מספר טלפון
03-6374000

החברה להגנת הטבע הניו זילנדי / כתבת מערכת

רשות השימור היא אחת המחלקות הדומיננטיות מבין הרשויות בניו זילנד, לכן מוזר בדיעבד שהוקמה רק בשנת 1988. מאז עברו על תושבי ניו זילנד רפורמות אדירות בתחום השמירה על הטבע – החשובה בהן היא המהפכה התפיסתית וההבנה שגן העדן שבו הם חיים זקוק להגנה מול התיירות המאסיבית, תרבות הצריכה ותרבות הנופש. החוק שנחקק, כאמור, ב-1988 קובע כי כל האדמות ואוצרות הטבע הציבוריים והמיועדים ולהגנה, ינוהלו בידי גוף אחד שיקדם ראייה כוללת ולטווח של נושא שימור הטבע, ההיסטוריה והמורשת בניו זילנד. רשות השימור אחראית מאז על כ-30% משטח הקרקעי של ניו זילנד - כ-8 מיליון דונם של יערות, הרים, ביצות, שפכי נחלים, אגמים, יערות לאומיים, פארקים ימיים, חופים ואיים. זו עושה עבודה קפדנית וחסרת פשרות אל מול אתגרים גלובליים של פלישת מינים ומאבק באיזון אקולוגי. 

ברשות השימור הניו זילנדית הבינו די מהר שעל מנת שהאזרחים והתיירים ישמרו על הטבע ויעזרו בשימור האתרים, הם צריכים להרגיש בנוח בטבע ולהרגיש את שהשקיעו באתרים המיועדים לטיול בניו זילנד או ללינה לקידום הנוחות הזו. החישוב פשוט: אם חלק מאתרי הטבע יותאמו לשהיית טיילים ויעניקו להם שירותים, הטיילים יבינו שחוסר הנגישות של אתרי הטבע האחרים מכוונת, ולא ינסו להגיע אליהם.זוהי הסיבה שהקצאת אתרים לבילוי בחיק הטבע וניהול אתרי פיקניק עבור משפחות הוא אחד מעקרונות שימור הטבע בניו זילנד. אם כן, כל אדם הרוצה לשהות בטבע בניו זילנד מרגיש כאילו חשבו עליו. אוהבי ההליכות ימצאו מסלולים מותאמים ובקתות הרים; אוהבי הדיג ימצאו אתרים מותאמים לדיג; חובבי הקמפינג ימצאו אינספור אתרי שהיה מדוגמים ואלו הרוצים לתצפת על נוף בדרך ימצאו חניונים מפותחים לשם כך. אולם מלאכתה של מחלקת השימור אינה מסתיימת כאן. היא פועלת לא רק לשימור והנגשת הטבע, אלא גם לשימור "המורשת הטבעית", הכוללת אתרים היסטוריים, הצלת מינים מקומיים שנמצאים בסכנה, פיקוח על מזיקים מהחי והצומח, שיקום סביבה טבעית במצוקה ועוד.

ניו זילנד נחשבת לאחת המדינות היפות בעולם. היא משתרעת לאורך גבול טקטוני המפריד בין מערב האוקיאנוס השקט לבין קצהו המזרחי של הלוח האוסטרלי. שני האיים המרכזיים שלה ממוקמים בשני צדי הגבול הזה וכתוצאה שונים מאוד זה מזה גיאולוגית ואקולוגית.  

 

טיול מאורגן לניו זילנד

 

האי הצפוני הסוער יותר ומתאפיין בשפע הרי געש פעילים, מעיינות חמים וגייזרים, ואילו האי הדרומי רגוע יותר ומתאפיין ברכס הרים צעיר, בקרחונים, בפיורדים, ביערות גשם ובמישורים עד קו האופק ובשפע מים ונהרות זורמים ושוצפים.

טיול מאורגן בניו זילנד מתאפיין במפגש עם אוכלוסייה מקומית וילידית חובבת טיולים וטבע. הניוז זילנדים מטיילים במקומות מרוחקים ודואגים למצוא פתרונות יצירתיים להנגשת הטבע - הכל תחת הקפדה חמורה על שמירת חוקי שמירת הטבע ושימור הסביבה. מאפיין נוסף של התיירות בניו זילנד הוא היצע מגוון של פעילויות בטבע ובהן פעילות אקסטרים.

ואולם, למרות שביעות הרצון של הנופשים והתיירים מהשימור והפיקוח, לא כולם מרוצים מהשימור הקפדני. לאחרונה נשמעות טענות של סוחרים ובעלי עסקים המובילים את הכלכלה במדינה, לדבריהם גופי השימור משתלטים על שטחים באופן מוגזם ופוגעים בהתפתחות התעשייה – מה שמאט את התפתחות הכלכלית במדינה. למרבה המזל רוב אוכלוסיית האיים מכירה בערכם אל אוצרות הטבע שלהם ואינה מעוניינת שיעלמו.

 

 

לטיול המאורגן בניו זילנד

  

כל הזכויות שמורות לפגסוס תייירות ונסיעות בע"מ
ט.ל.ח

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form