מספר טלפון
03-6374000

חורף רומני / משה שניר

חופשת חורף כפרית בטיול מאורגן לרומניה כולל גגות מכוסי לובן ויערות קפואים. גם חובבי ספורט החורף ימצאו כאן את מבוקשם.  במדינה היפהפייה, המתאוששת לאיטה מעשרות שנים של הזנחה, עדיין משומרת אווירת העבר הרומנטי.
בעידן של תדמיות גם כשמדובר ביעדי נופש, רומניה לא נהנית מתדמית משובבת עין. הקשיים הכלכליים, וההתאוששות האיטית מעשרות שנים של הזנחה ושלטון טוטאליטרי משאירים את המדינה היפהפייה הזאת במזרח אירופה הרחק מן הזרקורים. בציבור הישראלי שומרים לה אמונים, בקנאות יתרה, כל יוצאי רומניה. אלה קונים לעצמם ממש בפרוטות, פעם בשנה לפחות, חופשה ססגונית או חופשת מרפא בארץ הממליגה.

החופשות ברומניה כל-כך זולות, עד כי חופשה בישראל נראית כבילוי באתר נופש יוקרתי. בשנים האחרונות עוברים הכלכלה והתיירות ברומניה מהפך של ממש. הממשלה נאלצת, בלחץ הציבור, לעבור למדיניות של הפרטה וקידום מעמדו של הפרט. האינפלציה עדיין גבוהה ושכרו של העובד ירוד במיוחד אם כי, בניגוד לעבר, ניתן כבר למצוא את כל מוצרי הצריכה בחנויות.
כבר בשדה התעופה אוטופני ניתן לחוש בשינוי שעוברת המדינה. אוטופני, שהיה בעבר שדה מוזנח, אפור, עמוס תורים ובירוקרטיה הפך בשנים האחרונות למתקן נוצץ ויעיל לפי מיטב הסטנדרטים של מערב אירופה. כל זאת כתוצאה מן ההפרטה והשתלטות של חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה על ניהול ופיתוח השדה המקומי.

לופטהנזה עשתה זאת ביחד עם יזם מקומי, יון ציריאק, שיש בוודאי אותו כאחד מבכירי הטניסאים של רומניה בעבר. היום אדון ציריאק הוא כבר טייקון מקומי המנהל עסקים חובקי עולם. יש לו מעורבות בשדה התעופה, חברת תעופה ותיירות וגם בעסקי ייצוג של טניסאים רבים, רומנים ובעיקר מערב אירופאיים.
אוטופני הוא עכשיו שדה מודרני ויפה שמזים כבר בנגיעה הראשונה על הקרקע את הסטראוטיפ של ציפייה למדינה עלובה ומוזנחת. נכון שהבירוקרטיה טרם השתחררה מריכוזיות העבר אבל השיפור מורגש מכל עבר. את הקשר לרומניה מפעילות אל על וטארום המקומית.
 

חורף ברומניה חורף ברומניה רומניה

 
ד"ש לדרקולה

למי שלא מכיר את האטלס - רומניה ממוקמת בדרום מזרח אירופה. המדינה אורכה 480 ק"מ מצפון לדרום ורוחבה 640 ק"מ ממזרח למערב. האוכלוסיה מונה כ-23 מיליון תושבים. רומניה גובלת ממזרח ברפובליקה של מולדביה, באוקראינה ובים השחור. מדרום - בולגריה ויגוסלביה, במערב - הונגריה ובצפון אוקראינה.

באופן יחסי, רומניה היא מדינה מאוזנת מבחינת הרכבה הטופוגרפי. שליש משטחה הרים, שליש גבעות ושליש מישורי. במרכז המדינה מתנשאים הרי הקרפטים בשעה שהדנובה והים השחור מספקים למדינה את אתרי הנופש הקייצים.

בוקרשט, הבירה, נוסדה לפני 540 שנים, ב-20 בספטמבר 1459, למען הדיוק. הנסיךVOIVODE VLAD TEPES, שהפך מאוחר יותר, הודות לשיתוף פעולה בין עובדות היסטוריות ומיתולוגיה מקומית, לאב-הטיפוס של דרקולה המפורסם. המסמך אודות ולאד נחשב עד היום לתעודה הלידה הרשמית של העיר בוקרשט, שהפכה מאוחר יותר, בשנת 1862 לבירתה הרשמית של רומניה. לפי שרידים ארכיאולוגיים אזור בוקרשט היה מאוכלס כבר בתקופה הפרהיסטורית. בוקרשט שוכנת באזור

ה-CAMPIA-ROMANA - המישורים הרומניים - כ-60 ק"מ מן הדנובה ורק 135 ק"מ מהרי הקרפטים, בלב יערות, כרמים ושדות פרחים. מספר אינסופי של אגמים ציוריים מכסה את פני הקרקע ומוסיף לאוויר ולנוף נופך אקולוגי נקי ורענן.

