מספר טלפון
03-6374000

סוד קסמן של אוסטרליה וניו זילנד הקו המשווה / כתבת מערכת

אוסטרליה וניו זילנד שונות מאד זו מזו - בנופים, באקלים ובתרבות, אך יש גם ביניהן לא מעט נקודות דמיון. בכתבה שלפניכם תמצאו אתרים שהם בבחינת חובה בטיול מאורגן לאוסטרליה וניו זילנד. "שמנו" אותם זה מול זה להשוואה. ההמלצה שלנו: אל תוותרו על אף אחד מהם, כי אין לנו ספק שלאחר הביקור בהם תבינו שלכל עיר, הר ואתר יש קסם משלהם.

עבור מרבית התיירים הישראליים - טיול לאוסטרליה ולניו זילנד הוא פרויקט שמצריך הרבה זמן, כסף ותכנון. מדובר בשתי מדינות מעניינות וגדולות – במיוחד אוסטרליה – עם שפע של אטרקציות תיירותיות. הן שונות מאד זו מזו בנופים, באקלים ובתרבות, אך יש ביניהן נקודות דמיון. בחרנו להביא בכתבה שלפניכם אתרים שהם בבחינת חובה למבקרים באוסטרליה וניו זילנד להשוואה. המלצה שלנו: אל תוותרות על אף אחד מהם, כי לכל עיר, הר ואתר יש קסם משלהם.
 

ערים גדולות לבקר בהן

מלבורן

מלבורן, הממוקמת בדרום אוסטרליה, היא העיר השנייה בגודלה במדינה ומתפרשת על פני שטח רחב, הכולל מספר פרוורים. למרות גודלה, מלבורן מאופיינת באווירה צעירה ודינאמית ויש שיגידו היפסטרית: סגנונות בנייה מגוונים, סמטאות קטנות שכולן ציורי גרפיטי שמתחדש באופן יומיומי, שוק המלכה ויקטוריה שהוא גן עדן לפודי'ז, והטיילת שמספקת הזדמנות לטיול רגלי עם נוף לים. בערבים ניתן לצפות בפינגווינים הצועדים מהים אל החוף. הפינגווינים שזה אזור המחייה שלהם יוצאים לאחר השקיעה "לטיול" המודרך על ידי ה"ריינג'רס" – שומרי הפארק וזו מהווה אטרקציה שמושכת צופים מכל הגילים בטיול לאוסטרליה.

קווינסטאון

קווינסטאון הדרומית, שוכנת לחופי אגם וואקטיפו בניו זילנד ומוקפת בהרים מושלגים המשווים לה מראה אירופאי ציורי. העיר הקטנה והתוססת מציעה למבקריה שלל אטרקציות, החל ממסלולי הליכה בדרגות קושי שונות ומספורט אתגרי מכל סוג במימי האגם, וכלה במסעדות איכותיות ומגוונות ובבתי-מלון יוקרתיים. רכבל שנבנה במקום מספק הגעה נוחה לנקודת תצפית מראש ההר ממנה ניתן להשקיף על העיירה, על האגם ועל ההרים וליהנות ממסעדה הנמצאת שם.

הרים גבוהים לטפס עליהם

איירס רוקס

אחד מסימני-ההיכר המפורסמים ביותר של אוסטרליה הוא איירס רוקס, המכונה בפי הילידים "אולורו". הסלע הענק נחשב קדוש עבור האבוריג'ינים, ולקראת שקיעה וזריחה הוא נצבע בגווני אדום אשר במשך שנים מושכים אליו תיירים מכל העולם. במרחק 25 ק"מ משם, בשטחי הפארק הלאומי אולורו-קטה ג'וטה, נמצא "אולגס" - סלעים בני כ-500 מיליון שנים שמזכירים בצורתם את האולורו ומציעים אף הם שקיעות אדומות מרשימות.

הר קוק

ההר הגבוה ביותר בניו זילנד שוכן במרכז האי הדרומי, ברכס הרים שפסגתו המושלגת מגיעה לגובה 3,754 מטרים. נתונים אלה מתאימים כמובן לטיפוס הרים, אך באזור יש גם מסלולי הליכה יפהפיים, קרחונים ואגמים. הכביש המוביל להר קוק חולף על פני אגם פוקאקי, אשר ניזון מהקרחונים הנמצאים על ההרים שמקיפים אותו. מי-הקרחונים מעניקים לאגם גוון כחלחל עוצר נשימה, ויחד עם הנוף של הר קוק הם הופכים את הדרך למרהיבה ביופייה.

שמורות טבע ירוקות להתענג עליהן

דיינטרי

יער הגשם העתיק ביותר בעולם שוכן במדינת קווינסלנד שבצפון-מזרח אוסטרליה. היער העצום מספק הצצה נדירה לנפלאות החי והצומח של כדור הארץ כפי שהיה לפני מיליוני שנים. ניתן למצוא בו אלפי סוגים של עצים עתיקים הצומחים לגובה רב עד כדי הסתרת השמש, בעלי-חיים בסכנת הכחדה, נחלים מפותלים וחופים שגובלים בצמחייה צפופה. ניתן לטייל באזור ברכב ובמסלולים רגליים לבד או בסיור מודרך.

