מספר טלפון
03-6374000

קרקוב וורשה, שני הצדדים של פולין / כתבת מערכת

כדי לטייל בפולין צריך לדעת להתנתק מהרבה דברים ולטייל כמו בכל מקום, ליהנות ולספוג את האווירה המקומית כי אם נרצה או לא, הנקודה היהודית עוד תגיע.  טיול מאורגן לשתי הערים הגדולות בפולין, קרקוב וורשה - לכל אחת מהן ייחוד ואופי, כל אחת מסמלת דברים אחרים ושונים ורק ביחד ניתן להכיר את פולין, כי המדינה היא המכלול של שתיהן.

קרקוב היא "העיר השנייה" הגדולה בפולין והיא מהערים העתיקות באירופה, היא נוסדה לפני 1300 שנים על גדות נהר הוויסלה ובמשך 500 שנים בימי הביניים הייתה בירת פולין ובירת דוכסות קרקוב המפוארת וההיסטורית. בתוך פולין קרקוב נחשבת לבירה ההיסטורית והרוחנית והיא מלאה באתרי מורשת ההכרזה עליה כאתר מורשת עולמית ע"י אונסקו הייתה אך טבעית. קרקוב ממוקמת בדרום לא רחוק מסלובקיה ומצ'כיה ולכן היא הראשונה בערי פולין להשפעה זרה.

גם ורשה שוכנת על גדות הוויסלה וגם היא מוכרזת כאתר מורשת עולמית, בנוסף היא בירת פולין העכשווית והעיר הגדולה ביותר בה. לעומת העיר השנייה, ורשה ממוקמת במרכז פולין ואם בוחנים אותה היא הרבה יותר "פולנית". בוורשה קרוב לשני מיליון תושבים וככזו היא אחת הערים הגדולות באירופה. על אף הדברים המשותפים, ביקור בורשה ובקרקוב יפגיש אתכם עם אווירה שונה, מיוחדת ובעיקר פולנית מזוויות שונות.
 

ורשה, הרבה להספיק

סיור בורשה בטיול מאורגן לפולין, הוא סיור היסטורי ייחודי ועשיר המספר את סיפורה של אירופה בתקופות שונות. עיר עתיקה, מלחמות, כנסיות, ארמונות אצולה, גנים ואתרי זיכרון, שווקים, סיור בעקבות התפתחות המוסיקה בתקופה הרומנטית של שופן, המלחין הגדול של התקופה, וכמובן, אי אפשר בלי היהודים (אחרת זה לא יהיה סיור אמיתי בפולין), לטוב ולרע.

בשביל לפתוח באווירה קלילה וטובה אפשר לבקר בבית הצר בעולם, גם מטיילים שמכירים מקומות שונים ורבים בעולם מופתעים מצרות הבית ב"בית קרת". המבנה הוא אטרקציה אך הוא מעיד על מצוקה, רוחבו הוא 120 ס"מ והוא בנוי מתכת ודחוס בין שני מבנים אחרים. המיוחד הוא שבית זה הוא על שמו של הסופר הישראלי אתגר קרת שגר במקום בזמן כתיבתו את סיפור חייהם של הוריו הפולנים.

משם אפשר להמשיך לגלריה הלאומית לאמנות, זוהי גלריה גדולה השוכנת בבית ייחודי ששרד את המלחמה, הגלריה מציעה מגוון רחב ומפתיע של פעילויות ומפגשים. עוד מרכז תרבות שחשוב לבקר בו הוא מרכז קופרניקוס, המסביר וממחיש  את הקשר בין מדע וחיי היום יום.

ארמון וילונוף שנבנה קרוב ל 20 שנה, בו התגורר מלך פולין, ג'ון סובייסקי השלישי, מרשים ביופיו. הארמון מסוגנן ומעוצב, מוקף גן עשיר ומטופח ומסביר היטב את החיים הטובים של מעמד האצולה והמלוכה בפולין. גם ביקור בשכונות חשוב על מנת להכיר את ורשה. שכונת פראגה נמצאת באזור הישן והעני של העיר וכמו כל עיר ישנה, היא מושכת אליה סטודנטים ואמנים המחפשים שכירות זולה והגעתם משדרגת את השכונה שלגמרי שווה ביקור.

נמשיך לשלל האתרים הפזורים בכל העיר: כיכר 3 הצלבים, גן ססקי שם נמצא ההיכל לזכר החייל האלמוני, בכנסיית הצלב הקדוש נוכל לשמוע על סיפור שימורו של הלב של גדול המלחינים בתקופה הרומנטית, שופן כמובן. כיכר השוק הבארוקי, בית המשפט העליון. אם תרצו לקנח ביהדות לא חסרים אתרים כמו אנדרטת מרד וורשה ועוד.
 

 קרקוב, יותר לאט ויותר קטן

המשימה הראשונה בטיול מאורגן לפולין, בקרקוב היא להאט את הקצב. קצת פחות צפוף, קצת יותר רגוע וזה הזמן להיכנס לאווירה קצת שונה. כדאי להתחיל את הביקור בעיר העתיקה, הבניינים המעניינים והישנים נותנים אווירה אחרת, איטית יותר ורגועה.

קרקוב מלאה בכנסיות כשהריכוז הגבוה ביותר נמצא בכיכר המרכזית, אפשר להעביר כמה ימים רק בביקור כנסיות אך אם רוצים לראות את גולת הכותרת כדאי להיכנס לכנסייה המרכזית הסמוכה לכיכר הגדולה בעיר, הכנסייה בת 700 שנה ויופייה המרהיב. על גדת נהר הוויסלה, שווה לבקר גם בטירת ואוול, במקום מוזיאון היסטורי המספר על חיי האצולה הקרקובית.

גם פה ניתן להחליט על הסיור המתאים לכם ולהגיע לאתרים דרך העניין האישי: גבעת ארמון המלוכה וקתדרלת המלוכה והקבורה הצופה לעבר נהר הוויסלה, האוניברסיטה הייגלונית שבה למד קופרניקוס, התיאטרון הלאומי, שער הפרחים ששם תבינו למה קוראים לו כך, לא בטוח שבגלל הפרחים... ואם תחליטו לסיים בזווית היהודית  זה יהיה מורכב ועשיר (וכואב): רובע קז'ימייז', מוזיאון אוסקר שינדלר, בית הכנסת של הרמ"א, בית הקברות העתיק והגטו

בכדי להמחיש אות אופיה הרגוע של העיר נסיים בסיפור עם יהודי - פולני מספר על איכר מורשה שקנה סוסה מקרקוב, לאחר שהגיע אתה הביתה גילה שהיא אינה אוהבת לעבוד, התקשר למוכר להתלונן וזה ענה: "הלוא ידעת שהיא מקרקוב מה אתה מתפלא". 

 

  

לטיול המאורגן בפולין


כל הזכויות שמורות לפגסוס תייירות ונסיעות בע"מ
ט.ל.ח

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form