במרכז העיר, באזור CALEA-VICTORIEI ובאזורים נוספים בטיול לרומניה עדיין משומרת האווירה של העבר הרומנטי. הבניינים העתיקים - רבים מהם בסגנון ניאו-קלאסי צרפתי - הם שהפכו את בוקרשט בעברה ל"פריז הקטנה". מטפורה שהיה בה גם להעיד, לא רק על יופיה, אלא על האווירה החופשית והקוסמופוליטית של תושביה הנאורים.

בוקרשט של פעם היתה מקור משיכה לאנשים רבים מכל רחבי העולם, שבאו לכאן להתבשם מניחוחותיה ומן הפתיחות שנשבה מכל עבר. כמה מסמליה של העיר נותרו על כנם עד היום. תיירים בני כל גיל מבקרים

ב-VILLAGE MUSEUM הממוקם באזור האגמים של HERASTRAU, בלב פארק הנושא את אותו שם בטיול המאורגן לרומניה.

מוזיאון - MUSEUM OF ROMENAIN PEASANT, הוכתר בשנת 1996 כמוזיאון הטוב ביותר באירופה.

מוקד משיכה נוסף בטיול לרומניה הוא ה-ATHENEUM - מקום מושבה של התזמורת הפילהרמונית המקומית.

אטרקציות תיירותיות נוספות הן שער הנצחון, האוניברסיטה, בית המשפט הישן, הפונדק של S'MANUC, הקתדרלה, ארמון הפטריאך, הפרלמנט, הספריה הלאומית והארמון המלכותי שמשמש היום כמוזיאון הרומני לאמנות.

המוזיאון ההיסטורי של בוקרשט ממוקם בארמון יפהפה וכמה מבתי המלון של העיר ממוקמים בארמונות מן המאה ה-18. אין תייר המבקר בבוקרשט שאינו עומד נפעם מול המגלומניה של צ'אושסקו נשיאה הרודן של המדינה, שהודח במהפכה לפני מספר שנים, שבנה את ארמון הפרלמנט החדש, כאילו שבזמנו היתה רומניה באמת זקוקה לאחד... כדי להבין את היומרה, נציין כי הוא הבניין השני בגודלו בעולם אחרי הפנטגון - משרד ההגנה של ארה"ב.

בוקרשט מנסה עד היום להתאושש מן הצלקת הנפשית שהותיר בה הרודן המגלומן צ'אוצשסקו. העיר מלאה פרוייקטים ומונומנטים מיותרים שהשאירו את ההמונים רעבים וחסרי מוטיבציה. בבוקרשט חיים כיום יותר משני מיליון תושבים. אנשים מסבירי פנים ותרבותיים, המחכים לפריצה אל המאה ה-21 רבים מתושבי העיר דוברים צרפתית או אנגלית. התרבות וההשכלה היו מיפלטם של הרומנים במשך שנים בהם היתה ארצם סגורה בפני קשר שוטף עם המערב.
בוקרשט נמצאת בתנופת פיתוח גדולה. כספים רבים זורמים לכאן, וביניהם גם מכיוונם של יזמים ישראליים לא מעטים. בתוך מספר שנים יצוצו כאן בתי מלון נוספים ושירותים שמתאימים לצרכיו של התייר המערבי. עד אז, מלונות הדגל של העיר הם - אינטרקונטיננטל (DLX), בוקרשט (4 כוכבים), ומג'יסטיק (5 כוכבים). מדובר במלונות יוקרה - והמחירים בהתאם.

החורף לא נחשב לתקופת תיירות עמוסה ברומניה, אלא אם כן הינכם חובבי ספורט חורף. מי שמבקש חופשת חורף טיפוסית וזולה, גגות כפריים מכוסי לובן יכולים לעשות זאת בטיול לרומניה בעיירות המפורסמות סינייה ופויאנה ברשוב.

גם כאן כדאי לברור בקפדנות את המלון בו תשהו. שמו של מלון ALPIN בפויאנה ברשוב יצא למרחוק. המלון נחשב למלון הטוב ביותר בהרי הקרפטים.
פנינה נוספת של הרי הקרפטים היא העיירה סינייה, הממוקמת 125 ק"מ צפונית לבוקרשט. העיירה שוכנת עד גדות נהר PRAHOVA למרגלות הרי BUCEGI בגובה ממוצע של 900-800 מטר.
בחודשים אוקטובר עד מארס יורד כאן שלג, ומגיעה לכאן תיירות חורף מובהקת. אלפיניסטים מובהקים יכולים ליהנות כאן ממתקני סקי, שבילי הליכה וגלישה, מעליות הרים ומעליות סקי.

 

לטיול מאורגן ברומניה 

לטיולים נוספים באירופה 

כל הזכויות שמורות לפגסוס תיירות ונסיעות בע"מ

ט.ל.ח

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form