מספר טלפון
03-6374000

הפיליפינים – באנו, ראינו, כבשנו / כתבת מערכת

גם הפיליפינים עלו על במת ההיסטוריה בזמן הגילויים הגדולים של העולם החדש, סיפור על מדינת איים שהספרדים רק רצו לנוח בה.

אנו ממשיכים במסע עם מגלי הארצות הגדולים. עם מסעותיהם חובקי העולם של מגלי הארצות בשלהי המאה ה-15 ועמוק לתוך המאה ה–16 החל גם מאבק שליטה בין ספרד לפורטוגל. מאבק איתנות זה לא נגע רק לשליטה פיזית אלא גם בכסף, בכבוד ובאגו.

כבר ב-1513 הכריזה על עצמה ספרד כשליטה של כל השטחים שיתגלו באוקיינוס השקט. ב-1521 הפליג מגלה הארצות פרדיננד מגלן עם הרוח לכיוון מזרח אל הלא נודע. עם הגיעו של הימאי הפורטגלי במקור שעבר לשרת את מלך ספרד, לקבוצת איים מבודדת ומרוחקת (הפיליפינים) הוא העניק להם שם - איי סאן לאזרו, המיר לנצרות חלק מתושביו, ונהרג בניסיון לכבוש אי נוסף. אבל זהו רק סוף הסיפור המופלא של גילוי מיצרי מגלן ואיי הפיליפינים.

לקראת סוף 1519, לאחר הכנות מרובות ותכנונים ארוכים החליט מגלן לצאת למסע להקפת העולם בניסיון לגלות ארצות חדשות ולספח אותן לספרד, לנצר שבטיים פרימיטיביים ולפתוח דרכי סחר.

הדרך לברזיל כבר היתה ידועה וההגעה לשם יחסית קלה. מגלן חיפש מעבר מערבה אל מעבר ליבשת אמריקה. אחרי תלאות מרובות, בהן עריקת ספינות וטביעתן מצאה המשלחת מצר עמוק של מים מלוחים, ששיערה שמגיע עד לחופי אמריקה המזרחיים. ב-1 בנובמבר 1520 חצו מגלן ומשלחתו את המייצרים וקראו להם "מייצרי כל הקדושים", מאחר שבאותו לילה נחגג "ליל כל הקדושים". עד לפתיחתה של תעלת פנמה, ב-1914, היתה למייצרים אלו חשיבות אדירה. כיום הם משמשים בעיקר לצרכים מקומיים. בהמשך נקראו המייצרים על שמו של מגלן.
 

טיול מאורגן בפיליפינים

 
במרץ 1521 הצליח להגיע מגלן תשוש ובמצב ירוד לפיליפינים עם 150 אנשי צוות בלבד. עם ירידתו לחוף הרשים את השבט שנפגש בו בכלי הנשק חדישים ולא מוכרים. ואולם מגלן החליט להתערב במלחמה פנימית ועזר לשבט בו הוא ישב בתקיפת האי השכן. חישוב לא נכון של מרחקי הירי וידע לקוי על תנאי הים הובילו למותו על אי קטן בשם מאקיטן.

המשלחת המשיכה בדרך תוך תלאות רבות. הם שטו באוקיינוס השקט וגילו לא מעט איים עשירים בתבלינים, אותם העמיסו על ספינתם. הספינה ויקטוריה לבדה שרדה את המסע כולו. בתחילת ספטמבר 1522, אחרי 3 שנים וקרוב ל 60 אלף קילומטר עגנה ויקטוריה בספרד ועליה 18 איש בלבד. חלק מהצוות מת מרעב על הסיפון בימים האחרונים של המסע.

הספרדים, שכבשו את הפיליפינים בעקבות מסע זה, החליטו לשנות את שם קבוצת האיים ולקרוא לה על שם פליפה השני מלך ספרד, אם תרצו ללמוד ולהכיר סיפורים היסטוריים רבים נוספים תוכלו לעשות זאת בטיול מאורגן לפיליפינים.

 

 

לטיול המאורגן בפיליפינים

 

  

כל הזכויות שמורות לפגסוס ישראל בע"מ
ט.ל.ח

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form