אייבל טזמן

טרק החופים המפורסם של ניו זילנד נקרא על שמו של רב החובל אייבל טזמן שגילה את ניו זילנד ב-1642 בעת ניסיון עליה ליבשה. טזמן קרא למקום nieuw zeeland (או באנגלית- new sea land) זילנד המקורית בהולנד היא אזור של איים ופיורדים, ומכאן ניתן להבין מדוע החליט טזמן לקרוא כך לאי שגילה. באייבל טזמן נמצאים פארקים רבים ובהם יערות ירוקים וצפופים, אגמים, חופים ונקודות-תצפית מרשימות, מושבות כלבי-ים מלאות חיים. פרט למסלול הליכה  אפשר לשכור במקום סירות קיאק ולחתור במשך יום או יותר לצד כלבי-ים תוך התרשמות מהנוף הירוק והמרהיב שמסביב. הפארק הלאומי אייבל טזמן שהוקם בשנת 1942, הוא הפארק הלאומי הקטן ביותר בניו זילנד, ממוקם בקצהו הצפוני של האי הדרומי. הפארק ידוע בזכות חופיו הזהובים, צוקי הגרניט המפוסלים, וטרק החוף המושך מבקרים רבים לבוא ולחקור את יופיו של האזור.

חופים יפים ליהנות מהם

וייטהייבן

החוף המפורסם ביותר באוסטרליה הוא ללא ספק וייטהייבן. החוף ממוקם באי ויטסאנדיי ומוקף באיים קטנים אליהם ניתן להגיע באמצעות סירה. חוף וייטהייבן נחשב לאחד החופים היפים בתבל, ולא בכדי: צורתו מדמה משיכות מכחול רכות של חול צחור על מים צלולים, מה שמשווה לו מראה מרהיב ועוצר-נשימה. השילוב של החול הלבן והרך והמים הנעימים עם נוף פתוח מאופק לאופק - הופכים את וייטהייבן לגן עדן פרטי כמעט ולמפלט מושלם מחיי היומיום.

קאיקורה

עייירת-החוף קאיקורה ממוקמת בצדו המזרחי של האי הדרומי של ניו זילנד. ייחודו של החוף נובע  מהחול השחור שמאפיין אותו, מהמים הצלולים ומההרים המושלגים המתנשאים באופק. קאיקורה אף מהווה את אחד המקומות הבודדים בעולם בהם ניתן לצפות באחד מבעלי החיים הגדולים בעולם, אם לא הגדול שבהם: לווייתן מסוג ראשתן גדול-ראש, המגיע לאורך 20 מטרים ולמשקל של עשרות טונות. בנוסף לכך, להקת דולפינים גדולה, נוהגת לבקר במפרץ קאיקורה לעתים קרובות ומושכת קהל רב של אוהדים, שחלקם אף מצטייד בשנורקל לשחייה משותפת וצפייה מקרוב.

 

אטרקציות מיוחדות שלא כדאי להחמיץ

מחסום השונית הגדולה

בצפון-מזרח אוסטרליה שוכנת מערכת שונית האלמוגים הגדולה ביותר בעולם, המכונה מחסום השונית הגדולה. למרות הזיהום הפוקד את האזור בשנים האחרונות, בשונית עדיין מצליחה לקיים מערכת אקולוגית מורכבת בת אלפי שנים הכוללת אלמוגים משלל צבעים ומינים, דגים מכל סוג, כוכבי-ים ואף צבים וכרישים. אל השונית מגיעים בסירה היוצאת לרוב מהעיר קיירנס, המצדיקה ביקור בזכות עצמה ומציעה מסעדות, טיילת נעימה, שוק לילה אסיאתי ולגונה הבנויה על המים ופתוחה לכלל הציבור.

הקרחונים פוקס ופרנץ ג'וזף

צמד הקרחונים האלו, שאורכם כ-13 קילומטרים, נמצאים במערב האי הדרומי של ניו זילנד. על-אף שגודלם הצטמק בעשרות השנים האחרונות כתוצאה מההתחממות הגלובלית, הקרחונים עדיין מרשימים בגודלם וביופיים ומתנשאים על הרים מעל לעיירות הקטנות וציוריות. כיום ניתן להגיע אל הקרחונים באמצעות מסוק בלבד, אך לבוחרים באטרקציה זו מובטח נוף יוצא דופן של מערות קרח, נחלים קטנים, זקיפים והרים גבוהים. הסיור בקרחונים מותנה בליווי מדריך ובציוד טיפוס מיוחד.

אוסטרליה / תעודת זהות

מיקום גיאוגרפי/יבשת אי-יבשת בדרום כדור הארץ

אוכלוסין כ-24 מיליון איש

משטר דמוקרטיה פרלמנטרית פדרלית  

שפה אנגלית

טופוגרפיה מישור חוף פורה והרים באזור דרום מזרח, מדבר במרכז היבשת

אקלים ינואר 26 מעלות צלזיוס בממוצע, יולי 18 מעלות צלזיוס בממוצע

 

ניו זילנד / תעודת זהות

מיקום גיאוגרפי/יבשת מדינת איים בדרום האוקיינוס השקט

אוכלוסין כ-4.5 מיליון איש

משטר דמוקרטיה פרלמנטרית

שפה אנגלית

טופוגרפיה איים מישוריים למעט שרשראות הרים במרכז האי הצפוני והדרומי

אקלים ינואר 24 מעלות צלזיוס בממוצע, יולי 15 מעלות צלזיוס בממוצע

 

 

לכל הטיולים המאורגנים בניו זילנד ואוסטרליה 

 

כל הזכויות שמורות לפגסוס תייירות ונסיעות בע"מ
ט.ל.ח

 

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form