מספר טלפון
03-6374000

סוד  קסמה  של יפן / בצלאל  עמיקם

מהו  סוד קסמה של יפן? מה  עושה את ארץ השמש  העולה למוקד עלייה לרגל למליוני תיירים מידי שנה  בשנה בטיולים מאורגנים ליפן?  לפיענוח  חידת המשיכה  היפנית  מוצעים פתרונות לא מעטים וכולם נכונים. כל פתרון וטעמו עימו. כל תשובה  ונימוקיה.

רבים רואים בטיול ליפן  סמל של קידמה וחדשנות. אחרים מגלים ביפן  ערכים מוקפדים של נימוס, שלווה, סדר וניקיון שאין להם אח ורע בארצות אחרות. יש  הרואים ביפן מופת לסובלנות דתית  בלתי רגילה  וכיבוד  האחר. רק  ביפן אדם יכול להימנות עם  המאמינים בבודהיזם ובד בבד להאמין  בשינטו. להתפלל בצילו של פסל בודהא  ולהנשא בחסות  הקאמי, אלי השינטו.
שיעור  הפשיעה ביפן מעורר קנאה.  הוא מהנמוכים בעולם. היפנים שאננים ובטוחים כל שעות היממה, בחצות היום  כבחצות הלילה. ילדים  משחקים  ברחובות  ובגנים  בלי  שמבוגר  משגיח  עליהם. כבר ארע למטיילים שלנו ששכחו  חפץ מסויים  על  דלפק  בתחנת  הרכבת או  במלון. איש לא  נגע בחפץ  הוא נותר במקומו עד ששבו לאסוף אותו.

טיול מאורגן ליפן

האסטטיקה  היפנית  שובת לב.טוב טעם ניכר בכל. בחלון הראווה של המסעדות מוצבות דוגמאות  מדוייקות להפליא מפלסטיק של המאכלים המוצעים  לרעבים.גם זרים כמונו בטיול מאורגן ליפן אינם נבוכים ויודעים להצביע  למלצר  על המאכל  הערב לחיכם. בכניסה למסעדה מקדמים את פני  האורח  בברכה בכניסתו  וכך גם בצאתו. נכון, היפנים משמיעים קולות גירגור  בשעת האכילה.  הסיבה איננה  חוסר תרבות. זו הבעת שביעות הרצון מהנעשה בצלחת.
מרשימה במיוחד  תודעת השירות הגבוהה בכל מקום אליו תפנו.היפנים מודים לצרכן, שפוקד   את העסק שלהם  

אם תשאלו  מה עם היאקוזה, ארגון הפשע  הנודע ? אכן, הארגון  חי, נושם ובועט . קל להבחין בפעיליו  הבולטים בלבושם ובגינוניהם  באזורי השעשועים והבידור. עיסוקם בפשע  המאורגן כגון גביית דמי חסות, הימורים ואירוח בבארים. היאקוזה  שולט   במסתננים זרים ביניהם  גם  בני עמנו, שבאים "לעשות כסף קל" ממכירת  תמונות, ארנקים ותכשיטים מיובאים  ליפנים.  עליהם להרשם אצל  הארגון  והוא גובה מהם עמלות מכובדות.  בפשע  הבלתי מאורגן כגון גניבות, פריצות,  ואפילו אונס , חברי הארגון  אפילו  מסייעים  למשטרה במאבק לחיסולו. התמורה-  העלמת עין מפעולותיהם האחרות.
אין ספק. יפן היא ארץ  ייחודית,  ארץ מייצגת  עולם אחר  ולכן  היא   מסקרנת  ומושכת.

כל  מי ששוטט בשעות הפסקת הצהרים או בתום יום העבודה   בחוצות הערים  וצופה  במאות אלפי היפנים ,חנוטים בחליפות כהות ועניבות, עובדים  שנוטשים כאיש אחד  את המחשב ויוצאים לאכול, סבור כי היפנים דומים איש לרעהו כשתי טיפות מים. האחידות משלה כמובן.
קוריוז  נחמד. בשעתו כיהן השר המנוח ד"ר יוסף בורג כשר המשטרה, שר  הפנים ושר הדתות. משלחת פרלמנטרית מיפן ביקשה להיוועד עם שרי שלושת המשרדים הללו. בצאתם מהפגישות התלוננו: אתם אומרים עלינו שאנחנו דומים  אחד לשני?  אצלכם אותו הדבר. בשלושת המשרדים פגשנו שרים שדומים אחד למשנהו כשתי טיפות מים.
בשונה מארצות תבל   "התגלתה"  יפן על ידי המערב  מאוחר יחסית. הממלכה  העתיקה הסתגרה לה במשך  מאות שנים, מוקפת במימי האוקינוס השקט כשמנהיגיה מסרבים להניח לספנים  ולסוחרים זרים לעגון בנמליה  ולבוא  במגע עם תושביה..
הסגר מרצון בוטל בלחץ אמריקאי. האדמירל מתי'ו פירי הגיע  לפני  162  שנים לנמל אדו (טוקיו היום)  בראש צי אניות מלחמה  ואילץ  את השוגון  באיומי תותחים  לבטל את החרם על  זרים .וכך,  בשנת 1854 ,פתחה יפן  את שעריה  בפני המערב והצטרפה  לעולם המודרני . האם איי  יפן הפכו  מאז  לאמריקה מלוכסנת עינים?

