מספר טלפון
03-6374000

אמסטרדם, עיר של כיף / שולי טייטלר

אמסטרדם היא עיר נהדרת להשתחרר מהעצבנות והמתח הישראליים. עיר התעלות ההולנדית מציעה לכם שפע של בתי קפה, מסעדות מעולות ומועדונים בטיול המאורגן להולנד. בשעות היום אפשר לבקר בכמה מהמוזיאונים. מדריך מפורט.

אמסטרדם משדרת חופש. הסיפורים המהוססים של בוגרי שנות ה-60 על אודות התנסויות בעישונים כאלה ואחרים מקבלים כאן חיזוק חוקי. "באמסטרדם זה מותר", מספרים בפאב החברים שכבר טעמו מנפלאותיה של העיר.

אמסטרדם היא עיר משחררת. ההוויה הישראלית המתוחה כל כך, מקבלת כאן משמעות אחרת. צעירים וצעירים ברוחם נבלעים לתוכה בקלילות מדהימה בשיכרון חושים של שלווה, כיף ושקט סוחף בטיול לאמסטרדם. כל אחד וטעמו הוא.
ההולנדים השלווים יודעים להשרות אווירה של סובלנות אמיתית, שאיננה רק בבחינת הסבר פניך לתייר, ובהיותה כזאת, אמיתית לכל, היא הופכת למקום מפגש ולאינטרנציונל אמיתי, שמאחד רבים כל כך.
רבים באמסטרדם מתגוררים בסירות העוגנות לאורך התעלות. נתונים סטטיסטיים רשמיים של העירייה מציינים כי בעיר לפחות 2,500 בתי סירות שבהם מתגוררים בודדים ומשפחות. החיים על המים לא נחשבים לצורת חיים עלובה. בעיני רבים זהו אקט הצהרתי של חופש, מרדנות וחריגה ממוסכמות. צורת החיים הזו מקובלת על הסביבה ותואמת את רוח העיר.

שדה התעופה סחיפהול, מהטובים בעולם, וחברת התעופה המלכותית קלמ הפכו את אמסטרדם לאחד המרכזים החשובים באירופה. כאן ממריאות ונוחתות מדי יום מאות רבות של טיסות. כאן גם הדיוטי פרי הזול והאטרקטיבי באירופה.
ההגעה לסחיפהול די פשוטה. 20 עד 30 דקות נסיעה במכונית ממרכז אמסטרדם, תלוי בפקקים ובמזג האוויר. גם הערים האג, רוטרדם ואוטרכט יושבות במרחק קצר מן השדה.
ליתר ערי השדה והערים הגדולות של הולנד ניתן להגיע בנסיעה בכבישים המהירים ובאוטוסטרדה. ברכבת ניתן להגיע בתוך 15-10 דקות ממרכז אמסטרדם. משדה התעופה אפשר בקלות להגיע ליעדים ברחבי הולנד ובארצות שכנות היישר מתחנת הרכבת הממוקמת בתחתית טרמינל הנוסעים של שדה התעופה. לכל מי שמגיעים לשדה, כדאי להתעכב מעט בסחיפהול פלזה - מרכז הקניות האטרקטיבי הממוקם בטרמינל לפני הכניסה לאולמות היוצאים.
 

אמסטרדם אמסטרדם אמסטרדם

 
איפה לבלות

 "SKY SPORT CAFE", ברחוב ליידספלין 11, הוא בית קפה מדהים ובו במספר גדול של מסכי טלוויזיה לצפייה בשידורי ספורט ישירים של משחקים מסקרנים, בעיקר של כדורגל הולנדי ואנגלי.

ווק אנד רול - מסעדה בהילטון סחיפהול שבה מתחברים בטבעיות השולחן האוריינטלי והשולחן המערבי. חביב על המקומיים בארוחת ליל שבת משעה שש בערב.

