מספר טלפון
03-6374000

מסע מיוחד באלסקה / חנה אמדה

אלסקה היא מדינה וחבל ארץ צפוני קשוח עם טבע פראי שלא נשמע תמיד לקול המטיילים, צריך לדעת לאן ללכת ומתי ולמה לשים לב, ויש כאלה שבוחרים את ההפך ונכנסים להילחם בטבע.

לאונרדו סקורקה, איש המסעות שלקח על עצמו את המשימה הבלתי אפשרית, להקיף את אלסקה, שרד כמעט חודש עם טמפרטורה נמוכה מאפס מעלות בממוצע, (הגיע לשיא של מינוס 34 מעלות), הליכה של 63 ק"מ ביום הארוך ביותר, מעל חודש של 24 שעות אור ביממה, קצת פחות מקילו מזון ליום, ותיק של עד 15 ק"ג בנוסף. אלו הם רק חלק משיאי המסע והתנאים הקיצוניים בהם בחר סקורקה להתמודד והטריף את עולם המטיילים הקשוחים ביותר.

עד אותו מסע ב 2010 סקורקה, כבר הלך במסעותיו במשך 8 שנים מעל 40 אלף ק"מ, שהם זהים להיקף כדור הארץ. הוא הלך 11 אלף ק"מ במערב ארצות הברית, והפליא את עולם המטיילים כשהסתבר שהלך בממוצע 53 ק"מ ביום. הוא צעד מעל 12 אלף ק"מ מחוף האוקיינוס האטלנטי לאוקיינוס השקט, והכל התחיל כשמרדף החיים והעבודה המשרדית לחצה עליו והוא החליט לקחת הפסקה קלה ויצא למסע של 3,500 ק"מ בשביל האפלצ'ים (חוצה מזרח ארה"ב), כשסיים אותו הוא ידע של שלמשרד הוא לא חוזר.
 

טיול מאורגן באלסקה

 
אך יחד עם זאת, גם בתיאוריו של האיש החזק הזה ניתן להבחין שהוא יודע שכל הניסיון הזה לא הספיק לו להתמודד עם חוסר המשמעת של אלסקה הקשוחה והקיצונית, טיול מאורגן לאלסקה, על שבילים מסומנים שהלכו בהם בעבר הוא שונה ממסע בארץ לא נודעת ותוואי שאתה האדם היחידי שעושה אותו, אך משסיים את המסע, אם כי, כאדם עם תובנות נוספות לחיים, הוא היה לאדם היחיד אשר הצליח להקיף את אלסקה ולסיים בכבוד ובחיים.

אלסקה היא שטח ארץ אימתני ודרמטי, שטחה הוא הגדול ביותר בין מדינות ארצות הברית (היא גדולה מאיטליה, צרפת, גרמניה ואנגליה ביחד) והיא הצפונית שביניהן, בשטחה בלבד היא אחת המדינות הגדולות בעולם וממוקמת בצפון-מערב אמריקה, בירתה היא העיר ג'ונו (בה פחות תושבים מדימונה) שנמצאת בארכיפלג אלכסנדר שהגישה אליו היא בתעופה ומעבורות בלבד, במרכז אלסקה מתנשא ההר הגבוהה בצפון אמריקה ואחד הגבוהים בעולם, הר מקינלי, 6,194 מטר.

אולי בגלל נתונים קיצוניים אלו ועוד אלסקה מציתה את הדמיון והופכת להיות יעד להרפתקנים (וגם ללא הרפתקנים) בטיול מאורגן לאלסקה. היא אינה גובלת בשאר המדינות של ארצות הברית אלא מהווה מובלעת המופרדת מארצות הברית על ידי קנדה והיא מחולקת למספר אזורים.

דרום-מרכז אלסקה הוא האזור המיושב ביותר, שם מפיקים נפט ומזג האוויר נוח יחסית לשאר אלסקה, בדרום-מזרח אלסקה נמצאת הבירה ג'ונו והוא מאופיין בקרחונים הנשברים לתוך פיורדים כשהתחבורה לאזור זה מאתגרת ובכל מקרה אינה על כביש... תעשיית הדייג הענפה מתקיימת בדרום-מערב אלסקה ומרכז אלסקה, חבל הארץ הגדול ביותר, מאופיין ע"י רכסי הרים והר מקינלי המפורסם ותנאי מזג אוויר קיצוניים כל השנה.

הפארק הלאומי דנאלי אותו חצה סקורקה במסעו הוא אזור שמורת טבע הגדולה בשטחה ממדינת ישראל, באזור זה נאלץ סקורקה להעביר ימים שלמים בסקי בלבד, על שלג עמוק ורך שאינו היה תמיד יציב להחזיק משקל אדם, דבר הגרם לא פעם לסקורקה להחליף נתיב.
 

טיול מאורגן באלסקה

 
באלסקה מרבצים רבים של מתכות ומינרלים והיא המדינה הכי פחות צפופה מבין מדינות ארצות הברית, מתקיימים בה דוב גריזלי, דוב שחור, דוב קוטב ודוב קודיאקי, אותם פגש פעם מקרוב ונאלץ בעזרת זריקת מקלות הליכה להניס אחד כזה שהתקרב.

באלסקה יש מספר הרי געש פעילים, ו5,000 רעידות אדמה בשנה, תושבי אלסקה הם נוצרים וברובם פרוטסטנטים עם אחוז לא מבוטל אורתודוכסי, זכר להגירה רוסית למקום,  הרוב המכריע דוברים אנגלית כשפת אם ומספר מצומצם של דוברי השפה האסקימו אלואט הילידית, 3,500 יהודים וכמובן... בית חב"ד, אך בגלל צפיפותה הדלה עדיין ניתן ללכת בה שבועות בלי לפגוש אדם, כפי שמעיד המסע.

לסקורקה אין ספק שבכל האתגרים שלקח על עצמו ההקפה של אלסקה היא האתגרית, הקיצונית ויש שיאמרו גם התמוהה מכולם, לקראת סופו של המסע, אחרי אינספור עליות וירידות מתישות, נמלא המטייל המיוחד במעט שמחה כשהבין שהדרך מסומנת נהדר ע"י צעדיהם של איילי הצפון, בעקבות כך הוא החליט להיפטר מהמפות ובכך לגרום לתיק להיות קצת יותר קל. סקורקה הלך על עקבות האיילים ולפתע התחיל להתרגש עד כדי דמעות, לאחר מכן תאר זאת כהבנה של קטנותו אל מול הטבע ודמיון חזק בינו לבין איילי הצפון אשר שניהם נתונים לחסדי הטבע.

 

לטיול המאורגן באלסקה

כל הזכויות שמורות לפגסוס תיירות ונסיעות בע"מ
ט.ל.ח

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form