מספר טלפון
03-6374000

אמריקה הדרומית. יבשת מגוונת ומרתקת / כתבת מערכת

אין כל אפשרות להקיף במאמר אחד יבשת כה מופלאה כמו אמריקה הדרומית. זו יבשת של יערות גשם והרים נישאים, של נהרות אדירים, ימות וקרחונים, של סמבה וסלסה, פאבלות מטות ליפול וגם של קרנבלים מפוארים. ובכל זאת, אנו מגישים לכם סקירה ממצה ובה הדגשים מיוחדים על כמה מפניני היבשת המפעימה

היבשת הרביעית בשטחה בעולם משתרעת מאמריקה התיכונה בצפון ועד הקוטב הדרומי, וגובלת באוקיינוס האטלנטי ממזרח ובאוקיינוס השקט ממערב. בשטחה נמצאות המדינות ברזיל, ונצואלה, קולומביה, פרו, אורוגוואי, ארגנטינה, סורינאם, גיאנה, גיאנה הצרפתית, צ'ילה ואקוואדור. אם ריו דה ז'נירו, בואנוס איירס, לימה ושאר הערים הגדולות הן הלבבות הפועמים של אמריקה הדרומית, הרי "עמוד השדרה" שלה הוא רכס האנדים – 8,000 קילומטרים של פסגות משוננות; הגבוהה שבהן, הר אקונקגווה שבארגנטינה, מתנשאת לכדי 6,964 מטרים.
 

טיול מאורגן לדרום אמריקה

 
תופעת טבע אחרת באמריקה הדרומית, המרשימה מכולן לדעת רבים, היא נהר האמזונס: הנהר הארוך בעולם (6,259 קילומטרים) ואחד משבעת פלאי תבל של עולם הטבע. באמזונס זורמים כעשרים אחוזים ממימי תבל ושטח הדלתה שלו כמעט כשטחה של ארצות הברית. האמזונס גורם לאתרי טבע אחרים להיראות קטנים, אך אמריקה הדרומית היא גם ביתם של הקרחונים האדירים בפטגוניה, של ערבות הפמפס האין-סופיות, של נהרות האורינוקו והפרנה השופעים, של איים, הרי געש ופארקים לאומיים בלתי נשכחים. אותו שפע משתקף באוכלוסייה ובתרבויות היבשת.
לפני שכף רגלו של קולומבוס דרכה בחוף הצפוני של אמריקה הדרומית, בסוף המאה ה-15 חיו ביבשת כ-14 מיליון איש, רובם נתיני ממלכת האינקה. האימפריה האדירה, ששורשיה מגיעים עד לשנת 2000 לפנה"ס, סגדה לאל השמש בפולחנים שחלקם נהוגים עד ימינו, למשל חג השמש המתקיים בעיר קוסקו שבפרו ב-21 ביוני, היום הקצר ביותר בשנה - חבורות מוזיקאים ורקדנים שוטפים את רחובות העיר בחגיגה שהיא מחווה לתרבות העתיקה. התפשטות הנצרות, גלי ההגירה מספרד ומפורטוגל והכחדת הילידים האינדיאנים שינו את פני המפה הדמוגרפית באמריקה הדרומית.
לאחר מלחמת העולם השנייה החל גל הגירה נוסף מאירופה, בעיקר מספרד ומאיטליה אך גם מגרמניה: יהודים ששרדו את מחנות הריכוז וחיפשו התחלה חדשה, וגם פושעי מלחמה נאצים (אייכמן למשל), שחיפשו מקלט. בעיירה פוארטו מונט (Puerto Montt) שבצ'ילה אפשר לראות עדיין בתים בסגנון אירופי שהקימו מהגרים גרמנים.

עשרה אתרים מרכזיים

בטיול מאורגן לאמריקה הדרומית יש די והותר כדי להספיק לתייר הממוצע לחיים שלמים. המדינות אדירות הממדים מציעות שפע אין-סופי של אתרי תרבות וטבע, אטרקציות תיירותיות, חופים זהובים ושל שמורות טבע ירוקות שכל אחד יכול לבחור מהם את התמהיל ההולם את נטיות לבו. קשה להחליט היכן לבקר, ועוד יותר על מה לוותר, אבל בכל זאת הרכבנו עבורכם רשימה קצרה של עשרה מקומות ואטרקציות שיישארו בזיכרון עוד שנים רבות.

