מספר טלפון
03-6374000

סין וצ'י / חנה אמדה

רפואה סינית לרובנו זה כמו לדבר סינית, "צ'י", "יאנג" "יין" "איזון עם הטבע" "זרימה" ו"מרידיאנים" הם מילים מתעתעות שרובנו לא ממש מכירים את המשמעות שלהם, בטח לא במובן הסיני, בואו נעשה קצת סדר, מדריך לסיני המתחיל

אם צריך להגדיר במילה אחת את מהות התפיסה של הרפואה הסינית המילה תהיה "צ'י", אם צריך לתרגם זאת בשתי מילים אז ה"צ'י" זו אנרגיית החיים, לפי תפיסה סינית עתיקה זו, שהיא אחת מתפיסות הרפואה העתיקות בעולם, ה"צ'י" הוא זה שמאפשר חיים בכל היצורים והצמחים, הוא המאפשר ריבוי, השתנות, תנועה, תזונה ושינה, והמילה הכי מתארת אותו בעברית היא "נפש" אם כי היא אינה מדויקת.
עפ"י הפילוסופיה ותורת הרפואה הסינית כל היקום הוא מכלול של פרטים שבכל רגע נתון מתקיים בניהם זרימת אנרגיה שגורמת לאיזון, מאחר והאדם הוא יצור חושב ומחליט הוא נמצא לעתים מחוץ לזרימה ולאיזון הזה ומהות הרפואה הסינית היא ללמד אותו לשוב להיות בהרמוניה עם אנרגיית החיים כשבכל אבחנה אין הפרדה ברורה בין הגוף והנפש, שניהם ביחד צריכים להיות באיזון וזרימה בתוך המערכת הכללית.
 

טיול מאורגן לסין

 
איזון היא עוד מילה חשובה, מאחר והיא קשורה גם לאבחנת המטופל וגם לשיטת הטיפול. כל רופא סיני בודק מתחיל את האבחנה בהתבוננות בלשון המטופל, במדידת הדופק שלו ובשיחה קצרה עמו, דברים אלו יכולים להעיד הרבה על מצבו הבריאותי והנפשי של המטופל, ואז מחפש הרופא הסיני את הדרך להחזיר אותו לאיזון.
אז מגיע שלב הטיפול, בשלב זה מנסים לחזור לאיזון שיכול להתרחש בכמה צורות מסורתיות: דיקור סיני, רקיחת תערובת צמחים או תרגול גופני, כשכל אחד מאלו נרקח וניתן למטופל עפ"י צרכיו האישיים, לא עוד מגירה עמוסה בכדורי  אקמול זהים שמתאימים לכולם באותה צורה, טמפרטורה ומינון.

בנוסף, כך לפי הסינים, השלמות הזו, הזרימה של אנרגיית החיים והקיום, מתקיימים כל הזמן על ידיי שני כוחות מנוגדים היוצרים ומשלימים אחד את השני לכדי הרמוניה מושלמת, כלומר, ההרמוניה בין שני הניגודים הנקראים "יאנג" ו"יין" והאיזון בניהם הוא הקובע את האיזון המושלם, וברגע שמשהו אינו בזרימה אחד מהם יצא מאיזון והפר את המשוואה.

יחסי הגומלין בין ה"יאנג" וה"יין" הם מהות חשובה מאוד להבנה, הם משתנים כל הזמן הזמן, באות אחת עם השנייה, משלימות, מחליפות ומשנות אחת את השנייה, כשאחת מגיע לשיא שלה היא מתחילה לפנות מקום לאחרת שעכשיו תורה להגיע לשיאה, וכלל זה נכון לכל דבר ביקום. כן גם לניגודיות בין יום ולילה וגם לשלמות בין הגוף והנפש. וכשאתה יודע לזהות את זה ולהשתנות איתם, אתה בדרך הנכונה, שאינה מסתיימת לעולם.

אחד הדברים המעניינים ברפואה הסינית היא עוד שני ניגודים, האחד שתורה זו היא אחת העתיקות בעולם ומתקיימת כבר אלפי שנים, אחד הספרים החשובים שלה נכתב לפי המסורת כבר לפני קרוב ל 5000 שנה אם כי העותק הכי עתיק שלו מיוחס (כנראה) למאה ה-3 לפני הספירה ומשמש עד היום סטודנטים לרפואה סינית.
לעומת עתיקות הרפואה והכתבים הישנים שלה מפתיעה העובדה עד כמה היא פתוחה לשינויים ומתפתחת בהתמדה. ודווקא בעת המודרנית, ליד הרפואה המערבית המתפתחת, חולים ובריאים מחפשים תשובות ברורות יותר לחולי ולכאב ומגלים את הרפואה הסינית, מפתחים אותה קדימה ויוצרים שיטות חדשות ומודרניות ליישום הרפואה הסינית.

"ג'ין שין" או "אקופרסורה" היא שיטה המבוססת על לחיצות עדינות על המרידיאנים (רשת מסועפת של ערוצי אנרגיה החוצה את הגוף לאורך ולרוחב שקיימת ברפואה הסינית מראשיתה) והזרמת אנרגיה בניהם במטרה להגיע לאיזון וזרימת הצ'י, שיטה זו הנמצאת בתנופה מתמדת מתבססת על שיטת הדיקור הסיני עתיקת היומין והקלאסית ואחת מאבות תורת הרפואה הסינית, שיטה זו נוסתה לראשונה רק לפני 40 שנה.
 

טיול מאורגן לסין

 
כך חיים להם יחד, הצ'י, היאנג והיין והמרידיאנים כמערכת שלמה שמטרתה לאזן את האדם עם חוקי הטבע, כמסורות עתיקות וליברליות נפגשים להם יחד ומשנים כל הזמן את היחסים בניהם, צורות הטיפול, בדיוק כמו שגם הם עצמם משתנים.
אחרי שנים רבות שבהם רפואה סינית נשמעה לרובנו כמשהו דמיוני הידוע למעטים והשאר מגיבים לכך בספק, עוד ועוד מחקרים מערביים מספקים הוכחות שיש דברים בגו. מרפאות מערביות מסורתיות פותחות סניפים ל"רפואה משלימה" והגישה שהגוף והנפש אחד הם כבר לא כול כך הזויה.

אך בסין, לא רק שגישה זו אינה מוזרה, היא עממית ממש. הרבה מהסינים חיים כך כבר אלפי שנים, אז בפעם הבאה שלכם בטיול מאורגן לסין, תנו קפיצה לחבל סצ'ואן, בירת הרפואה הסינית. חייהם של תושבי האזור במשך מאות בשנים האירו להם פנים והם יכלו להתפנות ולהפיק את המיטב מן הרפואה הסינית.
היום פועלת בסצ'ואן אוניברסיטה לרפואה סינית, וגני ענק לגידול צמחי מרפה עממיים המתאימים בדיוק לאזור זה, מחוז צדדי ולא מרכזי בסין שמרוחק ממרכז המדינה, שטח כפול פי עשרים ממדינת ישראל  ורק "כמעט" 100 מיליון תושבים, אז אתם רוצים שכל אלו ייקחו אקמול?      

לקריאה נוספת על טיול מאורגן לסין


כל הזכויות שמורות לפגסוס תייירות ונסיעות בע"מ
ט.ל.ח

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form