מספר טלפון
03-6374000

הפיליפינים: מדינת 7,000 האיים

הפיליפינים היא קבוצת איים באוקיינוס השקט, בואכה ים סין הדרומי, שמתפרשת בין  אינדונזיה, טייוואן, סין ווייטנאם. הם כמובן נחשבים כחלק יבשת אסיה אך מרוחקים מהיבשת מרחק של כ-1,000 קילומטר. רק כדי לסבר לכם את האוזן, המרחק שלהם מהיבשת אורכו פעמיים האורך המרבי של מדינת ישראל. המרחק מהאי הצפוני ביותר לדרומי ביותר הוא כמעט 2,000 קילומטר, ואם אי פעם תרצו לבקר בכל האיים של הפיליפינים ולהקדיש לכל אחד מהם יומיים, תצטרכו לבלות בארכיפלג הזה 40 שנים. אמנם בפיליפינים נכללים מעל 7,000 איים, אך פחות מ-1,000 מתוכם מיושבים. בנוסף, לפיליפינים קו חוף של ארוך במיוחד, מעל 20,000 ק"מ, ארוך מחצי היקף כדור הארץ כולו, לעומת זאת בטיול מאורגן לפיליפינים,תוכלו ליהנות מחלקים מכובדים מקבוצה זו.

ישנם חילוקי דעות מדעיים בנוגע לאופן היווצרות האיים המרכיבים את הפיליפינים. הדעה שהייתה רווחת למשך שנים רבות היתה שאיים אלו הם תוצאה של התפרצות הרי געש מקומיים (בדומה להוואי). על פי דעה זאת, במעמקי הים נמצא כיס מגמתי שהתפרץ בעבר ויצר מידי פעם אי ואחריו עוד אי וכן הלאה,  כולם נוצרו קרובים אחד לשני.  

כיום ישנם דעות רבות ושונות שהבולטת בהן טוענת שאיים אלו היו חלק מיבשה רחבה הרבה יותר שחיברה בעבר את אוסטרליה עם סין. אם כך הדבר, זה יכול להסביר את מגוון המינים הביולוגיים בקבוצת איים זו כמו גם באסיה ובאוסטרליה, אבל זה כבר סיפור לאבולוציוניים.

אחד הטיעונים שמחזקים את הטענה השנייה שגורסת שהפיליפינים נוצרו כחלק מגשר יבשתי (אם כי אינם סותרים את התיאוריה הראשונה של הגעשיות), היא "טבעת האש". טבעת זו היא האזור הפעיל ביותר מבחינה טקטונית בכל כדור הארץ. היא רוויית רעידות אדמה ועשירה בתופעות געשיות רבות ומיקומה של הפיליפינים על הטבעת הוא בולט ודומיננטי.

יחד עם המורכבות הזו, הארכיפלג הוא אחד מהמקומות המאוכלסים ביותר בעולם, עם למעלה מ – 100 מליון תושבים. האי הגדול ביותר הוא לוזון, שנחשב לאחד האיים הגדולים בעולם ועליו שניים מהערים הגדולות ביותר בפיליפינים - קזון סיטי והבירה מנילה. יחד, מיישבים מטרופולינים אלו קרוב ל-15 מיליון תושבים. עוד כ-85 מיליון תושבים מפוזרים באיים השונים, רובם כפריים, נתון שמתיישב היטב עם העובדה שהחקלאות מעסיקה קרוב לחצי מכוח העבודה במדינה כולה.

על אף חוסר היעילות שלו, כוח עבודה זה מחזיק את הכלכלה הפיליפינית:  מצד אחד הוא מספק יותר תעסוקה ופרנסה לחלק נכבד מהתושבים, ומהצד השני הוא יצרן המזון העיקרי במדינה, מה שחוסך יבוא יקר ובזבזני. הגידולים העיקריים הם כמובן טרופיים ועקב כמות משקעים גבוהה בצורה דרמטית, אין צורך בהשקיית גידולים זוללי מים. בין גידולים אלו ניתן למצוא: טבק, אננס, בננות, תירס אורז סוכר וקוקוס.

יחד עם זאת, לצד הסחר בחקלאות ויצירת המזון הבסיסי בתוך המדינה, בפיליפינים שמו לעצמם מטרה להפוך לאחר הכלכלות המתקדמות בעולם. בשנים האחרונות עולה תמונה כלכלית בה הפיליפינים יוצרים שוק מתחרה לסינים, ובעולם מיקור חוץ של מרכזי שירות טלפוניים - הם כבר מובילים על פני הסינים.

בנוסף, כמות גדולה של כוח עבודה זול יחסית הפכו את המדינה להיות מקור טוב להעברת מחלקות ייצור של מפעלים גדולים. אלו מעבירים את הכוח עבודה הגדול הלא ממוקצע לפיליפינים, זוכים להטבות ויוצרים שוק זול יותר. כמובן שמהלכים מהסוג הזה אינם מתקיימים ללא מחיר ובעיתיות, דוגמת ניצול, כפייה, תלות ובעיות חברתיות נוספות.

ייחודה של הפיליפינים ניכר בכל אספקט. אם תצליח המדינה להתגבר על השחיתות והנפוטיזם ולפתח תשתיות לאזרח ומוביליות פיזית וחברתית - עתידה יכול להיות מוצלח על אף המגבלות הגיאוגרפיות.

 

טיול מאורגן לפיליפינים

 

לטיול המאורגן בפיליפינים

 

  

כל הזכויות שמורות לפגסוס ישראל בע"מ
ט.ל.ח

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form