מספר טלפון
03-6374000

מסע אל ערי ההנזה בגרמניה / שולמית טייטלר

הערים הגדולות בגרמניה, שלאורך ההיסטוריה ידעו עליות ומורדות, היו תמיד מטרופולין בקנה מידה בינלאומי, וכיום עוד יותר מתמיד.

כל אחת מהערים היא תערובת ייחודית של עבר והווה, וכולן פתוחות לעולם ומלאות חיים. כולן רוויות תרבות, משמשות מרכז לצרכנות ובידור ומוקפות מראות שובי לב. הן כה קרובות זו לזו שתוכלו יום יום לחוות עיר אחרת בנחת בטיול המאורגן אירופה.
ניגודים בעלי משיכה - מרכזי הערים מימי הביניים בגרמניה הם אמנם אתרים ארכיטקטוניים נפלאים בטיול לגרמניה אך אין הם רק בחזקת מוזיאונים. בתוכם מתנהלים חיים תוססים ביותר של ההוה, ובכולם תשתית מושלמת. ניגודים אלה הינם חוויה גרמנית טיפוסית.
לחיי התרבות של ערי גרמניה יצאו מוניטין בכל עולם. הכל פתוח לכל העולם.
בין אם הנכם חובבי מוזיקה, תיאטרון, אופרה, ריקוד וכל סוג של אמנות, בטיול המאורגן לגרמניה תמצאו קהל אנין טעם ומופעים בכל תחום.

בטיול לגרמניה גם תמצאו את "המוזיאונים של הקונפקציה", מוקדי הצרכנות מרוכזים בכל עיר במדרחוב ססגוני שמאיר את פניו לקונים. היכלי הקניות גדולים, מרשימים וגדושים בסחורות מובחרות. המדרחוב, כמעט תמיד צפוף והומה אדם. חלונות הראווה מעידים על עושר ופריחת הכלכלה המקומית.

בתי הקפה, המועדונים ומיסבאות הבירה והשיכר מלאים תמיד במקומיים מרוצים ובתיירים סקרניים המתבוננים לרגע בתופעה ששמה: גרמניה.
מי שמגיעים לכאן בסופו של דבר חושבים שהלילות תמיד קצרים מדי.
חיי הלילה בעיר גרמניה תוססים בתערובת צבעונית. כל עיר עתיקה משמרת עדיין את הפאבים המקוריים הידועים שלה, מרכזי הערים נוצצים בשלל תענוגות בינלאומיים, החל מ"ווריאטה" ועד לריקודי בטן או דיסקוטקים.  גרמניה משתרעת על פני 876 ק"מ מצפון לדרום ו-640 ק"מ ממזרח למערב.
 

גרמניה גרמניה גרמניה

 
לגרמניה 4 סוגי נוף אופייניים, כולם שונים זה מזה בתכלית השינויי. 
צפונה של גרמניה הוא ארץ של שפלה.
במרכזה ההרים התיכוניים בגובה של עד 1000 מטרים. קידמת האלפים והאלפים הבווארים סוגרים את רשימת הנופים.
כל תבניות הנוף מרוכזות במדינה אחת בלי צורך להחליף מדינות. לכל תבנית נוף גם צליל לשוני מיוחד.
ניתן להבחין בסגנון הבתים, במנהגים האזוריים, במטעמים המקומיים ואפילו בניב השפה של כל אזור ואזור.
בצפון הפתוח לים האטרקציה לחופי האוקיינוס הצפוני הם האיים הקטנים הסמוכים לחוף הים. רצועת החולות מוצפת מפעם לפעם ובמקום התפתחו צמחיה ובעלי חיים מעניינים במיוחד.   המקומיים מדגישים כי תופעות כאלה אין לראות בכל העולם.
לחופי הים הבלטי פיורדים במערבו וכדאי לבקר בחופים הרחבים של האי ריגן שבולט בצבעו הלבן.  גרמניה מרושתת לא רק בכבישים ובאוטוסטרדות למכוניות מהירות.

בגרמניה גם מערכת מפותחת ביותר של מסלולי נסיעה לאופניים.

