מספר טלפון
03-6374000

סודותיה של בנגקוק / משה שניר

בנגקוק היא לא רק "תחנת מעבר" בדרך אל הנופש באיים או אל הטיולים בצפון. היא הרבה יותר מזה. מהמקדשים, דרך השווקים הצפים ועד לבילויים הסוערים בלילות - בנגקוק היא עיר שקשה להתעלם ממנה בטיול המאורגן לתאילנד.
מאז החלה אל-על לטוס ישירות לבנגקוק מלאות הטיסות השבועיות שלה עד אפס מקום - עדות להצלחת החדירה הישראלית לתאילנד, 
או יותר נכון, לחדירה של תאילנד לראש ולנשמה של הישראלים. בנגקוק היא מקום מושבו של מלך סיאם, ובירת הממלכה התאילנדית מאז 1782. תאילנד או ממלכת סיאם, גובלת במערב בבורמה, בלאוס בצפון ובמלזיה בדרום.
 

טיולים מאורגנים לתאילנד

 
בנגקוק היא מטרופולין אסיאתית עצום עם אוכלוסיה של כ-12 מיליון תושבים. זוהי אחת הערים הגדולות באסיה.
בנגקוק היא עיר מלהיבה ואקזוטית המשלבת באופן ייחודי, זו לצד זו, את התרבות המסורתית של המזרח הרחוק עם הקידמה המערבית המודרנית. אורח לרגע יתרשם ממבט ראשון מעומס התנועה ומגורדי השחקים. אך מהר מאוד מגלים כאן גם את ההבזקים הרבים לתרבות עתיקה המשופעת במספר גדול של מקדשים יפהפים וארמונות מלכותיים ראוותניים. 

בנגקוק מציעה אין ספור אפשרויות לטיולים ולבילויים. החל ממקדש הארלד בודהה, מקדש השיש השליו או המקדש לצד הנהר, וכלה בארמון המלכותי הגדול והמקדש המלכותי הצמוד. את סגנון הארכיטקטורה התאית ניתן לראות בארמון SUAN PAKKARD או בבנין JIM THOMPSON. את השווקים הפתוחים של בנגקוק ואת החיים התוססים לאורך נהר CHAO-PHRAYA תוך כדי שייט בתעלות. בסמטאות האפלות המתפצלות מן הרחובות הראשיים, ניתן לגלות את הקלות הבלתי נתפסת של המין בבנגקוק, שהפכה לשם דבר בעולם.   אחרי שהות של מספר ימים בבנגקוק רבים משלימים את החוויה התאית בנופש בפוקט, או במשולש הזהב הכולל צ'אנג מאי או צ'אנג ראי.

איפה לטייל ?

בבולמוס הקניות והבילויים, לא פעם שוכחים את מטרת ההגעה לבנגקוק. הקסם והחינניות של העבר מספקים גם תצפית מהימנה על אורח החיים התאי המסורתי. בנגקוק היא עיר של ארמונות ומקדשים וגם עיר של מסחר ובילויים.

עיר חיה ותוססת. אתרי החובה הם:

