מספר טלפון
03-6374000

למרגלות הרי האררט: עיר הבירה המתעוררת בלב הקווקז / כתבת מערכת

ירוואן היא עיר תוססת שמציעה היסטוריה עשירה לצד אורבניות מודרנית, חיי לילה וקריצה אירופאית. היא עדיין נחשבת ליעד זול יחסית, למרות ההתעוררות התיירותית בה כך שהיא יכולה להוות מקום מצוין לחופשה קצת אחרת תגובות

אנחנו מכירים את הארמנים שחיים במדינת ישראל, אבל לא להרבה מאיתנו יצא לבקר בארמניה היפיפייה שבדרום אזור הקווקז. בעיר הבירה שלה ירוואן מתגוררים יותר ממיליון תושבים, שליש מתושבי המדינה כולה.

זוהי עיר שנלחמו עליה אימפריות רבות והיא שרדה מאות שנים של כיבוש, עד לנפילת ברית המועצות, אז קיבלה ארמניה עצמאות. כיום ירוואן נחשבת ליעד מתויר ולא בכדי - יש בה מבנים היסטוריים, שווקים צבעוניים והיצע קולינרי מגוון. אז מה כדאי לעשות בירוואן? קבלו כמה הצעות.

קודם כל, לכו ברחבי העיר ותגלו שבאופן מפתיע היא נראית כמו עיר אירופאית ממוצעת, עם מבנים גדולים ומרשימים, רחובות רחבים, מוזיאונים, פארקים, שדרות מלאות עצים, מסעדות וחיי לילה.

 

טיול מאורגן לארמניה טיול מאורגן לארמניה

  
אם אתם חובבי ספרים עתיקים, כדאי לכם לבקר במכון לכתבי יד עתיקים, שם תמצאו ספרים מהמאה התשיעית. כמה פעמים בחיים יצא לכם לראות ספר שנכתב לפני יותר מאלף שנים?

ביקור באנדרטת אימא ארמניה המפורסמת, היא תחנת חובה, שם תקבלו תצפית מרהיבה על העיר. ארמניה היא מדינה שיש לה גם היסטוריה של סבל וכאב ומומלץ לעבור באנדרטה להנצחת רצח העם הארמני שחל בתחילת המאה ה-20. המוזיאון הצמוד לו ישלים את חוויית הביקור. זוהי צלקת עמוקה בלבו של העם הארמני שמחפש הכרה עולמית לטבח שעבר.

בירת ארמניה מתפתחת בקצב מהיר, תנופת הבנייה מורגשת בה בשנים האחרונות והיא מציעה חיי לילה מפתיעים. האגם שסמוך לבית האופרה המפואר הופך אחרי השקיעה לאזור בילויים הומה ובו עשרות בתי קפה, מסעדות ומועדונים. אחד הפרויקטים החדשניים שבעיר, הכולל מבנה מפואר במיוחד ובולט מבחינה ארכיטקטונית הוא מתחם קסקייד. במקום מתקיימות הופעות גדולות וחשובות, אליהן מגיעים תושבי העיר. גם המזרקות המרקדות בכיכר הרפובליקה הן אטרקציה יפה.

ירוואן היא עיר תוססת שמציעה היסטוריה עשירה לצד אורבניות מודרנית. היא עדיין נחשבת ליעד זול  יחסית, למרות ההתעוררות התיירותית בה כך שהיא יכולה להוות מקום מצוין לחופשה קצת אחרת או לטיול מאורגן בארמניה.

 

לטיול המאורגן בארמניה - לחץ כאן

  

כל הזכויות שמורות לפגסוס תיירות ונסיעות בע"מ

ט.ל.ח.

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form