המערב לא כבש  את יפן ולא אילץ אותה לסגל לה  את  ערכיו. יפן  ממשיכה לשמור על בדלנות. היפנים  הם עדיין "עם לבדד  ישכון" את היפנים שהסקרנות היא חלק מאופיים, הריץ הלחץ להשתוות למערב ואף לעלות עליו. הם   למדו מהר את כל מה שהמערב יכול היה להעניק    והוסיפו פיתוח  משלהם.
לא כל מה שראו באמריקה נשא חן בעיניהם. כך למשל  משלחת מלכותית שהגיעה לסיור ראשון בארצות הברית ונכחה בדיון סוער הקונגרס הגיבה בסלידה:" אפילו בשוק הדגים של טוקיו לא  מתנהגים בקולניות כזו". 

יפן היתה  למדינה הלא מערבית הראשונה   שהפכה  למעצמה כלכלית.  הצלחה  שעוררה התפעלות בכל העולם. ההישגיות, המודרניזציה  והתיעוש  היו לדרך חיים, לרצון לעלות  על המערב ואף להביסו.

טיול מאורגן ליפן

בין שינטו לבודהיזם

ביפן הטבע הוא בית. דת השינטו העתיקה שקיימת רק ביפן היא דת הטבע. שורש הסגיה  לטבע נעוצה בהמצאות האלים בו. המקדשים שוכנים ביערות ובחורשות. בניגוד  ליהדות, הנצרות והאיסלם ,  המאמינות באל אחד, היפנים  אימצו לעצמם אלים רבים, הנקראים קאמי.

אם תשאל יפני מהו מספר האלים בפנתיאון שלו,ישב  ללא הסוס: 800 לפחות.כשאלי הסערה, המים  והגשם פעילים, מכנים זאת קאמיקאזה.

יש אלים ייחודיים לאכר בכפר ויש אלים  החשובים ליושבי הערים. חלקם מתגורר בשמים וחלקם בארץ. בדומה לאלי יוון הקדומה, אלי השינטו  חיים כבני אדם,  אוכלים ושותים, מקיימים יחסי מין  ומסתכסכים ביניהם. אלה גם אלה הם בני אלמוות.
כיצד מבחינים בין מקדש שינטו למקדש  בודהא?  הסמל הוא  השער הבנוי בצורת  האות ח'  ונקרא "טוראי", כלומר  שער הצפרים. הצעד הבא: אגן טבילה  לשטיפת הידים והפה. מקדש השינטו  עשוי מעץ ואומר פשטות וצניעות. במקדש  אין רב ,אין כומר ולא קאדי. אין גם  תמונות ואין פסלים. התפילה  אישית.המתפלל מסב את תשומת לב האל על ידי מחיאת כף כפולה. הוא רשאי ל גם   למשוך בחבל הפעמון.  מטבעות מושלכות לתיבה מיוחדת והשפתיים לוחשות תפילה חרישית. משרתי המקדש ,הכוהנים,לבושים לבן ועיקר מעורבותם היא בעריכת  טקסי נישואין מסורתיים אותם מכבדים היפנים גם היום.

ערכי היסוד של הבודהיזם הגיעו ליפן מהודו  דרך סין וקיבלו גוון מקומי. נזירים נודדים הביאו את האמונה בדרך המוליכה להארה  ולהפסקת הסבל. מעגל החיים הוא אין סופי. הלידה  אינה התחלה והמוות איננו הסוף. דמותו של בודהא אנושית אולם בעלת מימדים גדולים .כל מקדש מתברך בנוכחותו. לבודהאיזם  כתות וזרמים. מנזרים רבים משתייכים לכת הזן. אנשי הזן מדגישים  את המדיטציה.תרגול  הגוף ואילוף הנפש  להתרכזות ממוקדת. קבוצות אחדות של מטיילי "פגסוס" מתארחות ללילה במנזר באחד ההרים המקודשים. לא פשוט להיות נזיר ולו גם ללילה אחד בלבד. עם שחר  מעיר הגונג  את   הנוסעים הנקראים  לצפות בשירת  שחרית.|
ביפן  קיים  מיעוט נוצרי קטן .חבריו הם אוהדים חמים של  מדינת  ישראל.

טיול מאורגן ליפן

מתי כדאי לטייל  ביפן? תמיד. יפן מרתקת בכל עת.

העונה הפופלארית   ביותר  היא עונת פריחת הסקורה, עץ סרק  שאיננו  נושא פרי  ומכונה   אצלנו  דובדבן ופרחיו מלהיבים את כל רואיהם.. בפגסוס גילו  שתקופת הסתיו היא עונה מקסימה. השלכת בעיצומה והעלים  נצבעים בגוונים של אדום,צהוב ,סגול, צבעים שרק הטבע יודע לצבוע כמותם.  בכל עת שתצאו ליפן, מזומנת לכם חוויה עמוקה שלא תשכח מזכרונכם ימים רבים.

שני בתי מקדש  היו לנו בירושלים. שניהם  נחרבו  בידי זרים ועד היום אנחנו מבכים את חורבנם. יפן  היא  עתירת המקדשים  ובעיה  זו אינה מטרידה.. גם אם יהרס מקדש ברעידת אדמה, יסחף סערת  צונמי  או ישרף  בדלקה  שכן מרביתם בנויים  עץ, עדיין שורדים באיים היפנים אלפי מקדשים אחרים ואפשר  להתנחם  בהם.

 חווית שהיית  לילה במקדש בודהיסטי שמורה לחלק ממטיילי "פגסוס".

 

מעוניינים לצאת אל טיול מאורגן ביפן?



כל הזכויות שמורות לפגסוס תיירות ונסיעות בע"מ

ט.ל.ח.

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form