מספר טלפון
03-6374000

בארץ הפיורדים והטרולים / בצלאל עמיקם

חוט של קסם נמשך בין ארץ הפיורדים לבין המטייל הישראלי.  את סוד הקסם הנורבגי בטיול מאורגן לנורבגיה, לא קשה לפענח. הוא מתמצה בשתי מילים: שלווה ו...מים. נורבגיה היא ארץ שיופיה הולך לפניה, ארץ ששלוה ורוגע שולטים בה. הטבע חנן את נורבגיה בשפע של מים שוצפים במפלים , באגמים ובנחלים אין ספור. נורבגיה היא ארץ צרה וארוכה כ-1700 קילומטרים. זו ארץ של הרים ורמות. בחלק מהרים מצויים קרחונים יבשתיים שניתן לטפס עליהם. מטיילי פגסוס בטיול לנורבגיה, אינם מחמיצים את ההליכה בנקיק סלעים שמסתיימת בקרחון בריקסדאל. לשון הקרח משתפכת ממרום ההר ומבסיסה זורמים מים ללא הרף. לנורבגים חוף מפורץ משופע באיים גדולים וזעירים. מספרם של האיים כ-150 אלף. אין חובה ואין גם יכולת לבקר בכולם מה גם שרק חלקם מיושב בבני אדם. יתרונם של האיים המרובים הוא שאניות יכולות למצוא בהם מגן ומחסה מסערות האוקינוס, נורבגיה, יש לדעת, היא מולדתם של יורדי ים. ספינות וספנים נורבגיים פוקדים כמעט כל נמל שבעולם. דייגיה מרחיקים לשוט עד אנטארקטיקה.

בקיץ הנורבגי שעות האור ארוכות מאד. השקיעה מתאחרת ואילו הזריחה מקדימה.בצפון המדינה, במקום שנקרא נורס קייפ הוא הכף הצפוני, שוררת "שמש חצות" במשך ימים שלמים. דומה שאינה שוקעת אלא נשארת מעל קו האופק. בחורף הקר והמקפיא נעלמת השמש כמעט כליל והתושבים נאלצים לחיות בעלטה. ילדים הולכים לבית הספר בחושך ושבים בצהרי היום כשחשכה סביב.
לווית החן של נורבגיה הם הפיורדים. הפיורדים הפכו לסמלה של לנורבגיה.לשונות ים אלה הם בעצם עיצוב קרחוני. הפיורדים נוצרו על ידי קרחוני ענק שנמסו ושקעו עמוק בין רכסי ההרים ומי ים פרצו לתוכם.הם מבתרים את היבשה וחודרים עמוק עמוק לתוכה. הארוך בפיורדים בעולם נמצא כמובן כאן ושמו סוגנה ואורכו 204 קילומטרים. הפיורד לא מסתפק באורך ומשתבח גם בעומק- 1300 מטרים. 
 