משרד התיירות הגרמני (DZT) מציע מפה עם יותר מ-150 מסלולי תיירות באופניים בכל רחבי המדינה.
בדרום נוגעת הארץ בעננים. אל ההרים הגבוהים מובילה דרך העוברת ברמה הררית גבוהה בינות איזורי ביצה ירוקים. בעיקר מדובר בשטח שבין ימת קונסטנץ לברכטסגאדן - קן הנשרים של היטלר בגבול שבין אוסטריה לגרמניה.
כאן תחשף בפניכם פנורמה אלפינית מופלאה כולל ההר הגבוה ביותר בגרמניה - "צוגשפיצה". הנופים המגוונים של מרכז גרמניה מתאפיינים בגיוון רב. שפע של יערות והרים בגובה של כ-1000 מטר. האוויר צח ונקי והכבישים עוברים בין ישובים כאילו מדובר בשדרה שלא נגמרת.

מסלולי הטיולים

מובילים לאתרים היסטוריים רבים ולעיירות קסומות בחיק הטבע.  מי שמכירים את התיירות בגרמניה טוענים כי הדרך היפה ביותר לגלות אותה היא בדרכי המים.

שייט לאורכה ולרוחבה של גרמניה באניות נהר מהודרות ומפוארות בטיול מאורגן לאירופה היא דרך מרתקת לגלות את הנופים בתנאים של מלון 5 כוכבים.
כמעט כל ימות השנה שטות ספינות נוסעים הצבועות בדרך כלל בלבן על הנהרות הגדולים של גרמניה: הריין, האלבה, הווזר, המיין, המוזל והדנובה.
אם תעדיפו להפוך לקפטן של עצמכם תוכלו לשכור ספינה קטנה ופרטית משלכם ולהפליג באחד הנהרות או האגמים הרבים הפזורים בגרמניה.

גרמניה גם מציעה אטרקציות לטיולים אחרים העוברים בפארקים טבעיים, לאורך מסלול של ארמונות מלכים, ברכבות קיטור עתיקות, מרכבות סוסים, ראפטינג ועוד סוגי טיולים בחיק הטבע.  אטרקציה תיירותית מעניינת במיוחד לטעמנו הן הטירות והארמונות של גרמניה.

אלה משקיפים תמיד מלמעלה, מגבוה, על הערים מימי הביניים ועל הנופים הרומנטיים הפרוסים למרגלות כל טירה וארמון. מעת לעת מתקיימות כאן חגיגות צבעוניות המעוררות לחיים את ימי הביניים בדיוק נמרץ ובאותנטיות רבה.
כאן יתגלה לכם בשיחזור ממוסחר ותיירותי אמנם, עולם של תחרויות אבירים, שירה עממית עתיקה וגם להשתולל ולהתהולל במשתה כיד המלך.
המבקרים אוהבים מאד את שווקי האיכרים בהם ניתן לרכוש עבודות יד אותנטיות ולצפות בתהלוכות של מסכות ובהצגות של תיאטרון עממי.
בחלק מן הטירות והארמונות ניתן לבקר בחדרי השינה המפוארים של האצילים ולהתפעל מן המוזיאונים המיוחדים במינם, שמאפשרים חדירה לפרטיותם של אותם רוזנים, מלכים ושועי עולם של פעם.   הניחו למארחים שלכם לפנק אתכם כיד המלך כשאתם שוהים במלון מסוג זה.
הרשו לעצמכם להתענג על מעדני המטבח המקומי המבוסס על הרבה אוכל ויין כיד המלך.   אם חפצים אתם ללכת בעקבות האבירים והדוכסים ניתן לכם מספר טיפים לתכנן את המסלול:

  • דרך האגדות - Deutsche Marchenstrasse
  • דרך הרומנטיקה - Strasse Der Romantik
  • דרך הטירות - Burgenstrasse
  • דרך הקיסרים והמלכים - Strasse Der Kaiser Und Koinge
  • הדרך הרומנטית - Romantische Strasse

מלכי גרמניה וקיסריה הרבים לאורך היסטוריה של מאות בשנים, ביקשו, כמובן, להנציח את עצמם. לכבודם הוקמו, עוד בחייהם, בנייני פאר רבים בעלי יופי נדיר, שצויידו בכל חידושי ופינוקי אותם זמנים. הפאר העצום שנשתמר הוא עדות מופלאה לחייהם של העשירים ובעלי היכולת בכל תקופה ותקופה.
כדאי להתעניין בטרם מגיעים לביקור במקומות מסוג זה בקונצרטים של סרנדות, במחזות היסטוריים המועלים בין חומות הערים העתיקות ובפסטיבלים הנערכים מעת לעת באולמות האבירים בסגנון הבארוק או במרפסות הקייץ של הארמונות.
 

