מספר טלפון
03-6374000

בייג'ין / משה שניר

חרף מימדיה הענקיים מהווה בייג'ין מקום נוח להתמצאות באופן יחסי בטיול המאורגן לסין. שדרותיה ארוכות וישרות. אלה חצויות ע"י רשת של רחובות כמו בלוח שחמט.
ניתן להגיע בקלות יחסית לכל מקום המצוי ליד רחובות אלה, בתנאי שאין מרחיקים לכת לעבר הסימטאות. בכל מקרה של יציאה עצמאית מן המלון, מומלץ להצטייד מראש במלון בכתובת בסינית של המקום אליו הנכם מבקשים להגיע.
בצורה זו יקל על נהג המונית, האיש ברחוב או כל גורם אחר שתבקשו את סיועו לנסות ולכוון אתכם ליעדכם. לכן גם כדאי להצטייד בכרטיס ביקור של המלון, גם כן בסינית, כדי שתוכלו למצוא גם את דרככם בחזרה בטיול בסין. יותר ויותר סינים, בעיר כמו בייג'ין, הבירה, נחשפים למערב ולדוברי שפות זרות אולם לרובם המכריע של המיליונים הדרים בכרך הענק אין כל דרך לתקשר בשפה זרה עם מיליוני המבקרים בעיר.
נחזור לרחובות העיר. אלה בנויים בשיטת המצפן, קרי מכוונים ל - 4 רוחות השמיים.  חשוב לשים לב לעובדה כי השדרות הארוכות מחליפות את שמן בקטעים שונים ( כמו הגרנד בולוארד בפריס ) לעיתים 8 ואפילו 10 פעמים.

לפיכך יש לשים לב לשם WAI ( שער ) המופיע לעיתים קרובות בכתובת ולכוון לפיו את ההליכה או הנסיעה באוטובוס.
בייג'ין מספקת אטרקציות למכביר לתייר מן המערב בטיול המאורגן לסין. הפתיחות הסינית לישראל שמאפיינת את העשור האחרון, כולל קו טיסה ישיר של אל על לבייג'ין, מאפשרת ליותר ויותר ישראלים להגיע לכאן ולהיחשף לתרבות ולעוצמה שמשאירים כל כך את רישומם על המבקר.
חומת סין  היא האטרקציה שכל אחד יחתור לתמונה שתנציח את המאמץ לטפס עליה בטיול לסין. אורכה מדהים 6350 ק"מ. אסטרונאוטים מדווחים כי ניתן לראותה מן החלל בעין בלתי מזוינת.  אחרי החומה, העיר האסורה היא השנייה ברשימת האתרים שאין להחמיץ."עיר" בת  9000 חדרים המשתרעת על שטח של 720 אלף מ"ר, שמהם כ - 20% שטח בנוי. מה שהיה הארמון המלכותי עד 1925 הפך מוזיאון עם מוצגים נדירים.  בהמשך נמליץ על ביקור בקברי שושלת מינג. רק קבר אחד בן 400 שנה פתוח למבקרים.

ארמון הקיץ נבנה בשנת 1764 כמקום נופש קייצי. היכל השמיים נבנה בשנת 1420 כהיכל תפילה ליבולים טובים.  גן החיות של בייג'ין הוא אחד הגדולים בעולם. האנדרטה לגיבורי האומה נמצאת בצידה הדרומי של כיכר טינמאן. קברו של מאו נמצא מאחורי האנדרטה לגיבורי האומה והאולם הגדול של
האומה, מושב הקונגרס ובו אולם נשפים היכול להכיל 5000 איש. מבקרים בעלי מודעות ומעורבות גבוהה יותר בפוליטיקה העולמית לא יחמיצו ביקור בכיכר טינמאן. זו אורכה מצפון לדרום 800 מטרים ורוחבה ממזרח למערב 500 מטרים.  הכיכר מסוגלת להכיל הפגנה של כמיליון איש בבת אחת. במרכזה האנדרטה לגיבורי האומה. מסביבה המוזיאון להיסטוריה סינית, מוזיאון המהפכה הסינית והפרלמנט.
הכיכר הפכה בשנים האחרונות לסמל המאבק לחופש בסין, בעיקר בשל הפגנות הסטודנטים ודיכויין האלים בשידור טלביזיוני חי.  אתר אחר, שחבל להחמיץ בטיול לסין, מעיד יותר מכל על אורח המחשבה של הסינים. בייג'ין של  מטה, מתחת לאדמה. אתר זה פותח צוהר לחשיבתם של הסינים. זהו מקלט אטומי שמשתרע מתחת לחלק גדול של העיר. המקלטים בנויים כמה קומות, אחד מתחת לשני, והכניסה מקומה לקומה, היא באמצעות מדרגות המורמות ומורדות לפי הצורך.
 

