מספר טלפון
03-6374000

צפון איטליה / ארווין פלר

המגה עידן גיאולוגי העצום המכונה ה"פליאוזוייקון" (עידן החיים הקדומים) הוא עידן דרמטי בתולדות כדור הארץ שהסתיים לפני 245 מיליון שנה, עפ"י רוב עיקרי התיאוריות, בעידן זה נוצרו הרבה מצורות החיים אשר אנו מכירים בימנו, וכדור הארץ עבר זעזוע רב שמימנו התחילו לנוע לוחות והתפתחו הרבה רכסי הרים עם מכנה משותף אותם אנו מכירים היום בשמות שונים כגון: האטלס, הפירנאים, האפנינים, הקרפטים הקווקז,ההימלאיה וכמובן הרי האלפים.

ההשפעה של עידן כזה ממרחק השנים (מאות מיליונים) הם נסתרות מעין האדם המוגבלת לגבול תודעתו, תפיסתו וזמנו, אך את ההשפעה אנו מכירים עד היום. כל רכס מהרים אלו לדוגמא, משמש כקו גבול טבעי של אזורי אקלים שונים וגבול אקולוגי, קווי גבול טבעיים שהתפתחו לבינלאומיים, אזורים קשים למעבר וגבולות של אימפריות ועד הפרדה בין יבשות ממש.
הרי האלפים הקשים למעבר משמשים כקו אקלימי ברור בין הלחות הים – תיכונית לקור האירופי העז ומהוות משחר ההיסטוריה כאזור קשה למעבר, דבר אשר מסביר אולי העובדה שרכס הרים זה משמש כמקום גבול בין לא פחות משבע מדינות: ליכטנשטיין, סלובניה, אוסטריה, גרמניה, שווייץ, צרפת ואיטליה, אשר לה הוא משמש כגבול יבשתי יחידי אם שאינו ימי.
 

 
בהמשך העידנים הגיאולוגיים, ועוד כמה עשרות מיליוני שנים קדימה, בעקבות תנועה של לחץ מתמשך היוצר נוף של קימוט, בחבל המזרחי של האלפים נוצר נוף ייחודי של עמקים גדולים שהם בעצם הקימוט שהתמלא בקרחונים שנמסו ובכך יצרו את הנוף הייחודי של צפון איטליה המשלב בתוכו, אגמי ענק ואגמים קטנים אל מול פסגות גבוהות, משוננות ומושלגות.
בשנים האחרונות האגמים של צפון איטליה ואזור לומברדיה הופכים להיות אחד היעדים הפופולריים בטיולים מאורגנים לאיטליה שהיא בזכות עצמה אחת המדינות המתויירות בעולם, עם זאת ניתן להעריך בזהירות שאזור האגמים של צפון איטליה הוא בדרך כלל לא היעד הראשון של המטיילים בארץ המגף. כלומר אחרי הביקור במרכז איטליה, רומא ושכנותיה ואולי קפיצה קטנה לדרום ולסיציליה, שגם היא סיפקה את החוויה, התייר המתגעגע מחפש עוד מקומות דווקא בתוך איטליה ומגלה את האגמים בצפון וחבל לומברדיה.

אם בהתהוות של מאות מיליוני שנים ואם בעבודת יד של שישה ימים ועוד יום מנוחה כשהיוצר כבר סחוט מעייפות, חבל ארץ זה מדהים ביופיו. בחודשי הקיץ, אז מתמלאים בתי המלון ואתרי הלינה בתיירים מכל העולם. האגמים הגדולים אשר סביבם מתרחשת עיקר החוויה הם אגם קומו, אגם מאגו'רה ואגם גארדה הגדול מכולם.
למחפש האווירה הרומנטית מומלץ מאוד להגיע לאגם קומו, נופים מרהיבים, מים שקטים ורגועים, נוף ירוק ומצוקים ירוקים החודרים לתוך המים כשלעיתים בסופם מרפסת וכוס קפה יעסיקו את העיניים בלי סוף.  אך אטרקציות, פעילויות ושלווה יש מסביב לשלושת האגמים, וכל האזור מזמין את התייר להתנסות במקצועות ספורט הים והמים כגון גלישת רוח להרפתקנים, שיט לרגועים ולרומנטיים וכמובן שחיה לשמרנים יותר.

בכל שלב תוכלו לחזור ליהנות מהספא במלון, לצאת לדוג, לרכב על סוס וכו... אך למי שאוהב אהבה עזה את השקט הנוף והטבע יוכל לנעול נעלי ספורט בכל שלב ולצאת להליכה מהנה בנופים הקסומים של החבל, לתפוס פינה שלווה לבהות בנוף ולנמנם...
אם וכאשר החלטתם להאריך את הטיול מעבר למקובל תמיד תוכלו להשלים את הטיול בצפון איטליה באזורים אחרים שלה, לכיוון מזרח תגיעו לדרום טירול, מחוז אוטונומי זה שעברו אוסטרי, עדיין ברובו דובר גרמנית, וכך הרווחתם חוויה של עוד מדינה בתוך מדינה, בצפון מחוז מיוחד זה נמצאים הרי הדולומיטים העצומים אשר מתמלאים בחורף בגולשי סקי הבאים לחופשות ייעודיות, אך אם הגעתם בקיץ שגם אז הרכבל בשימוש, תיהנו מחבל ארץ מיוחד במינו, יערות, מפלים ואגמים קטנים וגבוהים יזינו את עינכם, ובכל שלב תוכלו להיכנס לעיירה בדרך ליהנות מהציוריות שלה, והכי כייף לעשות זאת באקראי.

בחלק המערבי של הצפון מומלץ להגיע לעמק אאוסטה העמוס בטירות עתיקות ומסתוריות ונוף הררי מרהיב. ההרים המושלגים בחודשי החורף מתמלאים בגולשי סקי המגיעים לחופשה ייעודית בהמוניהם.
חשוב לציין כי כדאי להכיר ולא לדלג על העיירה קורמאייר שהיא מוקד הטיולים המאורגנים באזור בכל עונות השנה, אזור זה של איטליה מספק את החוויה לכל התחביבים, לדוגמא חובבי הארכיאולוגיה ועתיקות יוכלו לצפות בממצאים רומיים רבים המדגישים את גודל ועתיקות האימפריה מימנה נולדה אומה זו. ההרפתקנים יותר יבקרו בשמורות הטבע ויערכו מסעות רגליים ברמות אתגר שונות.

לטיולים לצפון איטליה - לחץ כאן

כל הזכויות שמורות לפגסוס תיירות ונסיעות בע"מ @
ט.ל.ח

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form