מספר טלפון
03-6374000

פולין שלא הכרנו / ארווין פלר

סיור בפולין מתקשר באופן ישיר עם כאב, מלחמה, שנאה וכעס. אך מעבר לזה מסתתרת מדינה מתקדמת ומיוחדת המציעה לתייר שלל אתרים ואטרקציות בטיול המאורגן לפולין. טיול לנקודות בפולין האחרת שהוא הכל.. רק לא מלחמת העולם השנייה.

פולין נוסדה לפני יותר מ-1,000 שנים וכיום היא מדינת רפובליקה במרכז אירופה בעלת תרבות ייחודית. היא גובלת בגרמניה, צ'כיה, סלובקיה, אוקראינה, בלארוס, ליטא, רוסיה ובים הבלטי בצפון. מיקומה של פולין במרכז אירופה השפיעה עליה רבות במהלך ההיסטוריה אך רק לקראת סוף המאה ה-16 הגיעה פולין לשיא פריחתה כאחת המדינות העשירות והמשפיעות באירופה, תור הזהב לא נמשך הרבה וכנראה שגודלה היחסית קטן אל מול שכנותיה האדירות והדורסניות השפיעו יותר מכל על המדינה המיוחדת. השיא הגיעה במלחמת העולם השנייה אז פולין נכתשה על ידי גרמניה באכזריות ובברוטליות וחלקים רבים ממנה נהרסו, הושחתו או השתנו.

בשנים הארונות ובעיקר מאז הצטרפותה של פולין לגוש האירופי וכגבולה המזרחי של הגוש, עושה פולין צעדי ענק בגידול מספר התיירים שלה וכיום היא בין 20  המדינות המבוקשות ביותר בעולם. בפולין קיים כוח צעיר ודומיננטי הרוצה להשתחרר מהעבר הטראומטי ולהציע לתייר מגוון רחב של אפשרויות, וביניהן, טיולים, אטרקציות, טבע, נופש והעיקר שהתייר ירגיש באירופה ולא "בעקבות לוחמים"

היסטוריה יהודית אחרת

המיוחד וההזוי ביותר היא היוזמה של אנשי הכפר חימיילניק שהכריזו בתחילת שנות ה – 2,000 על פסטיבל להכרות עם עברה היהודי של העיר שלפני המלחמה, עד מהרה במהלך השנים הצטרפו עוד ועוד עיירות קטנות ושכוחות אל בסביבה הפסטורלית להצטרף לאירוע. כך, בכל שבוע שלישי של חודש יוני מתקיים האירוע ובכל יום עיירה אחרת במחוז שוויטוקרשיסקי שבדרום מזרח פולין, מארחת את הפסטיבל הנודד והמרתק הזה.

כל יהודי שיבקר בפסטיבל הזה בטיול לפולין יתרגש לראות את חיי התרבות העשירים שהיו כאן בעבר, התפילות היהודיות מוצגות לקהל הרחב, מוזיקה יהודית מנוגנת ומאכלים יהודיים נמכרים ומתבלים את האירוע. במהלך הפסטיבל אל תתפלאו אם תשמעו זמרת אופרה פולנייה שרה בעברית ואותכם אוכלים במזנון מקומי, רגל קרושה, דג מלוח, מבקרים בבית כנסת ומדליקים חנוכייה.

בפולין בצפון פולין בפולין

חלם, יש מקום כזה

איך עושים הרבה דגים מלוחים? לוקחים קצת דגים מלוחים וזורקים לנהר ומחכים שנה.
איך עושים כעכים? לוקחים חור גדול ומקיפים אותו בבצק. אבל איפה משיגים חור?
קונים בעיר אחרת כעך ולאחר שאוכלים אותו נשאר לך חור.

"חלם" היא עיר בפולין הנמצאת במזרח לא רחוק מגבול אוקראינה ונחשבת במסורת היהודית (ולא רק) לבירת הטיפשים, אם כי זו בעיקר אגדה שאנו נהנים מהבדיחות אודותיה עד היום. שם העיר חלם פירושו, "גבעה" והיא יושבת סמוך לאגם יפיפה בשם "בוג". במרכז הגבעה הבולטת והציורית כנסייה הגבוהה מ 200 מטר, בת המאה ה-18 שבנויה בסגנון הבארוק הדרמטי לאוהבי האדריכלות.