ביג'ין

 
כיום, בעיתות שלום, משמש חלק מן המקלטים כחנויות. הכניסה אינה בולטת מהרחוב והיא נמצאת, בדרך כלל, בחלקן האחורי של החנויות ובגובה הרחוב.  ( מומחי פיקוד העורף מוזמנים לעלות לטיסת אל על ולבקר במקום במסגרת סיור לימודי ).  מי שמבקשים להפוך את בייג'ין לקרש קפיצה לביקור קצת יותר עמוק באזור מוזמנים לרשום לפניהם שורה של אתרים מעניינים, אולם בכל מקרה מומלץ להיעזר במדריך קבוצות או במלווה מקומי דובר אנגלית.  לא כל כך פשוט לקחת מכונית מהשכרה בבייג'ין,  ולצאת לסיור של יום בסביבה כפי שנהוג באירופה וארה"ב. אתרים כאלה המתאימים לסיור של יום באזור בייג'ין ניתן למצוא ב - CHENGDE - מעון הקיץ של הקיסרים משושלת QING-SHNGHAIPASS - מקום המפגש של חומת סין והים. SHENYANG - בירת הטטרים במאה ה - 12. ניתן למצוא כאן 2 קברי קיסרים. במאוזוליאום הצפוני קבור מייסד שושלת  QING, ובמזרחי קבור מייסד מדינת מאנצ'ו.

להגיע לבייג'ין  

אל על היא חברת התעופה היחידה שטסה ישירות מהארץ לבייג'ין.
בעבר וגם היום, ממשיכה הונג קונג לשמש אחד משערי הכניסה העיקריים לבייג'ין. נוסעי אל על יכולים לשלב טיסה בכיוון אחד לבייג'ין וטיסה בכיוון השני מהונג קונג,או בכיוון ההפוך. לטיסות פנים בסין ניתן לרכוש כרטיסי  טיסה באייר צ'יינה או בחברות סיניות אחרות.  
שדה התעופה של בייג'ין - בייג'ין אינטרנשיונל קפיטול מרוחק 19 ק"מ מן העיר. בשדה שירותים כמו בנק להחלפת כספים, מזנון, דואר, חנות מתנות, חנות פטורה ממכס, בה מתקבלים מרבית סוגי המטבע וכרטיסי האשראי.
משדה התעופה ניתן להגיע למרכז בייג'ין במוניות או אוטובוסים. משך הנסיעה  30-40 דקות. האוטובוסים פועלים בשעות 5:30 - 19:00.
יצוין כי מלבד מיסי נמל לטיסות  בינלאומיות גובים כאן גם מס נמל לטיסות פנים.

