מספר טלפון
03-6374000

סיפור של אהבה וטבע / כתבת מערכת

טיול מאורגן לניו זילנד, טבע פראי ומגוון אקולוגי מדהים מושך תיירים מכל העולם אל ניו זילנד הרחוקה והמופלאה. הרי געש, פיורדים, מעיינות חמים וגייזרים, יערות גשם וקרחונים הכל על שטח קטן, שמור ומטופח. ואם הטבע לא מספיק – חבבי האקסטרים נמשכים לאיים הדרומיים כאל מגנט, עד כי נדמה שבנג'י הוא הספורט הרגוע ביותר שיש להם להציע

האגדה מספרת כי ניו זילנד היא פרי חיי אהבה ואכזבה קשים ופרועים בין האלים. ואכן, הארץ נראית בדיוק כמו מגרש המשחקים שלהם. הגיאולוגים מסבירים, מנגד, כי היווצרותה של ניו זילנד הושפעה רבות מהפעילות של טבעת האש. "טבעת האש" היא רצועה ארוכה המקיפה את האוקיינוס השקט, ומתאפיינת בפעילות געשית תדירה וברעידות אדמה חזקות. רוב ההתרחשות הגעשית בעולם מתרחשת באזור זה. אמנם ניו זילנד היא לא במוקד הפעילות אך זו השפיעה על היווצרותה.

בין אם אלו האלים ובין אם זו טבעת האש, ניו זילנד משתרעת לאורך גבול טקטוני המפריד בין מערב האוקיינוס השקט לבין קצהו המזרחי של הלוח האוסטרלי. מאחר והיא מורכבת משני איים מרכזיים שכל אחד מהם נמצא בצד אחר של הגבול הזה קיים שוני גיאולוגי ואקולוגי בין האיים ומגוון אקולוגי מדהים. באי הצפוני שפע הרי געש - חלקם פעילים - מעיינות חמים וגייזרים. האי הדרומי והצעיר יותר מתאפיין ברכס הרים צעיר, קרחונים, פיורדים, יערות גשם ומישורים עד קו האופק. כל אלו ברוכים בשפע מים ונהרות זורמים ושוצפים.

העושר והגוון הטבעי הולידו אטרקציות תיירותיות רבות וניו זילנד מציעה לתייר אינספור פעילויות שטח על שטח קטן, ניהול תיירות מפותח במיוחד ואתרי טבע השמורים בקפדנות מחמירה.
 

טיול מאורגן בניו זילנד


להבדיל ממקומות אחרים שתטיילו בהם בעולם, הניו-זילנדים מכירים היטב את היתרונות של ארצם ונוהגים לטייל בה לאורכה ולרוחבה. לכן, במהלך הביקורים במסלולי טיולים ובאתרים בתיירותיים, תתקלו לא רק במטיילים זרים נוספים, אלא גם בהרבה תיירות פנים. המקומיים מתעקשים להגיע למקומות המרוחקים והקשים ביותר: רכסי ההרים, הרי הגעש ודרכים בלתי עבירות לכאורה, כדי להמשיך ולהעמיק את היכרותם עם הטבע הפראי והיפה במדינה בה הם חיים.

טיול בניו זילנד יפגיש אתכם עם האוכלוסייה המקומית של האי, ותיווכחו לדעת שהמקומיים מכירים היטב את היתרונות של ארצם ונוהגים לטייל בה לאורכה ולרוחבה. הם מתעקשים להגיע למקומות המרוחקים והקשים ביותר: רכסי ההרים, הרי הגעש ודרכים בלתי עבירות לכאורה ההופכות לאתגר יצירתי.

תוכלו להיתקל במקומיים ותיירים במהלך טריאתלון הכולל רכיבת אופניים על מצוקי ההרים, גלישת שלג תלולה ושחייה באגמים קפואים. לכל ניו זילנדי המכבד את עצמו יש מחסן ביתי ובו ציוד ספורט רב ומגוון המתאים הן לאזורים טרופיים הן למדבריות שכוחות אל והן לקטבים קרחונים.

לעתים נדמה שחובבי האקסטרים נמשכים לניו זילנד כמו למגנט. בנג'י - קפיצה מגובה של מאות מטרים מחוברים לגומייה - נראה לעתים הספורט הרגוע ביותר על האי. אלה שזה לא מרגש אותם יכולים לעשות בנג'י ממסוק, סירות מרוץ ה"טסות" במעלה נהרות צרים ומפותלים, רפטינג סוער במיוחד, טיסה ברקטה, גלגול בתוך כדור קפיצי במורד גבעה, צניחה חופשית ועוד כיד הדימיון הטובה עליכם ועל הניו זילנדים.

אבל אפשר להירגע. יש כאן מקום גם לטיול טבע רגוע בחופים ציוריים, ביערות עד, אל קרחונים עצומים, אגמים רגועים, מפלים סוערים ופיורדים. כל אלו מהווים בסיס טוב ונוח לטיולים רגליים שיכולים להימשך החל מכמה שעות ועד כמה שתרצו. בכל מקום בו תרצו לעצור, תמצאו בקלות בקתות מטיילים, אתרי קרוואנים, אזורי קמפינג, הכול בשפע ובניהול קפדני שמבטיח שיישאר גם לאלו הבאים בתור.

להכיר ולהבין את כל הטבע והנוף הייחודי הזה, לוקח זמן רב, לכן כדאי להגיע ממוקדים.

מיעוט הטורפים באיים תורם לאופי הרגוע והשליו של הטיול, ומספר את הסיפור הגיאולוגי של ניו זילנד מחדש. מאחר שניו זילנד מאוד מרוחקת ונפרדת מיבשות אחרות, היא יחסית צעירה במובן הזואולוגי. בעבר הלא רחוק (גיאולוגית) חיו בה ציפורים רבות ללא חשש טורפים. חלקן המשיכו את תהליך האבולוציה ואיבדו את היכולת לעוף, חלקן האחר ממשיך לעטר ולקשט את הטבע הניו זילנדי אם במראה ואם בקול.

מי שהיה אחראי על ההמשך היו בני האדם, המאורים (הילידים של ניו זילנד), שהביאו איתם עכברושים, כלבים וחזירים ששינו את מארג המזון העדין באי. לאחר מכן הם גם למדו לצוד ציפורים למחייתם ומינים שונים נכחדו. המודעוּת לחשיבותו של הטבע בעת החדשה, הקנאות של העם לארצו והטבע הפראי ששרד מבשרים כי כעת הטבע באי יכול לישון בשקט, שומרים עליו.

 

לטיולים המאורגנים בניו זילנד

 

כל הזכויות שמורות לפגסוס תייירות ונסיעות בע"מ
ט.ל.ח

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form