מספר טלפון
03-6374000

פולין - הלב בעבר, הפנים קדימה / כתבת מערכת

בטיול לערי פולין תמצאו עדויות לעברה המפואר והעגום ותיווכחו בשאיפה של אזרחיה אל העתיד. בין כיכר, לארמון עתיק לכנסיה תמצאו מסעדה או מועדון או חנות שמשקפים את שאיפתה של פולין אל המערב ואל המחר.

מיקומה הגיאוגרפי של פולין – בין גרמניה במערב לצ'כיה וסלובקיה בדרום, לבלארוס, אוקראינה, ליטא ורוסיה במזרח הופך אותה לגשר בין מערב למזרח ולצומת דרכים חשוב בין אירופה לאסיה ובין הצפון הקר לדרום החם. מבחינת המטייל מיקום אסטרטגי זה משמעותו מדינה מגוונת ורבת אפשרויות.
 

טיול מאורגן לפולין

 
לפולין היסטוריה מדינית של יותר מ-1000 שנה. לשיא פריחתה הגיעה בשלהי ימי הביניים ובתחילת העת החדשה עת הייתה האימפריה הגדולה של מרכז אירופה שגבלה בים הבלטי בצפון ובים השחור בדרום. במהלך 200 שנים הייתה פולין האימפריה החזקה באירופה ועוצמה כלכלית בין צפון אירופה לדרומה. השינוי הדרמטי הגיע בסוף המאה ה-18 אז נכתשה פולין והתחלקה בין רוסיה, פרוסיה ואוסטריה. השפעת התרבויות הללו הפכה את פולין למה שהיא היום-  קצת מכל דבר. עבר עשיר עם הפנים קדימה.

פולין קיבלה עצמאות מחדש רק ב-1918, ובמלחמת העולם השנייה, אחרי 20 שנות עצמאות בלבד, נכבשה פולין על ידי גרמניה. הדבר ביסס את מעמדה כמפסידנית הגדולה של אירופה. אחרי מלחמת העולם השנייה השתנו גבולותיה ושטחה צומצם. הגירתם של גרמנים, אוקראינים ויהודים אל מחוצה לה, גם הפכה אותה לראשונה למדינה הומוגנית מבחינה אתנית.

קו פרשת המים אחריו החלה פולין את ההתנתקות מעברה הטראומטי והאפרורי וצעדה את הצעד הראשון לקראת היותה מדינה מודרנית שורטט ב-1989, אז ניצח בבחירות הדמוקרט לך ולנסה, מנהיג פועלים וחשמלאי בהכשרתו שהדיח את המפלגה הקומוניסטית הפולנית. ולנסה החזיר לפולין את הדמוקרטיה, את הקידמה ויחד אתם את התקווה להיות מדינה משגשגת ופורחת.

הדרך היתה ארוכה ולא פשוטה. פולין שאחרי הקומוניזם הייתה מוכת אבטלה והכלכלה נדרשה לשיקום. מה שסייע היו השינויים המהירים שעברו על אירופה בשנים הבאות. ביוני 2003 הצביעו תושבי פולין בעד הצטרפות לאיחוד האירופי ומשנת 2007 גם גבולותיה של פולין נפתחו והיא הפכה לחברה מלאה באיחוד האירופי ועלתה על מסלול של קידמה, מודרניזציה, פיתוח וליברליות. מאז הצטרפותה של פולין לאיחוד האירופי, ב-2014, עוברים עליה תהליכי מודרניזציה מואצים ותיירות הפנאי למדינה הולכת ותופסת תאוצה על חשבון תיירות השכול.
 

טיול מאורגן לפולין

 
בשנים האחרונות, בעקבות שינויים שעוברים על אירופה כולה ותהליכים פנימיים בתוך פולין, נבחרו בפולין נשיא וראשת ממשלה ממפלגת ה"חוק והצדק" המזוהה עם הימין הלאומני השמרני. מאז חלה נסיגה זהירה מהקו הליברלי והפתוח של שנות הקמת האיחוד האירופי.

המטייל בטיול מאורגן לפולין לא יפסח על עריה בעלות החשיבות ההיסטורית. לודג', לובלין, קרקוב וכמובן ורשה. עריה של פולין  מהדהדות את המורשת וההיסטוריה. במרכזיהן מבנים היסטוריים, כיכרות ואתרים שמספרים על עברה של פולין. אתרים אלו עוברים זה אחר זה שיפוץ ושחזור על מנת שתיירים ימשיכו להגיע לשמוע סיפורים אלה.

כשאתם מטיילים בפולין אל תשכחו את המשחק הפנימי הפולני - עבר עשיר ודרמטי עם הפנים קדימה. פולין המודרנית רוצה להראות לכם בעיקר הצד של הפנים קדימה. היא מציעה שלל מקומות בילוי המבטאים זאת - עיירות שוקקות בפעילויות תרבות, מלונות ספא מפנקים, מכרות מלח ואזורי תעשייה שוקקים, וטבע שופע בלב הרי הטטרה.

 

 

לטיול המאורגן בפולין


כל הזכויות שמורות לפגסוס תייירות ונסיעות בע"מ
ט.ל.ח

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form