מספר טלפון
03-6374000

סודותיה של אנגליה הבלתי ידועה  לנו / בצלאל עמיקם

אם תבקשו מטיילים ישראלים  לנקוב  בשמה  של  העיר  החביבה עליהם  בעולם , ישיבו  רבים ללא הסוס: לונדון. ואכן, טיול מאורגן ללונדון בירת אנגליה שעל גדות הנהר תמזה הוא כרך שהכל  מכל  בו: תרבות, אמנות, כדורגל, אוכל טוב, הסטוריה, קניות  וזו  רק  רשימה חלקית. 
רצונכם- שפע של מוזיאונים נפלאים  מצפים לבחירתכם, במרביתם לא גובים דמי כניסה. לאוהדי הכדורגל האנגלי  מזומנים משחקים  בעלי רמה. צופי תיאטרון מושבעים ישמחו לחזות במחזה זה או אחר המוצגים ערב ערב בתיאטראות של לונדון.  בעיר פזורים  אתרים אין ספור, היסטוריים  והיסטוריים פחות.  ללונדון היצע  מכובד של גנים ופארקים ירוקים  ומטופחים להפליא, ערבי מוסיקה טובה, קניות  בבתי כלבו משובחים ולקינוח- גם שיטוט סתמי בחוצות הכרך ההומה, שיטוט הטומן בחובו הנאה גדולה.

אולם ישנה גם אנגליה שמחוץ ללונדון. זו אנגליה רגועה וידידותית. אנגליה של טבע יפהפה ושל  ערים עשירות בהיסטוריה השומרות על מורשת דורות. באנגליה זו נהנים מחופי ים מפורצים ומגבעות ירוקות, מאגמי מים ומערים תוססות וכמובן ממגוון של טעמים ולגימות בפאבים.
 

 
ברוכים הבאים לאנגליה שלרבים מאתנו איננה מוכרת כלל

את המסע  להכרת סודותיה של  אנגליה הבלתי מוכרת אותה מציעה "פגסוס" למטייליה בטיול מאורגן לאנגליה, נפתח  בארמון המפטון קורט. הארמון וגניו הנפלאים מהווים אחת האטרקציות הגדולות שמחוץ לבירה, אך לא  רחוק ממנה.. הארמון  נבנה במאה ה-16 ושמש משכן למלך הנרי השמיני וליורשיו. האולמות המפוארים  הם גלריה  אמנותית  ובגנים  המטופחים משוטטים  בחופשיות צבאים. שמרו רק על התרמילים והשקיות  שלכם  מפני בעלי החיים החטטניים הללו.   

אנגליה הקדומה מתגלמת  בסטונהיינג', אתר פרה היסטורי המפורסם ביותר בכל אירופה. 162 אבנים מסתוריות סדורות בעיגול הוצבו  במקום לפני כחמשת אלפים שנה. העיגול פתוח כלפי צפון מזרח. הארכאולוגים  מסבירים שזו הזווית שבה מופיעה השמש ב-21 ביוני שהוא היום הארוך בלוח השנה. באותה תקופה  ממש  נבנו במצרים הפירמידות . מאוחר יותר נוספו  מצבות אבן  ענקיות.בקרבתו שרידים מגליתים   המצביעים על יכולתו של האדם הקדמון.

ומפרה- היסטוריה להיסטוריה עתיקה. כוונתנו לביקור  בעיר  העתיקה באת'. העיר  היא אחת העדויות המרשימות לשלטון הרומאי הממושך  אותו חנך יוליוס קיסר.  על המעיינות החמים שבה הקימו הרומאים, כמיטב המסורת שלהם,  בתי מרחץ מפוארים ושרידיהם מושכים סקרנים מכל העולם.

חבל ווילס היפה הוא יעד חשוב לכל טיול באנגליה שמחוץ לבירה. ווילס  היא אחת  מארבעת המרכיבים של "הממלכה מאוחדת".  מקור השם לקוח משמו של שבט קלטי עתיק שהתנחל במקום. האזור  עשיר במכרות פחם  ומכרות ברזל. פועלי המכרות , עוניים ותלאותיהם שמשו כר נרחב ליצירות ספרותיות ולתנועות מחאה נגד  שעבוד וניצול. נרד לאחד המכרות שאינם פעילים עוד ונתחקה אחר החיים הקשים של הכורים במעבה האדמה.בירת ויילס  היא קרדיף.  בווילס טירות ומצודות  רבות שרובן חרבו. טירה משוקמת מצויה  בעיר מפתח  זו. ווילס  היפהפייה נמצאת בצפון החבל. אגב, זה שבע מאות שנה שהתואר הנסיך מווילס ניתן לבן  הבכור של משפחת  המלוכה. טיול מרתק  הוא   בפארק הלאומי סנודניה. רכבת מיוחדת מטפסת בהרי טרשים עד לפיסגה שגובהה אלף מטרים ממנה נשקף נופה הפראי  של מולדת הוולשים. פינת חמד היא העיירה ב טסי קוד  המוקפת ביער. ווילס הנושקת לחוף האוקיינוס האטלנטי היא ברובה הררית, עשירה בנחלי  מים, מפלים  ויערות.

