מספר טלפון
03-6374000

אגם גראדה, מסביב לאגם המיוחד והגדול ביותר באיטליה / כתבת מערכת

אגם גראדה בצפון איטליה הוא סיפור על תרבות, היסטוריה, גיאוגרפיה וגיאולוגיה. בילוי של מספר ימים סביבו או טיול מאורגן בצפון איטליה יחבר אתכם לחוויה רב תחומית ורב חושית בו זמנית.

אגם גארדה הוא האגם הגדול ביותר באיטליה ונמצא בין ברשיה ורונה ונציה ומילאנו. אגם יפיפה זה הוא תוצאה של  קרחונים שנוצרו באזור האלפיני בסוף עידן הקרח האחרון. חלקו הצפוני של האגם צר ומוקף הרים. שמו המקצועי של עמק זה הוא 'עמק סחופת' שנוצר תחת השפעת קרחון מהתקופה הפליאוליתית. על אף ההיווצרות של האגם מתופעת הקרחונים באזור חשוב לציין כי בנוף הנראה לעיין אנו רואים את ההשפעה של המסת ושחיקת הקרחון.

האגם נמצא ברמה ממוצעת של 65 מטרים מעל פני הים, ובעונות שונות מסביב לשנה הנוף משתנה כיאה לאזור עונתי כזה (תופעה המוכרת לנו מהארץ כאמור). בשל היות האגם מושפע מעונות השנה, בכל עונה בה תבקרו תחוו חוויה אחרת לגמרי. הטמפרטורה הממוצעת של המים באגם היא 12 מעלות צלזיוס וככל שצוללים יותר, כך גם קר יותר.

באגם איים רבים, רובם קטנים אך כמה מהם מאוד משמעותיים והוא ברובו ניזון ממספר רב של נחלים שמזינים את האגם המופלא. כיום, בעקבות עבודה הנדסית במקום יודעים האיטלקים לנהל את גובה המים שלא ירד ולא יגלוש. זאת ע"י הטיית נחלים מהאזור לאגם וגם ניתובם החוצה. האקלים באזור נוח במיוחד ומאפשר לצמחייה מגוונת ונדירה להפליא להתקיים כמו גם למגוון ביולוגי ובוטני רחב.

מדרונות ההרים הנמוכים, הגבעות והמישורים סביב לאגם נחשבים כאזור גידול מעולה לעץ הזית, וזאת מפני שההרים מספקים הגנה מרוחות הצפון הקרות, בעוד האגם מייצר את החום לגידול הזית ועוד מינים רבים המספקים תנאי גידול אופטימאליים. בנוסף, האדמה העשירה במקום מתאימה לגידול העץ בכך שהיא מעורבת במספר מינרלים המתאימים לעץ ומלאה בחצץ כמו גם בתערובות של חרסית מזינה.

העץ יובא לאיטליה כנראה על ידי הרומים מבית גידולו בצפון אפריקה ומצא באזורים שסביב לאגם תנאים לא פחות טבעיים מהבית, והתרבה סביב האגם באיכות שיצאה למרחוק. ישנם עדויות שכבר בימי הביניים יצא שמו של שמן הזית מהאזור כשמן טוב, איכותי ויקר.

אגם גראדה איטליה


האגם כמקור מים מהווה יעד תיירותי בטיול מאורגן לצפון איטליה ובחלקו הדרומי של האגם ממוקמת העיר המבוצרת והציורית סירמיונה, העיירה משמשת כמרכז תיירותי מועדף ונחשק וככזה הוא מציע את מירב הפינוקים לחופשה: ספא, מסעדות, בארים, בתי מלון, חנויות אופנה, שוק צבעוני, רחוב רומי עתיק ופארק שעשועים. דרכי הגישה לאזור יחסית מפותחות, אם כי האזור נחשב מרוחק באיטליה והתחבורה נעימה אך לא זריזה במיוחד, אוטובוסים וסירות יעבירו אתכם ממקום למקום ללא בעיה.

באגם דגים אנדמיים רבים וייחודיים לו, אך אוכלוסיית הדגים באגם נמצאת בירידה וחלק מהדגים אף בסכנת הכחדה וזאת בשל דיג בלתי מבוקר, זיהום ואולי תחרות בין המינים השונים באגם. אחד הדגים הייחודיים הוא הטרוטה ממשפחת הסלמונים, זהו דג יפה במיוחד שמחוץ לעונת ההזדווגות הוא כסוף ובעל כתמים שחורים. זכרים ונקבות מגיעים לבגרות מינית בגיל שנתיים או שלוש ובמהלך עונת ההזדווגות הזכרים מפתחים גוון גוף מנומר כהה ונראים מוכנים לקראת הנשף. טרוטת גארדה מגיע לאורך של חצי מטר! רובם חיים מתחת ל 100 מטר עומק וניזונים מפלנקטון וסרטנים. ההזדווגות מתקיימת מדי שנה והרבייה מתרחשת עמוק ובקרבת מעיינות תת מימיים.

לאגם היסטוריה מפוארת של קרבות רומיים שנערכו ע"י הרומים עד המאה ה-3 לספירה. גם נפוליאון הצרפתי בכבודו ובעצמו הגיע לכאן בשנת 1797 וערך כמה קרבות שעזרו לו בבחירות הקרבות בצרפת דאז. מלבד קרבות, סבורים סבאזור זה הוקם הצלב האדום ואפילו מוסיליני הגיע למקום להחליט כמה מההחלטות החשובות שלו. וובכן, שלוותו של מוסליני באגם לא היטיבה עם האנושות.
           

לטיול המאורגן לאגם גרדה (צפון איטליה) - לחץ כאן


כל הזכויות שמורות לפגסוס תיירות ונסיעות בע"מ

ט.ל.ח.

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form