מספר טלפון
03-6374000

מים סוער לנוף קשוח, מסע בארצות הברית לוקח אותך אל הלא נודע, גם פנימה וגם החוצה / כתבת מערכת

טיול בארצות הברית מחוף לחוף הוא כמו הליכה בדמיון לאורך החיים. אתה עומד בסרט נע והכל לידך זז ומשתנה. האקלים, האנשים, הנופים, התמונות, החוויות וההרגשה. מסלול נדודים שרק ארצות הברית יכולה להציע. 

תמיד לפני שאני מדריך טיול אני נפגש עם המטיילים למפגש הכנה. המפגש הוא ההזדמנות שלי להגיד את ה"אני מאמין שלי". המנטרה שלי :טיול טוב הוא טיול שבסופו אף אחד לא זוכר את התוכנית הרשמית שלו. אם יש מקום שמתאים לתיאור הזה, הוא ללא ספק הטיול המאורגן לארצות הברית. בתכניות הטיולים אתם תראו את כל האתרים הברורים, הנוצצים והמוכרים, בחזרה מהטיול אתם תזכרו את שאר הדברים: הנסיעות המרתקות על האוטוסטרדות, המפגשים הבלתי נשכחים עם החוואים ואת כל מה שלא תכננתם.

המסע מחוף לחוף כבר עבר מיתולוגיזציה מוגברת. קראנו ספרים על מסעות באמריקה, אנו שרים שירים, יש המון סרטים שראינו וחלמנו איך גם פעם אנחנו נעצור טרמפים על אוטוסטרדה בין יוטה לטכסס בלי שבאמת ידענו איפה זה. התחושה שנצרבה בי מכל אלו זה שארצות הברית מלמדת אותך שהדרך לא פחות חשובה מהמטרה, ועל אף שהמטרה בארצות הברית תמיד קיימת ותמיד תהיה שם... הדרך... אוי הדרך!

במסע לרוחבה ולאורכה של ארצות הברית אתה פוגש את "ארצות הברית האמתית" גם הנוצצת מהסרטים וגם את הגנן הזרוק על אי תנועה במרחק 1500 מייל מכל נקודה שנראית הגיונית לחיות בה. ועוד לא דיברנו על הנופים המגוונים שתפגשו בדרך? מישורים עצומים ובלתי נגמרים, מדבר צחיח בלב המדינה, יערות, נהרות ושלג. וכמובן מה עם לשמוע בוב דילן בדרך ולהיכנס לעיירה שכוחת אל ולדבר עם האנשים שם.

ישנם אפשרויות בלתי מוגבלות לעשות טיול בארצות הברית, אך רק במסלול מלוס אנג'לס לניו יורק, שתי ערי העולם האמריקאיות ישנם על מסלול אחד אינספור אפשרויות. המסלול מיתולוגי שנסיעה בו מזכירה לך תמיד שאתה נמצא בתוך סרט בהתהוות. אי אפשר להתחיל בכלל לכתוב כל מה שרואים בדרך בין שני המטרופוליטניים העצומים והמנוגדים הללו. אי אפשר לחשוב על חוויה שהדרך הזו לא מספקת, 1,500 ק"מ של דרך שתישאר חקוקה בכם לעולם.  

טיול מאורגן לארהב

כבר בתחילת הטיול המאורגן לארה"ב (או בסופו) תגיעו למפלי הניאגרה האדירים, לאחר מכן ביציאה מהמטרופולין של ניו יורק לכיוון מערב לא תשכחו את העיירות הציוריות שאף אחד לא אמר לכם דבר עליהם דבר והאגמים? והמפלים? והמוזיאונים? והיקבים? והפארקים? והמפגש עם כת האמיש שמסרבים לחיות בשנות ה – 2,000 והמוסיקהובעצם, מה לא? בקיצור אני מתפזר, כי הטיול לא נותן לי אחרת. אז נתמקד.

גולת הכותרת – הקניונים

אין טיול בארצות הברית מחוף לחוף שבו ניתן לדלג על הקניונים ואתרי הטבע המיוחדים של ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות: גראנד קניון ופארק ציון הם רק חלק משלל אתרי הטבע האדירים שמחכים לכם באמצע הדרך וגולת הכותרת: פארק יוסמיטי.

 פנינת הטבע האדירה של ארצות הברית הפארק הלאומי יוסמיטי הנמצא בקליפורניה משתרע על שטח של 15% משטחה של כל מדינת ישראל. הפארק המוכר כאתר מורשת עולמית משמש דוגמא ומופת לשימור טבע בעידן התיירות ובניהול של אתרי נוף ייחודיים.

בפארק רחב הידיים הזה תוכלו למצוא שלל רחב של אתרי טבע בראשיתיים כגון: צוקי גרניט אדירי ממדים, מפלי מים עצומים, חורשות עץ סקוויה הגבוהים ממוצע המבנים בתל אביב ועוד מגוון ביולוגי מגוון במיוחד ההופך את כל החוויה בפארק לאירוע בתולי ובלתי נשכח.

הפארק המשתרע על פני גבהים שונים בין 600 ל 4000 מטר, נוצרים מספר בתי גידול שונים וייחודיים: יער אלונים, רמה תחתונה, רמה עליונה ואזור תת-אלפינו ואלפינו. מגוון בתי הגידול בפארק יוצר את אחת השמורות עם המספר הגבוהה ביותר של צמחים נדירים ואנדמיים, הנמצאים רק במקום.

מעבר לתופעות הבוטניקה וההידרולוגיה, בפארק תופעות גיאולוגיות עוצרות נשימה. אינספור סלעי הגרניט ביוסמיטי הם מהסלעים  העתיקים בעולם היוצרים עמקים צרים ותלולים, "הקניונים". על פי הכרונולוגיה הגיאולוגית האזור עבר התרוממות לפני 10 מיליון שנים ושברים גיאולוגיים יצרו בו חתכים עמוקים לאורך ולרוחב. תהליכי הבלייה שעברו מאז על שטח הפארק, העמיקו את השברים חשפו סלעים מתקופות שונות שבהתחמצנות עם האוויר והמים יצרו שלל צבעים הקשים לציור.

מעבר למה שקורה לעיניים בתוך שטח הפארק צריך להשאיר גם מקום לדמיון. במשך מיליוני שנים השפיעו על הנוף עוד תהליכים שכבר אינם נראים בשטח. קרחונים והמסתם, סלעי משקע ימיים והרי געש ועוד. האזור גם שימש שלשבטים אינדיאנים בני המקום שהשפיעו על הנוף. המפגש בין לבנים המחפשים זהב לבין בני המקום האינדיאנים היה תחילת ההיסטוריה המודרנית של הפארק.

 טיול מאורגן לארהב

 

מעוניינים לצאת אל טיול מאורגן בארצות הברית?



כל הזכויות שמורות לפגסוס תיירות ונסיעות בע"מ

ט.ל.ח.

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form