ביקור בעיר חלם בטיול מאורגן לפולין יכול לקחת מזמנכם בין יום לכמה ימים של רוגע בהם תוכלו לתהות למה דווקא לעיירה זו נדבק הכינוי כעיר הטיפשים.  אחרי הביקור בגבעה הפסטורלית ובכנסייה תוכלו לצעוד בשקט ברחובות היהודיים העתיקים, ביקור בעיר יספק את כל מה שמחפשים בעיר קטנה הרוצה להיות גדולה.

חלם נמצאת על דרך ראשית בין אוקראינה לפולין ולכן תחבורה יש בה. לעומת זאת היא נמצאת 300 ק"מ מהבירה ומספיק מרוחקת כדי להישאר בצד הפחות תוסס של פולין. בין הפאבים המסורתיים והרחובות העתיקים תראו אנשי עסקים שמזהים את האפשרויות של עיר מתפתחת ואת המובטלים שלא מצליחים להשתנות עם העולם. בין כל אלו, צעירים החולמים כבר על המעבר לעיר הגדולה.  

ואחרי הביקור בעיר אל תשכחו את מה שמסביב, חורשות, פארקים, שמורות טבע, נהר גדול והרבה ירוק מחכים לכם בנסיעה קצרה מחוץ לעיר.

ספא

ממשיכים צפונה לכיוון האגמים המזוריים בסביבת הגבול עם רוסיה, המקום הפלאי הזה מכוסה במעל  2,000 אגמים בצפון-מזרח פולין, האגמים הם חלק ממערכת הנהרות סביבם ונשפכים לים הבלטי. בתחרות שבעת פלאי עולם הטבע הם הגיעו לקבוצת 28 האתרים הראשונים.

מעבר לנוף הקסום שלמילים קשה לתאר, ביקור במקום עם לילה ישדרג לכם את החוויה. הגיעו למלון הספא הייחודי בלב ה"כפר הגבוהה" השוכן בלב פארק מיוער. המלון הוקם ע"י ד"ר אירנה אריס, והיא הרוח החיה במקום.

שלל הבריכות והז'קוזי הם חוויה בפני עצמה ושווה כמובן לנסות את כולם אל מול הנוף הרגוע והמיוחד. אך החוויה האמתית היא מארז הטיפולים המציע מעל 100 טיפולים מגוונים, הכוללים לדוגמא גם טיפול בתוך סאונה רומית. את משך הזמן במקום העבירו בהליכה קלה בין העיירות הקטנות והנוף הפסטורלי והקסום, ברכיבת אופניים או סוסים. לא תשכחו את הביקור הזה.

טבע

החלק הדרומי של פולין הוא אזור הררי קשוח, ההרים מפורסמים בעיקר ברומניה כהרי הקרפטים, אך הרים אלו חודרים אל פולין ויוצרים רכס גבוהה שנקרא "טטרה". רוב הטטרה נמצא בתוך סלובקיה אך גם הרכס הצנוע שבתוך פולין מסומן ומרושת בשבילים ובטיולים עצרי נשימה. בכמה ימים של הליכה וגם בכמה שעות תוכלו לבלות בנופי טבע קסום, רכס הטטרה מרהיב ובעל פסגות מחודדות, בתוכו מסתתרות בקעות מרהיבות ואגמים ציוריים על רקע נוף אלפיני טיפוסי.

הרי הטטרה הם המקום לשכוח את הכול בדרך האהובה עליכם בטיול לפולין, טיולים בטבע ואינספור שבילים המיועדים לכך, ישיבה לצד אגם ומדיטציה עצמית, הליכה ברגל קלה או מאומצת, אתרי סקי ועוד.

מה עוד

פולין מלאה במקומות נידחים המלאים הפתעות רק צאו וחפשו, בין היתר אל תוותרו על ביקור בקרקוב, הלב הפועם והסמל של פולין, שם תוכלו למצוא גם מלון בתוך בונקר לשעבר ואת גבעת ואוול המפורסמת וההיסטורית ומכרה המלח שכבר לא פועל המהווה אתר מורשת עולמית.

לטיולים המאורגנים בפולין - לחץ כאן

כל הזכויות שמורות לפגסוס תיירות ונסיעות בע"מ @

ט.ל.ח. 

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form