מספר טלפון
03-6374000

אלסקה, מסע לארץ צפון / בצלאל עמיקם

טיול לאלסקה שבצפון הרחוק היא חלום. חלום של שנים רבות. תמיד שאפנו להגיע עדיה. מהו סוד הקסם של ארץ זו שבירכתי צפון?. מדוע נמשך המטייל לבוא ולגמוע את המרחבים הריקים והאין סופיים שלה ? הדבר הראשון שצד את עין המגיע לאלסקה בים או באויר הן כיפות ההרים שמושלגות גם בעיצומו של קיץ. לכל מלוא העין משתרעים יערות עד ומישורים רחבי ידים זרועים עצי אורן ואשוח. בקיץ היער הוא מקום תוסס חיים. האטרקציה הגדולה ביערות אלסקה הם הדובים. בשניים דובים מדובר. דב הגריזלי החום אפרפר משהו והדב השחור. הגריזלי הוא בעל חיים גדול וכבד גוף שוחר בדידות. הדב השחור קטן קומה מתרועע יותר עם אחיו הדובים. בקיץ, בתום שנת חורף ארוכה, מתעוררים הדובים ומתגלים כציידים פעילים. לקינוח הסעודה הם זוללים גרגרי יער ותותי בר. בגדות הנחלים ניתן לצפות בהם לוכדים דגי סלמון השטים, יגעים ומותשים במעלה הזרם אל המבוע. הדובים חביבים על הילדים כבובות צעצוע וגיבורי סיפורי עם, בטבע הם עלולים להיות מסוכנים, במיוחד עם המדובר בדובה אם שמגינה בתוקפנות על צאצאיה שנשרכים אחריה. הנוסעים ברכב מוזהרים שלא לצאת ממנו כדי לתפוס צילום. להולכים ברגל בטיול לאלסקה מומלץ להצטייד בפעמון. דנדוניו אינם ערבים לאזני הדב והוא מעדיף לשמור מרחק מבעל הפעמון המעצבן.במי האוקינוס השקט ששוטפים את החופים הארוכים רוחש עולם חי מופלא.
 

טיול מאורגן לאלסקה טיול מאורגן לאלסקה טיול מאורגן לאלסקה

 
כוכביו הראשיים הם הלויתנים שאותם קל לזהות על פי נתז המים שהם פולטים כחלק ממערכת הנשימה שלהם. סמוך לסלעי החופים אורב לטרפו הלויתן הקטלן שבולט בצבעיו השחור והלבן. פה ושם מפזזת סיעת דולפינים במים הקרים. מנתרת אל על וחותמת בצלילה. בשפכי הנהרות והנחלים נערמות סיעות של דגי סלמון שמזנקים בשארית כוחם במעלה הזרם. אזרחים מכובדים אחרים של האוקינוס ורצועת החוף הם כלבי הים ואריות הים שכל כך אוהבים להתפרקד בשמש הקיץ.

בראש הצוק ממתין באורך רוח העיט הקרח, סמלה של אמריקה והוא יודע למה. בשמים משמיעים צווחות השחפים ומגוון ציפורים מקננות בענפי העצים.
ארץ ענק זו כמעט ריקה מאדם. 735 אלף נפש חיים על שטח לא נתפס של 1.7 מיליון קמ"ר . לפעמים נוסעים שעות אין ספור בכבישים כמעט ריקים ממכוניות עד שמוצאים עיירה קטנה ובה ממאה עד מאתיים תושבים באלסקה חיים בצוותא: לבנים, צאצאי האינדיאנים ,אינואיטים ואסקימוסים .
השער לאלסקה היא העיר הגדולה והמודרנית אנקורג'. בטרם נכנסים אליה בטיול מאורגן לאלסקה, מקדמים את פני המבקר מטוסים קטנים הממריאים ונוחתים באגם מים. רבים מתושבי אלסקה אוחזים ברשיון טיס אותו הם מקבלים עוד בטרם קיבלו רשיון נהיגה שכן במרחבים הגדולים הללו המטוס הוא כלי תחבורה עדיף. שירות מטוסים מגיע לכל כפר נידח, מביא מצרכים חיוניים ,דואר ולעיתים רופא או אחות. בשל המרחקים הגדולים והשלגים שחוסמים את נתיבי התחבורה במשך שבועות ארוכים, המכונית היא במעמד נחות.
אי אפשר שלא להתפעם מהפרחים ומערוגות הירקות הענקיים שמקשטים את העיר. מסבירים לנו שגודל הצמחיה הוא תוצאה של שעות קרינה ארוכות של תקופת הקיץ. השמש בעונת שנה זו נעלמת רק לשלוש -ארבע שעות ושבה לזרוח.

מאנקורג' דרומה נמתחת הדרך לאורך מפרץ קוק, חוצה רכסי הרים מושלגים, פלגים ונחלים, היעד- סיוארד שעל חוף האוקינוס השקט. בסיוארד מוזיאון ימי מרתק אך העיקר טמון בשיט ששוה כל רגע. הספינה דולקת בעקבות הלוויתנים הענקים בבעלי החיים שעל פני כדור הארץ. דגים עצומים אלה אורך גופם מגיע עד לשלושים מטרים והם ניכרים בעמוד המים הנפלט מאפם שהופך לקיטור לבנבן ונראה למרחוק. במפרצים הקטנים ואורב מסתתר הלויתן הקטלן, האורקה- שממתין לכלבי הים שנאלצים לגלוש מהצוקים ולצלול במים הצוננים בהם מצוי מזונם. בני כנף מרעישים בין העצים, שמחים בימות השמש שאחריהם יבוא החורף הארוך והחשוך. שעות הערב והלילה הוא זמן ההיכרות עם
" הציפורים של אלסקה", הרי הם היתושים שמלווים את המטייל כל לילה בהתמדה עד לפרידה מארץ זו.
 