לא  הרחק מווילס  נמצאת עיר  מקסימה בשם  צ'סטר. העיר משמרת את מיטב המורשת האנגלית. סביב העיר העתיקה- חומה. את החומה  בנו הרומאים  ורחובותיה  מציגים  ארכיטקטורה  צבעונית מיוחדת במינה.  הגוונים השחורים והלבנים של הבתים  נותנים לעיר את הגוון המיוחד לה. ומצ'סטר לליברפול,  העיר שהעניקה לעולם את להקת החיפושיות ואין להחמיץ ביקור  במועדון  השוכן במרתף, שם החלה  הלהקה  את דרכה.  מהזירה  המקומית  החלה הפריצה הגדולה לרחבי העולם והלהקה הפכה במהירות לאחת הלהקות הגדולות והמשפיעות  בתחומה. רציף אלברט הסמוך  הוא אזור קניות, מסעדות ומוקדי בילוי. ליברפול  עצמה שנוהגים לפסוח על הביקור בה  היא עיר תעשייתית והנמל שלה  היה נקודת  מוצא למהגרים לעולם החדש.

 

 
מארץ  אגמי מים  ליורק

 אזור האגמים  בצפון אנגליה  הוא מאתרי הנוף האהובים באי הבריטי. ריקמה של אגמים ובקעות  שנוצרו מהפשרת הקרחונים. בריטים בעלי  דמיון  מכנים את  אזור האגמים כגן עדן, לא פחות ולא יותר.מה עושים שם?  תמיד טוב לצאת  לשיט  מרגיע. בעיירות הקטנות חיו אמנים ויוצרים לדורותיהם. משוררים כוודוורט'  קיבלו כאן השראה לשירתם. האזור  הוכרז כפארק לאומי ומוצף כל חודשי השנה בתיירים ומבקרים.

יעד חוויתי בלתי נשכח בטיול המאורגן לאנגליה הוא הביקור  ביורק שבאזור יורקשייר, רחובות העיר מספרים את תולדותיה. יורק  היא  עיר מוקפת חומה והקפתה  נמשכת כשעתיים.
העיר שוכנת בלב  אזור חקלאי פורה. ההיסטוריה שלה  ארוכה: מימי הרומאים דרך ימי הביניים עד ימינו. בשנת 309  מת בה המושל  הרומאי ובנו קונסטנטין הוכתר על יד הליגיון השישי  לקיסר.  אותו קונסטנטין השליט  את הנצרות כדת הרשמית של האימפריה  האדירה שלו. במאה העשירית  נכבשה  יורק על ידי  הויקינגים שפלשו מסקנדינביה והטביעו חותם עמוק על הווייתה ואורח חייה.  יורק המבוצרת היתה למוקד של  שוק ומסחר. העיר מתהדרת בקתדרלה מרשימה, מהיפות באירופה. הקתדרלה  נקראת מינסטר,מילה שמקורה לטיני, מונסטריום.הבנייה בסגנון גותי נמשכה למעלה ממאתיים שנה  ומכאן  עירוב הסגנונות.

פרק מזעזע בקורות  יהודי אנגליה הוא אחריתה המרה של קהילת יהודי יורק. הקהילה הפורחת היתה  בת חסות מלכי אנגליה. בתקופת מסעי הצלב  כשהמלך ריצ'ארד לב הארי נעדר מארצו ויצא לארץ הקודש למסע כושל,  נערכו פרעות ביהודים. בערב שבת הגדול, ה-16 במארס 1190 , פשט ההמון על בתי היהודית ובזז את עסקיהם.  בהסכם עם מפקד  מצודת העיר  קליפורד, שימש המעוז  ליהודים  מקלט. ההמונים צרו על המצודה  ומפקדה  נעתר ללחצם והפקיר את המסתתרים לנפשם.  הצרים תבעו מהם  להתנצר ולא- יומתו. רב הקהילה  יום טוב פנה לבני עדתו לפני שהפורעים הגיעו אליהם והציע למות מות קדושים ובלבד שלא להמיר את דתם. רבים שלחו יד בנפש  יקיריהם ובנפשם הם ובחרו להתאבד ובלבד לא להסגיר עצמם לידי אויביהם. רק מעטים  ניצלו.כתובת חקוקה בלוח שיש מספרת את סיפורם של גיבורי יורק. סיפור מצדה  של אנגליה.

ובטרם שיבה ללונדון אין לפסוח על ביקור קצר  בסטרפורד שעל נהר אייבון.

העיירה  סטרטפורד הייתה ביתו של המחזאי האלמותי וויליאם שייקספיר שלא מכבר מלאו  400 שנה למותו. בסטרפורד נולד ובה  נפטר כשהוא בן 52. המחזאי הגדול הזה כתב  כ-60 מחזות ,שירים ופואמות שהיו לנכסי צאן ברזל של הספרות העולמית.  במסלול  הסיור נכללים הבית בו נולד, אתרים הקשורים במהלך חייו והכנסייה בה  נקבר. עם  הפרידה מוויליאם  מלווה אותנו  אחת מאמרותיו:" כל העולם במה  ובנני האדם הם  שחקניה. הם יוצאים ממנה ונכנסים אליה ואיש איש בזמנו משחק  תפקיד אחר".        

                  

לטיול המאורגן באנגליה


כל הזכויות שמורות לפגסוס תייירות ונסיעות בע"מ
ט.ל.ח

                                                                                                                                          

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form