  • ארמון המלך ומקדש הבודהה המפורסם שמשקלו חמישה וחצי טון יצוקים של זהב טהור.
  • מקדש הבודהה השוכב ומקדש בודהה האיזמרגד.
  • שייט בנהר ובתעלות בסירת אורז עד לשוק הצף הוא חוויה בפני עצמה. לאורך המסלול המהיר בנהר תגלו עולם אחר של חיים על המים. עשרות סירות ייצאו לקראתכם ומוכרות ינסו למכור לכם פירות טרופיים וכובעי קש.
  • אטרקציה נוספת בבנגקוק היא העיר העתיקה. זהו בעצם המוזיאון הפתוח הגדול ביותר בעולם. ההדר והתפארת של העבר התאילנדי מוצגים כאן בפארק ענק תוך כדי מיפגן מרהיב של ארכיטקטורה, היסטוריה ודרך החיים המקומית. המבקר יצפה בכפרים אותנטיים עשויים עץ, מקדשים ובתים, רבים מהם בני יותר ממאה שנים, שהועתקו ממקומם האורגינלי.
  • למי שמעוניין לבלות גם מחוץ לעיר כדאי לצאת לשווקים הצפים הרחוקים יותר ב-DAMNOEN SADUAK, לפגודה המפורסמת של NAKHOM PHTHOM, ולמופע פולקלור תאי טיפוסי ב"רוז גרדן". בבנג פאין ניתן לבקר בארמון הקיץ של שושלת מלכי תאילנד. משם ניתן להגיע בשייט לאיוטאייה בירתה העתיקה של תאילנד - המכונה "ונציה של המזרח". אחרי ביקור בשרידי העיר העתיקה והמקדשים אפשר לבקר במנזר גמילה מסמים ב-WAT TAM KRABOK.
  • "עולם הספארי" הוא אטרקציה נוספת. זהו פארק נושאי, אולי המעניין ביותר מחוץ לבנגקוק. הדרך לכאן מלאה בטבע וחיים פראיים. במקום פארק ימי לתצוגות של בעלי חיים, דולפינים וציפורים מיוחדות.
  • כמי שגדלו על הסרט המיתולוגי "הגשר על נהר קוואי", נמליץ בחום, למרות החום והלחות לבקר בו, ובבית הקברות ללוחמים האמיצים שבנו אותו במהלך השבי היפני האכזרי. הדרך המקורית לעשות זאת היא בטיול משולב ברכבת מקומית, עמוסה, איטית ומייגעת, למרחק 130 ק"מ מבנגקוק. כך תגלו מלבד תצפית על הג'ונגלים והדרך המפותלת, בואכה גבול בורמה, גם מגע בלתי אמצעי עם התאילנדים הכפריים. הגשר עצמו מרשים.

אוכל

רבים מתארים את בנגקוק כנקודת מפגש בתרבות הקולינארית בין מזרח למערב. בטיול לבנגקוק מאות מסעדות עם אוכל מקומי, ומסעדות ממגוון טעמי המזרח: סיניות, קוריאניות, הודיות, יפניות ואחרות. יש גם מסעדות מערביות לאוכל איטלקי, צרפתי, מערבי ובינלאומי. אלה מומלצות בעיקר בבתי המלון וברובעי המגורים של הדיפלומטים ובאיזורי העסקים.
המסעדות המקומיות המגישות אוכל תאי טיפוסי מתחלקות לשני סוגים. כאלה המציעות, לצד האוכל גם מופעי ריקודים קלאסיים כבידור נלווה וכאלה שמתמחות באוכל בלבד. ארוחה במסעדות לא מקורות ובמזנונים היא צורת בילוי פופולארית בבנגקוק. 

