מספר טלפון
03-6374000

הלסינקי, מוקד של מפגש בין מזרח ומערב / משה שניר

הלסינקי שוכנת לחופי הים הבלטי.  זה קפוא במשך כ - 6.5 חודשים בשנה, עובדה שהפריעה לא מעט לפיתוחה במהלך כל ההיסטוריה שלה.

הלסינקי היא עיר מודרנית המונה למעלה מחצי מיליון תושבים ויחד עם הפרברים כמיליון תושבים. מאז הוסר החיבוק של הדב הרוסי נמצאת המדינה בתנופת פיתוח אדירה. להלסינקי בדרום המדינה  כמו גם ללפלנד בצפון, זורמות השקעות חוץ כבדות בתחומי התיירות. העיר נקייה מאוד ומבהיקה. מזג האוויר מצויין ובתי המלון מעולים עבור טיולים מאורגנים לאירופה.
התנאים הכלכליים של פינלנד מאירים פנים למקומיים וגם למשקיעים. האינפלציה נמוכה המטבע המקומי יציב ולא פלא שהעיר הפכה למוקד של פעילות כלכלית בינלאומית, בעיקר בחיבור שבין מזרח למערב.

העיר מושכת עסקים וחברות רב לאומיות המגלות את הפוטנציאל העסקי הגלום ברבגוניותה ובקשריה הייחודיים בכל רחבי סקנדינביה, הארצות הבלטיות, רוסיה וחבר העמים.
הלסינקי מוערכת ביותר גם בשל התשתית האנושית הרבגונית, שמושתתת על חינוך מתקדם ומערכת מחקר וטכנולוגיה עתירת ידע, מן המובילות באירופה.
העיר נוסדה בשנת 1550 ע"י מלך שבדי. כתוצאה של המלחמה בין השנים  9 - 1808, הועברה פינלנד לשלטון רוסי. הצאר הרוסי, אלכסנדר הראשון, הכריז בשנת 1812, על הלסינקי כבירת האוטונומיה הפינית.  מאז 1917 הפכה פינלנד לבירת הרפובליקה של פינלנד.

מהיותה של פינלנד כלי משחק בין המעצמות בכל הזמנים ובכל התקופות ניכרות בעיר השפעות מן המזרח ומן המערב.
כל אלה לא מנעו מן העיר גם לשמור על צביונה הפיני הייחודי.
הים והאיים הם חלק בלתי נפרד מן הנוף ומן ההוויה המקומית. כעדות לתהפוכות השלטון בהלסינקי ניכרים בעיר סגנונות ארכיטקטוניים שונים: ניאו קלאסיים, ארט נובו, רומנטיים, פונקצונליים ומודרניים.  הסביבה העתיקה ביותר ששומרה כאן היא סביב כיכר הסנט.

בין האתרים המומלצים לביקור בטיולים מאורגנים לאירופה: הגנים הבוטניים האוניברסיטאיים, גני החורף העירוניים, בניין הפרלמנט, ככר הסנט, האיצטדיון האולימפי, גן החיות, המוזיאון הפיני הלאומי  והמוזיאון הימי הפיני, שנכלל ברשימת שכיות האמנות העולמית מטעם אונסקו.

איך מגיעים?

בשלב זה אין טיסות ישירות להלסינקי. פינאייר,  וגם לופטהנזה קלמ, בריטיש וחברות אירופאיות אחרות, מציעות טיסות חיבור נוחות מספר פעמים ביום דרך שדות התעופה של פרנקפורט, מינכן, אמסטרדם, לונדון ודומיהם.

מי שמבקשים להגיע בדרך הים יוכלו לעשות זאת בקלות באחת מן המעבורות המפוארות המפליגות דרך קבע מערים רבות בסקנדינביה לכאן. משך ההפלגה משטוקהולם להלסינקי 16 שעות.

שדה התעופה

שדה התעופה של הלסינקי נקרא VANTAA.

השדה קטן, מודרני, חדיש וידידותי למשתמש. השדה נחשב לנוח במיוחד בעיקר ליעדים בסקנדינביה ולטיסות המשך נוחות ומהירות לבירות הבלטיות: ריגה וטאלין ולסט. פטרסבורג ברוסיה. השדה של הלסינקי אינו מתחרה בשדות התעופה המפורסמים של מערב אירופה בגודלו ובמספר הנוסעים שעוברים בו מדי שנה, אולם ואולי בשל כך, קבע סקר של יאט"ה כי שדה התעופה של הלסינקי הוא שדה התעופה הטוב ביותר באירופה והשני בטיבו בעולם. כל זאת מתוך רשימה של 60 שדות התעופה מכל רחבי העולם שנסקרו אצל הנוסעים המתמידים של כל חברות התעופה בעולם.

