מספר טלפון
03-6374000

קרנבלים בעולם שאסור לפספס / יעקב קוצ'וק

קַרְנָבָל  מתוך ויקיפדיה

קרנבל הוא פסטיבל תחפושות וריקודים בהשתתפות הקהל. קרנבלים לרוב מלווים בתהלוכה ובעלת אלמנטים קרקסיים. שורשי הקרנבל בנצרות. המילה "קרנבל" משמעותה "סילוק הבשר" או "פרידה מהבשר". בעבר נהגו להתנזר מבשר ומכל הנאה גופנית במשך 40 יום או שישה שבועות לפני חג הפסחא, כהזדהות עם סבלו של ישו, תקופה ה'לנט'. לפני צום הבשר התקיימו חגיגות זלילה וחטאים, להן  התלוו מסיבות רחוב של ריקודים, תחפושות ומסכות.
 

בעולם הנוצרי תקופת הקרנבל הינו מועד ראוי לציון וחלק חשוב מהמסורת המקומית במקומות רבים. סביר להניח כי שורשי החגיגה עוד מהעולם הרומי מחגיגות הדיניסות/בכחאנילה חגיגות לכבוד אל היין בכחוס שהתאפיינו בפורקן יצרים, שתיית יין ומתירנות מינית. כך גם הקרנבל בחלק מן המקומות מציב אלטרנטיבה משוחררת לשגרת היומיום. תחילת תענית 40 הימים שלפני הפסחא מתחילה ביום רביעי של האפר, הימים שלפני התענית נחגגים בהילולות, החגיגות מסתיימות ביום שלישי השמן " מרדי גרא". כמו בעולם הרומי כך גם בעולם הנוצרי רבים רואים זאת כשסתום פורק לחץ מחיי השגרה.

מה יש במילה קרנבל המעלה חיוך בקרב מרבית האנשים השומעים אותה ?

אין ספק כי ההילולה המתרגשת במקומות רבים הינה חוויה גדולה המבדיל את המקום מימים כתיקונם מטיילים רבים מעוניינים לספוג את האווירה הייחודית במקום דווקא בימי בחגיגות, בטיול מאורגן לאיטליה, ברזיל, טנריף או טיול מאורגן לקולומביה. במרבית הקרנבלים עיקר ההתרחשות ברחוב בין אם בתהלוכות היום ובין אם באירועי הלילה. הקרנבל מאפשר לחוגגים סוג של שינוי אופי וצורה באמצעות מסכה או תחפושת. כמו גם שינוי קצב החיים- בחלק נכבד מן המקומות החגיגות מלוות במוסיקה רועמת או בקצב טראנס. בקרנבלים רבים חלק נכבד מן האווירה מוקדש לשימור המסורת- בין אם פתיחת הקרנבל בשעה מסוימת על ידי נציג מסוים-בריו דה ז'נרו ובסלבדור, המוזיקה אופיינית, התחפושות האופייניות ושאר מנהגים שונים המבדילים את החגיגות ממקום למקום, כל אלה משמרים את המסורת ואווירת הקרנבל הייחודית לכל חגיגה.
 

אז היכן חוגגים את הקרנבל ?

קרנבל המסכות בוונציה

קרנבל זה הינו מסורת עתיקת יומין שחודשה לפני כמה עשורים. זהו כנראה הקרנבל המפורסם באירופה, אך הוא חד מיני כמה המתרחשים באיטליה בשבוע הקרנבל. לכל אחת מן הערים החוגגות מסורת ייחודית ואופי ססגוני.

הקרנבל בטנריף

מוקד חגיגות מהמפורסמים בעולם. אווירה ססגונית. 2 אירועים מרכזיים בקרנבל זה. הראשון הינו תהלוכות הריקודים ותזמורות והשיא נעוץ בו הקהל מגיע בתלבושות המין השני- גברים המתחפשים לנשים ונשים המתחפשות לגברים. וכמובן טקס לווית הסרדין, טקס היתולי המסיים את החגיגות ומתחיל את תקופת הלנט.

הקרנבל בריו דה ז'נרו

העיר שחגיגות הקרנבל הפכו לשם נרדף לשמה. חלק מן התדמית של ברזיל ברחבי העולם נובעת מאופי הקרנבל בברזיל.

קרנבל לו יצא מוניטין של אובדן חושים הפך זה מכבר לתעשיית תיירות המגלגלת מיליוני דולרים בה תיירים מכל העולם מגיעים על מנת לצפות ולהשתתף בחגיגה. אך החג הינו חג חשוב בתרבות הברזילאית חגיגה עממית מלאת שמחה יחד עם השקעה אדירה בה חשיבות רבה לפרטים רבים החל מתלבושות, מוזיקה, ריקוד הבאים לידי ביטוח הן בתהלוכות הרחוב והן במצעד המרכזי

מרדי גרא בניו אורלינס

חגיגות חסרות מעצורים של שבועיים צעדות ושכרון חושים, דבר שהפך לאירוע המזוהה עם העיר שהוקמה במקור כקולוניה צרפתית. תחפושות תהלוכות ואווירה מתירנית מלווה בהרבה אלכוהול מהווים סימן ההיכר של המרדי גרא.

הקרנבל בברנקייה קולומביה

החגיגות המפורסמות ביותר בדרום אמריקה שניות רק לריו דה ז'נרו. 4 ימים של מוזיקה קולומביאנית, ריקודים והכל באווירה קריבית צבעונית ומלאת שמחה. מצעדי הפרחים, תחרויות שירה וריקוד, פסטיבל תזמורות וריקודים כל אלה משמשים רק רקע לאווירה האקסטטית ברחובות ברנקייה. משך 4 ימים העיר שובתת מכל פעילות שאינה קשורה לנושא הקרנבל והחגיגות נמשכות עד אור הבוקר. רבים רואים בכך אפשרות לטייל במדינה המגוונת והמרתקת ביותר בדרום אמריקה. הנמתחת מהרי האנדים לאגן האמזונס מהים הקאריבי לאוקיאנוס השקט. ממטעי הקפה לערים קולוניאליות ואתרי ארכיאולוגיה מרתקים בשילוב ערים קאריביות תוססות.

 

לטיול קרנבל המסיכות בונציה לחצו כאן 

לטיול קרנבל בברזיל (יציאות בפברואר) לחצו כאן

לטיול קרנבל בטנריף לחצו כאן

לטיל קרנבל בקולומביה, רקנייה לחצו כאן

  

"הכתבה נכתבה על ידי מנהל בכיר בפגסוס. טיולי עומק של פגסוס לקרנבלים אלו מספקים חוויה למטייל"
 

כל הזכויות שמורות לפגסוס תייירות ונסיעות בע"מ

ט.ל.ח

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form