גרמניה גרמניה ברלין

 
טירות וארמונות רבים הפכו למקומות אירוח רומנטיים. כל פעם שתבקרו או תתאכסנו במקום מסוג זה ששינה את צביונו למלון חפשו את חדרי האצילים המשופעים בריהוט עתיק. הביטו אל הקירות ותגלו את ציורי השמן וכלי הנשק התלויים מכל עבר.

המטבח המקומי יעניק לכם חוויה קולינארית המבוססת על בשר צייד או מטעמים טיפוסיים למקום והיקב המקומי או האזורי יאפשר לכם ללגום מיינות המקום.
על קצה המזלג נגלה לכם כי באביב מתקיימות בטירות ובארמונות של גרמניה חגיגות בסגנון עתיק המלווים בריקודי רועים. את הקיץ מלווה פריחת הגפנים, קונצרטים וחגיגות כולל מוטיבים של "לילות דרקולה" וזיקוקי דינור בארוקיים.
בסתיו על מיגון צבעיו המוטיב המרכזי הן תמיד חגיגות יין ופסטיבלים, לקראת חג המולד תמיד יפתחו שווקי חג רומנטיים כנהוג במסורת המקומית בת מאות השנים.  משחקי אבירים בנוסח ימי הביניים מתקיימים בארמון קלטנברג (Schloss Kaltenburg) ובטירת סאדוויי (Burg Stazvey).
חיי התרבות בגרמניה יונקים ממקורות שונים ומגוונים. בגרמניה מסורת קלאסית ארוכה, תרבות עממית, אמנות בינלאומית וגם הצגות מזדמנות של כוכבים בינלאומיים.  פסטיבלים, חגיגות עממיות, תערוכות ומופעים מתקיימים במבנים עתיקים מפוארים, בכיכרות שוק מימי הביניים ואפילו בפארקים.

גרמניה היא מקום עלייה לרגל לחובבי מוזיקת ג'אז קלאסית. תערוכות ומוזיאונים מציגים אוצרות אמנות ייחודיים. האיש המסתער אל השמיים הוא סמלה של תערוכת האומנות ה"דוקומנטה" בעיר קאסל.
כמעט בכל עיר ובכל אזור בגרמניה מתקיים הפסטיבל הייחודי שלה. פסטיבלים של מוזיקה קלאסית ועד מוזיקת בארוק, פסטיבלים של תיאטרון, קולנוע ואמנות, פסטיבלים היסטוריים ותהלוכות בלבוש עתיק הם מחזה אופייני וטיפוסי לכל עיר ואזור בגרמניה.
בשנת 1999 יצאה גרמניה לחגוג את "שנת גיתה" - לרגל יום הולדתו ה-250 של המשורר המפורסם ביותר של גרמניה.
שנת 2000 הייתה הזדמנות לחגוג את "שנת באך" במלאות 250 למותו של המלחין החשוב ביותר בתקופת הבארוק.
גם בתחום תרבות המרפא וה-Spa נוטלת גרמניה את ההובלה באירופה.

גרמניה היא יעד אידיאלי לחופשת מרפא או בריאות. 350 אתרי נופש ומרחצאות פועלים בגרמניה. ביניהם מקומות יוקרתיים ששירתו בעבר מלכים וקיסרים.
באתרי מרפא רבים, שהמילה Bad מקדימה לשמם, ניתן למצוא גם פעילויות רבות לשעות הפנאי והערב. במקומות רבים פועל קזינו סולידי ומהוגן דוגמת העיירה הקסומה באדן באדן הנמצאת בפאתי היער שחור במרחק שעה וחצי מפרנקפורט ו-3 שעות ממינכן, וגם שעה וחצי משטרסבורג ( צרפת)

למעוניינים במידע על מרחצאות בגרמניה ניתן לקבל מידע במשרד התיירות הגרמני (DZT) בת"א או באיגוד המרחצאות הגרמני, שמקום מושבו בבון.
למי שנוטלים פסק זמן ומבלים חופשה בגרמניה נזכיר כי כל יום בין השעה שלוש לחמש אחה"צ, משמשים בתי הקפה, בעיקר בערים קטנות, כמקום מפגש לחובבי אמנות האפייה הגרמנית.
כמעט כל בית קפה בגרמניה אופה בעצמו את העוגות והעוגיות במגוון צורות וטעמים הסוחט קריאות התפעלות מפי כל גרגרן ונהנתן ממוצע.
שמם של רבים מן הקונדיטורים בערי השדה יצא למרחוק והם הפכו למוקד משיכת תיירות לעיירות הקטנות שלהם.

