מספר טלפון
03-6374000

קנדה: מהאוקיינוס האטלנטי לאוקיינוס השקט / בצלאל עמיקם

מה מחפש לו המטייל הישראלי שעה שהוא בוחר לו את קנדה כארץ היעד?

תעלומה זו אינה קשה לפענוח. היא מתמצית בשתי מילים: שלוה ומים .שמה של קנדה הולך לפניה. זוהי ארץ ששלווה ורוגע שולטים בה .זוהי ארץ שהטבע חנן אותה בשפע של מים. המים שוצפים במפלים, ממלאים אגמים ושוטפים בנהרות. כל מי שמגיע לקנדה מבין מייד כי הגיע לעולם אחר. קנדה היא מדינת ענק שהכל מכל בה.

החוויה הקנדית מתחילה בביקור במפלי הניאגרה. המפלים, הוא נכון יותר לקרוא להם אשדות ,הם ייחודים. רק שלושה מסוגם קיימים בעולמנו.אשדות הניאגרה בגבול המשותף לקנדה וארצות הברית, אשד ויקטוריה באפריקה הדרומית שגם הוא גבול המשותף לזימבבאווה ולזמביה ואשדות האיגאסו. נכון, גם הם נקודת גבול משותפת לברזיל ולארגנטינה.
אשדות הניאגרה מהווים מוקד משיכה לתיירים מרחבי תבל מזה דורות. המים הסואנים ניתכים בכוח עצום מחומת הסלעים ומתיזים ענני רסס לכל עבר. ספינות מיוחדות לוקחות את הנוסעים הנרגשים קרוב קרוב לזרם המים האדיר של אשד הפרסה. נרטבתם? לא זכרתם להצטייד במעיל גשם? לא נורא. שמש הקיץ תייבש את הבגדים שלכם במהירות.
האשדות פעילים 24-7 . בחורף קופאים המים והופכים גלידי קרח. בלילה הם מוארים בזרקורים השולחים אלומות אור בצבעים מגוונים. סביבת המפלים מרהיבה גם היא. גנים פורחים וירוק ירוק בעיניים. סביב האשדות התפתחה תעשייה שלמה. בתי מלון ,מסעדות, חנויות מזכרות ומגדל תצפית המשקיף על המפלים.
בסקירה נקודתית זו לא נוכל לפרט את כל האתרים שמשובצים בטיולי "פגסוס" לקנדה. נאזכר אותם ונתמקד בפארק הרי הסלעים שגודלו כגודלה של מדינת ישראל ועוד קצת.
לא הרחק מהניאגרה שוכן הכרך הגדול בקנדה , טורונטו. עם אתרי העיר המפורסמים נמנים בית העירייה, בניין הפרלמנט המחוזי, הרחוב היוקרתי יורקוויל , רחוב יאנג היפה ומגדל הסי.אן . אן המעניק פנורמה נופית עד קצה האופק. קנדה היא ארץ הגירה הממשיכה לקלוט מהגרים מרחבי תבל. הסינים מהווים בה מיעוט גדל והולך. חושקים בסעודה סינית מקורית? רוצים לקנות תבלינים מהמזרח הרחוק ? ברובע הסיני הגדול תמצאו בנקל את מבוקשכם.

ממזרח עד סוף מערב

גבול משותף לקנדה ולארצות הברית והוא הארוך בעולם- 6379 קילומטרים. קו הגבול נמתח על פני מישורים אין סופיים, מטפס על גבעות וחוצה נהרות. תחילת הגבול - באוקיינוס האטלנטי וסופו באוקיינוס השקט. גבול שקט ורגוע הלוואי עלינו.
כדי להגיע מפאתי מזרח למרכז המדינה ושלא לדבר על מערבה, עושים זאת בדרך האוויר. בטיול של "פגסוס" בקנדה משובצים אתרים במזרח, במרכז ובסוף מערב. לנוסעים מזומן שיט מרתק ומשיב נפש בנהר סיינט לורנס. במעלה הזרם מצויים איים קטנים ומיוערים ששמם הכולל:" אלף האיים". בין העצים ניתן להבחין בוילות מפוארות השייכות לתושבים אמידים אמריקאים וקנדים.
רוב תושבי קנדה מרוכזים ברצועה הדרומית של מדינת הענק, המשיקה לארצות הברית.
פנינת חמד היא הבירה אוטווה. הביקור בפרלמנט המארח בסבר פנים יפות , בספריה ובמוזיאונים עשירי המוצגים הם חוויה צרופה.
אוירה צרפתית מובהקת שוררת בקויבק. עיר יפה עם ניחוח של העולם הישן.שיטוט ברובע העתיק שלה מזכיר סיור במוזיאון חי ,תוסס והומה אדם . וישנה גם מונטריאול. עיר רבתי עם שיש בה כנסיות ובתי כנסת לרוב. ממרומי הגבעה פרוסה מונטריאול כעל כף יד.
מערב קנדה הוא סיפור אחר.וונקובר שעל שפת האוקיינוס השקט מוערכת כאחת הערים יפות הנוף בעולם. יש לה צ'יינה טאון משלה גדוש בסינים מלוכסני עיניים. רובע ישן שמתהדר בשעון קיטור המבשר כל שעה בתרועה. בנינים מרובי קומות ובתי כלבו נוצצים. העיר התברכה בפארקים ירוקים ובחגורת יערות שמקיפים אותה. בלב הכרך, שלוחת ים ובה אי חביב , גרנוויל שמו. כאן נמצא "מחנה יהודה" של וונקובר. דוכנים עמוסים בשלל ירקות, פירות, דגים ומעדני בשר. המון הקונים מתנהל בדממה ואין קול או צרחות המוכרים שכל כך מאפיינים את השוק שלנו.
אי מרוחק יותר הוא האי וונקובר ובירתו המקסימה ויקטוריה. העיר היא בירת חבל בריטיש קולומביה ורצוי לסייר בה ברגל. יש הרבה מה לראות: בניין הפרלמנט, הנמל, העיר התחתית, גני פרחי ומוזיאונים. ומעל הכל- אוירה נינוחה וידידותית. יופי של עיר.