תחבורה בעיר


המימדים הענקיים של העיר, על מיליוני תושביה, הקושי להתמצא כאן, בשל קשיי השפה, ושמות בלתי מובנים של רחובות, מכתיבים דרך אחת בלבד למבקר בטיול לסין. שימוש במונית, השירות זול ואמין. 
ניתן להניח כי איש עסקים המגיע לכאן בהזמנת חברה מקומית ייהנה מהסעה על ידי המארח.  עם זאת ההתמצאות בבייג'ין קלה יחסית ורחובותיה הארוכים מקבילים ומצטלבים עם רחובות מקבילים אחרים.
הדרך הטובה ביותר להשיג מונית היא ליד בתי המלון. ניתן גם לעצור מונית חולפת ברחוב.  ניתן גם לשכור מונית ליום שלם. בתשלום מחושבים גם מרחק הנסיעה וגם זמן ההמתנה. הדבר כדאי במיוחד במקרה של פגישות וארוחות עסקיות. 
מומלץ מאוד לדאוג שגם הנהג ייהנה מארוחה. הדבר יסייע לשירות משופר מצידו.
תשר אינו מקובל. בעיר פועלים יותר מ - 150 קווי אוטובוס. יעדי הנסיעה של האוטובוס כתובים בסינית בלבד. מי שמבקשים לנסוע בעיר בדרך זו טוב יעשו אם ירכשו מפת קווי תחבורה. אוטובוסים בעלי ספרה אחת או שתיים פועלים במרכז העיר. אוטובוסים בעלי מספר 100 ואילך הם אוטובוסים חשמליים. אוטובוסים בעלי מספר 300 ואילך משרתים את הפרברים.  האוטובוסים פועלים מהשעה 5 בבוקר ועד 11 בלילה. על גבי כרטיס הנסיעה יצוין סכום דמי הנסיעה בספרות מערביות.
הרכבת התחתית של בייג'ין היא בהחלט הדרך הטובה ביותר, למעט מוניות, להגיע ממקום למקום בעיר. לרכבת התחתית 2 קווים. :
קו מזרח מערב ( 17 תחנות ) וקו מעגלי ( 13 תחנות ) גם הרכבת התחתית פועלת באותן שעות. תדירות הנסיעה אחת ל - 4 דקות. השילוט בתחנות כתוב גם באנגלית. המחיר אחיד לכל מרחק.  
 

סין

 

אשרות כניסה

לצורך כניסה לסין דרושה עדיין ויזה. ניתן לקבל אשרה בישראל באמצעות כל סוכני הנסיעות העושים זאת בארץ בשגרירות הסינית.
מותר להכניס לסין כל סכום במטבע חוץ. מומלץ לשמור על אישורי המרה הניתנים ע"י הבנק או המלון. הוצאת כסף סיני אסורה.

בתי מלון

למרות הבנייה המאסיבית של בתי מלון עדיין חסרים בעיר חדר במלון. המודעות הגוברת לתיירות בסין מושכת לכאן את כל רשתות בתי המלון הבינלאומיות.  אלה מקימות כאן בתי מלון מפוארים הפורצים את קו הרקיע של בייג'ין.

בחדרי המלון מקלחות, טלפון, טלוויזיה ומיזוג אוויר. הכל בסטנדרט מערבי.
להלן רשימת חלקית של בתי מלון מומלצים בבייגי'ן:
מלון קמפינסקי ( במרכז לופטהנזה )
הולידיי אין בייג'ין דאונטאון
גרנד הוטל בייג'ין
מלון פאלאס
מלון FRIENDSHIP
מלון אינטרנשיונל
מלון קונטיננטל
מלון מובנפיק
שרתון   GREAT WALL

מזג אוויר

מזג אוויר באביב יכול להיות מאוד בלתי נעים.  בשל משבי רוח מדברית ממערב - הרוחות נושאות כמויות גדולות של אבק. הקיץ המתמשך בין יוני לאוקטובר חם ויבש, וכולל עונת גשמים ביולי ואוגוסט. בחורף ( נובמבר - מרץ ) קר מאוד כאשר בחודשים דצמבר עד פברואר הטמפרטורה יורדת עד מינוס 15 מעלות צלסיוס.  הסתיו בין ספטמבר לאוקטובר גשום רק מעט והוא הזמן הנוח ביותר לביקור בעיר.