טיפ נוסף מתייחס לעונת האספרגוס. באזורים מסוימים בגרמניה נמשכת עונת הקטיף של האספרגוס בחודשים מאי עד יולי. בעונה זו מציעות כמעט כל המסעדות את המאכל המעודן כמעט בכל גרסאותיו בכל תפריט ובכל ארוחה.

מי שמכיר את האספרגוס במקומותינו רק מקופסאות השימורים עשוי להתלהב ולהתמכר לטעמם החדש והמפתיע של גבעולי האספרגוס הטריים שמוכנים כאן ממש לנגד עיניו של האורח.  תוספת של יין ריזלינג מן הכרם הקרוב תשביח את החוויה הקולינרית עוד יותר.
בלשכות התיירות המקומיות בכל רחבי גרמניה ישמחו להפנות אתכם אל המסעדות בהן מטפחים את המטבח המקומי המובהק.
במדינת הסן, לדוגמא, מסומנות מסעדות אלה במדבקה הנושאת את הכתוביות : Hessen A La Carte.

הקיץ בגרמניה כבר שייך למסעדות הגן. מהאביב ועד לסתיו נמשכים תושבי גרמניה לאוויר החמים והצח. זוהי עונתן של מסעדות ה - "Strausswirtschaften" - מסעדות היושבות במרכזו של כרם, בגני הבירה של בוואריה או במבשלות השיכר של המנזרים.
כמעט לכל מסעדה או בית קפה גינה קטנה, מרפסת או שולחנות וכסאות אחדים לפני הכניסה. בימי שמש ובימים חמים מתפשטת לכאן במהירות אווירת חיים האופיינית כל כך לדרום אירופה.

אין ספק, שלכל האטרקציות וההבטחות הצפונות באתרים ובשכיות האמנות שציינו, לא הייתה תכלית אלמלי התשתית התחבורתית המפותחת במדינה זו.    
לגרמניה רשת אוטוסטראדות מתקדמת ביותר באורך של למעלה מ - 12,000 ק"מ. הנסיעה בהן ברכב פרטי היא ללא תשלום. לאלה שמעדיפים לעבור את גרמניה באקספרס מחכה טכנולוגיה חדשנית ומהירות נסיעה של עד 200 קמ"ש. הנוחיות המרבית ברכבת ה - ICE ( אינטר סיטי אקספרס ) שוברת כל קנה מידה בתחום התחבורה המהירה, הנוחה, והמדויקת.
לצידה פועלות גם רכבות IC   ( Inter City ) ורכבות EC Euro City )  ) המקשרות בין 80 ערים בגרמניה במהירות עצומה ובתדירות גבוהה של נסיעה פעם בשעה או שעתיים לכל עיר.

הרכבת בגרמניה מציעה לתיירים גם תכניות מיוחדות של  Fly and Rail. זה נוח, מהיר, מעניין ומאוד זול.
התכנית של ה -  DB( דויטשה באן )  כוללת נסיעה מנמל התעופה לכל תחנת רכבת בגרמניה ובחזרה.
נמל התעופה של פרנקפורט הוא נמל התעופה הגדול והחשוב ביותר של גרמניה.  
השדה שוכן במרכז המדינה ומאפשר קשר טוב ואמין עם כל ערי גרמניה וכמעט לכל עיר אחרת בעולם. 
גם מינכן, דיסלדורף, המבורג, הנובר, הן ערים מהן ניתן לקיים קשר ישיר לערים אחרות בגרמניה וגם באירופה. בחלק מן השדות כמו מינכן שודרג השדה ומתנהלות ממנו טיסות לארצות הברית, אסיה  ודרום אמריקה. בשנה הבאה 2011, יחנך בברלין שדה התעופה המודרני באירופה.   שנת 2000 היתה בגרמניה השנה של הנובר. ביוני של אותה שנה נפתחה שם אקספו 2000.
"אקספו 2000" הפכה להיות ארוע העיקרי של שנת 2000, לא רק בהנובר אלא בכל העולם.  אקספו 2000 בהנובר הייתה אולימפיאדה של רעיונות עתידניים ופרויקטים שאפתניים.

