מספר טלפון
03-6374000

טיולים ואהבה / ארווין פלר

פגישה ראשונה לא שוכחים. יש בה איזו שהוא קסם שגם שהזמן ממשיך ועובר, הקסם לא פג לעולם. ההתרגשות, ההכנות, החששות, מה יהיה? איך יהיה? כמה יהיה? אם היה צריך לאסוף את כל מחשבותינו בתרמיל לפני פגישה ראשונה, היינו נזקקים לתרמיל מאוד גדול. הלא נודע רב על הנודע. אנחנו יכולים לנחש, לצפות, לדמיין וממש להתכונן אך לעולם לא נוכל לחוות את הפגישה בטרם התקיימה. הזמן אולי מטשטש לעיתים את הפרטים וממרחק זה נראה אחרת אך הקסם כאמור ממשיך להלך אחרינו עוד שנים.

אם הפגישה הראשונה הייתה מוצלחת, כמובן יבואו אחריה גם הפגישה השנייה השלישית וכן הלאה. זה כבר לא יהיה אותו דבר לעולם, פעם ראשונה יש רק אחת. החששות יהיו שונים, ההכנה תהיה שונה אבל תמיד נדע שזה בזכות ההצלחה של הפעם הראשונה. כל פגישה מגלים דברים חדשים, סודות שטרם ידעת, זוויות מהן לא התבוננת, תגובות חדשות שמעוררות אותך וגורמות לך לראות את הדברים באור אחר ושונה.

פעמים רבות חשבתי על זה שההתאהבות בבן אדם מזכירה לי את ההתאהבות ביעד טיול מאורגן חדש אליו אני יוצא כמדריך. בהתחלה אתה נפעם מכל דבר, מתרגש, מתלהב, מסתנוור ורואה רק את הטוב, המוצלח והנהדר שבו. אתה חווה התרגשות מיוחדת, התעלות נפש ותחושות שמציפות אותך אושר גדול. לאחר זמן מה כאשר אתה שב וניפגש עם אותו האדם או עם אותו היעד אתה מתחיל לראות אותו בצורה שונה. פתאום צצים דברים שמעולם לא הבחנת בהם, חולשות, חסרונות, פגיעות, צדדים אחרים שעד כה לא היית פנוי לשים אליהם לב. אתה מתחיל לקבל תמונה גדולה יותר לגבי אותו אדם או מקום ורק אז אתה יכול באמת לאהוב אותו.

כי אהבה אמתית היא למרות, לא בגלל. למרות כל מה שאנו יודעים על אדם, עם החולשות, ועם הפחדים ועם הצדדים הפחות יפים. ככה זה גם עם יעד שבו אני מדריך, אני מרגיש שלמות איתו רק לאחר שהכרתי אותו באמת, נכנסתי לעומק, התוודעתי, ראיתי את כל הצדדים ובחרתי לאהוב אותו, זו בחירה מודעת ושלמה.

אהבות וטיולים הולכים יחד יד ביד, לא רק סביב ט"ו באב. מישהו חכם אמר פעם ש"החיים אינם נמדדים במספר הנשימות שנשמנו אלא ברגעים שהעתיקו את נשימתנו". כך אני חש באהבה וכך אני חש בטיולים, הרגעים הללו שאתה עומד נפעם לנוכח מושא אהבתך ויודע שהרגע הזה שווה את הכול.

בפגסוס טיולים מאורגניםהאהבה הזו עומדת לנגד עינינו כל השנה, בכל טיול ומול כל מטייל. מטרתנו לגרום לכם לחוש את הניצוץ הראשוני ואולי בזכותנו, למצוא אהבה חדשה בעולם.

 

The Meeting Place Statue, St Pancras Station, London. By Jim Linwood

כל הזכויות שמורות לפגסוס תיירות ונסיעות

ט.ל.ח

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form