לעשות עסקים בסין

לעשות עסקים עם סין הוא חלומו הרטוב של כל יצרן. לדוד בן גוריון היה חזון למכור שרוך נעליים אחד לכל סיני.
בגישה מינימליסטית זו הוא ראה פריצה גדולה לצמיחה כלכלית של המשק הישראלי. החלום של אז הופך למציאות של ממש בימינו אלה, אבל לו דווקא בתחום הסידקית.  הסינים המתעוררים לכלכלת שוק, מטעמים מאוד ברורים , שואפים לרכוש ידע וטכנולוגיה ולא רק מוצרי צריכה.


התהליך כאן הו ארוך ומתיש. מיזם עסקי בסין הוא סיפור ממושך של בניית אמון, קשרים, סבלנות וממון. הסינים ידועים כנושאים ונותנים קשוחים.
מעניינת אותם אסטרטגיה ומחויבות לטווח ארוך. הם צופים בנכונותך להשקיע זמן, מאמץ וכסף מבלי לאבד את הסבלנות. אורח רוח וסבלנות, תכונות די מוזרות למאצ'ו הישראלי, שבא לכבוש יעד חדש עם מזוודה מלאה אילתורים.
מי שרוצה להצליח כאן כדאי לו להכין היטב שיעורי בית. סיור מוקדם להכרת ההיסטוריה, התרבות והמנטליות יסייע בשולחן המו"מ. גיוס שותף סיני, יכול להוות בהחלט יתרון.

תערוכות וירידים

BEIJING-EXHIBITION-CENTER  הוא מוקד הפעילות של תערוכות וירידים בעיר בטיול המאורגן לסין. מתקיימות כאן תערוכות לריהוט ועיבוד עץ, לתעשיות הגומי והפלסטיק ( CHINAPLAS )  לתעשיות גרעיניות, אלקטרוניקה ( גם קונגרסים ), תערוכות לייצור חקלאי (CHINA AGRO EXPO ), אנרגייה (EP CHINA ),
הנדסה כימית וביוטכנולוגיה, מכוניות ( AUTO CHINA ), טכנולגיית דפוס (CHINA PRINT), יריד ספרים ( CHINA BIBF ), הנדסה מטלורגית, ציוד מכרות, ציוד טקסטיל (CTME) ציוד אריזה )  CIF ) ציוד אור קולי וציוד שידור ועוד.

לאכול בבייג'ין

בייג'ין מאד קוסמופוליטית בסוגי במזון והמסעדות.  ניתן למצוא כאן בנקל מזון מערבי קונבנציונלי וכמובן, גם אוכל סיני מגוון המבוסס על מחוזותיה השונים של סין. הברווז פקינזי המפורסם ( מנה חובה למבקר בסין ) חובה לוודא שהברווז גדל בבייג'ין. גם מטעמים אחרים חייבים בייחוס משלהם.

הכבש חייב להיות מזן XIKOU, בעל טלפיים שחורות וראש רב גוני. מתכון פופלארי אחר הוא קדירת חמין מונגולי, בסתיו ובחורף, ומאכלי ים בקיץ. גם קרפיון חמוץ מתוק מהנהר הצהוב, עןף צלוי ומאכלי ים מטוגנים בשמן עמוק, הם חלק מן המסורת הקוליניארית של בייג'ין.
מנה מקומית מפורסמת אחרת היא סדרת המרקים הסיניים. מרק קן הציפור מוגש לפעמים כמנה ראשונה בארוחות חגיגיות. מי השתייה בבייג'ין בטוחים ונקיים בדרך כלל. למרות הכל מומלץ לצרוך מים מבקבוקים סגורים.

