מספר טלפון
03-6374000

כל אחד ואמריקה הדרומית שלו: היעדים שיגרמו לכם לרצות לטוס מחר / כתבת מערכת

בין אם אתם מטיילים בהרכב משפחתי, זוגי או לגמרי לבד - בטיולים לדרום אמריקה תמצאו כל מה שתחפשו וגם כמה דברים שלא דמיינתם. הרי אף אחד לא באמת יכול לסרב להרפתקה שטומנת בחובה מדבריות אדירים ומפלים שוצפים, ג'ונגלים אינסופיים וערים מרגשות. קדימה, בוא נצא למסע

גם המטיילים המנוסים ביותר, שראו דבר או שניים בחייהם, מוצאים את עצמם משתאים לנוכח המפגש העוצמתי עם דרום אמריקה – מרחב מרגש של תרבויות ונופים, עבר מרתק והווה מסקרן, מדבריות אדירים ומפלים שוצפים, ג'ונגלים אינסופיים וערים שנדמות כאילו הן לקוחות הישר מספרי מסע.

ואכן, "מסע" היא המילה שצצה ועולה כאשר מדברים על דרום אמריקה, היבשת שעדיין יודעת לספק מנה גדושה של מסתורין והרפתקאות. בין אם אתם מטיילים בהרכב משפחתי, זוגי או לגמרי לבד – דרום אמריקה תתאים לכם כמו כפפה ליד. הרי אף אחד לא באמת יכול לסרב להרפתקה. הנה חמישה יעדים מובילים שיספקו לכם ריגוש שכמוהו לא חשבתם שאפשר עוד למצוא על פני הגלובוס.

פרו: הרבה יותר ממאצ'ו פיצ'ו

מאצ'ו פיצ'ו לפרו היא פסל החירות לארצות הברית או מגדל אייפל לצרפת - סמל מובהק ובלתי נשכח. אבל עם כל הכבוד לעיר האינקה האבודה (ויש כבוד!), פרו נחשבת בעיניי רבים לאחד היעדים הנחשקים ביותר ביבשת, בזכות הנופים מרחיבי הלב שהיא מגישה למטיילים בה. לימה, הבירה, מהווה שער כניסה ראוי לחבל הארץ שבו הקימו בני האינקה אימפריה משגשגת. העיר נעימה ויפה, והיא רובצת בניחותא לחוף האוקיינוס האטלנטי.

עיר נוספת, מרגשת במיוחד שחובה לבקר בה, היא ארקיפה (Arequipa), האהובה במיוחד על תיירים, בזכות הטבע הפראי שמקיף אותה והאדריכלות הייחודית המאפיינת אותה – מבנים העשויים סלע געשי בהיר. לא בכדי היא מכונה "העיר הלבנה".
בסמוך לעיר ממתין לכם קניון עמוק להפליא העונה לשם קוקלה (Colca). עומקו יותר מ-3 ק"מ, אך כאן מומלץ להביט לא רק מטה, אלא גם מעלה, אל השמים שבהם מרחפים בשעות הבוקר המוקדמות קונדורים ענקיים. כאן גם אפשר לערוך טיול קצר או לצאת לטרק של כמה ימים.

ואם כבר טבע פראי - פרו היא יעד מצוין לבחון מקרוב את ג'ונגל האמזונס, שבו חיי בר עשירים - מפרפרים אקזוטיים ועד קופים צווחניים. אפשר ומומלץ לצאת לטיול לילה מודרך בחיפוש אחר תנינים - חוויה בלתי נשכחת.

אל תוותרו גם עם אגם טיטיקקה (Titicaca), אחד האגמים הגבוהים ביותר על פני כדור הארץ – כ-3,800 מטר מעל פני הים. וכמובן, טיול מאורגן בפרו לא יהיה שלם ללא ביקור בעיר האינקה מאצ'ו פיצ'ו, שפירוש שמה הוא "הפסגה העתיקה". היא נבנתה באמצע המאה ה-15 וכיום תמצאו בה אתרי פולחן ומקדשים קדומים, כאשר והכל עטוף בפסגות משוננות ובעננים המרחפים מעל ומשווים למקום אווירה סוריאליסטית.

ברזיל: לא נחה לרגע

האם יש צורך להציג את מדינת הענק הזו, שמתפארת ברצועות חוף נהדרות, מוזיקה קצבית וקרנבל שנתי שהפך לסמל בינלאומי לשמחת חיים? אבל אם תצאו לרגע מריו דה ז'ניירו, על תפנוקיה, מסיבותיה ותענוגותיה, תגלו שברזיל היא הרבה מעבר לכך. המדינה הגדולה בדרום אמריקה (והחמישית בגודלה בעולם כולו), היא בראש ובראשונה יערות הגשם האדירים המכסים חלקים נרחבים משטחה. אל חלקים מסוימים ביערות האמזונס ניתן להגיע בשלל סיורים מודרכים, הכוללים הליכה, שייט, נסיעה ברכבי שטח ועוד.

ואי אפשר להיות בברזיל מבלי לבקר במפלי האיגואסו (Iguazu Falls), החולקים גבול משותף עם ארגנטינה ופרגוואי. המפלים האדירים הללו כיכבו בסרטים רבים - מאינדיאנה ג'ונס ועד ג'יימס בונד. מדובר בסדרה של 275 מפלים שוצפים, שגובהם המרבי כ-82 מטרים. המראה מהפנט, ומומלץ לצאת לטיולים מודרכים בשלל רמות בשמורת הטבע (כולל שייט חווייתי). וכעת, אחרי כל שפע הטבע, אתם זכאים לקינוח הולם, בדמות הפינוקים הרבים שתעריף עליכם ריו דה ז'ניירו, העיר שלעולם אינה נחה.
 

