מספר טלפון
03-6374000

ברזיל של אהבה וקרנבל וכדורגל / כתבת מערכת

אי אפשר לקחת מהברזילאים את הכדורגל ואי אפשר לקחת מהכדורגל את הברזילאים. במדינה בה כולם חיים ונושמים את המשחק, לא פלא שכדורגלנים הם אחד מ"ענפי הייצוא" החזקים לברזילאים יצא שם של אנשים שאוהבים ויודעים ליהנות. וכדי שההנאה תהיה שלמה הם מוכנים להשקיע זמן ומשאבים לא מעטים. דייק ג'ורג'י בן בשירו כשציין שהבילויים המועדפים על הברזילאים הם אהבה וקרנבל וכדורגל, והפעם נתמקד באחרון.

בברזיל כדורגל זה לא משחק. ובטח שלא "22 גברים שרודפים אחרי כדור", כפי שמכנים זאת הציניקנים. כדורגל בברזיל זו זהות. הם במקומות אחרים אנשים הולכים למשחק כדורגל כדי לברוח ל-90 דקות מהמציאות, בברזיל המשחק הוא המציאות.

טיול מאורגן לברזיל וסיור קצר בריו דה ז'נרו יחשוף אתכם לאמת הברזילאית - בריו נושמים כדורגל, חושבים כדורגל וחיים כדורגל. כל ילד שהתחיל ללכת כבר יודע לבעוט בכדור ומתאמץ לעשות זאת הכי טוב שרק אפשר. כל ילד גדל כשלנגד עיניו הגיבור שלו – שחקן כדורגל כמוהו הוא שואף להיות כשיהיה גדול, ומדמיין את עצמו חוזר לשכונה הישנה בטיסה מברצלונה וחותם על כדורי-רגל עבור עדת המעריצים.

המונדיאל האחרון, שהתקיים בברזיל, המחיש בבהירות את הקשר החזק בין הברזילאים לכדורגל. ברזיל שמה בצד לתקופה של חודש את העוני, הצפיפות, ההתקוממות בעד צדק חברתי ונגד השחיתות, והתמסרה לאהבה הגדולה והאמיתית שלה. ולבם של כל הברזילאים נשבר עם הדחתה והשפלתה של ברזיל בחצי הגמר מול גרמניה.

בברזיל לא הולכים לכדורגל רק בשביל לראות משחק יפה. כאמור, כדורגל הוא תשוקה והקהל הרועש והמתמסר הוא חוויה בלתי נפרדת מהמשחק. אם על פי הקלישאה בכדורגל הקהל הוא השחקן ה–12, בברזיל הקהל הוא אחד משחקני ההרכב. המשחקים מתקיימים בשבת ובראשון, בשעות אחר הצהריים והערב. לתיירים מומלץ להגיע למשחק ערב כדי ליהנות מאווירה, מהזיקוקים ומהצבעים מיוחדים וכדאי שזה יהיה באחת מהערים הגדולות. לא תאמינו כמה מהר תהיו חלק מהקהל, ולא תאמינו עד כמה תרצו שהקבוצה שאתם יושבים ביציע שלה תנצח. 
 

ריו דה זנארו ברזיל

 
כשמדינה מבינה שיש לה מוצר איכותי ביד, הדבר הראשון שמתבקש שתעשה זה תנסה להשתלט על השוק העולמי בתחום, וזה אכן מה שעושה ברזיל. כ-700 כדורגלנים ברזילאים משחקים בליגות הראשונות באירופה ועשרות אלפים בברזיל עצמה ובליגות שונות באירופה ובעולם. אם בברזיל יש עשרות אלפי כדורגלנים, אז לא פלא שמשפט ברזילאי ידוע קובע שבברזיל יש 200 מיליון מאמנים (כלל התושבים במדינה).

אז איך זה עובד? איך מצליחים לברור את הכישרונות האמיתיים שיצליחו גם תחת לחץ וגם ברמות הגבוהות? "המסננת" היא השיטה המקובלת. ניתן לדמות זאת לגיבוש צבאי לסיירת. שבוע המסננת במועדונים הגדולים הוא אירוע של ממש. זהו השבוע אליו מתנקזים המאמצים כל כל השחקנים ששואפים להגיע רחוק. אלפי נערים מכל רחבי המדינה באים להפגין את כישרונם אל מול בוחני הכישרונות וציידי השחקנים. אחרי שבוע מפרך בו נבחן הנער בכל אספקט של המשחק שאפשר לחשוב עליו מוזמנים השחקנים הבולטים למועדונים. אלו שלא נבחרו ייאלצו לוותר על החלום או לחכות לפעם הבא. 

בקבוצת כדורגל גדולה בריו, נבחנים מדי שנה אלפי ילדים, כ-200 יזכו לשמוע שהם בפנים ולהיות מוזמנים לפתיחת האימונים, רק עשרות מהם ישרדו בתוך סיר הלחץ של הכדורגל הברזילאי, ואנו נשמע רק על כוכבים בודדים שיגיעו לנבחרת ברזיל או לריאל מדריד. עם רשימה שמדברת בעד עצמה הכוללת את ניימאר, קאקא, רוביניו, רונאלדו, רומאריו, רונלדיניו, ריבלדו וכמובן פלה, השיטה כנראה עובדת והיהלומים המובחרים מיועדים לייצוא.   


לכל הטיולים המאורגנים בברזיל

 

כל הזכויות שמורות לפגסוס תיירות ונסיעות בע"מ

ט.ל.ח.

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form