חשוב ביותר לשים לב למה שאוכלים ושותים בטיול לסין.  מנהגי השולחן המקובלים במערב אינם אלה הנהוגים במסעדות בייג'ין. להזמנת אוכל מומלץ להשתמש בטכניקה פשוטה ביותר: להצביע על צלחת של אחד הסועדים ולבקש מנה דומה. יאמר מייד, כי אין קשר בין האוכל הסיני בבייג'ין לזה המוכר לנו מן המסעדות במערב או בת"א.   באשר לרבגוניותו של המטבח הסיני המקומי נדגיש 4 סוגים של מטבח סיני.
הסגנון הצפוני נוסח שנדונג המקובל לאורך הנהר הצהוב.
נוסח סצ'ואן מקובל במערב סין, נוסח ג'יאנגסו - ז'ז'יאנג הוא הסגנון של מזרח סין, הנוסח הדרומי גואנגדונג .
הארוחה מתחילה בדרך כלל בהגשת ספל תה ולאחריו מנות קרות של בשר וירקות.  המרק מוגש לפני המנה האחרונה הכוללת עוגיות ופירות.
בארוחה רשמית מצפים מן האורח כי יטעם מכל מנה. במידה והמנה אינה לטעמו של האורח עליו פשוט לקבל את הצלחת בנימוס ולהשאירה ללא מגע. הצלחת תילקח מן המקום ובמקומה תונח צלחת ריקה לקראת המנה הבאה.

על האורח להיות מוכן להשיק כוסית לכבוד המארח. הגשת פירות פרושה סיום הארוחה. יהיה זה מן הנימוס לעזוב את המקום 10 דקות לאחר הגשת המגבות ושתיית כוס התה האחרונה. מלבד מסעדות סיניות לסוגיהן צמחו בבייגי'ן  נקודות מכירה רבות של FAST-FOOD כמו מקדונלדס, קנטקי פרייד צ'יקן ודומותיהן, שמתחרות בברווז הפקינזי המקומי.
 

סין

 
קניות

בבייג'ין  3 אזורי קניות עיקריים ברחובות  QUIANMEN, XIDAN ו-  WANGFUJING.

חמשת בתי הכל בו הגדולים הם:
BEIJING ARTS & CRAFTS SERVICE CENTER
BEIJING DEPARTMENT STORE
DONGSI PEOPLE'S MARKET
BEIJING FRIENDSHIP STORE
XIDAN EMPORIUM
בנוסף יש בעיר יותר מ - 40 מרכזי קניות אזוריים משניים. ניתן לקנות סיגריות וסרטי צילום בחנויות הידידות. ברוב בתי המלון בעיר ניתן לקנות עיתוני חוץ וספרים. 
רחוב TANG-AN-MEN-TA-CHEN הוא אבן משיכה לתיירים.  כאן תשומת הלב מתרכזת באבני ירקן ובכלי חרסינה.  רחוב  LIULI-CHANG  הוא מוקד הקניות של עתיקות.
כלל חשוב שכדאי לזכור בסין כמו במזרח הרחוק. ניתן וחובה לעמוד על המקח ( לא בחנויות הידידות ). ההבדלים  בין המחיר הנקוב בשלב פתיחת המו"מ למחיר הקנייה גדולים ביותר. בין המוצרים הפופולאריים לקנייה כאן נציין את השטיחים הסיניים, כדי החרסינה, מוצרים מאבן ירקן ( JADE  ), עבודות אמנות ונעלי התעמלות.
אינטרמצו לשעות הפנאי  
בעבר היו בבייג'ין 2 סוגי דרמה.  האופרה המסורתית ותיאטרון הכולל דקלום ובלדות מקומיות. מערכת התרבות של בייג'ין מגוונת היום כבר הרבה יותר. האופרה המפורסמת, תיאטרוני בובות, מוסיקה, מחול ולוליינות הם חלק בלתי נפרד של התפריט האמנותי שעובר כל תייר ממוצע.
הצגות מתחילות בדרך כלל בשעה 19:00  או  19:30 . בעזרת מתורגמן ניתן לנסות ליהנות מאחד המופעים, בדרך כלל האופרה. הצגותיה כוללות  שילוב של שירה, ריקוד, אקרובטיקה ותלבושות מרהיבות. חיי הלילה של סין אינם משהוא שיעלה את לחץ הדם של המבקר. במספר בתי מלון ניתן למצוא גם מועדוני לילה.