VANTAA הוא בסיס האם של חברת פינאייר. החברה נמנית על חברות התעופה הותיקות בעולם וליתר דיוק - פינאייר היא חברת התעופה השישית בעולם מבחינת הגיל. החברה חגגה  בנובמבר 2009 מלאות 86 שנה להיווסדה.

בשדה התעופה 2 טרמינלים. טרמינל מספר 1 מיועד לטיסות פנים וטרמינל מספר 2 מיועד לטיסות בינלאומיות.

מלונות בשדה התעופה

הולידיי אין ממוקם 3 ק"מ דרומית לשדה התעופה.

מלון GATEWAY: המלון ממוקם בלב הטרמינל של שדה התעופה.

מלון בונוס אין:  ממוקם במרחק 5 דקות נסיעה משדה התעופה. מציע תחבורה לשדה התעופה.

מלון RANTASIPI : מלון מדרגה ראשונה.

תרבות עסקית

הפינים נחשבים לקרי מזג ומופנמים מאוד. התנאים הסביבתיים, המיקום הגיאופוליטי  ומזג האוויר יצרו אב טיפוס של איש עסקים קשוח, נחוש והחלטי.
גישה ישירה בהחלט עשויה להשיג מסילות לליבו של איש העסקים מקומי.
גישה אגרסיבית לא תשיג כלום ותסיג את העסקה לאחור. 
לא מומלץ להיכנס לתחרות שתייה או ריצה עם מקומיים. הפינים הם אלופי העולם בריצות למרחקים ארוכים  וגם בשתייה הם משאירים רבים מאחור. וכך גם הם נוהגים בעסקים.
מסתבר שהסבלנות משתלמת.
הפינים נוטים, בדרך כלל, להתלבש באופן לא פורמלי. רק לפגישות עסקים, לארוחות במסעדות יוקרה או באירועים חברתיים מחייבים, יצפו ללבוש רשמי הולם.

הזדמנויות עסקיות

המקומיים הם מן הסוחרים והיזמים היותר רגועים בעולם העסקים אחוז התזזית של ימינו.  בכל אינדיקטור כלכלי פינלנד היא אי של יציבות.  האינפלציה כמעט ואינה קיימת הריבית בשליטה וכמעט ללא שינויים לאורך שנים.

מה שמאפשר תכנון נוח לטווח  ארוך. רק האבטלה כאן גדולה ומגמת הירידה בבעיה הכלכלית מספר אחת של המדינה איטית, ולמרות הכל, ההכנסה לנפש כאן היא במקום ה - 15 בעולם.  עיקר ההוויה העסקית והתרבות העסקית הייחודית של הלסינקי מתנהלת סביב היותה גשר בין מזרח למערב. היא הייתה כזו גם בתקופת המלחמה הקרה, לא כל שכן בתקופה שהכל פתוח למסחר ועסקים.

הלסינקי היא קוסמופוליטית בכל היבט.  45% מן החברות הרשומות בבורסה המקומית הן זרות. חוק שנתקבל כאן באוגוסט 1996 קובע, שכל סוחר בבורסה במדינות השוק האירופי המשותף, יכול לפעול בהלסינקי באופן חופשי. סוחרים בבורסות של שטוקהולם וקופנהגן מחוברים  ON LINE לבורסה של הלסינקי.

פינלנד היא גם המדינה היחידה בשוק המשותף שחולקת גבול עם רוסיה. הבעיה של פעם הופכת להזדמנות גדולה של היום. הנתיב הישיר של הגז הרוסי מן השדות בצפון עובר דרך פינלנד. בשנת 1997 חתמו "גזפרום" - חברת הגז הרוסית הממשלתית ו - NESTE - חברת אנרגיה מקומית, על הסכם " NORTH TRANSGAS" . זה הביא לכך שמשנת 2005 הפכה פינלנד לנתיב הגז העיקרי מצפון רוסיה למערב אירופה.
בראש תעשיית הייצוא של פינלנד ( כ - 45% ) עומדות תעשיות המתכות והאנרגיה. תעשיית הנייר תופסת  24%  והכימיקלים 10% .