קניות

לבנגקוק, בעצם, אין מרכז קניות אחד מרכזי. איזורי הקניות פזורים כמעט בכל רחוב בעיר ובעיקר בקרבת בתי המלון ומוקדי התיירות. רק בחנויות הכלבו המחירים קבועים, שהרי בנגקוק מצטיינת כל כך בתעשיית הזיופים שלה. במקרה שהנכם משתמשים בכרטיס אשראי מומלץ לוודא שלא התווספה תוספת מוזרה לחיוב.
לא כל מי שיוצאים לקניות בבנגקוק חוששים מזיופים. תיירים רבים, בכללם אנשי עסקים מצויידים במידע מתאים, פושטים בזמנם הפנוי, על השווקים בחזית המלון. בתוך שעה ניתן למלא כאן, במחיר של מה בכך, מזוודה או מזוודות עם מתנות לאלה שנשארו בבית. בשווקים הליליים כמו פט פונג, ניתן להשלים את הקניות של המוצרים המזוייפים,  שכוללים בעיקר חולצות "מעצבים", שעונים, תיקי יד, מזוודות, ארנקים, מטפחות משי ועבודות יד מעץ וברונזה.
מלבד הרוכלים שחיים וגרים בדוכנים מול בתי המלון ומוקדי התיירות, יש בעיר כמה מרכזי קניות מודרניים, בהם המחירים יקרים יותר מהמקובל ברחוב. מרכז כזה ניתן למצוא ברחוב SILOM פינתORIENTAL AVE בקרבתו נמצאים בתי המלון מנדרין, נראי, הולידיי אין קראון פלזה, שרתון, ריג'נט רמדה ואחרים. מרכז אחר נמצא בין הרחובות GAYSORN- PLOENCHIT- RAJDAMRI. עוד מרכז נמצא ב-PATHUMWAN על RAMA ROAD.
ליד מלון אינטרקונטיננטל נמצא מרכז הקניות SIAM. קומפלקס מודרני וממוזג של חנויות ממותגות ומוקדי בילויי ומסעדות. עוד נמליץ על מוקד הקניות באיזור PRAHUNAM בקרבת בתי המלון INDRA REGENT שלו גם אכסדרת קניות גדולה משל עצמו הצמודה למלון.
מי שקונה חפצי אמנות תאילנדית כדאי שידעו כי חובה להצטייד ברשיון יצוא לפרטים מסוג  זה. חבל להסתבך עם השלטונות המקומיים עוד לפני שמתלבטים איך לעבור את המכס בישראל. 

תחבורה

שדה התעופה DON-MUANG הוא בבואה אמיתית של בנגקוק. עוד לפני שתגיעו למונית יעוטו עליכם חלפנים זריזים בהצעות מפתות להמרת מטבע. המלצה - לגשת רק לדלפק של סניף בנק או חלפן מוסמך. כדאי לבדוק בדוכני הזמנת המוניות את התעריף הקבוע לנסיעה בעיר. במהרה תגלו שבכל דלפק מוצע מחיר אחר. יש לדעת כי פועלות כאן מוניות ממוזגות אוויר וכאלה שאינן. יש בין סוגי המוניות הפרשי מחיר והתייר יכול לבחור לעצמו באיזה סוג של מונית הוא מבקש להגיע לעיר. בכל מקרה הדרך נמשכת כ-30 דקות. מחיר - בין 5 ל-10 דולר. מי שמבקש לנוע בבנגקוק בסטייל יכול לעשות את הדרך משדה התעופה למלון בעיר במונית נהר, בלימוזינה מהודרת וממוזגת של המלון, או אפילו בהליקופטר.

התנועה בבנגקוק קשה במיוחד. הפקקים בלתי נגמרים. זיהום האוויר כאן הוא מהגבוהים בעולם. התחבורה הציבורית פועלת בתדירות גבוהה והיא גם מאוד זולה.

בבנגקוק 3 אמצעי תחבורה: מוניות, טוק טוק ואוטובוסים. לאחרונה מפעילים בתי מלון רבים שירותי לימוזין מ/אל שדה התעופה. גם הסעה במסוק לשדה התעופה בהחלט מקובלת כדי לעקוף מלמעלה את הפקקים. למוניות יש מונה, כך שתיירים אינם צריכים לחשוש ממחיר מופקע. הטוק טוק הוא כלי תחבורה תלת אופני מהיר וזול. לטוק טוק אין מונה, כך שמומלץ לקבוע את מחיר הנסיעה מראש. ניתן להתמקח. למי שלא מכיר את המרחק והמחיר מומלץ לבדוק במלון לפני היציאה. זהו כלי תחבורה מהיר ביותר, שמתמרן בקלות בפקקי התנועה והנסיעה בו היא חלק מהחוויה הכרוכה בשהות בבנגקוק.

אוטובוסים - שירות האוטובוסים בבנגקוק הוא בהחלט ברמה טובה. שלטי ההכוונה לנוסעים מופיעים בתאית בלבד. מומלץ להצטייד במפה בשפה האנגלית במלון או במשרד התיירות המקומי. קשת מחירי הנסיעה באוטובוס נעה בין 3 ל-15 באט. ממש פרוטות.
 