מכל רחבי הרפובליקה הפדרלית של גרמניה ומכל רחבי תבל התקבצו לכאן הרעיונות המשוגעים ביותר שהפכו את חיינו לפשוטים עוד יותר אחרי  התערוכה שהתמקדה בנושאי האדם, הטבע, הטכנולוגיה, החוויות והעתיד.
למבקרים בהנובר כאן נמליץ על גני הבארוק ב - Herrenhausen   בחלק היסטורי העתיק של העיר.
להנובר גם הרבה אירועי תרבות ופסטיבלים המתנהלים בחודשי הקיץ במסורת שנמשכת לאורך מאות שנים.
למי שרוקם תכניות עתידיות לטיול בגרמניה נקדים ונמליץ על שורת אתרים:
מסע של יותר מאלף שנות רומנטיקה גרמנית יביא אתכם לכנסיית מנזר Stiftskirche    בקווידלינבורג מקום מושבו של היינריך פוגלר בימי שושלת הקיסרים לבית אוטו, בכנסייה של נאומבורג ובעוד טירות אדירות המשובצות לאורך "דרך הרומנטיקה" במדינת סכסוניה - אנהלט של היום.
יודעי היסטוריה מסכימים כי אין עוד מקום בעולם בו תמצאו ריכוז כה גבוהה של כנסיות וקתדרלות, מנזרים וטירות מהתקופה הרומנטית, כמו כאן, לאורך נהר הריין.

לגרמניה עשרות ערים מרכזיות וכולן, כל אחת מהן בזכות עצמה, מושכת קהל.

2_3 ברלין- היא הבירה המתחדשת של גרמניה. במהלך השנים האחרונות עברו לכאן מוסדות השלטון המרכזיים וגם מהארץ יש לכאן שפע של אפשרויות טיסה. לברלין גם נקשרים סופרלטיבים רבים של תרבות. בעיר פועלים 3 בתי אופרה, 2 אולמות קונצרטים ו - 8 תזמורות סימפוניות - יותר מבכל עיר אחרת בעולם.  לצד אלה פועלים בברלין גם יותר מ - 150 תיאטראות.

2_3 מינכן - היא עיר קסומה ולא רק בתקופת  ה "אוקטובר פסט " של חודש אוקטובר כל שנה. זהו פסטיבל בירה תוסס. אבל נהרות בירה נשפכים כאן לאורך כל השנה בשולחנות עמוסים מטעמים בוואריים טיפוסים המוגשים ע"י מלצרים הלבושים בתלבושות אותנטיות מקומיות.
למינכן הרבה אופי, ארכיטקטורה יוצאת דופן, מוזיאונים טובים במיוחד והרבה אירועים. לעיר גם שדה תעופה מודרני מקושר היטב עם נתב"ג.

2_3 פרנקפורט - היא אחד משערי הכניסה  העיקריים של אירופה, שלא לדבר על גרמניה. בעיר יושב דרך קבע בנק האירופאי המרכזי, מה שהופך את העיר למוקד העסקים החשוב ביותר באירופה. אבל לפרנקפורט גם פנים רבות אחרות ולא רק לעסקים. בעיר יותר מ - 40 מוזיאונים חשובים והרבה מורשת הקשורה בהיותה עיר הולדתו של המשורר הגרמני הנחשב ביותר - גיתה.

2_3 לייפציג - היא מן הערים שתרומתן לחיי התרבות של גרמניה היא המרשימה ביותר. מאז איחוד גרמניה מושקעים בעיר סכומי כסף פדרליים רבים כדי לנקות מעברה את כתמי המזרח.  העיר מפורסמת גם בשל תחנת הרכבת הגדולה ביותר בגרמניה הממוקמת במרכז העיר.
אטרקציות נוספות הן המוזיאון למורשת באך, בנין האופרה, בנין העירייה הישן, המוזיאון לאמנות טובה, בית מנדלסון ומרכז הירידים החדש של העיר שנחנך לפני כעשור, במעמד שועי עולם ביום הולדתה ה - 750 של העיר.

2_3 דרזדן  - עיר שנוסדה בשנת 1206. זוהי עיר ומטרופוליס לאמנויות ייחודיות ולתרבות עדכנית עיר חיה ונושמת. העיר מצטיינת בהרמוניה שבין יופייה המבוסס על ארכיטקטורה מרשימה מתקופת הבארוק לבין נהר האלבה העובר בה.

