מספר טלפון
03-6374000

מסע משנה חיים / כתבת מערכת

בין אם בלב מדבר אינסופי, בעומק יער גשם סבוך או בריחוף מעל שונית אלמוגים מפעימה – יש רגעים בלתי נשכחים שעושים את הטיול המאורגן באוסטרליה ל"מסע של פעם בחיים". אוסטרליה היא בעיקר חוויה רגשית שטומנת בחובה את יופיו של המסע האותנטי. 

כיום, בעידן שבו הכל מרושת, ממופה, מצולם וידוע, בעידן שבו נדמה שאין עוד מה לגלות – מעטים הם המקומות שמציעים חוויית מסע אמיתית, שורשית ומסעירה.

אז נכון, כבר אי אפשר היום לחוות מקומות כמו אוסטרליה כפי שחווה אותה מגלה הארצות קפטן ג'יימס קוק, אי אז במאה ה-18, אבל אוסטרליה היא עדיין "ארץ לא נודעת", כפי שנהגו לכנות אותה לפני מאות שנים. וכך, למרות עריה שוקקות החיים ואתרי התיירות הפופולריים שהיא מציעה – אוסטרליה היא בעיקר חוויה רגשית שטומנת בחובה את יופיו של המסע האותנטי.

ורגעי הגילוי הללו – בין אם בלב מדבר רחב ידיים, בעומק יער גשם סבוך או בריחוף מימי מעל שונית אלמוגים מפעימה – עושים את הטיול המאורגן באוסטרליה ביבשת הדרומית למה שמכנים "טיול של פעם בחיים".

ואם זה נשמע לכם כמו קלישאה, נסו להיזכר במשפט הזה אחרי נסיעה מהורהרת ב"דרך האוקיינוס הגדולה" (Great Ocean Road), המתפתלת לצד החוף הדרומי-מזרחי של המדינה, ומציגה למי שמתמסרים אליה נופי טבע רומנטיים ובלתי נשכחים.

ועוד לא דיברנו על המפגשים הבלתי אמצעיים עם בעלי החיים הייחודיים לאוסטרליה, בהם הקנגורו ומינים רבים נוספים.

אבל לפני שצוללים עמוק לתוך יבשת הענק המסקרנת הזו, שחלקים רבים ממנה עדיין סמויים מן העין, כדאי לדעת כי בשל המרחקים העצומים הנמתחים בין אתרי התיירות המרכזיים שלה, יש לתכנן את הטיול בקפידה, ועדיף אף בטיול מאורגן לאוסטרליה, שבו טיסות הפנים מתוזמנות היטב כדי לא לאבד זמן יקר. בכל זאת, מדובר במרחב שממתין בקצה האחר של הגלובוס. ואם אתם כבר בצד הזה של העולם, שווה גם לשקול שילוב של ניו זילנד בחבילה הכוללת.

כך או אחרת, כדי לחוות את אוסטרליה במלואה, תיאלצו להיפרד ממקום העבודה שלכם לשנה לפחות. מאחר שזה ברוב המקרים בלתי אפשרי, הנה לכם כמה אתרי חובה שאסור לכם לחזור הביתה מבלי לחוות אותם במלואם.

טיול מאורגן לאוסטרליה

סידני: לא רק בית האופרה

אמרתם "סידני", אמרתם בית האופרה ואמרתם גשר סידני הידוע. אבל העיר הגדולה ביותר באוסטרליה, מזמנת למבקרים בה שפע מגוון של בילויים, מוזיאונים, חוויות קולינריות, שיטוטים אורבניים מסקרנים וגם חופים נהדרים. למעשה, יש בה לא פחות מ-60 חופי ים שוקקי חיים, כאשר הידוע מכולם הוא כמובן "בונדי ביץ'".

כשר מטיילים במטרופולין הענקי, קשה לתפוס שכל הטוב הזה החל כמושבת עונשין של אסירים, בסוף המאה ה-18. ולמרות כל זאת, אין ספק שטיול ערב לצד גשר סידני המרשים, עם תצפית מוארת בקפידה לעבר צדפת הענק המכונה "אופרת סידני", יהיה בהחלט בלתי נשכח.

איירס רוקס והאולגס

אוסטרליה היא ארץ של ניגודים נופים ותרבותיים. וכך, בהתאם לרוח זו, המעבר מסידני התוססת למרחבי הטבע המבודדים יהיה בלתי נתפס, במובן החיובי של המילה.

אנחנו מדברים כמובן על מה שהאוסטרלים מכנים בחיבה ה"אאוטבק" (Outback), אותם חבלי ארץ אינסופיים שניתן לנוע בהם ימים רבים מבלי לפגוש סימנים לציוויליזציה.

כאן, בטריטוריה הצפונית (Northern Territory), תגלו מהי חדוות מסע אמיתית. נקודת מוצא ראויה ליציאה לעולם הגדול הזה תהיה אליס ספרינגס (Alice Springs), עיר שלווה שמשמת שער כניסה ראוי לממלכת הטבע הפראית.