בטחון ובטיחות 

פשע אלים נדיר למדי בבייג'ין. על התייר להיזהר בבייג'ין כמו בכל עיר תיירות מערבית, מכייסים. כדי להימנע מנזק גדול של כייסות, מומלץ להשאיר סכומי כסף ומסמכים חשובים בכספת בחדר שבמלון, ולהשאיר סכומי כסף קטנים בכיס לטובתו של הכייס במקרה של היתקלות. בתי המלון נחשבים למקום בטוח. בכל קומה מוצב אחראי קומה. סביר להניח, כי במידה וחסר משהוא בחדרו של תייר, יהיה הוא החשוד העיקרי. בכל מקרה, אין לצפות מתצפיתנים אלה לערנות מיוחדת.

שירותי בריאות

כדאי ביותר להצטייד ב "בית מרקחת פרטי" בטרם יציאה לטיול בסין.
בסין, כמעט, ואין רפואה פרטית. בתי החולים נחשבים לטובים ולא יקרים.  במקרה של מחלה מומלץ להיעזר בצוות המלון כיצד לקבל טיפול רפואי נאות. במרבית בתי החולים פתוחים בתי מרקחת כל הלילה.

חופשות וחגים

תאריכי החגים הסיניים משתנים משנה לשנה. לפיכך, מומלץ לבדוק את הנושא לפני הנסיעה.
חגים בתאריכים קבועים הם:

1 בינואר - ראש השנה.  1 במאי - חג הפועלים.  4 במאי - יום הזיכרון להפגנות בשנת 1919 שבהן החליטה ועידת ורסאי לתת לגרמניה זכויות בעיר טיאנג'ין.  1 ביולי - יום הקמת המפלגה הקומוניסטית הסינית.  1 באוגוסט - יום הקמת צבא השחרור הסיני.
חגים בתאריכים משתנים הם יום האישה בחודש מרץ. ראש השנה הסיני - 3 ימי חד בחודשים ינואר או פברואר לפי לוח הירח הסיני. יום הילד בחודש יוני. בחודש אוקטובר - החג לאומי לרגל יום הקמת הקהילה העממית הסינית.
במקרה שחג חל בסופשבוע יהיו המשרדים סגורים ביום שני שלאחריו.

שעות פתיחה 

משרדים ובתי עסק פתוחים בימים שני עד שישי בשעות 8:00 -  12:30  ובשעות  14:00 -  17:00 בימי שבת בשעות 8:00 -  12:00. חנויות פתוחות בכל יום בשעות  9:00 - 20:00.  חנויות הידידות פתוחות שעות ארוכות מהרגיל.

כרטיסי אשראי

מה שנראה מובן מאליו במקומותינו עוד לא הפך לנורמה שגרתית בסין.  אפשר לשלם בבייג'ין בכרטיסי אשראי כמו ויזה, מאסטרקארד, דיינרס, אמריקן אכספרס ואחרים אולם כרטיסי  אשראי  מתקבלים רק בבתי מלון, מסעדות וחנויות באתרי תיירות ובחניות הידידות.
חנויות רבות לא מקבלות כרטיסי אשראי ולפיכך מומלץ להצטייד בכסף מקומי לצרכים שוטפים.

שפות

הסינית התיקנית וסינית בניב מנדרין מקומי הם השפות השולטות כאן ברחוב. שפות זרות כמעט שאינן מדוברות כאן. סינים דוברי שפה זרה ששים להפגין את הידע. הסינים הם אנשים טובים וידידותיים ומפגינים זאת בגישה חמימה אל כל תייר הנראה  תר אחר דרכו.

לטיול מאורגן לבייג'ין עם חברת פגסוס לחץ כאן

לטיול מאורגן בסין עם חברת פגסוס לחץ כאן

כל הזכויות שמורות לפגסוס ישראל בע"מ
ט.ל.ח

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form