מספר טלפון
03-6374000

המסע למערב, תמונה אחת מהמסדרון הארוך בארמון הקיץ / ביג'ינג יעקב אביים

במסדרון הארוך של ארמון הקיץ מצוירים למעלה מ-8000 ציורים המתארים אירועים, אגדות, סיפורים ואתרים מהפולקלור הסיני. ביניהם ציורים מהאפוס "המסע למערב". אחת הסיבות המעניינות ביותר לצאת לטיול מאורגן לבייג'ין בפרט, ולטיול מאורגן לסין בכלל.

ספר זה שאין סיני שלא מכיר אותו נכתב ע"י  {wu cheng en {1500-1582. בשנת 1564 נקרא ע"י הקיסר צינג מינג לארמון לקבל משרה רשמית בכירה כאות הוקרה על כתיבת האפוס.

הספר מתאר את מסעו של נזיר בודהיסטי, שמבקש מקיסר טאנג ללכת להודו ולהביא את

כתבי הקודש הבודהיסטים. הוא מקבל את ברכת הדרך מהקיסר  ויוצא לדרך עם 3 מלוים: מלך הקופים, חזירון, וחולית. כל אחד מהמלווים הוא טיפוס בפני עצמו ולאורך המסע הקורא למד על תכונותיהם יוצאות הדופן.

הדרך מתמשכת מערבה ויורדת דרומה לכוון הודו. בדרך הפמליה נפגשת עם יצורים שונים שתפקידם לעצור את התקדמות הנזיר ולעכבו ממשימתו. פרק 59 מתאר את מאבקם בחום נוראי לרגלי ההרים המשולהבים וכיצד מלך הקופים "קופץ" למשכנה של נסיכת הברזל, נלחם בה ומצליח לחטוף את מניפת הבמבוק שבה מנפנפים ומגרשים את החום. זהו הציור

המתאר את מלחמתם בנסיכת מניפת הברזל.

האפוס שופע מצבים משעשעים וכמובן שבכולם מנצחת הפמליה. לכל אחד מהחבורה יש תפקיד. אך מלך הקופים שדרך אגב מופיע בהרבה סיפורים בפולקלור של עמי המזרח, הוא יצור רב תהפוכות ורב פעלים. הוא יכול להפוך את עצמו ליתוש, ושצריך להילחם הוא מוציא שערה משער ראשו והופכה לחרב.

בפרק 81 בדרכם חזרה לצאנג אן {שיאן של היום} הם מגיעים לנהר ואין ביכולתם לעבור, והנה יוצא צב מים לגדה ומסיע על גבו את ארבעת החברים הנושאים על גבם 5048 מגילות של כתבי קודש בודהיסטים הכתובים בסנסקריט. בזמן שהצב שוחה לגדה השנייה ונושא על גבו את הפמליה שואל  הצב את הנזיר: "בפעם הקודמת שהעברתי אתכם את הנהר לפני כמה שנים בקשתי ממך שתשאל את בודהה טאטאגטא כמה שנים אני אחיה?" הנזיר שתק. הצב  הבין שהנזיר שכח ממנו, צלל במים והחבורה נרטבה וצעדה במים לגדה השנייה.

לפי ההיסטוריה אכן היה נזיר כזה ושמו ש'ואן דזאנג . במאה ה-7  הוא שהה בהודו 16 שנה ולמד סנסקריט שהיא שפת קודש הינדית שבה נכתבו כתבי הקודש הבודהיסטים. כשחזר לצאנג אן בירת סין בימי שושלת טאנג ביקש הנזיר מהקיסר גאו דזונג {ה-3 בשושלת} לתת לו מקום שבו יוכל לתרגם את הכתבים לסינית. הקיסר שבנה את מקדש "החסד האימהי הגדול"  בשנת 648 לזכר אמו נענה ובנה את פגודת אווז הבר הגדולה בשנה 652, הנזיר ישב בפגודה ותרגם את הכתבים לסינית. חלק גדול מהכרכים נמצאים במקדש הבודהה מג'ייד בשנחאי.

כשהקיסר ציאן לונג שהיה אדריכל גנים בנה בשנת 1750 את ארמון הקיץ, המסדרון הארוך שימש את דיירי הארמון כטיילת לאורך אגם קונמינג. ב-1860 הכוחות הבריטיים והצרפתים שרפו את ארמון הקיץ כעונש על שריפת מחסני האופיום בקנטון{ מלחמת האופיום}.

בשנה 1866 הקיסר גואנג שו בנה את ארמון הקיץ מחדש ושיקם את המסדרון הארוך. הציורים מצוירים על תקרת המסדרון ומחוצה לו. כל  10 שנים מרעננים את הציורים.

יש בסין בתי ספר המלמדים ציירים לצייר בסגנון העתיק.

הציור נמצא בקטע הרביעי בחצי הקשת של המסדרון לכיוון מערב. הציור המתאר את פרק 81

נמצא בקטע החמישי של המסדרון מבחוץ.


לטיולים המאורגנים בסין

כל הזכויות שמורות לפגסוס תיירות ונסיעות
ט.ל.ח 

הכותב הינו  מדריך בחברת פגסוס

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form