מספר טלפון
03-6374000

טיול מאורגן למרוקו – 8 ימים

טיול מאורגן למרוקו – 8 ימים

 

מדיניות כור ההיתוך שהנהיגה הממשלה בראשית ימי המדינה גרמה לרבים מן היהודים יוצאי מרוקו – כמו גם לעולים ממדינות אחרות – להדחיק את התרבות ואת השפה שעמן גדלו. כיום, עשרות שנים מאוחר יותר, התרבות המרוקאית חווה פריחה שתרבויות 'מזרחיות' (במירכאות, משום שמרוקו ממוקמת ממערב לרוב מדינות אירופה) אחרות לא זכו לה. מהמימונה שהפכה לחגיגה לאומית, דרך מבול המסעדות המגישות אוכל מרוקאי מסורתי, וכלה בטיולים מאורגנים של בני ובנות הדור השני והשלישי לארץ המוצא של הוריהם וסביהם.

 

אולם הטיול המאורגן למרוקו אינו מיועד רק לבני העדה יש מגוון רחב של אטרקציות במרוקו ולמעשה מדובר בארץ יפהפייה ועשירה באוצרות טבע. מרוקו היא ארץ יפהפייה ועשירה באוצרות טבע, שקצת כמו ישראל משלבת בין אזורים מדבריים להרים גבוהים, ירוקים ומושלגים. התרבות המרוקאית המרתקת ביכולתה לשלב בין מסורת לקדמה, ובשל כך היא מושכת תיירים מכל העולם. היחס ליהודים במדינה אינו עוין כבמדינות ערביות אחרות, והאוכל – הו, האוכל! מה לא נאמר כבר על האוכל המרוקאי המענג את החך. בטיול תזכו לטעימה – תרתי משמע – מן המקור האמיתי. כל מי שגדל ליד המטבח של אמא או סבתא מרוקאית שלו צפוי לגרגר בהנאה רק למראה שפע הקוסקוס, החריימה והמטבוחה בכל פינה ובכל מסעדה.

 

קצת על מרוקו עצמה

 

ההיסטוריה של מרוקו מתחילה שנים לפני הספירה, עם השבטים הקדומים שהתיישבו בה ונקראו 'בֶּרְבֶּרִים'. בשנת 703 לספירה נכבשה מרוקו על ידי המוסלמים, ותושביה המירו את דתם. באמצע המאה השבע-עשרה עלתה לשלטון במרוקו השושלת העלאווית, שמחזיקה עד היום בכס השלטון. במהלך המאה ה-20 הייתה מרוקו נתונה להשפעות תרבותיות ופוליטיות מצד שכנתה מצפון – ספרד, שגם שלטה באזור בצפון הארץ, ובעיקר, כפי שידוע לכל צאצא ליוצאי מרוקו – מצד צרפת האימפריאליסטית ששלטה באזורים נרחבים באפריקה. בשנת 1956 מרוקו קיבלה עצמאות מצרפת והוכרזה כמדינה.

 

בטיול המאורגן למרוקו נבקר באתרים שקשה עד בלתי אפשרי להגיע אליהם באופן פרטי, נדלג בין מוקדי משיכה לתיירים מכל העולם לבין מקומות בעלי היסטוריה וגם הווה יהודיים, ונחזה גם בטבע משגע ומרהיב. חשוב לנו לדאוג שבמהלך הטיול לא תאלצו להוציא את הארנק מכיסכם אפילו פעם אחת, ולכן הכניסה לכל האתרים משולמת מראש, כולל ערבי הבילוי. עם זאת, כדאי שתביאו עמכם כמה דולרים, משום שמניסיוננו, לא תצליחו לעמוד בפיתוי ותרצו גם אתם לקנות מתנות למשפחה ולחברים בשלל השווקים הצבעוניים שבהם נבקר.

 

האתרים שבהם נבקר במסגרת טיול מאורגן למרוקו 8 ימים:

  •  רבאט – מוזוליאום מוחמד ה-5, ארמון המלך וסביבתו, מסגד חסן, קצבת אלאודאיה.
  • מקנס, הבירה של מולאי איסמעיל – ביקור במלאח היהודי, באב מנסור, באסמי התבואה ובאורוות, וכן במוזוליאום.
  • וולוביליס – העיר הרומית.
  • פאס – המלאח היהודי, בית הקברות, בית הכנסת, בית הרמב"ם, קברו של מולאי אידריס, פס אל ג'דיד, מדרסת עטארין, פונדוק נאג'רין ומדרסת אבו עין ענאניה.
  • איפארן – "שוייצריה של מרוקו".
  • ורזאזאת – איית בנהדו, קצבת תאוריט, קצבת טילואט, טיול ג'יפים באטלס הגבוה.
  • מראכש (מראקש) – גני מנרה, ארמון באהיה, קברי הסעידים, המלאח היהודי, הקוטוביה, הבאזר הגדול, השוק ג'אמעה אלפנא, בית מרקחת מסורתי מתקופת הברברים, בילוי במופע ערב פנטזיה, מסעדת CHEZ ALI.
  • סאפי – ביקור וסיור.
  • מוגדור/אסאווירה – טיול רגלי בבית הקברות היהודי, אל ג'דידה ובשוק האמנויות.
  • קזבלנקה – רובע אל חבוס, טיילת עין ד'יאב, כיכר מוחמד ה-5, ביקור במסגד חסן ה-2.

כמו כן ניסע לבקר גם במדבר הסהרה, בקניון הדאדס ובקניון הטודרה.

 

הכינו את המצלמה, את החך ואת הלב – הטיול הזה יישאר אתכם עוד הרבה זמן אחרי שיסתיים.

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form