בבעלות יהודית. במקום חנויות של מירב המותגים הבינ"ל במחירים נמוכים משמעותית ביחס לארץ, לאירופה ולארה"ב. במקום פועלות מסעדות נחמדות וגם מרכז תרבות המציג תערוכות של אמנים בינ"ל מפורסמים. בנוסף, במרכז התרבות גם שני אולמות בהם מתקיימים מופעי מוסיקה וריקוד (טנגו, פלמנקו, בלט...) במחירים של 30-50 ₪ לכרטיס.

שווקים

מידי סוף שבוע מתקיימים בבואנוס איירס שוקי אמנים ומזכרות, שהבולטים מבינם הם היריד בפארק Francia ברובע ריקולטה, בו מוצעים מגוון חפצי אומנות ומזכרות והשוק של San-Telmo בימי ראשון, שבו היצע אדיר של מזכרות, חפצי אומנות, תכשיטים עתיקים ועתיקות אחרות, המוצעים למכירה, בתפאורה ציורית של בתים ייחודיים והרכבים מוסיקליים ורקדני טנגו  המנגנים/רוקדים את המוסיקה שכל כך מאפיינת את העיר.

 

לטיול מאורגן לארגנטינה

 

לטיולים נוספים לדרום אמריקה 

 

כל הזכויות שמורות לפגסוס תיירות בע"מ

ט.ל.ח

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form