טיול מאורגן לדרום אמריקה

צ'ילה: טבע מרוכז

בחלקה המערבי של היבשת, משתרעת צ'ילה - צרה וארוכה, וטומנת בחובה באופן מרוכז כמה מנופי הטבע המגוונים ביבשת. יש בה מישורי קרח עצומים, הרי געש רמים, מדבר מהקשוחים בעולם וגם עולם מים עשיר - הכולל אגמים, מפלים וחופי ים נהדרים.

וכל זה אומר שאתם מוזמנים לצאת לטיולים רגליים - מחצי יום ועד שבועות ארוכים, כדי לגלות את כל הטוב הזה. אפשרויות טיול נוספות במדינה כוללות שייט, רכיבה על אופניים, טיולי שטח ועוד.
אחרי שמגלים את סודותיה של סנטיאגו הבירה האופנתית, מומלץ לחקור את חלקיה הפחות ידועים של המדינה. כך למשל, שמורת הטבע לאוקה (Lauca), השוכנת בצפון הרחוק של צ'ילה. מדובר בכ-1,400 קמר של הרים געשיים שפסגותיהם מושלגות, כאשר במרכז השמורה שוכן אגם תכול-צלול. ובכלל, כדאי לדעת כי צ'ילה היא גן עדן לחובבי טרקים – ולא רק לקשוחים שבהם.

בוליביה: דרום אמריקה למתקדמים

רכס הרי האנדים מתבלט וצומח מתוך מדינה זו, שפחות מוכרת לתיירי העולם, ובכך מהווה יעד נחשק למטיילים ההרפתקניים יותר. אלו יגלו בה מגוון תרבותי ונופי מפעים, שקשה להישאר אדישים אליו. מדבריות מלח אדירים מצד אחד, וערים קולוניאליות טומנות סוד מצד שני. ובין לבין – ג'ונגלים שוקקי חיים, עבותים ואפלוליים, שמציעים טיולים בלתי נשכחים. ולא, ממש לא צריך להיות תרמילאי בן 21 כדי לכבוש את בוליביה או להיכבש על ידה. בוליביה תתאים לכל מי שרוח הרפתקנית שורה עליו.

המדינה, נטולת המוצא לים, שוכנת בחלק המערבי של דרום אמריקה, ובירתה המנהלית היא לה פאז (La Paz). היא החלה את חייה ככפר אינדיאני, וכיום זוהי עיר תוססת, מוקפת פסגות גבוהות. למעשה, זוהי אחת הערים הגבוהות בעולם, ולפני שנים ספורות היא אף הוכרזה כאחת מ"שבע הערים המופלאות של העולם". מעבר להיותה נקודת יציאה לטיולים ברחבי המדינה, היא יעד נוח, שבו שווקים ססגוניים ואטרקציות רבות. אל תוותרו על "שוק המכשפות" (Mercado de las Brujas), שבו רופאות אליל מוכרות קמעות ושיקויים שונים ומשונים. דילוג של 10 ק"מ בלבד מלה פאז יביא אתכם אל "עמק הירח" (Valle de la Luna), מרחב שבו תצורות גיאולוגיות משוננות שנראות כלקוחות מכוכב אחר.
ואם כבר גיאולוגיה - חוויה בלתי נתפסת ממתינה לכם במדבר המלח הגדול בעולם: סאלאר דה אויוני (Salar de Uyuni). הוא מצוי על רכס האנדים, ולפני עידן ועידנים היה פה אגם ענקי שהתייבש והותיר אחריו שכבות אדירות של מישורי מלח. במרכזו מצוי אי שבו גדלים מיני קקטוסים, ובחורף הוא עטוף מי גשמים שיוצרים נופים שלא מהעולם הזה. וזוהי רק טעימה זעירה מהשפע הנופי והתרבותי שמציעה בוליביה למי שייאותו להתמסר לה.
 

טיול מאורגן לדרום אמריקה

ארגנטינה: טנגו, יין וטבע

למרות שהוא נחשב לריקוד הלאומי של ארגנטינה, אף אחד לא באמת יודע בוודאות מה מקור השם "טנגו". אבל האם זה באמת משנה? כי כאשר מתענגים על המחול הזוגי הקצבי הזה, עם יין ארגנטינאי משובח, שום דבר אחר לא באמת חשוב.

אז אמרתם טנגו - אמרתם בואנוס איירס, עיר שיקית וקצבית, שמאכלסת שפע בלתי נדלה של מרכזי תרבות ובילוי, לצד מסעדות משובחות וחיי לילה תוססים. לא תרצו לצאת ממנה, אבל אם אכן תעשו זאת - תגלו חבלי ארץ רבי קסם. כך למשל פטגוניה (Patagonia), המשתרעת על פני כמיליון (!) קמ"ר בדרום היבשת. פטגוניה נושקת משני צדה לאוקיינוס השקט והאטלנטי, והיא תדגים לכם היטב מהי פרופורציה, ועד כמה יש עוד מה לגלות על פני הגלובוס. יש בה מישורים צחיחים ואגמי ענק שבהם צפים קרחונים, מושבות של פינגווינים ועיירות שכוחות אל - גן עדן לצלמים ולחובבי טבע.
לעומת זאת, בצדה הצפוני של המדינה תגלו ערים נהדרות, שרק ממתינות לכם שתגלו אותן.

  

טיולים לדרום אמריקה

 

 

כל הזכויות שמורות לפגסוס תיירות בע"מ

ט.ל.ח

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form