טיולים מאורגנים לתאילנד

בתי מלון

בתי מלון של בנגקוק הם גן עדן לישראלים המגלים עולם חדש של הידור ונוחות. בסכום ממוצע של 100 דולר ללילה ואפילו פחות, ניתן לשהות במלון מפואר, שהופך את השהות לחוויה מפנקת. בכל בתי המלון מסעדות ואנו ממליצים, למי שאינם מוכנים לסכן את קיבתם באכילה מזדמנת בדוכן או במסעדה לא מוכרת, לאכול במסעדת המלון. ארוחות יוקרתיות במלונות עולות בין 10-15 דולר לאדם.

מלון AMARI - לנוסעים במעבר או בהמתנה לטיסת המשך לאסיה והפסיפיק, האמארי היא כמעט התחנה הבלעדית בשדה התעופה. מעלית, מסדרון וגשר עילי מקורה מחברים את הטרמינל ללובי של המלון. 434 חדרים מודרניים ומצויידים היטב.

  • הולידיי אין קראון פלזה - מלון מפואר ברחוב SILOM במרכז העיר. מול המלון שוק תוסס של דוכני מותגים מזוייפים. פטפונג - רובע השעשועים - מרחק דקות מהמלון.
    INDRA REGENT - מלון מקובל על ישראלים. במרכז העיר. בפסז' מרכז קניות, סופרמרקט ובחזית שוק תוסס של מוצרי טקסטיל מזוייפים.
  • J.W מריוט - מלון מפואר במיוחד. ממלונות הדגל של רשת מריוט באסיה. חדרים גדולים, הידור יוצא דופן וחבילות נופש ייחודיות. חבילות גולף ואפשרות להסעות מן המלון ואליו.
  • מריוט רויאל גרדן - מלון של הרשת האמריקנית עם אוריינטציה מקומית טיפוסית של גנים תלויים על גדות הנהר.
  • רויאל אורצ'יד שרתון - מגדל מרהיב ומפואר ליד הנהר. קרוב למרכז העסקים של העיר.
  • הילטון בנגקוק - מלון מפואר במיוחד גם בקנה המידה היוקרתי של רשת הילטון.
  • BEST WESTERN JADE PAVILLION - מלון מפואר השייך לרשת בתי המלון הגדולה בעולם. ממוקם ליד איזורי הקניות SUKHUMVIT וליד מרכז הכנסים של העיר.
  • BEST WESTERN BAIYOKE HOTEL - מלון מפואר ליד השווקים המפורסמים של בנגקוק. נוף פנורמי של העיר. NARAI - מלון ברמה מעולה בדרך SILOM. קרוב למרכזי העסקים של העיר. סיאם אינטרקונטיננטל - מלון דה לוקס במרכז העיר מוקף בעשרות דונמים של גנים בלב איזור מסחרי וקניות.
  • שנגרי לה - על גדות הנהר, קרוב למרכזי העסקים של בנגקוק. מלון מפואר במיוחד. אוריינטל בנגקוק - מלון מפואר מן המפורסמים בעולם בהידור ונוחות. ממוקם על גדת נהר המלכים. מרידיאן בנגקוק - מלון מפואר בעל אוריינטציה צרפתית קולוניאלית, מפואר, נעים במיוחד. מיקום בלב איזור הקניות.

אקלים

מזג האוויר בבנגקוק טרופי. ניתן להבחין ב-3 עונות עיקריות. מזג אוויר חם ולח מאוד בחודשים מארס-מאי. יוני עד אוקטובר חם וגשום. מזג האוויר קריר ונוח לביקורים בין החודשים נובמבר עד פברואר. בגדים קלים ויומיומיים מתאימים כאן בכל ימות השנה.

טיול מאורגן לתאילנד


כל הזכויות שמורות לפגסוס בע"מ
ט.ל.ח

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form