מספר טלפון
03-6374000

סרי לנקה : תה, קופים ואגדות / כתבת מערכת

עצי קוקוס, מקדשים, חופי ים תכולים ונופים טרופיים – כל אלה מקבלים את פני המבקרים בטיול מאורגן לסרי לנקה. מדינת האי שבאוקיינוס ההודי (משתרעת על כ-65 אלף קמ"ר בין קו הרוחב 6-10 מעלות), שנהנית משמש ומזג אוויר חמים לאורך כל השנה. אי של היסטוריה וטבע.

התושבים המקוריים של סרי לנקה אי שטוף שמש שבאוקיינוס ההודי הם בודהיסטים והינדים, אך מעצם היותו ממוקם בנקודה אסטרטגית מדרום להודו, האי "החליף ידיים" רבות לאורך ההיסטוריה ונשלט על ידי הפורטוגלים, ההולנדים והבריטים.
בריטניה היא גם זו שאחראית לכך שהתה המיוצר בסרי לנקה, ציילון לשעבר, נחשב לאיכותי במיוחד. הבריטים, חובבי תה ידועים, דאגו לשתילת מטעים, הביאו פועלים מהודו וטיפחו את היבול עד שהפך שם נרדף לתה משובח.

קולומבו, עיר הבירה

שדה התעופה של סרי לנקה נמצא בדרום מערב האי בין הבירה קולומבו לעיירת החוף נגומבו. בקולומבו מתגוררים כשישה מיליון איש באוסף של שכונות ורבעים שלכל אחד אופי וצבע משלו. יש המוותרים על עיר הבירה לטובת החופים והטבע, אך כעיר קולוניאלית יש בה עדיין מספר אתרים שמצדיקים ביקור.
כזה הוא רובע המצודה, ששימש בעבר כמרכז שלטוני-כלכלי. בתים ישנים ומסוגננים ורחובות מפותלים מביטים אל מגדל השעון ואל שורת התותחים שהגנו בעבר על המצודה.
רובע פטה הססגוני מרוצף בדוכנים וחנויות שבהם כדאי לרכוש מזכרות. זהו גם מקום משכנו של מסגד ג'אמי אול אלפאר, שבנוי מלבנים אדומות ולבנות ומזכיר במראהו ארמון ציורי מהאגדות.
אחד האתרים החשובים בקולומבו, אם לא החשוב שבהם, הוא מקדש גנגרמאיה. מלבד המבנה עצמו, שהוא שילוב מופלא של אדריכלות הודית, סינית, תאילנדית ומקומית, ניתן למצוא בו אוסף מרשים של פסלי בודהה. בלילות ירח מלא מתקיים במקדש טקס פוג'ה – הענקת מנחות לאל שמלווה במוזיקה, פרחים ונרות.

נגומבו, עיר חוף

אם בכל זאת החלטתם לוותר על קולומבו ולשים פעמיכם לנגומבו, צפויה לכם נחיתה רכה בסרי לנקה. עיר החוף הנעימה מציעה גסטהאוסים וברים על החוף, מסעדות וחיי לילה תוססים.
שוק הדגים הסואן מתעורר בשעת בוקר מוקדמת ומתמלא בדגה מקומית, בסוחרים ובקונים, שגודשים את המקום בבליל צבעוני של קולות וצבעים.

כמו כן בשנים האחרונות ישראלים רבים מוציאים ויזה לסרי לנקה ומגיעים לבקר במדינה המיוחדת, בעיקר בשל התרבות המגוונת, הנופים המרהיבים וחופי הים המתאימים מאוד לגלישה, ספורט ימי וגם לכל מי שמחפש חופשה פסטורלית.

 

טיול מאורגן לסרילנקה

 

נוארה אליה, מעצמת תה

החופים של סרי לנקה הם אמנם אטרקציה תיירותית ראשונה במעלה, אך מרכז האי אינו נופל מהם. במרחק כ-160 ק"מ ממזרח לקולומבו שוכנת נוארה אליה, "מעצמת תה" מאז ימי הבריטים. העיר הקטנה מוקפת שדות תה ירוקים, וביקור באחד ממפעלי ייצור התה ישפוך אור על המשקה האציל.
אם תה הוא לא "כוס התה" שלכם, בפאבים ברחוב הראשי ישמחו למזוג לכם כוס בירה קרירה באווירה כמו בלונדון.

הורטון פליינס, שמורת הגן הלאומי

נוארה אליה היא גם נקודת המוצא לביקור בשמורת הגן הלאומי הורטון פליינס – יער ירוק למרגלות נחל בין שני הרים נישאים. בדרך תוכלו לפגוש קופים וצבאים, מפלים ואגמים, עד שתגיעו אל "קצה העולם" – מצוק בגובה 850 מטרים מעל פני הים, שממנו נשקף נוף עוצר נשימה. המראה היחיד שיכול להתחרות בקצה העולם הוא הנוף הנשקף מ-Adam's Peak, בגובה 2,234 מ'. נכון שלשם כך צריך לקום באמצע הלילה ולטפס באלפי מדרגות, אך מראה הזריחה מההר מצדיק את המאמץ.

מקדשי המערה, ציורי קיר ופסלי בודהה

בצפון האי בקרבת העיר דמבולה נמצאים מקדשי המערה – חמש מערות המסתירות בתוכן ציורי קיר מרהיבים ופסלי בודהה בגדלים שונים. ובדרכם אל המקדשים האלה תיתקלו ודאי בקופים מסקרנים בכל פינה, מאחורי כל עץ רענן.

מינריה וקאודולה, הטבע במלוא הדרו

בשמורות הטבע מינריה וקאודולה, מרחק שעה נסיעה מדמבולה, תפגשו את הטבע במלוא הדרו: פילים, נמרים, איגואנות, עופות מים וכמובן קופים משוטטים בשטח. גם במצודת סיגיריה הקופים שולטים, אך הם אינם מצליחים לגנוב את ההצגה מהמבנה המרשים – מצודה שנבנתה על סלע ענק. הכינו את עצמכם לטיפוס מאומץ במעלה יותר מ-1,000 מדרגות, אך לאחריו ממתין פרס ראוי: מנוחה על ספסל מול נוף מרהיב של גנים ירוקים ושדות אינסופיים.

פנינה תיירותית

אין ספק, שהשילוב הצמוד בין טבע, היסטוריה, ארכיאולוגיה ואטרקציות תיירותיות – כן, גם הקופים המקפצים – הופך את סרי לנקה לפנינת תיירות צבעונית, מרתקת ואותנטית.

 

תעודת זהות

מיקום גיאוגרפי/יבשת אי באוקיינוס ההודי

אוכלוסין כ-21 מיליון נפש

משטר דמוקרטיה נשיאותית

שפה סינהלזית

טופוגרפיה מישורית ברובה

אקלים ממוצע ינואר 27 מעלות צלזיוס, יולי 30 מעלות צלזיוס

לטיול המאורגן לסרי לנקה

 

 

כל הזכויות שמורות לפגסוס תייירות ונסיעות בע"מ
ט.ל.ח

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form