מספר טלפון
03-6374000

שוויץ כמשל / שמוליק דולב

במרכז אירופה, בין פסגות הרי האלפים המושלגים לעמקים מוריקים שוכנת אחת מהמדינות הקטנות ביותר באירופה ובעיני רבים  אחת מהיפות ביותר בעולם... שוויץ.

טיול מאורגן לשוויץ, גן עדן לאוהבי הנופים, ארץ ששמה הפך להיות למילה נרדפת לנופי גלויות. ארץ עם מראות משכרים המתחילים ברכס הרי האלפים המרשים החוצה אותה בדרומה לכל אורכה, וממשיכים בקרחוני העד בני מיליוני השנים הכובשים את העמקים הגבוהים תוך שהם לוכדים בעומקם את שרידי ההיסטוריה שקפאה תחתם, דרך מערות הקרח התכולות והקפואות, עיירות קטנות וכפרים מבודדים השזורים בנוף כאילו צוירו בידי אמן, כרי מרעה מוריקים המנוקדים בעדרי פרות רועות המנגנות בפעמוני צווארן שלל ניגונים מרגיעים כפעמוני רוח המאזנים בצליליהם את המיית המים השוצפים במפלי העד הגבוהים, נהרות ונחלים הזורמים בין גאיות והרים, מאות אגמים תכולים ירקרקים שבמימהם משתקפים פסגות ההרים המושלגים, רכס הרי היורה העצום שמתפרש בצפון ממערב למזרח ושלל ערים קסומות, עתיקות וחדשות, מרגשות ומזמינות...

ומנגד, לשוויץ תרבות ייחודית הכוללת את שירי היודל המתגלגלים, את השוקולדים המשובחים, גבינות באין סוף טעמים וגוונים, ארוחות פונדו חברתיות, שעונים יוקרתיים, חשבונות בנק סודיים, מערכת תחבורה מעוררת קנאה ואתרי נופש וסקי מהיוקרתיים בעולם.

שוויץ המשלבת בתוכה עירוב ניחוחות של תרבויות איטליה, צרפת וגרמניה המתמזגות זו בזו בהרמוניה נפלאה, היא מדינה המאוכלסת באזרחים בעלי אמות מוסר גבוהות שהביאו את ארצם לרמת ניהול מופתית ומאורגנת להפליא. היא מאופיינת בדייקנות, חריצות, שמירת חוק, איכות, הגינות, תחכום, יוקר מחייה, עושר, שיעור אבטלה נמוך, ואוסף חוקים קפדניים שלמתבונן מהצד נראים מוזרים, אך כל תכליתם היא שימור איכות הסביבה וביסוס הניטראליות הבינלאומית.

שוויץ שוויץ שוויץ

למרות גודלה, או אי גודלה... שוייץ היא המדינה שאזרחיה קיבלו יותר פרסי נובל מכל מדינה אחרת בעולם והיא מדינה בה נרשמו פטנטים והומצאו המצאות יותר מבכל מדינה אחרת בעולם, החל מקוטל החרקים שנמצא בביתו של כל אחד מאיתנו, דרך מאכל המיזלי שהחל את דרכו כתרופה, האולר השוויצרי, שעון הקווארץ, מוסד הבנקאות... וכלה באינטרנט. זוהי המדינה בה רמת החיים היא מהגבוהות בעולם ובה אחוז הקשישים הוא הגבוה באירופה והשני בעולם.

שוויץ היא המדינה בה כתב אלברט איינשטיין את תורת היחסות הכללית...

שוויץ היא גם המדינה בה אוכלים הכי הרבה שוקולד...

שווייץ היא מדינה בה עלות ייצור השעון היא גבוהה פי 300 יותר מאשר בסין...

ובשוויץ הופקו מעל 800 סרטים הודיים, מה שמסביר את נהירת התיירים ההודיים הרואים בא את ארץ החלומות...

שוויץ היא גם מלכודת מסוכנת לבעלי כולסטרול גבוה, לסכרתיים, לרגישים למאכלי חלב, ולרגישים לנופים יפים...

בטיול לשוויץ ניתן לחוות ולהכיר את כל אלו מקרוב ולגלות ארץ יפה עד מאוד,

ארץ בעלת גוון תרבותי עתיק יומין, עשיר ומיוחד.

לסיכום אצטט את אמרתו הממצה של המשורר והוגה הדעות הגרמני גתה שאמר כי,

"שוויץ היא השילוב המושלם שבין הגדול והמרשים לבין המאורגן והמסודר".   

 

לטיול המאורגן לשוויץ

כל הזכויות שמורות לפגסוס תיירות ונסיעות בע"מ @
ט.ל.ח

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form