אלסקה אלסקה טיול מאורגן לאלסקה

 
בנמל ויטטר עולים למעבורת שמפלסת דרכה לנמל וולדיז במפרץ הפתוח כל השנה. העומדים על הסיפון צופים בקרחונים זקופים המתנשאים לגובה עשרות מטרים.מעת לעת ניתק גוש קרח וצונח למים ויוצר מסביב נחשולים של שברי קרחונים. וולדז, בו עוגנת המעבורת, הוא נמל נפט ובצידו נמל דיג. הדייגים פורקים את שללם, טובחים בסלמונים ,בדגי האליבוט וביצורי ים האחרים. מקפדים את זנבם ואת ראשם ו...ישר למטבח או למקררי האיחסון. בוולדז ארע לפני שנים אחדות אסון אקולוגי שעה שכמויות אדירות של נפט גלמי נשפכו לים ממיכלית שעלתה על שרטון וזיהמו אותו.
לא הרחק מוולדז מצפה למטיילי פגסוס בטיול מאורגן לאלסקה, אטרקציה שאין להחמיצה. טיסה במטוסים קלים לקניקוט. מסילת הברזל המובילה למקום מנותקת. הרכבת האחרונה יצאה לדרכה האחרונה ב-1938. דרך העפר נסחפת לעתים מזומנות בזרמי המים תוצאת הפשרת השלגים ואינה כשירה למעבר מכוניות רגילות.
לפני למעלה ממאה שנים בתקופת הבהלה לזהב, יצאו שני מחפשי זהב לחפשו באזור ההררי והנידח הזה. הם הבחינו בעורק ירוק ועבה בצלע ההר. היתה זו עופרת הנחושת הגדולה בעולם עד אז. עד מהרה נוסדה חברת נחושת, הונחו פסי רכבת לאורך 300 ק"מ והכריה החלה. במהרה צמחה בקניקוט עיירת מכרות קטנה. כשצנחו מחירי הנחושת והעורקים נוצלו ומוצו, ניטש המכרה. מקום הרפאים הפך היום לפארק לאומי אולם לאו דוקא בשל מכרה עזוב פוקדים את קניקוט אלא בעיקר בשל קרחון ענק עליו מטפסים בנעליים מיוחדות עם דוקרנים. חוויה בלתי נשכחת. ושוב חוזרים בטיסה למנחת שבשולי הכביש הארוך שמסתיים בנסיעה לעיר השנייה בגודלה באלסקה, פיירבנקס.
צילום חובה ליד צינור הנפט, הזהב השחור של אלסקה, הכביש ממשיך לשמורת הטבע דנאלי.
השמורה הגדולה שוכנת בקרבת הר מקינלי (6420 מ')המושלג. במעלה השמורה מגלים את האייל הקורא בעל קרני הענק ובקצה הצוק מבחינים בעיזי ההר שמרגישים שם מוגנים יותר מטורפים. הפארק ההררי הוא ביתם של דובי הגריזלי, זאבים, סנאים, שועלים, נמיות ו-168 מינים של ציפורים. כמו כל צפייה בבעלי חיים בטבע, נדרשת סבלנות והרבה. עם השיבה לאנקורג' נקודת המוצא והסיום, נסגר מעגל אלסקה. הביקור הבלתי נשכח בירכתי צפון, תם. 

השיט לאורך חופיי אלסקה הוא מזיגה של שתי חוויות: מסע לאורך חופים רבי יופי ועיירות ססגוניות הזרועות פה ושם ועצם ההנאה הצרופה של הפלגה באניית פאר.
אחד הקטעים הדרמטיים של השיט הוא שעה שהאניה מפלסת נתיב בין גושי קרח צפים על פני המים לעבר קרחון ענק שגובהו כעשר קומות בניין. עם מעט סבלנות מזומן לצופים מראה של קירות קרח מתמוטטים למים הקרים כשהם מתנפצים בקול נפץ לאלפי רסיסים.
לבירת אלסקה ג'ונו אין קשר יבשתי. ניתן להגיע אליה בדרך הים או בדרך האוויר. בעיר מסבירת הפנים נמצא בניין הקפיטול, פארקים ירוקים ונחלים שוצפים. דובים אינם חוששים לחפש מזון בקרבת בתי המגורים. האניה עוגנת בעיירות חוף מרתקות. סמוך לאחת מהן מצוי קרחון יבשתי מרשים.
תושבי אלסקה משננים את אזהרתו של צ'יף אינדיאני שאמר:" האדם הלבן לא ישקוט עד אשר ירעיל את כל הנהרות וישמיד את כל היערות. רק כשיגדע את העץ האחרון והדג האחרון יעלה ברשתו, יבין שאי אפשר רק לאכול כסף". הם שומרים על ערכי הטבע והנוף של ארצם כעל בבת עינם ולא מרשים לפגוע ביופיה הפראי ובעולם בעלי החיים הנדיר שלה. מי שעדיין רוצה להתרשם מעולם נפלא זה של טבע וחי- אלסקה קוראת לו.

לטיול המאורגן לאלסקה לחץ כאן

כל הזכויות שמורות לפגסוס תיירות ונסיעות בע"מ @
ט.ל.ח. 

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form