מספר טלפון
03-6374000

לטוס בשביל שניים ביטוח נסיעות לנשים בהיריון / כתבת מערכת

ביטוח נסיעות לחו"ל היא פוליסה אשר כ-85% מהישראלים המחתימים דרכון בנתב"ג דואגים לרכוש מבעוד מועד. כאשר שיעור הישראלים שיוצאים לחו"ל בשנה עומד על כ-4.8 מיליון איש (נכון לשנת 2013), אין ספק שמדובר באחד המוצרים הביטוחיים הפופולאריים והאפקטיביים ביותר. 

היות ונשים בהריון אשר נוסעות לטיולים מאורגנים בחו"ל נמצאות במעין "קבוצת סיכון" לבעיות רפואיות, הן מבחינתן והן מבחינת העובר שברחמן, ביטוח נסיעות לחו"ל בהריון דורש התייחסות ספציפית. במילים פשוטות, ביטוח נסיעות לחו"ל בסיסי איננו מעניק לאישה ההרה את מלוא הכיסויים הרלוונטיים ועליה לדאוג להרחבות בהתאם.
אמנם ביטוח נסיעות לאישה בהריון הוא מעט יקר יותר, אך זהו מוצר חובה עבור נסיעה שנקבעת לאחר אבחון הריון בארץ. הביטוח מקיף יותר, דואג שהאישה לא תחשוש לפנות לטיפולים רפואיים בחו"ל (שכן היא מכוסה מבחינה כספית), ומאפשר נסיעה לטיול מאורגן בחו"ל ב"ראש שקט". בהריונות מתקדמים, כאשר קיים כבר סיכוי ללידה, ביטוח נסיעות לאישה הרה חשוב שבעתיים וצריך לכלול גם החזר הוצאות ללידה בחו"ל.

ביטוח נסיעות לחו"ל לנשים בהריון תלוי בגיל ההריון

בדומה כמעט לכל שלב בהריון, גם ביטוח נסיעות לחו"ל בהריון תלוי בגיל ההריון. כמו כן, ישנה כמובן הפרדה בין ביטוח נסיעות להריון שאובחן בחו"ל, לבין הריון אשר היה ידוע עליו כבר ביציאה מישראל. לגבי גיל הריון שאובחן בישראל, פוליסות הביטוח משתנות בהתאם להתקדמות ההריון ומצבו. למשל, אין דין הריון תקין בשבוע מוקדם כדין הריון מתקדם שאובחן על ידי רופאים כהריון בסיכון. ניתן לומר כי ביטוח נסיעות לאישה בהריון משתנה בעקבות שורה ארוכה של פרמטרים אשר המרכזי שביניהם הוא גיל ההריון.

ביטוח נסיעות לחו"ל בהריון לאישה שהריונה אובחן בארץ

אישה אשר יודעת כי היא בהריון יכולה כמובן ליהנות מטיול מאורגן לחו"ל (וזה אפילו מומלץ). מבחינת חברות הביטוח, פוליסת ביטוח נסיעות לאישה בהריון מתחלקת למספר קבוצות לפי גיל ההריון בשבועות. על פי רוב, כאשר ההריון צעיר ובשבועותיו הראשונים, הכיסוי הבסיסי של הפוליסה יספק מענה לאישה במידה והיא תהיה זקוקה לטיפול רפואי. הדברים נאמרים כמובן גם לגבי הריון טרי שאובחן לראשונה בחו"ל. בדרך כלל, מדובר בהריון עד שבוע 12-15.

הריון מעבר לחודש השלישי דורש כבר רכישה ממוקדת של ביטוח נסיעות בהריון המותאם אישית לאישה. הרחבה זו כוללת כיסויים שמטרתם להעניק לנוסעת שקט נפשי במהלך הטיול בחו"ל. בין השאר, ביטוח נסיעות לחו"ל בהריון כולל כיסוי בעבור טיפול רפואי חירום שלא היה ידוע מראש ואשר קשור עם ההריון, קיצור נסיעה בעקבות מצב בריאותי בשל ההריון, לידה מוקדמת בחו"ל, הוצאות אשפוז, עלות חדר ניתוח, הוצאות רפואיות שלא בזמן האשפוז, הוצאות תחבורה רלוונטיות ועוד. כמו כן, וככל שיש צורך בכך, ביטוח נסיעות לחו"ל בהריון כולל גם החזר בעבור הטסה רפואית לישראל או למדינה אחרת.

חברות ביטוח רבות קובעות קו פרשת מים נוסף בשבוע 22-26. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שהריון אשר מסתיים לפני השבועות הללו הוא (עם כל הצער שבדבר) "רק" הפלה, בעוד סיום הריון לאחר מכן מוגדר בדרך כלל כלידת פג. אי לכך, פוליסת ביטוח נסיעות לאישה בהריון צריכה להתייחס גם לנושא זה. אם הנוסעת עברה זה מכבר את השבועות הללו, חשוב לוודא כי הפוליסה כוללת גם כיסוי בגין לידת פג בחו"ל. הריונות בחודשים מתקדמים עוד יותר, הסמוכים ללידה, דורשים כבר פוליסת ביטוח יקרה באופן מהותי. כמו כן, ישנן גם חברות ביטוח אשר אינן מאפשרות רכישת ביטוח נסיעות לאישה בשבועות האחרונים להריון (וכן לנשים מעבר לקבוצת גיל מסוימת).

חשיבותו של ביטוח נסיעות בהריון

בדומה לכל מוצר ביטוחי, הסתרת מצב בריאותי בעת רכישת הפוליסה עלולה להביא לכך שחברת הביטוח לא תהיה מחויבת לשאת בחלקה לפי ההסכם. לכן, בשום אופן אין להסתיר מחברת הביטוח את עניין ההריון (ככל שזה אובחן בישראל). ההפרש בין ביטוח נסיעות לחו"ל רגיל, לבין ביטוח נסיעות לחו"ל בהריון, איננו כה גבוה עד כדי הצדקת נסיעה לא מבוטחת.

חשוב לדעת כי ביטוח נסיעות בהריוןמושפע לא רק מגיל ההריון אלא גם מפרמטרים נוספים. למשל, גיל האישה רלבנטי אף הוא להתקשרות בפוליסה, ובמקרים מסוימים גם נסיבות הכניסה להריון (האם הוא טבעי או תוצאה של טיפולי פוריות). ככל שבמהלך ההריון התגלו ממצאים חשודים בבדיקות המעקב, יש לעדכן בכך את חברת הביטוח מבעוד מועד. במיוחד אם ההריון הוגדר כהריון בסיכון. לעיתים, חברת הביטוח תדרוש גם מסמכים חתומים על ידי הרופא האישי של הנוסעת.

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form