פיורד בנורבגיה גן הפסלים בנורבגיה בנורבגיה

 
ביערות עצי האשוח ובבקעות נסתרות מצויים טרולים. יצורים מיתולוגיים על טבעיים אלה הם בעלי חוטם ארוך וחזות מגוחכת ומאכלסים את סיפורי אגדות העם. הטרולים בעלי כוח פיסי רב, מגושמים למראה ושכלם קטן. הנורבגים טוענים שהם נתקלים בהם בלילות החורף האפלים. אין הם מתגלים לעיני התייר ועליו להסתפק בדרך הטרולים המפותלת עוצרת הנשימה ובבובות טרולי שבחנויות המזכרות.
מלך בשר ודם
בירת נורבגיה היא אוסלו. העיר שוכנת בראש פיורד הנקרא על שמה. באוסלו בירת הממלכה, מחולק מידי שנה בשנה פרס נובל לשלום. שלושה ישראלים עוטרו בתואר הנעלה חתני פרס נובל לשלום .המכנה המשותף לשלושתם הוא חלקם ותרומתם לתהליך הפיוס עם העולם הערבי שסובב אותנו. הראשון היה מנחם בגין שכרת הסכם שלום עם היריבה המושבעת של ישראל, מצרים. אחריו עוטרו יצחק רבין ושמעון פרס. השנים חלקו את הפרס עם ראש אש"ף יאסר עראפת. אירועים רבים וקשים פקדו את המזרח התיכון מאז. ההסכם שהתגבש באוסלו לא החזיק מים. הפשרה עם העם הפלשתינאי טרם התגשמה. פרצי אלימות ביטלו תוך זמן קצר את האמונה שניתן ה להגיע להסדר והכשלון רק חיזק את התחושה שהסיכוי לפתרון רק הולך ומתרחק מאתנו. השלג שעטף את הגבעות סביב הבקתה באוסלו שם התנהלו השיחות, לא התאים כנראה לחום הארץ ישראלי.
באוסלו הבירה נמצא מעונו של מלך הנורבגים .לפי המסורת המלך נטול סמכויות שלטוניות .הללו מסורות בידי הפרלמנט והממשלה. גן הארמון פתוח לקהל הרחב שמגיע עד לדלת. המלך החביב ופשוט ההליכות יוצא מעת לעת לצפות במשחקי הילדים שסביב ומברך אותם בחמימות. הוא מרבה לבקר את נתיניו ברחבי המדינה ומסמל עבורם את אחדות האומה.
באוסלו מוזיאונים לאמנות כשגולת הכותרת הוא גן הפסלים הפתוח בו מוצגות יצירותיו של הפסל גוסטב ויגלנד. פסלי האבן והברונזה מציגים את מעגל חייו של האדם מלידה ועד יומו האחרון חצי .האי ביגדוי מתפאר במוזיאונים המוקדשים לספנים ולחוקרים האמיצים מגלי ארצות רחוקות. תמצאו שם את הויקינגים הנועזים והאכזריים, את. תור היירדאל ורפסודת הקונטיקי שלו בה חצה את האוקינוס השקט, את נאנסן והספינה פארם שהתפרסמה במסע לקוטב הצפוני ואמונדסן, האדם הראשון שהגיע לקוטב הדרומי אלה הם גיבוריה של סקנדינביה.
תחנה מובהקת אחרת במסע לנורבגיה היא עיר הנמל המרשימה ברגן. הדרך בין שתי הערים חוצה נופים מרהיבים ומביאה לחוף האוקינוס האטלנטי.בברגן הישנה רובע ציורי עתיק .בתיו בתי עץ ובשוליו שוק דגים רעשני ובו מבחר מגוון של יצורי ים. בתיאבון. תושבי ברגן הם אנשים נלבבים שמקבילים בסבר פנים יפה את אורחיהם. מי שרוצה לשוטט בחוצות ברגן עליו להצטייד במטריה. זו חובה!.
נורבגיה היא ארץ גדולת המימדים אך דלילת תושבים .בשטח של 324 אלף קמ"ר מתגוררים קצת מעל 4 מיליון איש. ערי נורבגיה אינם סובלים מצפיפות. הנורבגים מכנים אותם בבדיחות דעת "כפרים גדולים".
נורבגיה שהיתה ארצם של דייגים ,ספנים וחקלאים שינתה פניה והיא היום מדינה תעשייתית. בונים בה אניות וספינות, מוצרי נייר, מכרות ודיג. בים הצפוני התגלו מרבצי נפט גדולים. אולם העושר לא ניכר בחיי היום יום הצנועים של הנורבגים. הם ממשיכים לשמור. על המורשת, על המסורת ועל יכולת התמודדות עם פגעי מזג האויר. זהו עם שוחר את הטבע הפראי של ארצו ומרבה לטייל בנופיה. לכל אוהבי הטיולים בחיק הטבע מזמנת נורבגיה חוויה בלתי נשכחת.

לטיולים המאורגנים לנורבגיה - לחץ כאן

כל הזכויות שמורות לפגסוס תיירות ונסיעות בע"מ @

ט.ל.ח. 

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form