מספר טלפון
03-6374000

קוריאה הדרומית: כבוד לעבר ותקווה לעתיד / כתבת מערכת

קוריאה הדרומית, שנמצאת בין צפון קוריאה לבית ארצות הברית גם פיזית וגם אידיאולוגית והיא עוקבת מקרוב אחר מרוץ החימוש ומשחקי הכוח ומנסה להרגיע את הרוחות. שער הכניסה לקוריאה הדרומית נמצא בסיאול הבירה, עיר מודרנית עם גורדי שחקים ומערכת תחבורה ציבורית מפותחת. ועדיין על אף המתיחות באזור, טיול מאורגן לדרום קוריאה הוא יעד תיירותי מרשים

בשבועות האחרונים עיני העולם נשואות לקוריאה. חצי האי שבו מצויים גם קוריאה הצפונית וגם הדרומית נמצא במצב של מתיחות הולכת וגוברת בשל להתבטאויות של קים ג'ונג און, שליט קוריאה הצפונית, ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ. קוריאה הדרומית, שנמצאת ביניהם פיזית ואידיאולוגית, עוקבת מקרוב אחר מרוץ החימוש ומשחקי הכוח ומנסה להרגיע את הרוחות.
כדי להבין את מהות קיומה של קוריאה הדרומית בצל הסכנה, חשוב להבין כיצד נוצרה החלוקה לשתי מדינות שונות כל כך זו מזו. בתום מלחמת העולם הראשונה נכבשה קוריאה על ידי ארה"ב וברה"מ. במסגרת הסכם שנחתם בין שתי המעצמות חולק השטח לאזור חסות קומוניסטי בצפון ופרו-מערבי בדרום.
במשך מספר שנים נעשה ניסיון לאחד את שני האזורים, אך ללא הצלחה. בשנת 1950 פלש צבא הצפון לדרום במטרה ליצור איחוד בכוח. כוחות האו"ם וצבא סין התערבו במלחמה והיא הסתיימה בשנת 1953 בהפסקת אש. מאז תומכת ארה"ב בקוריאה הדרומית ובביסוס אופיה המערבי, שתנועת תיירות ערה היא פועל יוצא ממנו.

סיאול

שער הכניסה לקוריאה הדרומית נמצא בסיאול הבירה, עיר מודרנית עם גורדי שחקים ומערכת תחבורה ציבורית מפותחת. סיאול נושאת בתואר עיר הבירה עוד מהמאה ה-14. במרכזה היה ממוקם ארמון הממלכה מוקף בחומה ובה ארבעה שערים. כיום החומה כבר אינה קיימת אך השער הדרומי והשער המזרחי עדיין עומדים על תלם במרכז העיר.
בסמוך לשערים מתנהלים שווקים תוססים שחלקם פעילים גם בלילה. מזכרות, אוכל מקומי ואין ספור סצנות לצילומים צבעוניים ואקזוטיים מחכים לחובבי אותנטיות שיבקרו כאן. עברה של סיאול נוכח במקומות נוספים. הראשון שבהם הוא ארמון גיונגבוקגונג שהוקם לראשונה במאה ה-14, נהרס מספר פעמים ושוחזר.
טקס חילופי המשמרות, הכולל תלבושות מסורתיות וכלי נשק ונגינה מזמנים עברו, הוא ניגוד חריף לרובע העסקים ולבניינים גבוהי הקומה הנמצאים בקרבת הארמון. רובע אינסה דונג הוא עוד דוגמה לאתר היסטורי שעוטה לבוש מודרני. בעבר התגוררו כאן פקידי ממשל ואליטה שלטונית, וכיום זהו רובע אמנות צבעוני. סיאול ממוקמת בצפון מזרח קוריאה הדרומית.

בוסאן

בדרום מערב, על שפת הים, נמצאת בוסאן, העיר השניה בגודלה במדינה. גם כאן תמצאו גורדי שחקים, אך לצדם יש מרכזי קניות שוקקים, פארקים, חיי לילה תוססים ואטרקציות נוספות שמתאימות לנופש קליל יותר. רובע Nampodong והחופים מושכים את מרב תשומת הלב ומזמינים לעצירה של מספר ימים בעיר. חובבי קולינריה ושווקים ישמחו לבקר בשוק השגים Jagalchi, אחד משוקי הדגים הגדולים בעולם. השוק נמצא על שפת הים ועמוס בדוכנים שמגישים את הדגים ופירות הים הטריים ביותר.
 

 טיול מאורגן לדרום קוריאה

שמורה, פארק ימי וכ-1700 איים

חלקה הדרומי של קוריאה הדרומית הוא מקור אינסופי לאטרקציות מעשה ידי הטבע והאדם. שמורת הפארק הימי Dadohae ממוקמת בדרום מערב חצי האי ונחשבת לאחד המקומות המרהיבים ביותר בקוריאה הדרומית. כ-1,700 איים נכללים בתחומי השמורה, והם משמשים בית למאות מינים של צמחים ובעלי חיים. מבין האיים המיושבים בולט Namhae, שתושביו מתפרנסים מדיג ותיירות.
האי מחובר ליבשת בגשר ומומלץ בטיול לדרום קוריאה, לבקר בכפרים הקטנים ולהתרשם מאורח החיים המקומי
הפשוט והצנוע.

Jeju, מפלאי הטבע

למי שמבקש להתעמק בתרבות האיים בקוריאה הדרומית מומלץ להגיע ל-Jeju, אי וולקני שנחשב לאחד מפלאי עולם הטבע. במרכזו מתנשא הר געש לא פעיל שמוקף בפארק לאומי יפהפה. הנופים הרומנטיים, החופים הנקיים, הים הכחול והצמחייה, מושכים אל האי כל מי שלבו עדיין פתוח למראות ולחוויות שהטבע מזמן ביד נדיבה כל כך.

 

 

תעודת זהות

מיקום גיאוגרפי/יבשת חצי אי בצפון מזרח אסיה

אוכלוסין כ-51 מיליון נפש

משטר דמוקרטיה נשיאותית

שפה קוריאנית

טופוגרפיה הררית ברובה

אקלים ממוצע ינואר 4- מעלות צלזיוס, יולי 24 מעלות צלזיוס

 

 

לטיול המאורגן בדרום קוריאה

   

  

כל הזכויות שמורות לפגסוס תירות ונסיעות בע"מ

ט.ל.ח

 

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form