3_2 ריו דה ז'נירו – העיר הגדולה בברזיל היא תערובת מופלאה ומרתקת של חופים אקזוטיים, רחובות מפותלים, בתי קפה הומי אדם ושל סמבה, הריקוד הלאומי. פסלו של ישו הגואל על הר קורקובדו מיתמר מעל העיר ומשקיף על המתרחצים בחוף קופקבנה.

3_2 מאצ'ו פיצ'ו – הפלא הארכיטקטוני והתרבותי בפרו נבנה על ידי בני האינקה בשיא גדולתם, ננטש ונשמר במשך מאות שנים תחת צמחייה עבותה עד לחשיפתו המקרית בשנת 1911. האתר עוצר נשימה ביופיו ובמורכבותו, ולכן נכלל ברשימת שבעת פלאי עולם החדשים.

3_2 מפלי איגואסו – מפלי מים אדירים בגבול ברזיל-ארגנטינה, שעד שעומדים מולם קשה להבין את משמעות המושג "כוח טבע". כמויות מים אדירות נשפכות מגובה של עד שמונים מטרים ומגיעות אל שיאן במפל "גרון השטן" העצום והמרשים. לאמיצים מומלץ להתנסות בשיט רטוב מתחת למפלים, חוויה עוצמתית בלתי נשכחת.

3_2 ג'ונגל האמזונס – אגדות הילדות קמות לתחייה בג'ונגל העבות, השופע אין-ספור מיני חרקים, פרפרים ססגוניים, ציפורים, קופים ועוד. ספארי לילי וצפייה בתנינים על גדות הנהר הוא חוויה בלתי נשכחת.

3_2 ברילוצ'ה – עיר קיט בארגנטינה שמציעה למבקרים בה שילוב מושלם של נופים מרהיבים עם הרים מוריקים ופסגות מושלגות, אגם כחול, מסעדות בשר איכותיות ותעשיית שוקולד ששמעה נודע ברחבי העולם.

3_2 שמורת טורס דל פאיינה – פארק לאומי בצ'ילה, וליתר דיוק בפטגוניה, חבל הארץ הפראי שבקצה הדרומי של דרום אמריקה. פסגות המגיעות לגובה של 3,000 מטרים, והמהוות חלק מכיפת הקרח האנדית, בולטות על רקע שמיים כחולים, לגונות ואגמים נהדרים בשלל גוני הכחול, מצוקים ומפלים, קרחונים ויערות.

3_2 בואנוס איירס – בירת ארגנטינה שוכנת לחופי האוקיינוס האטלנטי ומציעה למבקרים בה שילוב של אווירה אלגנטית וחיי לילה תוססים. מוזיקה נשפכת מבתי הקפה אל הרחובות, והופעות של רקדני טנגו מקצועיים פורטות על כל החושים.

3_2 סלבדור דה באהייה - עיר עתיקה הממוקמת במפרץ יפהפה עתיר איים והנחשבת למעוז התרבות האפרו-ברזילאית. כת הקנדומבלה וריקודי קפוארה עדיין משגשגים על רקע מבנים קולוניאליים וחופים מרהיבים.

3_2 איי גלפגוס – יעד מושלם לחובבי טבע שמוכנים להשקיע את הזמן ואת המאמץ הדרוש לנסיעה. התמורה שמקבלים מקבוצת האיים שבשליטת אקוודור היא מגוון עצום של מיני בעלי חיים אנדמיים (ייחודים למקום), שאינם חוששים מבני האדם ומאפשרים להתקרב אליהם ללא פחד.

3_2 קרחון פריטו מורנו - הקרחון הקרוי על שם פרנצ'סקו מורנו, מי שחקר את פטגוניה וסימן את קו הגבול בין ארגנטינה לצ'ילה, מציע למבקרים אטרקציות בדמות גושי קרח מתנפצים בשאון עז, שבילים ונקודות תצפית לצילומים מושלמים.
 

טיול מאורגן לדרום אמריקה

  

תעודת זהות

שטח - 17.8 מיליון קילומטרים רבועים

אוכלוסין - כ-423 מיליון נפש

שפות עיקריות - ספרדית, פורטוגלית

טופוגרפיה - מישורית ברובה, למעט רכס האנדים במערב

  

לכל הטיולים לדרום אמריקה

 

 

 

כל הזכויות שמורות לפגסוס תיירות בע"מ

ט.ל.ח

 

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form