קפה אמריקן בראסרי במלון אמריקן ברחוב ליידסקדה 97 מציע ארוחה לילית מאוחרת בסגנון בופה. המדובר באחת המסעדות היותר מפורסמות של אמסטרדם. העיצוב בסגנון ארט נובו נותן נופך מיוחד לתפריט הכולל אויסטרים, מוצרלה ועגבניות, דג סלמון כבוש, גבינות, סוגי הרינג, פרוסות בשר חזיר על פרוסות של מילון. החגיגה הקולינארית הזאת מתקיימת בימים שלישי עד ראשון, החל משעה 22:30.

לפני או אחרי הקניות ברחוב בטהובן, אחד ממוקדי הקניות היותר מרכזיים באמסטרדם, אפשר להתענג ב"BRASSERRIE", בית הקפה במרפסת המקורה של מלון בטהובן בטיול המאורגן לאמסטרדם.

המסעדה ההולנדית VLIEGHEN'D VIJFF (בתרגום חופשי - 5 הדבורים), ממוקמת בלב אמסטרדם בבנין עתיק ספון עץ ומציעה אווירה אותנטית, אוכל משובח, יינות אנינים. המחירים יקרים, אך מי שזוכים לקבל שולחן משלמים ברצון. פתוח כל יום מחמש וחצי אחרי הצהריים.מוסד קולינרי מפורסם אחר נמצא ברחוב VAN BAERLESTRAAT מספר 96. המדובר ב-"BODEGA KEYZER", אחת המסעדות הוותיקות באמסטרדם.

היא מגישה אוכל הולנדי מסורתי מאז שנת 1905. המסעדה משמשת מקום מפגש למוזיקאים, סופרים, שחקנים ועיתונאים. בין השעות שש לשמונה בערב המקום הומה ביפים וביפות של אמסטרדם, שבאים לפני שהם נכנסים לקונצרט באולם ה"CONCERTGEBOUW" , מהיפים באולמות העיר. פתוח בשני עד שבת, מתשע בבוקר עד חצות. בימי ראשון מ-11 עד חצות. "LE PECHEUR" היא מסעדת דגים מצויינת. פתוח משני עד שישי מ-12 ועד חצות. בשבת מ-17:00 ועד חצות. אמסטרדם היא גם מקום מצויין להיכרות עם האוכל האינדונזי (אינדונזיה היתה בעבר מושב הולנדית). אינדונזיה, ברחוב RADEN MAS STADTHOUNDERKADE מספר 6, מציעה חוויה מתמשכת של עשרות קעריות של מיני מזונות מתובלים ברטבים חיפים ומרתקים. צעירים תוססים וחובבי מותגים ישמחו לגלות כאן גם את הסניף המקומי של הארד רוק קפה, המציע מוזיקת רוקנרול, בירה קרה, המבורגרים עסיסיים וקוקטיילים מיוחדים. אמסטרדם היא גם גן עדן קולינרי לחובבי אוכל יפני.

ב"TEPPAN YAKI HOSOKAWA" מציעים לכם מבחר של דגים, פירות ים ובשרים. פתוח מ-17:00 עד 23:00. לחובבי אוכל קוריאני בטיול להולנד ממתינה סיאול 200 מטר מן תחנת הרכבת המרכזית ברחוב פרינס הנדריק מספר 106. פתוח מ-12:00 עד 03:00 לפנות בוקר. בקומדי קפה אמסטרדם, ברחוב מקס אופליין, מתקיים מדי יום רביעי, החל מן השעה 21:30 ובימי ראשון משעה 21:00 , מופע של אמני סטנד אפ מכל רחבי העולם. הבמה בימי רביעי חופשית ומשוחררת והצופים בכלל לא יודעים מה בתוכנית. סוג של פתיחות וסובלנות הולנדית ההופעה באנגלית ובשפת המקום. הקהל מבקש נושא והאמנים מנסים לספק את התוצרת. אפשר גם ליהנות מארוחה לצד ההופעה. ביום רביעי הכניסה חופשית. כדאי להזמין מקום מראש. לחובבי הג'ז נמליץ על בילוי לילי בספינת ג'ז. הספינה מפליגה מתחנה מול מוזיאון הרייקס ויוצאת לשיט של שעתיים בתעלות אמסטרדם המוארות. חוץ מג'ז, תוכלו ליהנות גם מיין, בירה וגבינות הולנדיות.