2_3 קלן - זו נוסדה על ידי הרומאים לפני 2000 שנה על גדות נהר הריין.

2_3 קלן הייתה ונשארה ערש התרבות ומוקד של אמנות במערב אירופה. ה - DOM במרכז העיר הוא מן האתרים היותר מרשימים במערב אירופה.

2_3 דיסלדורף - גם זו עיר היושבת ונהנית מחיוניותו של נהר הריין החוצה אותה, דיסלדורף היא עיר ירידים מרשימה שקנתה את שמה, בין היתר, בזכות ירידי האופנה שלה ובשל איכות חיי התרבות שלה. מדובר בעיר תוססת, עשירה היודעת לחיות. הרחוב הראשי שלה עשיר ומעורר קנאה. עשרות חברות מסחריות ותאגידים בינלאומיים זרים תקעו כאן יתד והפכו את העיר למוקד של עסקים ופעילות לכל יבשת אירופה.

2_3 המבורג -  זוהי העיר השניה בגודלה בגרמניה. הנמל שלה, לחופי הים הצפוני, הוא אתר תיירותי מובהק. גם האגם הגדול במרכזה של העיר הוא נכס שאין שני לו.  העיר ידועה גם בזכות מוקדי הבילוי שלה וברכבות המהירות המקצרות אליה את הדרך באופן משמעותי.

2_3 שטוטגרט - עיר תעשייתית שהיא מרכזן של חברות ומפעלים מאוד חשובים ומפורסמים  של גרמניה בכל רחבי העולם. כמו חברות המכוניות מרצדס ופורשה.  לשטוטגרט גם פרסום עולמי בזכות להקת הבלט המקומית.
אזור שטוטגרט הוא גם אזור הכרמים ואזור תעשיית היין הגדול ביותר בגרמניה.בכל חודש אוגוסט נערך כאן פסטיבל היין נחשב ביותר בכל ערי ומחוזות גרמניה.
תחת הכותרת " Historic Highlights of Germany"  התאגדו 13 ערים חשובות אחרות בגרמניה, שחפצות לזכות בנתח מתנועת התיירים לגרמניה.

התיירים מישראל שמגיעים כמעט לכל מקום, יגיעו גם לערים אלה, מה שבעונות התיירות הופך את מינכן בעיקר למושבה ישראלית.

כל מטוס שמגיע מישראל מביא את חברות ההשכרה המקומיות ל "כוננות ספיגה" ואירוע כזה מתקיים כמה פעמים ביום נוכח תנועת המטוסים הרבה מישראל לגרמניה.
רבים כבר ביקרו ביעדים הקלאסיים קרובים לשערי הכניסה לגרמניה ועכשיו, מחפש התייר הישראלי חוויות מסוג אחר, יותר ממוקדות ויותר ייחודיות. התנסויות כאלה ימצאו התיירים מישראל בערים כמו אוגסבורג, בון או ברמן. בפרייבורג ארפורט, היידלברג, ליבק, מינסטר, פוטסדם, רגנסבורג, רוסטוק, טרייר ווירצבורג. לכל אחד מ - 13 ערים אלה היסטוריה רוויה, גם עם הרבה דם יהודי.

המראות והאטרקציות ההיסטוריות האגורות בכל עיר נכללו בתכנית השימור של אונסקו, שמבקשת בדרך זו לשמור למען הדורות הבאים על אותם מראות מופלים, שנשתמרו באותן ערים היסטוריות חשובות.

בדרך זו ניתן לחזות באותם בתי עץ עתיקים במרכזי הערים, בארמונות המופלאים,  בפונדקים הרומנטיים וברובעי הקניות העתיקים של ערי ההנזה.
לכל עיר הנכללת בתכנית הביקורים יש צביון של עצמה. לכל עיר כזו אטרקציות ייחודיות לה.
למבקרים שיגיעו לכאן נמליץ להצטייד בכל מקום ב - City Pass, שמספק אפשרויות להטבות ולהנחות בכל עיר.
מי שמבקשים לבקר בגרמניה בטיול מאורגן יכולים לעשות זאת במסלולים שחוצים את גרמניה במסלול ייחודי או כזה המשלב את מערב אירופה.   

 לטיולים מאורגנים לאירופה עם חברת פגסוס לחץ כאן

כל הזכויות שמורות לפגסוס ישראל בע"מ

ט.ל.ח

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form