 

טיול מאורגן לקנדה

אל ארץ הקרחונים

הטבע הקנדי במלוא עוצמתו ופראותו ממתין להם למטיילים בפארק הרי הסלעים (הרוקי'ס מאונטן). העונה לטיולי קיץ קצרה: בין יוני לספטמבר. איחרתם? החורף והשלג בשער אולם גם לחורף יופי משלו. לא נחדש דבר אם נתפעם מנופי הפארק. הקדים אותנו נשיא ארצות הברית תאודור רוזבלט שאמר כי מול הנופים הללו אין בשפה האנגלית מילים לתיאורם. מה יש בו? מפגש עם נופי בראשית שוב לב שמושך לשוב ולבקר ברוק'יס .שתי עיירות בפתחי הפארק: באנף בדרום וג'ספר בצפון. באנף מוצפת במאות אלפי תיירי קיץ אולם כמעט ואין חשים בנוכחותם. תקנות מחמירות מונעות ממנה להרחיב את חומה פן יפגום הפיתוח בנוף. ג'ספר מתמזגת היטב עם הטבע שסביבה ומהווה שער לבאים מהצפון ומהמערב. המרחק בין השתים - 230 קילומטרים והכביש המקשר ביניהם נקרא "נתיב הקרח". הקנדים גאים בו ומכתירים אותו כדרך היפה בעולם .לחלוק על דעתם של הקנאים הקנדים זה חסר תוחלת. בדרך הארוכה מצויים קרחונים. חוקרים מעריכים את מספרם במאה. המפורסם והמתוייר מביניהם הוא קרחון אוטבסקה. הקרחון הוא שלוחה של הגדול בקרחוני היבשת האמריקאית, קרחון קולומביה. אוטובוסים בעלי גלגלי ענק מובילים את המבקרים אל לב הקרחון. שם, בשטח כבוש היטב, הם יכולים לצעוד על הקרח החלקלק, אך חברים יקרים בזהירות!.
גלישת הקרחונים ותהליך המסתם יצרו גאיות, קניוני נחלים ואגמים. הסחופת העניקה לאגמים צבעים נפלאים. צבע תורכיז, צבע כחול כהה וצבע ירקרק עמוק. בגדות אחדים מהם נבנו בתי מלון.
כרי הדשא, המעיינות והיערות הם מעון לשפע חיות בר. משפחת הדובים מיוצגת בדמותו של הדב השחור הנפוץ יותר. דב גריזלי אפור –חום נצפה פחות. בנחלים מתגורר הבונה שכשמו כן הוא. בנאי שמקים לו בית מפיסות עץ במי הנחל. לעתים נתקלים בצמד זאבים משחרים לטרף או שועל מתבודד, בצבאים ובאייל הקורא בעל הקרניים המרשימות. עיזי הבר מעדיפות להתגורר במרומי ההרים, שם הן חשות בטוחות יותר מטורפים. בשמי הפארק מרחפים 180 מינים של בעלי כנף.
פארק הרי הסלעים מרושת בכבישים ובמסלולי הליכה ברגל אולם עוצמת הטבע הנפלא הזה לא נפגעה. פארק הרי הסלעים נשאר פנינת טבע יפהפייה פתוחה לכל.

 

 

לטיול המאורגן לאלסקה - לחץ כאן

 

  

כל הזכויות שמורות לפגסוס תיירות ונסיעות בע"מ @
ט.ל.ח. 

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form