מספר טלפון
03-6374000

10 עצירות חובה בקולומביה / כתבת מערכת

יערות גשם, אתרים ארכיאולוגיים מרשימים, חופים שלווים (הנושקים לשני אוקיינוסים – האטלנטי והשקט), ערים קולוניאליות, אנשים חייכנים והמון המון טבע הופכים את קולומביה ליעד אקזוטי ומיוחד לטייל בו. תוסיפו לזה את הירידה המשמעותית ברמת הפשע שהיה מזוהה עם המדינה – ויש לפניכם מדינה נהדרת. מהחופים המרהיבים, דרך מסע בג'ונגלים ועד הסמטאות של בוגוטה, הנה מקבץ של מה הכי כדאי לראות בטיול מאורגן לקולומביה:

בוגוטה (Bogota) -היא אחת הערים הגדולות בדרום אמריקה ובירת קולומביה. פעם היא נחשבה כמקום שכדאי לדלג ולהימנע עליו בטיול מאורגן לקולומביה, אבל מאז הפכה בוגוטה (וקולומביה כולה) לבטוחות. מדובר בעיר שנישאת לגובה של 2,640 מטרים ויש בה שלל אתרים, כולל פלנטריום, מוזיאון הזהב, גנים בוטניים, אירועי תרבות, מסעדות וחיי לילה משגשגים. לא לפספס את הרובע ההיסטורי לה קנדלריה (La Candelaria), רובע נעים של בתי קפה, כנסיות ומוזיאונים. בנוסף מרושת העיר בכ-400 קילומטרים של שבילי אופניים, מה שהופך אותה לאחת הערים המובילים לטיולי אופניים. כדאי להעפיל ברכבל להר מונסרט, המספק תצפית על העיר וסביבתה.

הפארק הלאומי טירונה (Parque Tayrona)– יש הטוענים שהפארק הלאומי בצפון קולומביה הוא בין היפים בדרום אמריקה, ובכל מקרה מדובר בתחנת חובה עבור כל מי שמגיע לטיול בקולומביה או עובר בה בדרכו. הפארק ממוקם על החוף הצפוני של קולומביה ומציע מגוון של מערכות אקולוגיות, ביצות, יערות, שרידים ארכיאולוגיים וגולת הכותרת – הפארק נושק לים ומאופיין בחופים עם מפרצים עמוקים מוצלים בעצי קוקוס. למעשה, החופים של טירונה הם בין היפים ביותר בקולומביה הודות למפגש שנוצר בין הג'ונגל הסבוך לבין הים. הפארק הוא גם פופולרי בקרב ציפורים ובעלי כנף ושלל בעלי חיים אחרים. הפארק נקרא כך על שםהטיירונאס, הילידים שחיו כאן, שהשאירו את חותמם בכמה אתרים ארכיאולוגיים, בנםPueblitoChairama. טירונה היא מקום טוב לשנרקל, לטייל ולראות חיות בר, כולל לטאות וקופים, בסביבתם הטבעית.

סנטה מרתה וכפר הדייגים טגנגה – סנטה מרתה (Santa Marta), השוכנת על חוף הים הקריבי היא אחד המקומות הראשונים אליהם הגיעו הכובשים הספרדים. בעיר יש מבנים קולוניאליים מרשימים, אך רוב המבקרים נוהרים אליה כדי לבלות בחוף רודאדרו (Rodadero), הממוסגר בחול נעים ובהיר, בתי מלון, מסעדות, פאבים, בתי קפה, מקומות בילוי ותיירים רבים. גם בסנטה מרתה וגם בכפר הדייגים הסמוך טגנגה (Taganga) הם בסיס לכל סוגי הספורט הימי שיש- צלילה, שנרקול, שיט ועוד. במילים אחרות מדובר בגן עדן של ממש למטיילים.

קרטחנה (Cartagena)– אחת הערים היפות והצבעוניות בקולומביה. קרטחנה נמצאת בחלק הצפוני של קולומביה, עיר נמל בסגנון קולוניאלי, שנובדה בשנת 1533 והוכרזה אתר מורשת עולמית של אונסק"ו בשל המבנים שבה. כעיר נמל אסטרגטית, הייתה קרטחנה אחת הערים המבוצרות ביותר בדרום אמריקה ואפשר להתרשם מהביצורים גם היום, למשל במבצר סן פליפה מהמאה ה-17. בשטחה יש אדריכלות מרשימה, מוזיאונים, ארמונות, כנסיות ובתי מלון מול הים.
 

טיול מאורגן לקולומביה

 
פופאיאן (Popayan)
–אחת הערים הקולוניאליות המרשימות ביותר בקולומביה. פופאיאןממוקמת בדרום-מערב קולומביה ומכונהCiudad Blanca (העיר הלבנה) בשל הבניינים היפים בה. העיר, שנוסדה בשנת 1537, משכה בזכות האקלים המתון שלה משפחות ספרדיות אמידות שבנו בה ארמונות, בתי ספר, כנסיות ומנזרים. חלקם הגדול השתמר היטב ומציע שיטוט נעים. העיר מפורסמת גם בזכות תהלוכות ואירועים הנערכים בשטחה, כמו גם בשל חיי הלילה השוקקים. מלון איגלסיה דה ארמיטה (Iglesia de Ermita) הוא הכנסייה העתיקה ביותר של העיר, שנבנתה בשנת 1546. על כנסיית סן פרנסיסקו אומרים רבים כי היא היפה ביותר בעיר. בסמוך משתרע הפארק הלאומי פוראסה (Puracé) ובשטחו הר געש פעיל, מעיינות חמים, מסלולי טיול ועוד.