תחבורה ציבורית

התחבורה הציבורית בהלסינקי  מציעה למשתמש אוטובוסים, חשמליות, רכבת תחתית ורכבת רגילה. המחיר לנסיעה בתוך העיר קבוע בלי קשר למספר התחנות.

ניתן להחליף במסגרת אותו כרטיס בקווי הנסיעה ללא תוספת מחיר. יש לרכוש כרטיס אזורי במקרה ומדובר בנסיעה לחלקים אחרים של אזור המטרופולין - הלסינקי. כרטיסים ניתן לרכוש מראש ויש להחתימם לפני השימוש במכונות המיועדות לכך בתחנות. מוצעים כרטיסים מוזלים מסוגים שונים אותם ניתן להשיג במשרד התחבורה של הלסינקי או בקיוסקים המסומנים  באות  R"

לתיירים מומלץ לרכוש את ה - HELSINKI-CARD. כרטיס זה מאפשר לתייר נסיעה חופשית באוטובוסים, חשמליות, רכבות ובמטרו המקומי, טיול חינם בעיר, כניסות חינם למוזיאונים,  הנחות במסעדות, תיאטראות, קונצרטים, אופרה וגם מתנות קטנות בחנויות כל בו של העיר. ניתן לרכוש כרטיסים אלה לתקופות מיום עד 3 ימים. הכרטיסים ניתנים לרכישה במשרדי התיירות העירוניים, בבתי המלון ובמשרדי נסיעות בעיר.

מזג האוויר

הודות למיקומה הכלוא בתוך היבשת נהנית פינלנד מקיץ חמים. בדרום מזרח פינלנד הטמפ' החמות ביותר בכל רחבי סקנדינביה. החוף הפיני המערבי הוא האזור עם כמות השמש הגדולה ביותר בצפון אירופה. האוויר כאן צלול ונקי. בחודשים מאי - ספט' נעות הטמפרטורות בין   13-21 מעלות צלסיוס.

תערוכות וירידים

בהלסינקי מתקיימות באופן קבוע תערוכות בתחומים הקשורים לתעשיות העץ, בניית סירות ואניות, עיצוב פנים, מוצרי ספורט וסקי, תיירות, בעלי חיים, גינון, הייטק ותערוכת סוסים בינלאומית.  ל -HELSINKI FAIR CENTER  מגיעים באוטובוס מספר 17 או בחשמליות A 7  ו - B  7.
מוקד אחר של פעילות כזו היא  ה-  WANHA SATAMA המתמקד בתצוגות מקומיות ובינלאומיות. הגעה בחשמלית מס' 4 .
בהלסינקי פועל גם מרכז קונגרסים.

שעות הפנאי

הלסינקי היא עיר צפונית לכל דבר. האנשים שקטים ומתורבתים ומאוד סולידיים. ניתן לבקר בתיאטרון העירוני או בתיאטרון שבדי, למי שמעוניין.
להלסינקי גם אופרה לאומית וגם 2 אולמות למופעים. אולם אלכסנדר וסבוי.  ברחבי העיר פזורים לפחות 30 בתי קולנוע. הסרטים מוקרנים בשפת המקור כאשר הכיתוביות בפינית ובשבדית.  אולם הקונצרטים המפורסם של העיר הוא : FINLANDIA.
מידע מדויק על הופעות ניתן לקבל בדלפק שירות הלקוחות של לשכת התיירות העירונית.

שעות הפתיחה

חנויות פתוחות  בימים שני - שישי בין השעות 9:00 בבוקר ל - 18:00 בערב. החנויות פתוחות בשבת בין השעות 9:00 בבוקר - 16:00 אחה"צ ובקיץ רק עד השעה 14:00 בצהריים.

החנויות המקורות בתחנת הרכבת המרכזית של הלסינקי פתוחות בימים שני - שבת מ - 10 עד 10 ובימי ראשון מ - 12 עד 10 בערב.

הבנקים פתוחים בימים שני - שישי בין השעות 9:15  ועד השעה 16:15.

לטיול מאורגן לרוסיה 

לטיולים מאורגנים נוספים באירופה 

כל הזכויות שמורות לפגסוס ישראל בע"מ

ט.ל.ח

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form