"JAZZ CAFÉ ALTO" ממוקם בלב רובע הבידור של העיר בקירבת ליידספלן. פתוח כל יום מתשע בערב ועד שלוש לפנות בוקר. בימי שישי ושבת פתוח עד ארבע לפנות בוקר. בכל ערב מופע ג'ז.

בחודשי הקיץ, כשמגיעים לכאן עם הילדים, כדאי לקפוץ לארטיס, גן החיות של אמסטרדם. הגן נחנך כבר לפני 170 שנים ויש בו אוסף גדול ומרשים של בעלי חיים ושל ציפורים טרופיות, בעיקר מן המושבות מעבר לים. ההולנדים ברגישותם הרבה מרשים לילדים לשחק ולטפל בחיות ידידותיות. פתוח כל יום מתשע בבוקר ועד שש בערב.

מוזיאונים בלי הפסקה

המוזיאונים של רמברנדט והרייקס מפורסמים בכל העולם. מי שביקר, תמיד ירצה לחזור ומי שעדיין לא היה, חייב להגיע.

אולם למוזיאונים המפורסמים יש גם מתחרים: "THE STEDELIJK" הוא המוזיאון החשוב ביותר לאמנות מודרנית. פתוח בימי שלישי עד שבת בין השעות 11 ל-5 אחה"צ. הכניסה חופשית. חובבי ארכיאולוגיה ישמחו לבקר ב"ALLARD PIERSON", המוזיאון הארכיאולוגי של אוניברסיטת אמסטרדם. פתוח בימי שלישי עד שישי בין עשר לחמש אחרי הצהריים, ובימי שבת וראשון מאחת ועד חמש. המוזיאון ההיסטורי של אמסטרדם, ברחוב KALVERSTRAAT מספר 92, היה בעבר בית יתומים. פתוח בימים שני-שישי בין עשר לחמש אחרי הצהריים.

בשבת וראשון מ-11 עד חמש אחרי הצהריים. המוזיאון להיסטוריה יהודית כולל בתוכו ארבעה בתי כנסת מהמאות ה-17 וה-18 שחוברו יחד בקונסטרוקציה של פלדה וזכוכית. כאן תוכלו ללמוד על ההיסטוריה של יהודי אמסטרדם ב-400 השנים האחרונות. במקום גם חנות ספרים ובית קפה כשר. ניתן להזמין ביקור מודרך במוזיאון. פתוח בימי שני וראשון מ-11 עד 2 בצהריים.

"TRAMLIJN", ברחוב AMSTELVEENSWEG, הוא מוזיאון רכבות חביב. מוזיאון בית הסירה בתעלת פרינסן מאפשר הצצה לאורח חיים מסקרן זה. במוזיאון מוצג בית סירה טיפוסי הכולל גם חדר מגורים, מיטה, מטבח, מקלחת ושירותים. פתוח בימי שלישי עד ראשון בין השעות עשר לחמש אחרי הצהריים. יש דמי כניסה. מותר לצלם בבית הסירות. מתעניינים בתולדות הרזיסטנס בטיול המאורגן להולנד, יכולים לבקר ב"DOTCH RESISTANCE" ברחוב PLNTAGE KERKLAAN מספר 6. פתוח בימי שלישי עד שישי מעשר בבוקר ועד חמש אחרי הצהריים. בימי שבת וראשון משעה 12 עד 5. עוד מוזיאונים באמסטרדם: בית אנה פרנק, המוזיאון למדע, מוזיאון העיתונות, המוזיאון לתיאטרון והמוזיאון הימי. לאלה שמתכננים חריש עמוק במכמניה התרבותיים של אמסטרדם, כדאי לרכוש באחת מנקודות המכירה של משרד התיירות המקומי (VVV). קופונים לכניסה חופשית ולהנחות משמעותיות במוזיאונים ובאטרקציות של אמסטרדם. הכרטיס מקנה גם שיט חינם בתעלות אמסטרדם ביקור חובה לכל מבקר בעיר.

 

לטיולים מאורגנים באירופה 

 

כל הזכויות שמורות לפגסוס ישראל בע"מ

ט.ל.ח.

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form