מספר טלפון
03-6374000

איטליה - ברלוסקוני / ארווין פלר

מרחוק זה תמיד נראה בלתי סביר בעליל, שערורייה רודפת שערורייה, פליטות פה מביכות ומקוממות, הרשעות בבית משפט ואת כל זה שורד בעל הדמות האנרגטית ביותר בפוליטיקה העולמית.

לכל אזרח במדינתו יש עליו דעה ברורה, הוא עשיר ויש לו כמה דירות, הוא התחתן יותר מפעם אחת ויש הטוענות שהוא נראה טוב. הוא אחד מראשי הממשלה שכיהנו הכי הרבה זמן בארצו והקדנציה הראשונה שלו הייתה קצרה מאוד. הוא מקושר לאנשי עסקים וידוע ביכולותיו להיחלץ מתחומים אפורים במישור הפלילי. כל פעם מצליח לשרוד מחדש את התהום הפוליטית שהוא כורה לעצמו. מנהיגי אירופה מתעבים אותו ובנושא הכלכלי הדעות עליו חלוקות. כדי לגייס תומכים הוא תמיד מעיר את הפחדים מהשמאל. מכירים אחד כזה?
 

איטליה

 
סילביו ברלוסקוני פוליטיקאי ואיש עסקים איטלקי שכיהן כשלוש קדנציות כראש ממשלת איטליה מטעם מפלגת "פורצה איטליה" הוא אחת הדמויות הכי צבעוניות, מעניינות ושנויות במחלוקת הקיימות בנוף הפוליטי העולמי. לפעמים נראה כי ברלוסקוני זו איטליה ואיטליה זה הוא, אם כי איטלקים רבים לא רואים בזה מחמאה.

ברלוסקוני נולד במילאנו בשנת 36 ובבגרותו סיים תואר במשפטים ופנה לעסקים שם התגלה כבעל כישרון רב. עוד בשנות ה 60 הוביל פרויקטים בתחום הנדל"ן מגדלים באיטליה ובשנות ה -80 היה בעליה של אימפריית תקשורת עצומה, לאחר מכן השתלט על הוצאת הספרים הגדולה באיטליה, השקיע והצליח גם בתחום הביטוח והפך לבעליה של קבוצת הכדורגל מילאן האהודה והשנואה ביותר באיטליה ובשנות ה -90 הפך לדמות פופולארית ובעלת השפעה בלתי רגילה בארץ המגף ומחוצה לה וגם לאיש העשיר ביותר באיטליה עם הון שקרוב ל - 7 מיליארד דולר.

בשנת 94 ניצל את השפעתו העצומה, הקים מפלגה, ניצח בבחירות ומונה לראש ממשלת איטליה, אך עם היותו ראש ממשלה גם התחילו החשדות העצומים, החקירות המביכות והצרות שכידוע, באות בצרורות.

בקדנציה השנייה שלו כראש ממשלה שארכה משנת 2001 עד 2006 הוא נודע בעיקר בעקבות התבטאויות מעוררות מחלוקת כלפי נשים. הערות סקסיסטיות כלפי שרה בממשלתו והתבטאויות מעוררות מחלוקת נוספות. בשנים אלו ובגלל יחסו לנשים נוצר לברלוסקוני דימוי של מנהיג הנישא מעם, בעל אהבה עצמית ורצון לפולחן אישיות וזכויות יתר. אמונה זו שנוצרה אצלו באה לידי ביטוי במהלך כהונתו השלישית כראש ממשלה משנת 2008 עד 2011.

ב - 2009 פורסם  על הוללות מינית של ברלוסקוני וניצול קטינה לזנות בתשלום (אשתו ורוניקה התגרשה ממנו) ו‏‏‏ב 2011 קבע בית המשפט כי ראש ממשלת איטליה יועמד לדין על כך ששילם עבור יחסי מין עם קטינה.

כמו שראש ממשלת איטליה המפורסם יודע עליות וירידות קיצוניות כך נראה שבכפוף אליו גם איטליה מתנדנדת. למרות שהיא נחשבת לכלכלה יציבה וחזקה המשפיעה בכל פורום חשוב, ראש הממשלה הלא יציב שלה משפיע לא מעט.
 

איטליה

 
ב 2011  הוא נאלץ להתפטר אחרי שכלכלת איטליה התדרדרה וב- 2012 הורשע בבית משפט על עבירות מס והוא נשפט לארבע שנות מאסר בפועל. ב - 2013 הוא  נידון לשנת מאסר בפרשה כלכלית נוספת ובהמשך  2013 נידון לשבע שנות מאסר בפועל והורשע בשידול קטינה לזנות. ההרשעה בוטלה על ידי בית המשפט ב-  2014.‏

בהמשך להשפעתו ולסקנדלים שלו ברלוסקוני מנסה לקום מהקבר.  גם אחרי ההידרדרות הכלכלית שהפחידה רבים מהאיטלקים ברלוסקוני נחשב כמועמד לגיטימי ומוביל ב"מפלגת העם והחירות" שנשארה שחקן דומיננטי בפוליטיקה האיטלקית.

לאחר התפטרותו הצליח הבא אחריו מריו מונטי לייצב את כלכלת איטליה ומהלכיו נחשבים להצלחה מסחררת. יחד עם זאת מונטי איבד את אמון המפלגות ונאלץ להתפטר גם הוא. ברלוסקוני שהורשע  בשחיתות התכוון להתמודד שוב על ראשות הממשלה. באיחוד האירופי נדרכו פן יבחר ברלוסקוני שוב ויערער שוב את יציבותה הכלכלית של איטליה. גם בתוך מדינתו הרוב כבר מאסו בשערוריות המין והשחיתות בראשותו ועל אף שיש לו לא מעט מעריצים, נראה שמבבור הזה הוא כבר לא יצליח לשוב לראשות המדינה, ניתן לחוש באווירה ובדעות המגוונות סביבו גם בטיול מאורגן לאיטליה.

 

לטיול המאורגן באיטליה - לחץ כאן

כל הזכויות שמורות לפגסוס תיירות ונסיעות בע"מ @
ט.ל.ח. 

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form