מספר טלפון
03-6374000

בגודל של מדינת ישראל: הספארי הכי מדהים בדרום אפריקה / וואלה! NEWS בשיתוף פגסוס

ראיתם פעם אריות ולביאות טורפות תאו בלב פריז, נכון? דרום אפריקה יוצרת טיול ייחודי בזכות השילוב בין מסורות היבשת השחורה למדינה בעלת מאפיינים מערביים, והיא התברכה באחד משמורות הטבע הגדולות והמרהיבות בעולם. הכירו את המקום שיכניס אתכם לסרט טבע שטרם ראיתם

דרום אפריקה היא אחת המדינות המיוחדות באופן שבו היא משלבת תרבות אפריקאית ותרבות מערבית. יש בה את המסורות, השפות וטעמים של היבשת השחורה לצד ערים מודרניות, תעשיית יין ברמה עולמית ומאפיינים מערביים בתחומים שונים כגון אדריכלות, אמנות ופוליטיקה.

במשך הרבה שנים אפריקה הייתה יבשת שלא קיימת על מפת התיירות הפופולרית בישראל, אבל בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מגלים את היבשת השחורה ומתוודעים לגוונים הרבים שלה. אבל הייחוד של דרום אפריקה הוא בכך שיש בה משהו אחר, משהו ייחודי שקשה למצוא במדינות אחרות בעולם: טיול בתוך טיול. למה הכוונה? שופינג, מוזיאונים, תרבות מקומית, קולינריה מפותחת – כל אלה הם הקצפת שעליו מונח הדובדבן: טבע.

דרום אפריקה היא כל מה שאתם ראיתם אי פעם בסרטי הטבע בטלוויזיה והרבה יותר. היא בורכה בטבע בראשיתי ואין-סוף אטרקציות שיוצרות טיול שונה באופיו, ומהבחינה הזאת קרוגר פארק הוא היהלום שבכתר האפריקאי. ברוכים הבאים לספארי הכי מדהים באפריקה.
 

טיול מאורגן לדרום אפריקה

טיול בתוך טיול

קצת היסטוריה: ב-1725 הוביל פרנסואה דה קוויפר משלחת מטעם חברת הודו המזרחית ההולנדית, מאזור מושבת כף התקווה הטובה פנימה אל היבשת. הוא מוכר כאירופאי הראשון שהגיע אל מי שנחשבת כיום לפינה הצפון-מזרחית של מדינת דרום אפריקה, המקום בו נמצא פארק קרוגר. דה קוויפר לא נשאר שם הרבה. הוא הותקף על ידי ילידי המקום ונמלט יחד המשלחת.

שנים רבות אחר כך הכריז פול קרוגר, המנהיג הבורי של דרום אפריקה, על הקמת שמורת טבע באזור שבין נהר הסאבי לנהר הקרוקודילים. זה קרה ה-1898. לאחר מלחמות ומאבקים פוליטיים בין הבריטים למקומיים, הכריזו הבריטים על האזור כשמורת טבע לאומית ב-1 בינואר 1926, ומאז ועד היום המקום הוא ממלכת החי והצומח, מקום שבו בני אדם מתארחים ונפעמים ממראה עיניהם.

זה המקום בו אפילו ביום ספארי אחד, בטח אם מדובר בכמה ימים, תקבלו את אותו "טיול בתוך טיול" – טיול מאורגן בדרום אפריקה שהוא שונה מכל מה שהכרתם. בכל זאת, טרם ראיתם אריות ולביאות טורפות תאו בלב פריז, נכון?

מחפשים אקשן ליד האגם

קרוגר פארק הוכרז על ידי אונסק"ו כשמורה ביוספרית והוא בבחינת תחת חובה לכל מי שמטייל בדרום אפריקה. שטח הפארק כ-20 אלף קמ"ר, כשטחה של מדינת ישראל, ויש אליו תשע כניסות שמובילות לשפע של אטרקציות שונות.

הנה כמה נתונים שילמדו על הטבע העשיר שיש בפארק הגדול נכון לשנת 2018: יש בו כ-1,500 אריות, כ-1,000 נמרים, כ-2,000 צבועים, כ-200 ברדלסים, כ-90 אלף צבאים, כ-27 אלף תאואים, כ-18 אלף זברות, כ-12 אלף פילים, כ-12 אלף גנו, לפחות 7,000 קרנפים, כ-5,000 ג'ירפות. יש בו גם 507 סוגי ציפורים, 336 סוגים שונים של עצים, 114 סוגי זוחלים, 49 סוגים של דגים ו-34 סוגים של דו-חיים.