אחד האתרים המיוחדים במרחב זה, המצוי במרחק של 450 ק"מ מאליס ספרינגס, הוא גם סמל אוסטרלי ידוע: סלע הענק האגדי אולרו (Uluru), הקרוי גם איירס רוק. הוא נישא לגובה של כ-350 מטרים מעל פני הקרקע, וציורי סלע קדומים שהתגלו לצדו מעידים כי האבוריג'ינים ישבו פה כבר לפני קרוב ל-30 אלף שנים. לכן, אין זה פלא כי סלע אדיר ממדים זה מקודש בעיניהם גם כיום.

שמורת טבע זו מציעה מסלולי טיול, מרכזי תרבות מעניינים והכרות אינטימית עם המורשת האבוריג'ינית המסקרנת.

שונית המחסום הגדולה: פלא עולמי

עיר החוף קיינס (Cairns), השוכנת למרגלות המצוקים הנופלים בתלילות אל הים, היא עיר קיט ממורקת ומצוחצחת, המאכלסת מסעדות וברים מעוצבים וגנים מטופחים. כל אלו נועדו להיות פינוק לקראת היציאה לשייט לעבר שונית המחסום הגדולה (Great Barrier Reef).

מעבר להיותה מערכת השוניות הגדולה בעולם, נחשבת שונית המחסום הגדולה בעיני רבים לאחד מפלאי עולם: יותר כ-2,300 ק"מ של רקמה חיה וצבעונית, המשובצת במאות איים. האורגניזם העצום הזה מושך לאזור בכל שנה רבבות מטיילים, חובבי טבע, צוללנים ונופשים, המבקשים לחקור את צפונותיו.

המים הקרים-קרים אינם פוגמים במאומה בחוויית השנרקול מעל לעולם האלמוגים הצבעוני. לאחר ימים רבים של מסע בדרכים, מספק הריחוף המימי מעל לפיסת השונית שעה קלה של איזון נפשי חיוני. הרחש היחיד הנשמע כאן הוא הנשימות העולות ויורדות של עצמך.

הפסגות והתהומות החרישיות עוטות על עצמן אלמוגים בצבעים שונים, צדפות ענק, צבי ים איטיים, דגים מבוהלים ותחושת אינסופיות בלתי נתפסת. אל תחמיצו!

טיול מאורגן לאוסטרליה

קורנדה: האבוריג'ינים נחשפים

מעריכים כי האבוריג'ינים הגיעו של אוסטרליה מרחבי דרום-מזרח אסיה. זה קרה לפני כ-40 אלף שנים, ומאז אותם ימים רחוקים ועד גילויה של אוסטרליה בידי האירופאים, במאה ה-17, הם חיו בבדידות מזהרת, ללא כל השפעות מערביות.

ו"השפעות" כוללות, בין היתר, את המצאת הכתב ואת המהפכה החקלאית. וכך, מתייחדת תרבותם בהיסטוריה העוברת בעל-פה, מאב לבן, בסיפורים ואגדות. מפגש עם תרבות זו, על האמנות, המוזיקה והמיתולוגיה שלה – יהיה בלתי נשכח. זהו עולם מקביל שהתקיים בנפרד, ויצר קהילה ייחודית ומפוארת.

אחד המקומות היפים והמיוחדים להתוודע בהם לתרבות האבוריג'ינית הוא הכפר קורנדה (Kuranda), השוכן במרחק של חצי שעת נסיעה מקיינס. ואם חשבתם שאוסטרליה היא מדבר ענקי – חשבו שוב, כי חבל ארץ זה מתהדר ביערות גשם סבוכים ועבותים, בנהרות, מפלים ואגמים נהדרים, ובאינספור אפשרויות טיול לכל המשפחה.

אל הכפר ניתן גם להגיע ברכבת תיירותית מיוחדת החולפת בעולם טבע עשיר זה, כאשר הכפר עצמו כולל לא מעט אטרקציות תיירותיות, כמו גם גלריות אמנות מקומית, דוכני מכירה של פריטים אותנטיים – מאבני חן דרך בומרנגים בעבודת יד ועד כלי נגינה אבוריג'יניים כגון דיג'דירו.

והכל טובל בצבעוניות וססגוניות הפועלת על כל החושים.

מלבורן: קינוח עירוני ראוי

מבנים ויקטוריאניים לצד גורדי שחקים לצד שמורת קואלות ומושבת כלבי ים. מלבורן היא כל מה שתרצו שהיא תהיה. ואפילו יותר מזה. זוהי עיר רב-תרבותית תוססת, והשנייה בגודלה באוסטרליה, אחרי סידני. בירת מדינת ויקטוריה חבה את חשיבותה לבהלת הזהב האדירה שפקדה את אוסטרליה באמצע המאה ה-19. היא הפכה למרכז חשוב, וצמחה במהירות.

אך למרות גודלה וחשיבותה, מדובר עדיין בעיר נעימה, כמעט אינטימית, והיא מציעה פארקים מטופחים, מוזיאונים מעניינים וכן ביקור באתרי טבע מרתקים הסמוכים לה.

ולא פחות חשוב: יש פה גם חיי לילה סוערים – שיהוו קינוח מושלם למסע שנערך אי שם, בארץ הלא נודעת שבקצה העולם.

 

  

 

 

לטיול המאורגן באוסטרליה

 

   

כל הזכויות שמורות לפגסוס תייירות ונסיעות בע"מ
ט.ל.ח

 

 

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form