מספר טלפון
03-6374000

אירלנד: סיפורו של אי האזמרגד / כתבת מערכת

מה אומר לכם השם אירלנד או טיול מאורגן לאירלנד? יערות ירוקים, אגמים עוטי ערפל, פיות, שדונים, בירה טובה ומוזיקה מקפיצה. הכל נכון ואירלנד היא באמת אי קסום שנוח לטייל בו. הנוף המגוון הוא חלומו של כל תייר

בטיול לאירלנד האי היפיפה עם הנופים הקסומים שהם חלומו של כל תייר –כולם דוברי אנגלית – אם כי בכפרים הקטנים אתם עלולים להיתקל בשפה הגאלית שוברת השיניים – בנסיעה קצרה אפשר לעבור בין כפרים קטנים וציוריים וערוצי נחלים, להכיר את התושבים בפאב המקומי ולהתאהב ב-Irish Stew, נזיד אירי של בשר ותפוחי אדמה שמחמם את הגוף והנשמה.

"אי האזמרגד"

אבל למרות הקסם, אירלנד לא הייתה תמיד שלווה כל כך. "אי האזמרגד", כפי שמכנים את אירלנד, נחלק לשניים: כ-85 אחוז ממנו שייך לרפובליקה האירית, וחלקו הצפוני שייך לבריטניה השכנה. החלוקה נמשכת, או למעשה מתחילה, בדת: תושבי הרפובליקה האירית הם קתולים ותושבי הצפון פרוטסטנטים, דבר שגרם למלחמות במשך מאות שנים.
מי שאחראי להפצת הנצרות באירלנד הוא סנט פטריק, הקדוש המגן של האי שלכבודו חוגגים בכל 17 במארס. החג הלאומי הזה, שנפוץ כיום בכל העולם, מגלם את שמחת החיים האירית. בכל פאב ובר הבירה נשפכת כמים, ומוזיקה וריקודים סוחפים גם את פרחי הקיר. עוד פרט פיקנטי על פטריק הקדוש: בזכותו אין באירלנד נחשים. לפי האגדה השתמש פטריק בעלה תלתן כדי להסביר את רעיון השילוש הקדוש. להדגמה הוא הפנה עלה תלתן לכיוון האדמה וכל הנחשים יצאו ממחבואם, קפצו לים וטבעו. כמו פטריק הקדוש כך גם עלה התלתן הפך לאחד הסמלים המזוהים ביותר עם אירלנד.

דבלין

העיר דבלין, הבירה, היא הנקודה הראשונה שרוב התיירים פוגשים בבואם לאירלנד. העיר המונה כחצי מיליון תושבים שוכנת על גדות נהר ליפי וכדאי להקדיש לה כמה ימים. חובבי היסטוריה יהנו מרשימה ארוכה ועשירה של אתרים, מטירת דבלין העתיקה שהייתה מקום מושבו של השלטון הבריטי באי דרך בית הכלא קילמיינהאם, שבו נכלאו מתנגדי המשטר, ועד לקתדרלת סנט פטריק המרשימה, הקתדרלה הגדולה ביותר באירלנד.
גם אם היסטוריה אינה כוס הבירה שלכם, תנו קפיצה לטריניטי קולג', האוניברסיטה העתיקה ביותר באירלנד, שהוקמה בסוף המאה ה-16 על ידי המלכה אליזבת' הראשונה. בספריית הקולג' שמור ה-Book of Kells, ספר בעל קליגרפיה ואיורים מרהיבים שמיוחס לקדוש קולומבה, שחי במאה השישית לספירה.
אטרקציה תיירותית חשובה לא פחות (ואולי יותר, תלוי את מי שואלים) היא מבשלת גינס. בסיור מודרך במבשלה בטיול לאירלנד תזכו להכיר את המוסד שהוקם בשנת 1759 על ידי ארתור גינס, ומייצר מאז משקה שהפך לקלאסיקה.
בבואכם לתכנן את הטיול באירלנד מומלץ לשקול ללון בדבלין שכן חיי הלילה בה תוססים וסוחפים. ברובע טמפל בר יש אינספור פאבים שבהם תוכלו לשבת על כוס בירה ולספוג את ההווי המקומי. במקומות רבים מתקיימות הופעות חיות של הרכבי מוזיקה אירית, וכשמפלס מצב הרוח עולה אל תופתעו אם כמה מהנוכחים יקומו לרקוד. הריקוד האירי הקצבי הוא חלק בלתי נפרד מהתרבות, ואם נשביתם בקסמו נסו לתפוס מופע מקצועי בסגנון Lord of The Dance, שכבר הפך לסמל ושוכפל על ידי הרכבים רבים.

טיול מאורגן לאירלנד

טיולי יום בקרבת הבירה

בקרבת דבלין יש אתרים רבים שמתאימים לטיולי יום כגון הפארק הלאומי וויקלו ושרידי מנזר גלנדאלוך. אם החלטתם בכל זאת לצאת לטיול של כמה ימים, באותו קו רוחב של דבלין אך בחוף המערבי של אירלנד נמצאים צוקי מוהר, רכס יפהפה בגובה ממוצע של כ-150 מטרים מעל האוקיינוס האטלנטי. את הנוף המרהיב קשה לתאר במילים. מקומות נוספים שמומלץ לבקר בהם הן הערים לימריק וקורק, טירת בלארני בת מאות השנים, הפארק הלאומי קילארני ו"טבעת קרי" – אזור של אגמים וטבע בראשיתי.

צפון אירלנד והבירה בלפסט

אמנם אזור צפון אירלנד עדיין לא סומן כיעד תיירותי על ידי התייר הישראלי, אך מי שמחפש את האותנטיות המחוספסת ימצא אותה כאן – ובשפע. בלפסט הבירה היא עיר צעירה ותוססת.
במכרז הסואן תוכלו למצוא ברים ומסעדות אופנתיות שחוסים בצלם של מבנים היסטוריים מרשימים כגון בית העיריה ובית האופרה היפהפה. במקומות מסוימים עברה של העיר עדיין ניכר, ואפשר לראות עדויות לסכסוך ההיסטורי עם בריטניה שהגיעו קיצו בשנות
ה-90. כזו היא "חומת השלום" המפרידה בין רחוב שנקיל ורחוב פולס, ובין קתולים לפרוטסטנטים. החומה מעוטרת בציורים וכתובות גרפיטי שמספרים את סיפור הסכסוך העקוב מדם, ומתעדת אותו כדי שלא יישכח מלב תושבי אירלנד והעולם כולו.

תעודת זהות

מיקום גיאוגרפי/יבשת אי בצפון אירופה

אוכלוסין באירלנד -4.8 מיליון נפש

בצפון אירלנד 1.8 מיליון נפש

משטר דמוקרטיה פרלמנטרית

שפה אירית (גאלית), אנגלית

טופוגרפיה מישורית ברובה

אקלים ממוצע ינואר 5 מעלות צלזיוס, יולי 16 מעלות צלזיוס

 

  

לטיול המאורגן באירלנד

   

 

כל הזכויות שמורות לפגסוס תירות ונסיעות בע"מ

ט.ל.ח

 

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form