מדיין (Medellin, הוגים לעתים מדג'ין)– העיר השנייה בגודלה בקולומביה, עם יותר משני מיליון וחצי תושבים, נחשבה בשנות ה-80 וה-90 כמקום שממש לא כדאי לבקר בו. ברון הסמים פבלו אסקובר הפך את העיר למעוז של סמים ופשע, אולם בשנים האחרונות עברה העיר מהפך של ממש, והפכה ממעוז שלילי למעוז של אדריכלות, טבע (הודות למזג אוויר נעים השורר בה מרבית ימות השנה, סביב 24 מעלות בממוצע) ותיירות. בשנת 2013 אף זכתה העיר בתואר "העיר החדשנית ביותר בעולם" בהתמודדות שערך הוולסטריט ז'ורנל. כיום היא עיר מטופחת, ירוקה ואופנתית, שקל להגיע אליה בזכות שדה תעופה בינלאומי ומערכת רכבות חדישה ונוחה אליה ובתוכה. מדי אוגוסט נערך בה פסטיבל פרחים אזורי במשך 12 ימים, המושך אליו תיירים רבים.

סן אגוסטין(San Agustin) - עיר קטנה המוקפת נופים מדהימים ושרידים של תרבות נשכחת. שילוב מנצח לטיול מאורגן בקולומביה. סן אגוסטין הוא אחד האתרים העתיקים המסקרנים ביותר בקולומביה: הפארק הארכיאולוגי של סן אגוסטין(Parque Arqueológico) הוא ביתם של יותר מ-500 מונוליטים (ייתכן שיש עוד שעוד לא נתגלה), פסלים, ציורי קיר פרה-היסטוריים, אמצעי פולחן וסרקופגים. רוב גילופי האבן בסן אגוסטין נוצרו בין 100 לספירה ועד 1,200 לספירה והם כוללים ייצוגים של דמויות אנושיות, מפלצות, בעלי חיים כמו נחשים, ציפורים, צפרדעים ויגוארים. השרידים האלו שנותרו מתרבות קדומה לוטה עדיין במסתורין ואיש מהחוקרים לא יודע איך כונתה. כדי לטייל בפארק אפשר לצאת ברכב שטח או על גבי סוסים.

נהר קאנו קריסטל (CañosCristales)– נהר צבעוני, המכונה על ידי התושבים המקומיים "נהר חמשת הצבעים" כיוון שהמים משנים את צבעם לפי עונות השנה ולפי עוצמת זרימת המים. הפלא נוצר בזכות אצות בצבעים אדום, צהוב, ירוק, שחור וכחול  ששוכנות בקרקעיתו.הנהר לא גדול, יחסית למושגים דרום-אמריקאיים, אורכו כ-100 קילומטרים ורוחבו כ-20 קילומטרים והוא נמצא ברכס ההרים המבודד סרניה דה-לה מקרנה (Serranía de la Macarena).

קאלי (Cali)– עיר נוספת שבעבר נודעה לשמצה וכיום נעימה לביקור. קאלי היא בירת הסלסה של קולומביה (Cali pachanguero הוא שיר סלסה מפורסם המזוהה עם העיר והטמפו הלטיני שלה; קישור לשיר www.youtube.com/watch?v=7KxkMLAZlzw). קאלי נמצאת בדרום-מזרח קולומביה ומלבד ריקודים לטיניים סוערים היא גם עיר תעשייתית חשובה שנבנתה על בסיס מסחר של קני סוכר וכותנה, והיא משמשת גם היום שער של קולומביה לאוקיינוס השקט. מכנסיית סן אנטוניו יש תצפית פנורמית לעיר. מומלץ לטייל בין הכנסיות והמוזיאונים הרבים ברחבי פלאזה דה קייסדו (Plaza de Caycedo), ולאחר מכן לבקר את גן החיות הראשון של קאלי (Cali Zoo), המציג חיות בר מקומיות. בשכונת סן אנטוניו אפשר להתרשם מבנייה ואווירה קולוניאלית. בעיר פועל גם מוזיאון לאמנות מודרנית עכשווית.

אזור הקפה \ משולש הקפה (Zona Cafetera)– כ-12% מצריכת הקפה העולמית מקורה בקולומביה ובעיקר באזור גידול הקפה הידוע בשמו משולש הקפה, בין הערים פריירה (Pereira), מניזאלס (Manizales) וארמניה (Armenia). כמעט מחצית מיבול הקפה של קולומביה גדל על מורדות האנדים באזור הזה, ומי שמבקר בו יכול לראות מקרוב, לסייר וללמוד על גידול קפה באחת מיותר מ-20 אלף חוות קטנות לגידול ועיבוד הפולים. אפשר ללמוד על התהליך גם באל פארק דה קפה (El Parque del Café), פארק שיש בו גן בוטני עם צמחי קפה ופארק שעשועים. המבקרים יכולים גם לטבול במעיינות תרמיים בסנטה רוזה ובסן וינסנטה. אפשר להגיע לאזור מקאלי או ממדיין.

 

  

 

לטיול המאורגן בקולומביה

 

  

כל הזכויות שמורות לפגסוס ישראל בע"מ

ט.ל.ח

 

 

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form