שני דברים שחשוב לזכור כשאתם מטיילים בפארק קרוגר: כדי לצלם מקרוב את הטורפים הגדולים של אפריקה מומלץ לנסוע לאזורים בהם יש מקווי מים. אל האגמים וביצות החורף האלה מגיעים כל בעלי החיים כדי להרוות את צמאונם ושם מתרחש האקשן. בנוסף, זכרו כי עונות השנה בחצי הכדור הדרומי הפוכות מאלו של חצי הכדור הצפוני, לכן התקופה הטובה ביותר לטייל בפארק היא בין פברואר ליוני ובספטמבר-אוקטובר. 

הקניון השלישי בגודלו בעולם

הכניסה לפארק היא לעולם ברכב, והכוונה היא לג'יפ שכור. יש לכך שתי סיבות: הפארק עצום ואין דרך מהירה יותר לנוע בתוכו, וכמובן - בטיחות, עקב סכנה כי אחת החיות תתקוף אתכם. לכן המקומות המותרים לירידה הם מסומנים ורק בהם המדריכים המקומיים מאשרים יציאה מהג'יפ. הדרום אפריקאים דאגו לכך שיהיו עשרות תחנות רענון הכוללות מסעדות ואפשרויות לינה לאלו שעושים ספארי בן כמה ימים.

אחד משבילי הטיול הפופולריים ביותר נקרא Bushmans Trail בחלקו הדרומי של הפארק. הבושמנים הם שבטים של ציידים-לקטים אשר שומרים במשך דורות רבים על אורח חיים מסורתי וקדום. טיולי הזריחה והשקיעה בשביל זה יספקו לכם שפע של תמונות מרהיבות.

אחת מהאטרקציות היפות שיצר הטבע היא בורות המזל של בורקה. במשך מיליוני שנים חצבו המים בסלעים האדומים, ויצרו גלילים מרהיבים בעומק של כמה מטרים, בעלי שוליים חלקים וצבעוניים. מבנה טבעי זה מסמן את קניון נהר בלייד, שהוא הקניון השלישי בגודלו בעולם, המפורסם ביופיו הטבעי ובמגוון הצומח והחי שבו. קרוב לשם נמצא אחד המקומות היפים בפארק: שלושת הרונדאבלים - שלושה מצוקים דמויי  בקתות, אשר כיפותיהם ומרגלותיהם מכוסים בחורש ומרכזן הוא סלע אדום וחשוף.
 

טיול מאורגן לדרום אפריקה

השפיץ המרהיב של היבשת

באזור פארק קרוגר ישנם אטרקציות נוספות דוגמת "חלון האלוהים" - תצפית מרהיבה על ההרים והיערות של מחוז מפומלנגה, הטרק הרגלי בתוך הנופים הדרמטיים של קניון נהר הבלייד ומפלי ברלין וליסבון היפהפיים. מראה הנוף של הנהר המתפתל בין ההרים והצוקים יעצור את נשימתכם.

כ-20 קילומטרים צפונית ל"חלון האלוהים" נמצא מסלול טיול מרהיב נוסף - בורקס לא פוטהולס (Bourke’s Luck Potholes), שבו נפגשים נהר האבל ונהר השמחה – נהר הטריור (Treur) ונהר הבליידה. מקור שמותיהם בסיפור על קבוצת רוכבים באמצע המאה ה-19 שניסתה לפרוץ דרך באזור ההררי והחליטה להתפצל בשל הציוד הרב שהיה איתה - האחת תישאר לשמור על הציוד והשנייה תנסה להמשיך לחפש שבילים נוחים בדרך דרומה. לאחר זמן מה חשבו חברי הקבוצה שמחכה עם הציוד כי חבריהם לא עמדו בתלאות המסע, וקראו לנהר לידו חיכו נהר האבל. הם החלו להתקדם וליד נהר נוסף אליו הגיעו פגשו את הרוכבים שחשבו כי גורלם לא שפר עליהם, והחליטו לקרוא לו נהר השמחה. בכל אופן, אתם תשמחו מאוד לבקר באזור היפהפה הזה.

דרום אפריקה, השפיץ של היבשת, תספק לכם חוויה בלתי נשכחת. האוקיאנוס ההודי והאוקיאנוס האטלנטי מתנגשים בכף התקווה הטובה ויוצרים מראה דרמטי, נסיעה בנוף ציורי תחשוף בפניכם ערים קולוניאליות עתיקות דוגמת מיזנברג וסיימונסטאון ובלילות תבלו במועדוני פולקלור שבהם תרקדו ריקודים אפריקאים אנרגטיים עם המקומיים. הביקור בפארק קרוגר יהיה האקסטרה, התוספת הייחודית בתוך השפע שדרום אפריקה מספקת למבקריה.

 

 

לטיול המאורגן בדרום אפריקה

   


כל הזכויות שמורות לפגסוס תייירות ונסיעות בע"מ
ט.ל.ח

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form